Super leuk Luitje! Wij hebben een weekend met verjaardagen, dus lekker druk. En lekker genieten van onze kleine bengel, ben echt zo trots op hem Heerlijk als je even op de bank ligt en hij komt bij je knuffelen en kusjes geven op mijn buik... Als wij vragen wat zit er in jou buik zegt ie, mijn broertje en dan laat ie zijn buik zien haha...super schattig. Ik kan haast niet wachten tot zijn kleine broertje er is en ik zijn eerste reactie kan zien.....ben zo benieuwd hoe ie gaat reageren.
Hoe is het hier met iedereen? Heb gisteren het advies gekregen van de fysio om te stoppen met werken ivm bekkeninstabiliteit. Ze zou een brief schrijven voor mijn leidinggevende. Wel jammer, ik hoefde nog maar 7 weken. Aan de andere kant is het helemaal geen straf nu het mooier weer word Maar ik hoop wel dat de pijn snel minder word. Dan is het pas echt genieten van het weer Vanmiddag weer een groeiecho. Ben benieuwd hoe groot de kleine meid inmiddels is!
Nu kun je wel de rust nemen die je nodig hebt Beeb, en idd lekker van het weer genieten. Ik zit hier nu in een veel te warm gebouw achter mijn pc...ach ja...over 3 weken lekker 2 weken meivakantie. Lekker relaxen aan het veluwemeer. Hier gaat het op zich prima. Me gisteren wel even gemeld bij de VK omdat ik toch redelijk vaak nog buikpijn heb, maar met het kindje en mijn lichamelijke gezondheid is alles echt prima. Dus nog maar wat rustiger aan doen en misschien zelfs wel minder gaan werken. Ook voor de zekerheid mijn urine afgegeven bij de huisarts voor een check op blaasontsteking...maar daar zal wel niks uit komen. Volgende week eindelijk de afspraak met de POP poli, eens kijken wat daar uit gaat komen. Vind het wel fijn dat dat nu een beetje in zicht komt omdat ik dus heel erg tegen mijn verlof op zie. Geniet van de prachtige dag vandaag!
Hoi meiden, Das wel lekker beeb! Snap dat het misschien wat vervelend is maar alles voor je baby @proud dat snap je niet hè dat het zo lang duurt allemaal juist de pop is zO belangrijk! Hier al een aanvraag aan het begin van mijn zwangerschap gedaan, vorige week dinsdag eindelijk besproken (ze bespreken je zonder dat je erbij bent vind ik wel raar) maar nog niks gehoord... Helaas gaat het vanaf vrijdag echt niet goed zie het allemaal niet meer zitten meerdere huilbuien per dag en ben niet echt een leuke moeder op dit moment dus zelf maar gebeld en word vanmiddag terug gebeld door de gyn...
Als je de kans krijgt gewoon minder gaan werken ptbm. Die ene dag die ik al minder ging werken gaf echt een hoop rust. Maar gelukkig is alles goed verder! Hopelijk heb je een goede afspraak volgende week. Vogelhuisje, wat vervelend dat het niet zo goed met je gaat. Stom dat ze het niet serieus hebben genomen. Ben je al gebeld? Ik heb vanmiddag een goede groeimeting gehad. Ze is 4cm en 250gr gegroeid in 2 weken tijd! Ze is nu 31,65cm en 835gr Ik mag ook weer terug naar de vk voor de gewonen controles. Over 3 weken weer een groeimeting in het ziekenhuis.
@beeb zo he dat gaat hard al bijna een 'echte' baby Ja gebeld heel warrig verhaal dat ik weer een doorverwijzing van de huisarts nodig had... huisarts gebeld vanavond terug gebeld het komt er kort gezegd op neer dat het hele pop gebeuren nergens op slaat en ik 3 weken geleden al bij de huisarts had kunnen aankloppen omdat ik toch alles met hem moet regelen... Grr dan zit je al in een rot situatie, zoek je hulp, krijg je dit!! Maar goed gelijk een afspraak gemaakt met de huisarts en goede hoop dat ik met hem wel ergens ga komen... Ik word ook gek van alle verschillende behandelaars en hun tegenstrijdigheden... ik zie nu 4 verschillende vk's (de praktijk heeft er 4), de gyn, de man in utrecht voor mijn bloed, de huisarts, straks een psycholoog of psychiater en de internist... Allemaal een ander verhaal elke keer waardoor mijn onzekerheid nog verder wordt aangewakkerd .... Dus ik ga voorstellen om in ieder geval of de vk of de gyn te doen, die in utrecht voor mijn bloed en dan de internist hier voorlopig niet meer... De rest bespreek ik zoveel mogelijk met mijn huisarts... Maar wat kan je je bedrogen en verlaten, in steek gelaten voelen zeg... Vanochtend een hele lieve vk die vertelde dat ze het zo knap vond dat ik goed kon aangeven hoe het gaat, of eigenlijk hoe het niet gaat... maar als er vervolgens niet adequaat op gereageerd wordt... Helaas dus pas vrijdag een afspraak met de ha omdat hij morgen niet werkt... dus morgen nog doorkomen en hopelijk vrijdag antidepressiva mee...
Jeetje wat balen zo. Dat zijn inderdaad wel teveel mensen die zich met je bemoeien. Kan heel goed begrijpen dat je daar niet mee om kan gaan. Hopelijk heb je een goed gesprek vrijdag!
Jeetje wat een rot situatie zo voor je vogelhuisje. Hopelijk helpen de medicijnen voor je. Wat een baby groeit er al in je hè Beeb Ik merk nu idd aan de bewegingen ook dat het kindje echt alweer een heel stuk gegroeid is. Af en toe lijkt het net of mijn hele buik al vol zit haha... Ik ben trouwens afgelopen maandag voor het eerst naar zwangerschapsyoga geweest....dat was heerlijk ontspannen zeg....super fijn. Of had ik dat al gezegd? Haha...af en toe weet ik het niet meer
Ja, echt al een hele baby. Zo'n bizar idee haha. Dat volle buik gevoel heb ik ook haha. Alleen ze zit bijna altijd links en met het hoofdje naar beneden. Dus ik denk dat mijn ribben het nog zwaar gaan krijgen. Wat leuk dat je yoga doet. Heb ook geen idee of je dat al gezegd had Dingen onthouden is nu ook niet mijn sterkste kant Ik heb morgenavond de eerste les van zwangerschapsgym.
Jeetje wat een nare dingen lees ik! Beeb stoppen met werken, hopelijk voel je je snel een stuk beter!! En kun je inderdaad lekker gaan genieten. Fijn dat jullie meisje zo goed groeit, het gaat nu echt hard hè? Fijn dat het goed met je gaat proudtobemom! Vervelend alleen die buikpijn, wel fijn dat er niks met jou en je mannetje aan de hand is. Ik merk het hier nu ook hoor af en toe maar vooral als ik me druk/boos maak om de dingen die er op het werk gebeuren. Als ik dan even ga zitten en ontspan dan trekt het weg, voor mij dus ook een teken een beetje op te letten met wat ik doe. Fijn dat je volgende week naar de pop-poli kunt gaan, ik hoop dat het je rust geeft! Wat vervelend vogelhuisje dat het bij jou niet lekker loopt. En dan al die mensen die een andere visie hebben, ik snap dat het alles bij elkaar dan teveel is. Vandaag nog één dagje, zet hem op! En morgen gewoon lekker alles eruit gooien en met je huisarts in oplossingen gaan denken. Hier is het op dus wat gedoe op m'n werk (waar ik me misschien helemaal niet druk om moet maken) na goed. Vandaag weer een gesprek met de directeur over m'n vervanging en om wat taakjes proberen af te stoten (mensen verklaren me bijvoorbeeld voor gek dat ik nog in de aula sta te surveilleren omdat ze me kennen en weten dat ik bij een vechtpartij vast m'n dikke buik even vergeet en er tussen spring 😊 ) Dan morgen nog een dagje werken en dan hebben we een vriendenweekend, leuk maar pff vermoeiend en moeilijk om mn grenzen te bewaken want jullie herkennen vast dat het energielevel niet meer is wat het was 😇 (alleen dat je hoofd dat nog niet helemaal door heeft) En dan op naar het gesprek bij de verloskundige maandag waar ik erg tegenop zie. Ze gaan dan ook de bloedgroep van ons manneke bepalen dus ik ben benieuwd! Daarna nog even vier daagjes bikkelen en dan is het twee weken meivakantie, heeeeerlijk!
Jaaa, gaat echt hard! Nog maar 14 weken te gaan. We hebben alle spullen in huis op wat kleine dingetjes na. Dus eigenlijk alleen nog maar wachten! Wat jammer dat het niet zo lekker loopt op je werk. Maar ben het er wel mee eens dat surveilleren in de aula geen goed idee is. Belangrijkste is nu jullie ventje en je eigen lichaam. Dat hun elkaar de hersenen in willen slaan moeten ze zelf weten Energie is inderdaad niet wat het geweest is. Al merk ik voor mezelf geen hele grote verschillen omdat ik altijd al jaren continu moe ben. Maar mede door de vermoeidheid die ik al tijden heb weet ik wel goed hoe ik er mee om moet gaan. Belangrijkste erin is dat je niet over je grenzen gaat en op tijd je rust neemt. Dan hou je alles het langste vol. Dus als je een dag naar de stad gaat bijv. ga dan na een uurtje gewoon ergens een bakkie doen en een half uurtje zitten. Als je dat pas doet wanneer je moe bent dan ben je te laat en kan je niet meer bijtanken in dat half uurtje. Geniet van het weekend! Het word mooi weer. Hopelijk hebben jullie een hoop gezelligheid En afstrepen naar de vakantie!!
Mooi weer? Het is hier hartstikke koud 😭 gisteren een 19 graden met een koude wind. Haha zo'n type ben ik dus ook luitje, ergens tussen springen en dan pas bedenken dat het niet slim is. *knuffel* vogelhuisje Hopelijk geeft de pop poli je rust proud👍 Ik moet zo weer naar prenatale diagnostiek en daarna naar gynaecologie. 1e keer in dat ik daar moet wezen.
Hoe ging het mausyi? Hier terug van de huisarts heel fijn gesprek gehad... Ik ga naar een psycholoog en toch beginnen met antidepressiva... Wel spannend omdat de baby dan waarschijnlijk ook ontwenningsverschijnselen krijgt maar dit is beter dan depressie voor baby... Verder uiteraard een wisselwerking met de antistolling die ik gebruik dus afwachten hoe dat zich uit... Maar goed hopelijk werkt het... Nu nog een psycholoog vinden voor de korte termijn, de eerste kon pas halverwege mei ...
Veel plezier op je vriendenweekend Luitje! Geniet er van! Hopelijk werkt de antidepressiva Vogelhuisje en krijg je de rust die je nodig hebt. Hoe is het nu Mausyi? Ik heb op het werk aangegeven dat ik het wat rustiger aan ga doen en dat ik niet meer 2 tot 3 keer op een dag wil haasten van locatie naar locatie. Helaas lijkt het kwartje nog niet helemaal te vallen want vanmiddag zie ik de dubbele afspraken voor maandag al weer binnen komen. Waarom is het voor mensen soms toch zo lastig om rekening te houden met een ander vraag ik me dan af. Maar goed...maandag nog maar een keer het gesprek aangaan. Volgende week zaterdag hebben we de 3D echo gepland....daar kijk ik echt zo naar uit. En voor nu....lekker genieten van het weekend en hopelijk het weer.
Vervelend zeg proud het lijkt me al moeilijk om aan te geven en als er vervolgens niet op wordt gereageerd... Hier morgen een 3D/4d echo zal wel ff wat foto's spammen ... Hier helaas weer issues word er echt gek van! Moest van de ha even aangeven aan de arts in Utrecht dat ik antidepressiva zou gaan slikken en van de ha moest ik zelf minder bloedverdunners inspuiten... Dat gaat natuurlijk niet omdat het helemaal bij mij heel nauw komt... Dus een mail gestuurd naar de arts in Utrecht gelukkig checked hij zijn mail altijd .... Maar goed net eerste pil gehad, moet ik weer stoppen ... Want deze antidepressiva mogen gewoon echt niet met de bloedverdunners... Dus nu heeft hij andere geadviseerd en moet ik maandag weer contact opnemen met de ha... Hij raadt antidepressiva over het algemeen af tijdens de zwangerschap omdat er te weinig onderzoek naar gedaan is volgens hem... Zit ik weer tussen alle artsen in en kan ik het doorgeefluik spelen.... Ik bel dus maandag naar de ha en vraag of hij contact wil leggen met de arts in Utrecht en de gyn dan mogen zij met z'n drieën uitzoeken wat nou het beste is voor mij .... Ik heb er niet voor gestudeerd! Bah... Sorry meiden moest ff mijn ei kwijt nu uitkijken naar morgen!! Nog meer meiden die keelpijn hebben? Dochter is net een week ziek geweest ook met keelpijn dus vrees het ergste... Iemand tips behalve thee, honing en dropjes?overal staat tegenwoordig op dat het niet mag zonder overleg haha...
Wat een rot situatie zo vogelhuisje. Zal voor je duimen dat het maandag opgelost wordt. Wat betreft keelpijn vrees ik dat je niet meer kunt doen dan de middeltjes die je net noemt. Vooral honing werkt bij mij als ik keelpijn heb. Of van die antaflu snoepjes. Veel plezier bij de echo morgen. Ik ben benieuwd naar je foto's
He bah Vogelhuisje. Vreselijk als artsen tegen elkaar in gaan. Hopelijk zijn ze het snel eens. Wel heel veel plezier vandaag met de echo!! Leuk dat er meerdere die echo's doen. Wij hebben maandag avond een 4D echo. Onwijs veel zin in!! Ptbm, zou gelijk maandag aangeven dat het niet gaat wat ze willen.
O meiden het was geweldig!!! Na een verschrikkelijk nacht waarbij ik dacht dat ik een ballon was en welgeteld 2 uur heb geslapen door die antidepressiva hebben we een heerlijke echo gehad ...