De 16-31 juli 2015 club

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door moielle, 13 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Monijari

Monijari Actief lid

27 sep 2014
    307
    3
    18
    Sterkte! En idd gelukkig goed onder controle! Ik duim voor je!

2. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Goedemiddag!

Mausyi, wat heftig allemaal zeg! Heb al een poosje niet meegelezen en schrik er wel van! Heel veel sterkte, hopelijk blijft het nog een poosje 'goed' gaan.

De rest, zwaai, sorry, teveel om te lezen.

Hier vanmorgen de 20-weken echo gehad.
    Was erg gespannen omdat ik de kleine nog steeds niet echt voel. De andere 3 al een week of 2/3 rond deze termijn.
    Blijkt dat mijn placenta rechtsvoor ligt, dus enigszins verklaarbaar. Het was namelijk een erg beweeglijk kindje, net als de andere 3.
    Alles gelukkig zo voor het oog goed, heel blij uiteraard!

Weet iedereen het geslacht van de kleine al?

Hier wilden we het niet bij de echo zelf weten, hebben de uitslag in een envelop mee. Ben benieuwd of hij vanavond nog dicht zit :)

3. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Hoe is het Mausyi?

4. mausyi

mausyi Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.452
    0
    36
    Mwah. Om 11.00 uur in het umcg zijn. Wederom een echo en hopelijk alle uitslagen.

5. mausyi

mausyi Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.452
    0
    36
    Geen oorzaak te vinden, ook niet in het bloed. Ze dachten eerst dat het door rode hond kwam, , maar na nog een goede check bleek er niks te vinden. We worden nu doorgestuurd naar Leiden. Als het goed is krijg ik straks telefoon van hun, en dan zsm daar heen. Het is alles of niks zeg maar

6. Luitje

Luitje Actief lid

2 okt 2014
    459
    80
    28
    Vrouw
    Pleegmoeder
    Beeb87 en Gean85 gefeliciteerd met de goede echo's! (sorry ik had het even te druk om te reageren). Zit de enveloppe nog dicht Gean85? 😄 Hier weten we het wel en ondanks dat ik het eerst niet wilde weten geniet ik er nu wel met volle teugen van!

Mausyi jeetje meis het blijft maar spannend hè? Heel veel sterkte hoor en zet hem op!

7. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Helaas nog steeds onzekerheid Mausyi :(
    Hopelijk kan je snel terecht in Leiden.

Leuk dat jullie het nu toch ook weten Luitje!

8. mausyi

mausyi Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.452
    0
    36
    Ik kan morgenvroeg terecht in Leiden

9. Luitje

Luitje Actief lid

2 okt 2014
    459
    80
    28
    Vrouw
    Pleegmoeder
    O dat is snel! Veel succes!

10. JJM081114

JJM081114 Actief lid

20 nov 2014
    286
    0
    16
    Succes Mausyi!!

Haha, ja Luitje, de envelop zit nog steeds dicht :)

11. Luitje

Luitje Actief lid

2 okt 2014
    459
    80
    28
    Vrouw
    Pleegmoeder
    Haha dat vind ik heeeeel knap!! Zou het niet kunnen hoor 😂

12. Proudtobemom

Proudtobemom Actief lid

5 nov 2014
    370
    0
    0
    Succes in Leiden Mausyi!

Hier gaat alles lekker zijn gangetje. Ik voel me super fit en geniet met volle teugen van het beweeglijke mannetje in mijn buik.

Onze zoon heeft momenteel wel de vijfde ziekte. Ik maakte me even zorgen voor de zwangerschap, maar dat bleek onnodig. Alleen onder de 20 weken zou er een kleine kans zijn op vroeggeboorte als je zelf besmet wordt. Alleen voor onze zoon is het vervelend want hij heeft hoge koorts en rode vlekken op zijn romp. Hopelijk is hij er snel vanaf.

Lekker druk weekend voor de boeg met schoonmaken en schilderen in de huiskamer. Maandag worden nieuwe meubels geleverd....yesss!
    Daarna maar eens aan de peuterkamer gaan beginnen...we hebben al ideeën op gedaan in de ikea, het wordt een leuk stoer kamertje. :D

13. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Wat knap dat de enveloppe nog dicht zit JJM!
    Ben je niet ongelooflijk nieuwsgierig? :D

Heel veel succes vandaag Mausyi!

Wat vervelend voor je zoontje Proudtobemom.
    Hopelijk knapt hij snel weer op.
    Fijn dat je je zo goed voelt! Lekker van genieten.

Ik ben aardig op m'n plaats gezet gisteren door m'n eigen lichaam.
    Blijkbaar ben ik te druk geweest en heb ik vanaf 15.00 met harde buiken op de bank gezeten :(
    Na het eten was het nog niet over dus toen heb ik maar even gedoucht en daarna even naar het hartje geluisterd met de angelsound.
    Rond half 9 naar bed gegaan met een kruik en toen begon het af te zwakken. Gelukkig was ze erg druk, dat stelde me wel gerust :)

Zit er nu zwaar over na te denken om nog minder te gaan werken.
    Ik werk nu maar 4 ochtenden in de week maar ik wil buiten mijn werk om ook gewoon leuke dingen kunnen doen zo nu en dan.
    Blijkbaar was dat afgelopen week teveel en daar baal ik nu vreselijk van.
    Het mooie weer is er eindelijk en dan wil ik ook gewoon met de hond een uurtje door het bos struinen of even winkelen met mijn moeder ofzo. Mijn lichaam was het daar duidelijk niet mee eens :(

14. Vogelhuisje

Vogelhuisje Bekend lid

2 apr 2014
    879
    1
    18
    Spannend mausyi! Je bent misschien al geweest maar succes!

@beeb ook spannend... Nog contact gehad met de vk? Je kunt deels ziekteverlof opnemen hè als het teveel wordt... Heb ik bij de eerste ook gedaan vanaf 15 weken ivm bi en harde buiken...

Hier de uitslag van het bloedonderzoek...

En ze staan voor een raadsel haha
    Factor VII is nu 56%! Het is dus gestegen van 31 naar 56 gegaan
    Voor zover bekend is er nog nooit iemand geweest waarbij de factor stijgt uit zichzelf ook niet tijdens zwangerschap, van andere factoren is het bekend dat het kan fluctueren maar deze niet... Over 3 maanden weer bloedprikken omdat ze heel benieuwd zijn of het weer gestegen is en dan na de bevalling enz ook kijken of het weer daalt 😉 verder ga ik naar een geneticus na de zwangerschap om de oorzaak te onderzoek...

Normaal moet de factor minimaal boven de 65% zitten trouwens... Geloof ik dat ik wat ik kon vinden op internet...

Ik ben een wetenschappelijk raadsel hihi...

De waarden zijn nu wel hoog genoeg om gewoon te kunnen bevallen ze moeten alleen wel factor VII klaar hebben liggen omdat ik in combi met de bloedverdunners in theorie een bloeding kan krijgen dan kunnen ze die factor toedienen nadeel het is extreem stollend haha dus waarschijnlijk doen ze het niet ivm kans op trombose die dan heel groot is...

Dus eigenlijk heel onzeker wat er gaat gebeuren maár ik moet zodra ik ingeleid word stoppen met de bloedverdunners en gezien mijn andere bevallingen voorzie ik niet echt problemen... Had alleen wel een laag hb na de tweede bevalling...

Dus weer afwachten ;)...

Oja kleine opsteker! Ik hoef waarschijnlijk maar tot 3 maanden na de bevalling bloedverdunners te spuiten! Ipv 6 maanden :)

Al iets meer duidelijkheid maisyi?

15. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Ik zit al deels in de ziektewet.
    Werkte eerste de maandag middag en de woensdag ochtend ook maar nu niet meer.
    Werken word ook wel zwaar maar dat kan ook niet anders.
    Werk in de huishouding dus is lichamelijk wel zwaar.
    Probeer me aankomende week nog wat meer aan te passen en dan even kijken hoe het gaat.
    Als het dan nog niet gaat dan ga ik overleggen.

Inderdaad een bijzondere uitslag vogelhuisje!
    Wel fijn dat ie gestegen is.
    Ben benieuwd hoe het in de loop van de zwangerschap gaat dan.

16. mausyi

mausyi Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.452
    0
    36
    Nou we zijn weer op de terugweg. En we zijn beiden positief. Na een uitgebreide echo, kwam weer eruit dat het meisje het eigenlijk goed doet ondanks dat vocht. Ze hebben verder nog niks gedaan en we moeten maandag weer terug komen. Zodat ze kunnen zien of het toch iets is toegenomen. Mocht nu blijken dat ze toch moeite heeft gekregen dan gaan ze prikken en het vocht eruit halen. Als het blijkt dat het is, wat ze denkt dat het is (lymfeklieren afvoersysteem defect). Dan zal haar borstkas weer vol lopen. En dan gaan ze shunts plaatsen bij haar waardoor het vocht steeds word afgevoerd.

Het liefst doen ze dat zo laat mogelijk, omdat er een kans bestaat dat mijn vliezen breken en daar is het nog veel te vroeg voor.

Het is wederom afwachten, maar we zijn positief

17. Vogelhuisje

Vogelhuisje Bekend lid

2 apr 2014
    879
    1
    18
    Fijn om te horen mausyi!

18. Vogelhuisje

Vogelhuisje Bekend lid

2 apr 2014
    879
    1
    18
    Inmiddels al meer nieuw Mausyi?

19. mausyi

mausyi Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.452
    0
    36
    Ja ook al is het slecht hebben we wel positief nieuws. (Even gekopieerd hoor 😉)

Geen tot nauwelijks verslechtering 😀dus ze laten het vocht zitten. Tot het moment dat het toch slechter gaat, dan kan Groningen ons zo weer doorsturen. De gynaecoloog zei ook dat we zo'n operatie beter met 30 weken kunnen doen dan nu met kans op breken van de vliezen. Ik moet nu 2 x in de week naar Groningen, daar blijf ik onder controle en zal ik ws ook bevallen als het de hele zwangerschap goed blijft gaan.

We hebben kleine meid ook nog in 4d gezien en ze is sprekend onze oudste dochter 💖zelfde neusje en bolle toet 😊was ondertussen aan het zwaaien en drinken. Dus ons grote meissie doet het hartstikke goed. Kleine meid blijft ook gewoon haar best doen. En de dames zijn beide weer gedraaid.

Bekijk bijlage 448262

20. Proudtobemom

Proudtobemom Actief lid

5 nov 2014
    370
    0
    0
    Wat een mooie foto Mausyi!

Hopelijk zorgt het positieve nieuws ervoor dat je er toch een beetje van kan genieten. Ik blijf aan je denken en hoop voor jullie dat het allemaal goed blijft gaan!

Wij hebben 25 april een pretecho gepland en kunnen ons mannetje dan ook in 4D gaan bekijken. Als ik deze foto zo zie van je dochter heb ik er heel veel zin in. :)

Vanavond weer naar de VK, ben benieuwd wat de weegschaal deze keer aangeeft. Het gaat nu echt heel hard wat betreft de groei van mijn buik.
    Ik zal dan ook een verwijzing krijgen voor de glucose tolerantie test. Vind dit best spannend omdat ik veel verhalen zie dat mensen er ziek van worden of flauw vallen. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?

Deel Deze Pagina