Pff Ladys1987 vind het zo erg voor je! Welkom Bengelke en gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik heb net de huisarts gebeld om m'n zwangerschap in m'n dossier te laten vermelden. Ik vroeg de assistente welke volgende stap ik moest nemen (een beetje voor de vorm) en nu wil ze dat ik dat donderdag met de huisarts kom bespreken Mm dat had ik niet verwacht en dacht dat ze gewoon zou zeggen dat ik contact moest opnemen met een verloskundige. Ga me weer gelijk allerlei reden in m'n hoofd halen (is het niet duidelijk dat het zeer gewenst is bv) pff fijn die hormonen Over moeders voor moeders ben ik zo aan het twijfelen. Lees zowel positieve als negatieve verhalen. En dan nog vragen als hoeveel kan ik bijdragen (op m'n werk opvangen kan niet) en ik woon in een apartementencomplex midden in de stad dus of het praktisch is? Maar aan de andere kant gun je natuurlijk iedereen een wondertje, moeilijk, moeilijk.
Net gebeld met de verloskundige. 30 december de eerste echo. We moeten ook gaan nadenken of we een combinatietest willen. Kan echter nergens de kosten hiervan vinden, want dit zal niet vergoed worden door mijn verzekering. Weten jullie die? Ik ben hele dagen aan het nadenken hoe we het bekend gaan maken aan familie en vrienden. Familie willen we het met kerst vertellen, vrienden met oud en nieuw. Bij de familie willen we iedereen een klein cadeautje geven. Zo lastig om iets leuks te bedenken. Ik wil geen rompertje of speen geven, want daar kunnen ze zelf toch niets mee? Dan krijgen ze een cadeautje wat ze vervolgens weer aan ons moeten geven. Verder is het voor mijn ouders het tweede kleinkind. Ik wil het ook niet hebben over kleinkind 2.0, want dat klinkt als een verbeterde versie van kleinkind 1. Mijn zus is erg snel jaloers, dus laten we dat maar niet doen.
Hoi meiden, ik denk dat ik ook weer zwanger ben ... Pff ben zo zenuwachtig... Morgen nog een x testen en ook gelijk een afspraak bij de huisarts voor verwijzing gynaecoloog... Even kort mijn verhaal: Mk 10 wk, dochter 2011, mk 6 weken, dochter 2013 in ik geloof afgelopen juli weer een miskraam na een goede echo een dag later met 7 weken.... Toen even rust even goed nadenken of we nog verder wilden, knoop doorgehakt en gelukkig weer in ronde 1 zwanger. 1e goede zwangerschap hele erge bi en ishias en vermoedelijk cholestase maar toch gewoon begonnen met bevallen, toen verder ingeleid en na 2 uur persen heeeele grote knip en vacuümpomp en 6 maanden last van hechtingen, nu nog wel eens overigens. 2e goede zwangerschap ging vlekkeloos tot 37 weken, met zekerheid zwangerschapscholestase dus ingeleid met 37 uiteindelijk best makkelijk bevallen zonder knip of hechting met 37 en 2 geloof ik. Na 10 dagen trombosebeen en longembolie dus 6 maanden bloedverdunnend kous en alle drama die daarbij kwam kijken... Zo heel verhaal geworden maar dan is iedereen op de hoogte dus heel spannende periode voor ons... Eerst door de miskraamperiode heen en dan verder kijken... Veel mensen vragen waarom dan nog een je hebt al 2 gezonde meiden... Maar na lang beraad willen we toch echt ons gezin compleet maken met nog eentje... De gyn en internist voorzien geen problemen als we overal maar op tijd bij zijn... Maar goed nu eerst maar hopen dat ik geen miskraam krijg.... 3 testen met duidelijke maar lichte streepjes... Mijn cyclussen waren het afgelopen jaar 25-26 dagen dus hopelijk morgen een echt duidelijke onbetwistbare test!
Jeetje vogelhuisje wat een verhaal maar natuurlijk gefeliciteerd! Ik ben benieuwd naar je test van vandaag!
Hmm hij is niet echt donkerder geworden... wat is jullie ervaring met action testen? Morgen al afspraak bij de gyn.
Vogelhuisje, ik ga duimen voor je dat het een mooie blijvende zwangerschap wordt Ik heb een paar dagen voordat ik ongesteld zou moeten worden getest en mijn streepje was duidelijk zichtbaar maar lang niet zo donker als de controlestreep. Wilde eigenlijk nog een andere test halen maar sinds ik positief heb getest voelde ik me enorm zwanger dus ik twijfel er ook niet meer over Voor de zwangere nieuwe dames welkom en natuurlijk gefeliciteerd !
Thnx lief van jullie! Ik ben zo klaar met streepjes turen, denk dat ik maar ff cb digitaal haal... hier een fotootje... bovenste gister onderste vandaag...
Hoi hoi, gister bij gynaecoloog geweest ivm baarmoederverzakking. Geen ring geplaatst. Maar de rust van afgelopen week (hele week niet gewerkt) heeft een positieve uitwerking gehad op mn lichaam! De baarmoeder was nog wel laag, maar zag er echt beter uit. In overleg met verloskundige werk ik nu halve dagen (werk normaal 37 uur). Nu zei de gyn bij inwendige echo, dat ze het vruchtje nog niet kon zien. Wat volgens haar ook gewoon normaal is. Ze zag alleen het vruchtzakje en dat het gevuld was met vocht. Ik moest me geen zorgen maken. Alles zag er goed uit. En zorgen maak ik me nu natuurlijk wel hihi. Had echt gehoopt dat ze vruchtje al kon zien. Ben zo bang dat ik nu zwanger ben van ee leeg zakje Is er toevallig iemand geweest die met vijf weken ook echo heeft gehad? En wat was daar al te zien? Nu moet ik ivm mn ziektemelding (die halve dagen) een zwangerechapsverklaring overleggen, dus gavk daar om vragen. En ik wil gerust volgende week even langs komen (zes weken) om een echo te laten maken om de zwangerschap vast te stellen Ben benieuwd hihi xxx
Hmmm niet echt superduidelijk idd. Kan me voorstellen dat je hiermee zit Succes bij de gyn Spannend hoor! Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt!
Hai allemaal, als er nog plek is meld ik me ook graag aan. Heb alle posts in dit forum gelezen . Ik ben 28 jaar en voor t eerst zwanger. Ronde 4 was t raak! donderdag had ik een licht positieve test van sensitest en vrijdag heb ik een cbtest gedaan. Die faf 1-2 weken aan! Vrijdag ook maar meteen de ha en vk gebeld. ha heeft bij mij een notitie gemaakt en ik hoef niet langs iig zoals iemand anders hier... dat is idd wel raar. Maar je kan altijd bellen voor opheldering waarom je langs moet komen toch? ik heb 15 december mn eerste echo en morgen komt moeders voor moeders langs (was ook een vraag, dus ja daar doe ik aan mee ). Ik vind het echt allemaal zoooo spannend! MK kans is maar klein maar die is er natuurlijk wel. Ik had vanacht ineens enorme krampen en heb een tijdje op de wc gezeten (details sorry) en kreeg een enorme zweet aanval en had t gevoel dat ik moest overgeven. Ik gooi het maar op iets verkeerds gegeten, maar dat was echt schrikken. Ik maak me er wel zorgen om, maar kan niet meer dan afwachten... we hebben het verteld aan de ouders, vonden we wel zo leuk ze waren allemaal super blij voor ons! heerlijk gevoel. Loe: cadeautips: klein boekje over beste oma/opa, oppasboek, voorleesboek, luiers ? Ik heb een paar symptomen: heel erg moe, buikkrampjes en gevoelige borsten. Eerst was mn urine ook donker, maar ik drink nu meer en nu is het allemaal weer normaal. en moielle maak je geen zorgen als de gyn da took niet doet! de embrio is met 5 weken geloof ik 3 mm ofzo... lijkt me niet raar dat je deze niet kan zien
Hoi monijari welkom hihi ben dr ook net bij! Gefeliciteerd! Ik kon het niet laten en heb vanmiddag nog een test gedaan... niet opgespaard n voila nu durf ik wel naar de gyn morgen hihi. Durfde met die lichte testen eigenlijk niet... maar dit is toch wel duidelijk lijkt me! Onderste vanmiddag gedaan, middelste vanochtend 😊
Ja hoor vogelhuisje heel duidelijk! Succes morgen! Welkom Monijari, gefeliciteerd! Ik maak me inmiddels al geen zorgen meer over de huisarts hoor, het is altijd gewoon een betrokken huisarts die van het persoonlijk contact is (ook wel fijn). Maar wilde stiekem al een afspraak bij de vk maar ach kan ws toch niet eerder terecht dan met een week of 8. En het blijft allemaal spannend hè, met alles wat je voelt en vroege echo's ik denk dat we allemaal geduld moeten hebben en ik geef toe dat is ook niet mijn sterkste kant
Hoi vogelhuisje! Wat een verhaal, maar je testen zien er goed uit! Hopelijk gaat alles goed! Moielle fijn dat je rust goed heeft gedaan! Hoeveel ga je nu werken? Ik heb ook een echo gehad met 5 weken en had een lege vruchtzak (bij mijn dochter) week later prachtg kloppend hartje. Dus komt vast goed! Maar snap je onzekerheid wel hoor. Hier komt as maandag moeders voor moeders. Beetje zenuwachtig, moet ik weer testen en ben bang dat de test dan slechter is geworden :/ veel buikpijn en steken vandaag hopelijk niks ergs
Monijari welkom Ook gefeliciteerd! Nog even wachten tot je echo de 15e, ik mag de 17e dus kunnen we samen lang wachten Wat leuk dat jullie t al verteld hebben. Ik wil dat ook zoo graag! Maar vriend wil tot de echo wachten. Iedereen vraagt steeds wnnr komt er weer 1? Nou ze moesten eens weten. Luitje had jij al een echo gepland? Wij hebben ook wel n meegaande dokter maar hoef niet langs voor zws. Krijgen wel geboorte kaartjes van ze das wel leuk!
Ja wachten... Geduld is ook niet mijn sterkste kant haha! Mijn moeder en achoonmoeder zagen het beide meteen dus we hadden het ook niet kunnen verbergen 😜
En nog een leuk cadeau idee: mokken kopen en deze zelf met een stift beschrijven met: "ik word opa" oid!
Nee nog geen echo gepland. Eerst donderdag aan het begin van de middag even bij de huisarts langs en daarna ga ik bellen. Ik ben benieuwd wat hij me nog voor nieuws kan vertellen want ik heb zo ongeveer alles gelezen wat maar kan Pff zijn jullie ook zo moe? Ik ga maar voor de zoveelste keer om 21:30 m'n bedje in
Ja ik lig eigenlijk al de hele avond in bed....(schaam) ik ben gewoon op en ik bleef maar doorgaan dus vanavond dacht ik na t eten, ik ga lekker op bed liggen en daar m'n zwangerschapsdagboek eens bekijken! Die heb ik vandaag van een (mede zwangere) vriendin gehad!