Vrijdag rond 15.00 worden we gebeld. Met de snelle test uitslag (trisomie 13, 18 en 21). Die moet dus negatief zijn. We wonen een half uur van Groningen af. Dus is prima te doen
Dat is wel 'fijn' dat het zo snel is... Hoop dat jullie snel meer duidelijkheid krijgen meis! Hier gaan we morgen weer voor controle naar de gyn... Omdat ik heel angstig ben voor de bevalling en kraamweek alles erom heen door verschillende redenen gaan we dat morgen bespreken... Wel spannend haha ben ik nooit zo goed in als ik zwanger ben... Voor mezelf opkomen enz gelukkig gaat mijn man mee...
Veel sterkte vandaag Mausyi, ik duim voor jullie! 🍀 En jij natuurlijk ook succes vogelhuisje! Fijn dat je man mee gaat en je bent er in ieder geval lekker op tijd bij!
Duim vandaag voor jullie voor een goede uitslag Mausyi! Vogelhuisje, fijn dat je dit kunt bespreken met de gyn. Het ook niet niks. Hopelijk kan ze jullie verder helpen. Als je vragen hebt schrijf ze nog even op. Zou jammer zijn als je op de terug weg in de auto zit en je ineens weer wat te binnen schiet. Is er een rede dat je bang bent voor de bevalling en de tijd erna? Als je er niet over uit wilt wijden is het prima hoor.
Bedankt meiden! Heel veel succes mausyi beetje goed geslapen? Verschillende redenen, vorige keer me oudste dochter een grote knip en vacuumpomp Na anderhalf uur persen, nu nog last van de littekens, Bij de jongste: Cholestase waardoor ik een paar dagen van te voren hoorde dat,ik ingeleid zou worden met 37 weken Streptokokken b Na de bevalling waarschijnlijk nu terugkijkend met de vk een beginnend psychose, mijn psychische redding is toen geweest doordat ik door een trombose been en longembolie met beide benen op de grond werd gezet 10 dagen na de bevalling.... Half jaar bloedverdunners maar raakte niet goed ingesteld dus 3x per week bloed prikken in een bejaardentehuis. Vervolgen een postnatale depressie met vreselijke anti depressiva. Geen pil meer dus mirena spiraal waardoor ik 9 maanden ongesteld ben geweest... Nu al vanaf de positieve test bloedverdunners spuiten maar ik krijg harde schijfruimte n in mijn benen ervan dus veel plaats blijft er niet over en ik merk dat ik nu pas alles uit de vorige zwangerschap aan het verwerken ben... iets heel stoms maar ze hadden (veel te laat natuurlijk) mijn baby show er het weekend voor de 37 weken gepland toen lag ik al in het ziekenhuis dat vond ik echt heel jammer... En tot slot ben ik zelf geboren uit een helpp zwangerschap met 32 weken en een groeiachterstand van 4 weken zowel ik als mijn moeder waren er bijna niet meer geweest, dat blijft ook in je achterhoofd spelen. En bi met de oudste.. Nu vraag je je misschien af waarom dan toch nog een zwangerschap haha geloof me soms vraag ik het mijzelf ook af... ons gezinnetje was nog niet compleet.... maar dit is zeker weten de laatste! Dus zoals je ziet nogal wat zaken om rekening mee te houden... er lopen ook nog onderzoeken in het UMC omdat is gebleken dat ik juist een verhoogde bloedingsneiging heb wat weer niet strookt met de trombose etc. Maar goed die uitslag krijg ik over 2 weken... Sorry voor t lange verhaal 😉
Dat is erg heftig! Met de goede begeleiding zal het vast goed komen. Wel verstandig dat je nu aan de bel trekt bij de gyn!
Geen trisomie 13, 18 en 21 nu hopelijk snel de uitslag van het verdere dna onderzoek en mijn bloedonderzoek
O wat fijn Mausyi, op naar de volgende (goede) uitslagen! Heftig verhaal vogelhuisje, ik snap dat je dit op tijd allemaal besproken wilt hebben. Is het goed gegaan vandaag het gesprek?
Fijn om te horen mausyi!! Hier ging het super ben zo blij en opgelucht heb alle zorgen kunnen bespreken... Weet niet wat er gebeurd is maar sinds de laatste keer bij de gyn gaat het heel leuk en is het zelfs gezellig te noemen haha... Misschien had ze toevallig 2 slechte dagen de eerste 2 x dat ik daar was... Ze heeft een aantal van mijn angsten kunnen afzwakken, nu afgesproken dat ik sowieso met 39 weken word ingeleid dat is de afspraak, mocht ik mij dan heel goed voelen dan kijken we op dat moment maar de gelegenheid is er en dat geeft veel rust! Verder word ik dus besproken op de pop poli met een kinderarts een psycholoog mij gyn en mijn vk en gaan we kijken wanneer ik met medicatie tegen depressie of misschien zelfs medicatie tegen psychose ga starten alles om de vorige keer te voorkomen! Afgesproken dat de vk elke dag of om de dag langskomt in de kraamweek, verder kan mijn man een nummer bellen als hij iets niet vertrouwd... Ook wachten we het advies van de stollingsarts af de uitslagen en dan weten we wanneer en hoe ik moet stoppen met de bloedverdunners voor de bevalling, kan best zijn dat hij ook het advies geeft tot inleiden om het beter te kunnen reguleren... Tenslotte besproken (ik ben hoogsensitief bij mij hoort daar ook bij dat ik een ongelooflijk lage pijngrens heb en dus bijv voorweeen etc ervaar als echte weeën waardoor de bevalling voor mij ontzettend lang lijkt te duren...) dat ik snel pijnstilling krijg omdat mijn ontsluiting op een gegeven moment op slot gaat bij beide dochters 2,5 dag gedaan van 0-2 cm en toen stopte het toen ik pijnstilling kreeg, was het bij mijn oudste binnen 4 uur van 2 naar geboorte en bij de jongste in anderhalf uur van 2 naar geboorte... Dus hoef straks minder lang op pijnstilling te wachten Al met al echt alles kunnen bespreken en ze vond het niet gek dat ik het nu al vroeg en begreep mijn situatie ontzettend goed... Helemaal zelf alles gezegd mijn man hoefde niet mee te helpen dus best een overwinning haha...
Hartstikke fijn Vogelhuisje! Hopelijk kan je rustig de rest van de zwangerschap door Zal een last van je schouders zijn gevallen.
Vanochtend had ik nog een afspraak staan in het ziekenhuis van Emmen. De echo liet een kleine toename van het vocht zien, maar ons meisje groeit wel gewoon goed door. Kleine meid ook en heeft ook nog voldoende vruchtwater. Gesprek gehad met de gynaecoloog, en die gaf aan dat ik gewoon 1 x in de week moet komen, dan kunnen we de dingen bespreken die er in Groningen en Leiden gaan gebeuren. Mijn bloeddruk was heel erg laag. Dus mijn bloed en urine worden nu onderzocht. Dus het ietwat positieve gevoel dat we het weekend hadden, is al heel wat weggeëbd.
Jeetje meis wat vervelend! Gelukkig groeien jullie meisjes wel gewoon! Maar wat een zorgen ook nu met je bloeddruk, gelukkig worden jullie goed in de gaten gehouden. Ik kan niet meer doen dan jullie sterkte wensen! Ik denk aan je en duim stug door!
Vervelend Mausyi Gelukkig houden ze het wel goed in de gaten. Heel veel sterkte! Wij hebben vanochtend de GUO gehad. Alles zag er goed uit. Ze is iets aan de kleine kant maar niet zorgwekkend. Geschat op 336 gram met 22cm.