De 16-31 juli 2015 club

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door moielle, 13 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mausyi

mausyi Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.452
    0
    36
    Waarom willen jullie persé thuis bevallen?

Hier weer controle gehad, weer stabiel 😃

2. Luitje

Luitje Actief lid

2 okt 2014
    459
    80
    28
    Vrouw
    Pleegmoeder
    Fijn dat alles weer goed is Mausyi!

Ik wil thuis bevallen omdat ik ontspannen wil bevallen in m'n eigen omgeving op mijn manier. Ik heb er veel over gelezen en het spreekt mij het meeste aan door de voordelen die er gegeven worden. Daarbij vond ik het in het geboortecentrum erg somber ogen en wil ik niet in de auto wanneer andere beslissen dat het moet. Mocht het mis gaan dan woon ik letterlijk 3 minuten van het ziekenhuis dus zie dat ook niet als een probleem.

3. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Ja precies Luitje!
    Maar de gyn die ik volgende keer krijg schijnt een hele aardige te zijn die echt luistert dus mijn hoop is daarop gevestigd!

Mausyi, fijn dat ze stabiel is!

Ik wil graag thuis bevallen om dezelfde redenen als Luitje.
    Gewoon ontspannen thuis met mijn eigen spullen en dingetjes.
    Niet in een kil ziekenhuis waar je gelijk aan de monitor word gehangen.
    Uiteraard word het wel ziekenhuis als daar een noodzaak voor is maar als die er niet is zie ik het nut er niet van in.

4. Vogelhuisje

Vogelhuisje Bekend lid

2 apr 2014
    879
    1
    18
    Oef wat vervelend meiden! Kun je niet naar een andere vk?

Hier wil ik echt niet thuis bevallen! Verschrikking de vorige x en ontspannen ho maar haha wat een pijn en uiteindelijk toch in het ziekenhuis terecht gekomen...

Nu scheelt het dat wij in Harderwijk echt hele mooie verloskamers hebben echt hotelkamer met eigen badkamer etc en je blijft van begin tot eind op dezelfde kamer. Ook na de bevalling. Man mag blijven slapen etc 😊

5. Proudtobemom

Proudtobemom Actief lid

5 nov 2014
    370
    0
    0
    Wat vervelend dat het niet zo gegaan is als je gehoopt had luitje. Je VK klinkt niet echt vriendelijk en ik begrijp haar argumenten niet zo goed. Ik heb ook overgewicht en zou (als ik dat zou willen) gewoon thuis kunnen bevallen.

Ik wil ook in het ziekenhuis bevallen omdat we hier ook superfijne suites hebben waar je van begin tot eind mag blijven en je man inderdaad ook kan blijven slapen. Vorige keer ben ik ook in het ziekenhuis bevallen en ik vind het gewoon een fijn idee dat je meteen de juiste hulp kunt krijgen als dat nodig is. Ik hoop wel dat dat deze keer zonder inleiding en met mijn eigen verloskundige is.

Mausyi, wat fijn dat alles nu goed is! Geniet er lekker van!

Ik heb vandaag 2 vriendinnen in vertrouwen genomen en ze verteld waar ik last van heb. Dat was fijn zeg!

6. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Dat klinkt fijn ptbm!
    Van dat soort kamers hebben ze hier helaas niet anders had ik dat zeker willen overwegen ipv thuis.
    Maar hier word je gewoon op zo'n kale kamer gedumpt met een mini tv en verder niks.

Fijn dat je je verhaal hebt kunnen doen bij 2 vriendinnen.
    Hopelijk kunnen ze je steunen wanneer je het nodig hebt.

7. Luitje

Luitje Actief lid

2 okt 2014
    459
    80
    28
    Vrouw
    Pleegmoeder
    Wat fijn dat je je vriendinnen in vertrouwen hebt kunnen nemen proudtobemom!

Ik heb de folders van de ziekenhuizen hier gelezen en weer een nachtje liggen piekeren. Het ziekenhuis wil ik dus echt niet want ik lees van alles over ingrepen en dat hun bepalen en zelfs dat je partner nog weg moet als het nog niet goed op gang is 😳. Ook geen badkamer of wat dan ook en met een ander op de kamer tijdens de ontsluitingsperiode. Misschien moet ik dan het geboortecentrum nog eens overwegen en dan hele goede afspraken maken over wanneer erheen, zodat ik me op mijn gemak kan voelen en zo natuurlijk mogelijk kan bevallen. Door jullie verhalen ben ik wel gaan twijfelen want stel ik dram door en het gaat mis... Pff moeilijk hoor! Ml gaat in ieder geval vandaag de verloskundige bellen dat we een naar gevoel hebben bij het "gesprek" van gister en opnieuw een gesprek willen. Zelf moet ik lesgeven vandaag dus niet zo makkelijk om tussendoor te bellen en mogelijk weer van streek te raken (pff hormonen!!!) dus blij dat hij dat op zich wil nemen. Nu de dag nog doorkomen want heb hoofdpijn van al het gepieker en slecht slapen 😔.

8. mausyi

mausyi Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.452
    0
    36
    Mij lijkt het dus helemaal niks, thuis bevallen. Al die zooi. En die hond van ons die uit zijn plaat gaat,want mama heeft pijn. :D

En wbt een luxe kamer, had ik niet hoor in het ziekenhuis. Maar heb daar helemaal niet op gelet. Ja een radio/muziek hadden wE wel fijn gevonden. Maar we werden ook gewoon met rust gelaten. Kwamen af en toe even kijken of het vorderde. En toen het echt niet ging lukken, hebben ze de gynaecoloog pas gebeld voor eventuele help.

Fijn proud👍

9. Luitje

Luitje Actief lid

2 okt 2014
    459
    80
    28
    Vrouw
    Pleegmoeder
    Haha zo heeft iedereen haar wensen en ideeën. Hier heeft ml gebeld en we gaan helemaal niet meer naar de verloskundige van gister. Onze afspraak over drie weken is bij een ander en dan gaan we de opties nog eens rustig doornemen. Er is een aantekening gemaakt voor extra tijd en de teleurstelling van gister, ben blij met hem! Blijft m'n twijfel of ik nu voor thuis of voor het geboortecentrum moet kiezen maar ik heb nog even... Nu hopen dat ze niet precies dienst heeft tegen de tijd dat ik moet bevallen 😄

10. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Haha Mausyi!
    Maar jij mag nou helemaal niet thuis bevallen toch?
    Vanwege een tweeling.

Luitje, fijn dat de afspraak bij een ander is!
    Hopelijk nemen ze dan de tijd voor je.

11. Vogelhuisje

Vogelhuisje Bekend lid

2 apr 2014
    879
    1
    18
    Pfff lekker dan... Kan dr ook nog wel bij :(...

Ik ben dus al weken duizelig, moe en adem tekort... omdat ik dus ook een hele lage bloeddruk heb werd het daarop geschoven... maar het werd steeds erger ik viel bijna flauw toen ik mijn dochter naar school bracht enz...

Dus afgelopen vrijdag geopperd bij de gyn of het geen ijzer tekort kan zijn... zij dacht van niet omdat het de vorige keer nog 7,8 was heel goed dus... toch na even aandringen laten testen...

Gister uitslag was het nog maar 6,1 dus echt wel heel erg gekelderd... straks staaltabletten ophalen en vitamine b12 etc wordt nu ook getest... toch ook wel heel blij dat het niet alleen door de bloeddruk komt en hopen dat het snel beter wordt...

Verder weet ik niet of ik dat hier verteld had... ik kon 2 weken geleden bijna niet meer lopen, wij dachten aan bekkeninstabiliteit.

Ik zag mijn wereld vergaan want kon echt niets meer... gelijk fysio afgesproken etc. Nu had ik tegelijkertijd een kuurtje tegen schimmelinfectie. Ik ben allergisch voor de eitjes maar ze verzekerden mij dat de zalf wel kon... kreeg ik ook een reactie op maar goed even doorzetten de schimmel moest toch weg... totdat ik in de bijsluiter las dat je er bekkenkrampen van kunt krijgen...

Acuut gestopt en nu sinds 5 dagen geen pijn meer helemaal niets! Apotheek gebeld en die beschrijven het als ernstige allergische reactie! Blijkt de werkzame stof in de eitjes en de zalf gewoon hetzelfde te zijn... 2x heb ik het aangegeven van te voren dat ik daar allergisch voor was...

Helaas al wel de dure fysio module aangezet :(...

12. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Wat balen vogelhuisje.
    Wat slecht van de apotheek!
    Hopelijk voel je je snel beter met de tabletten.

Ik heb vanmiddag een extra echo in het ziekenhuis omdat het wel erg stil is in mijn buik.
    is gisteren eind van de middag begonnen. Op bed nog heel lang op mijn linker zij gelegen en rustig aan afgewacht maar het bleef stil. Vanochtend precies hetzelfde. Heb der vandaag nog bijna niet gevoeld en wat ik wel voelde was heel erg zwak.
    Heb net nog wel even met de angelsound het hartje gehoord en dat klonk nog steeds erg goed dus dat is wel iets een geruststelling.

13. mausyi

mausyi Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.452
    0
    36
    Jemig wat balen vogelhuisje. beterschap

oh succes straks Beeb, hopelijk is er niks aan de hand. En ligt ze gewoon met de rug naar je toe

14. Luitje

Luitje Actief lid

2 okt 2014
    459
    80
    28
    Vrouw
    Pleegmoeder
    Jeetje vogelhuisje wat een naar verhaal! Gelukkig is je bekken nu beter maar zonde van die module! En hopelijk voel je je snel beter als je ijzer wat omhoog gaat!

Hopelijk valt het mee Beeb! Ik had vorige week ook even twee daagjes waarin ik m'n mannetje minder voelde maar was ook zelf druk geweest, gelukkig toen ik zelf rust nam voelde ik hem weer volop! Fijn de echo (en angelsound) voor de extra check!

15. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Ik hoop inderdaad ook dat ze gewoon anders ligt.
    Nog een uurtje te gaan.

16. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Alles zag er goed uit.
    Ze bewoog wel maar niet heel uitbundig.
    Ze is flink gegroeid maar ligt nog wel op de onderste lijn.
    585gr en 27cm

Als ik twijfel dan mag ik altijd bellen zei ze.
    De eerste gyn waar ik een fijn gevoel bij heb!!

17. Luitje

Luitje Actief lid

2 okt 2014
    459
    80
    28
    Vrouw
    Pleegmoeder
    O gelukkig Beeb 👍!! Ik wilde net vragen hoe het is gegaan.

18. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Ja ben hee blij :)
    Nu maar hopen dat ze snel weer wat drukker word haha.

19. mausyi

mausyi Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.452
    0
    36
    Gelukkig beeb 👍

20. Proudtobemom

Proudtobemom Actief lid

5 nov 2014
    370
    0
    0
    Gelukkig dat alles goed was beeb!

Balen Vogelhuisje! Beterschap!

Ik kom net uit het ziekenhuis, even bezoekje aan mijn stiefmoeder. Vrijdag wordt ze overgeplaatst naar een ander ziekenhuis en dan wordt ze daar dinsdag geopereerd. Ondertussen weten we nog steeds niet wat de precieze situatie is. Maar dat ze er ineens zo'n spoed achter zetten, geeft mijn geen goed gevoel.
    De spanning blijft en ondertussen krijg ik ook steeds meer last van buikpijn. Gelukkig mag ik morgen weer naar de VK.

Deel Deze Pagina