Dames zou ik me ook mogen aanmelden hier.... Vanochtend de ditgitale test gedaan en resultaat was duidelijk. Zal me kort voorstellen. Wij hebben al een zoontje van 2 1/2jaar en hij is met 29 weken geboren. Op 2 hersenbloedinkjes na is alles goed gekomen, maar het was een heftige periode. Nu sinds september besloten om toch voor een 2e te gaan na veel gesprekken met de gyn en verloskundige. Ik sta onder controle vanwege mijn endometriose en tweehoornige baarmoeder. Ik heb het vanavond aan mijn vader verteld, en hij was heel erg blij en moest een traan laten.... (mijn moeder is aan het begin van mijn 1e zwangerschap plots overleden) Tevens zal ik het op mijn werk moeten vertellen. Ik zou morgen geopereerd worden aan mijn voet, maar dat kan nu niet doorgaan vanwege alle medicatie...Ze durven het niet te riskeren....dus ja... Vrijdag zal ik met de baas moeten gaan praten.... Had het liefste nog even willen wachten....Denk kan fijn die operatie, 6 weken rustig aan en dan langzaam opbouwen...maar nu....Ik werk 32 uur per week en doe lichamelijk best zwaar werk.... Komt goed zeggen we maar.... En hier zijn de symptomen: misselijk, zeer gevoelige tepels, moe Ik heb 11 dec. mijn 1e echo..
Hoi dees leuk jou hier ook te zien... Ook heb een goed gevoel over deze zwangerschap hihi en das een goed teken, ook misselijk nog zo'n goed teken 😊... Wel gespannen voor de gyn hoop eigenlijk dat ze geen echo maken er is toch niks te zien en dan word ik alleen maar onzeker... Wij willen het eigenlijk met kerst vertellen, maar dan ben ik 9 weken... misschien doen we het met sinterklaas we hebben het wel als fijn ervaren dat familie het wist als ik een miskraam kreeg, vanavond maar eens bespreken... Als niemand het weet en je krijgt een miskraam, vind ik het altijd alsof het lijkt dat je nooit zwanger geweest bent...
Hee Vogelhuisje, Ja op het forum 16nov werd het druk met de zwangeren Misselijkheid is idd een goed teken, bij mijn allereerste zwangerschap voelde ik niks en dat eindigde in een miskraam....Maar ja dat zegt ook niet altijd alles. Ik heb het toen ook vrij snel verteld... En heb het ook fijn gevonden dat mijn familie en vrienden er voor me waren.. En ja wat je zegt....dan is het net alsof je niet zwanger bent geweest.... Wanneer mag je naar de gyn? Moet je naar het ziekenhuis om een speciale reden? (sorry voor mijn nieuwsgierigheid). Ik zal om de 2 weken naar het ziekenhuis moeten om spuiten te krijgen voor de baarmoeder rustig te houden....En de baarmoederhals zal in de gaten gehouden worden. Anders krijg ik cerclage...
Spannend dees, Hihi tja wat niet... zwangerschapscholestase, met 37 weken ingeleid de vorige x, daarna trombose en longembolie en totaal al 3 miskramen... Ben vandaag geweest en kreeg toch een echo! Er was al een holte te zien dus das heel goed voor 4 wk en een beetje 😊 de vorige dat eindigde in een miskraam was mijn baarmoeder nog helemaal plat 😊 dus heb goede hoop... 10 december weer voor een echo en dan met 10 weken weer en met 12 weer... Vrijdag uitslag van stollingswaarden, mocht daar iets uitkomen dan gelijk antistolling zo niet dan vanaf 3 maanden of pas na de bevalling 😊 als alles goed gaat mag ik de eerste maanden tot een maand of 7 naar de vk hier in het dorp scheelt een 2e auto kopen 😊 Zo lang verhaal, we nemen het dag voor dag maar so far so good!
Goedemiddag dames, wil me ook graag aanmelden hier, al zal ik niet heel vaak hier te vinden zijn met zo'n druk gezin,maar probeer wel steeds bij te lezen vorige week positief getest,superblij,op naar de volgende jongen om ons kwartet compleet te maken Even kort; ik ben dus Sumeye,moeder van 3 zoons en waarschijnlijk 1van de oudsten hier,namelijk 38, en volgens eigen berekening uitgerekend op 20 juli
Sumeye welkom, Poeh hier een stiefzoon van 8 en 2 meiden, dat is al druk... 3 jongens lijkt me echt druk maar ook leuk En gezellig 😊.
Welkom Sumeye! een groot gezin! Gefeliciteerd met je zwangerschap. Zal wel druk worden of niet? Wel heel gezellig! @vogelhuisje, ook al een groot gezin....wat spannend van die echo..Dan mag je 1 dag voor mij naar de echo...hihi Ik ben bevallen met 29 weken van een sterk manneke. Hij heeft 2 hersenbloedinkjes gehad en is nu een heerlijke peuter. Afgelopen week het goede nieuws gekregen dat hij met zijn taal leeftijdsadequaat is....en dan hebben ze hem nog niet gecorrigeerd!!! Dit wordt ons 2e kindje....en vind het nu al weer helemaal spannend....Zal een hele andere zwangerschap worden dan de met hem....Aan het begin van mijn zwangerschap stierf mijn moeder....Dus heel verdriet gehad....
Ladys87: dank je wel en jij nog veel sterkte en hopelijk is het gauw weer raak als je eraan toe bent. Luitje: ik doe wel mee met MvM. Vorige zwangerschap ook gedaan. En ook al vang je niet zoveel op, elk beetje is weer wat toch? Vogelhuisje: jee wat een toestand allemaal zeg. Welkom en wens je een voorspoedige zwangerschap Alle nieuwelingen: gefeliciteerd en welkom! Ik heb gister nog een test gedaan. Mijn moeheid lijkt wat verdwenen (of ben eraan gewend hihi) en merk voor de rest eigenlijk niets behalve af en toe wat steekjes. Maar was een knalstreep dus wat meer gerust nu Dinsdag komen ze langs van Moeders voor Moeders. We hebben een aantal vrienden die wisten dat we een 2e wilden het al verteld. Ook mijn moeder en zusjes al en binnenkort mijn vader. Mijn schoonouders en rest van de familie met kerst
Hoi hoi Klets gezellig mee! Ik ben 24 en zwanger van ons 1ste kindje! Voel me goed op wat kramp en moe zijn na.
Ja heel spannend de echo! Is trouwens verzet naar 8 december 😄 nog 2 daagjes eerder. Heb het vanavond verteld aan mijn ouders en zusje, morgen aan mijn broertje. Volgend weekend schoonfamilie.
Bedenk me opeens dat ik de 7e 2 kleine foto's moest maken bij de tandarts met van die klemmen in je mond zeg maar... dat was net tussen eisprong en innesteling in.... kan dat nog kwaad denken jullie? Zo was ik vorige wee bij de ha voor de griepprik, die krijg ik elk jaar... hij weet van mijn miskramen en ik vroeg hem of het kwaad kon omdat ik volgen de week kon testen... hij zei van niet, deze week terug zegt hij je hebt wel de prik gehaald of niet, Ja... misschien was dat toch niet zo verstandig... wat moet je daar nou weer mee... De gyn zei dat ze inderdaad meestal het risico niet willen nemen, maar dat het echt geen kwaad kan... Lees ik nu ook op de officiële RIVM site... alleen een beetje raar van de ha... Haha kan niet slapen oudste houdt me wakker met gehoest 😉 maar zo mooi ff mn verhaal kwijt!
Hallo allemaal! Ik zou me graag bij jullie aan willen sluiten! Ik had vanmorgen een positieve test in handen, wauw! Vermoedelijke uitgerekende datum is 29 juli. Ik ben 26 jaar en het wordt ons eerste kindje.
Ha dames, Ik heb de meeste berichtjes al gelezen. Zit hier ook met een ander account op de site Ik wil me hier ook graag aansluiten. Wij verwachten, onverwachts, onze 4de spruit, ik denk zelf rond 24 juli. Ik was dus over tijd, slechts 1 x onveilig gedaan, maar er hoeft dus blijkbaar maar één moment voor te zijn ! We hadden wel de wens voor de vierde, maar nu nog even niet. Onze jongste wordt morgen pas 9 maanden, de oudste is 6 en de tweede is 3. Het is zoals het is, het moet nog wel even landen, maar ik heb inmiddels 5 opeenvolgende dagen getest en het tweede streepje wordt steeds donkerder, dus ik moet er echt aan gaan geloven Vandaag nog maar eens testen haha.
Welkom voor alle nieuwe meiden hier! Soms wel heftige verhalen hoor! Maar allemaal natuurlijk gefeliciteerd! Ik ben bij de huisarts geweest vandaag en er was niks bijzonders. Hij vroeg of ik alle standaard info wist en noemde het nog even ook en verder heeft hij me doorverwezen naar de verloskundige. Het scheelt denk ik wel dat we midden in het centrum van Rotterdam wonen en dat het hier niet voor iedereen vanzelfsprekend zal zijn om alle "leefregels" te kennen. Ik heb gelijk de verloskundige gebeld en 8 december heb ik de eerste afspraak en echo. Spannend weer iets om naar toe te leven!!
@luitje, spannend he die 1e echo?! Daar kan je echt nu naar toe leven...De tijd gaat heel snel...dus het is zo 8 december! @jjm, gefeliciteerd!! En geheel onverwacht...hihi de natuur doet zijn werk @vv88, gefeliciteerd!!! We zijn op dezelfde dag uitgerekend! En erg spannend jullie 1e kindje!! Geniet ervan! @vogelhuisje, beter van niet....zal misschien geen kwaad kunnen maar toch... Hoe reageerden ze thuis? Hier heb ik vandaag mijn 1e kaart gekregen. Van mijn vader, superlief van hem. Ook ben ik vandaag naar het werk geweest om het te vertellen, dat moest ivm geplande operatie gisteren die niet door kon gaan... Ze waren allemaal reuze enthousiast en vonden het fijn dat ik zo eerlijk was! Dus weer een last van mijn schouders gevallen... Fijne avond allemaal!
Fijn Dees dat het zo meeviel op het werk. En ja haha, de natuur doet zeker zijn werk. Kan niet van mijn eigen lichaam op aan. Oudste 1ste poging raak, tweede duurde 1 1/2 jaar, derde 9 maanden en nu totaal onverwacht. Zal ook wel weer wennen. Mogelijk wel mijn baan opzeggen (werk 16 uur), maar ooo, wat ga ik daar moeite mee krijgen ... Spannend Luitje, die eerste echo!! Hier nog geen vk ingelicht, zal ook nog wel even duren. Schaam me er bijna voor dat ik al weer zwanger ben . Tussen de andere kids zit allemaal veel meer tijd.
Hoi dames, mag ik meekletsen? Dinsdag positief getest! En vandaag gaf cb 2-3 wk aan. Ik ben nu 4 week en 1 dag. Dus nog heel pril! Volgens de berekening ben ik 29 juli uitgerekend. Kort over mezelf: ik ben 29 en dit is ons eerste kindje. Sinds juli zit ik in de mmm. Ik kan het nog nauwelijks geloven en voel naast blijdschap ook angst.. Hebben jullie dat ook? Ik heb regelmatig kramp alsof ik ongesteld moet worden en soms wat last van misselijkheid.
Super spannend ja maar het is wel echt aan het worden nu we naar de huisarts zijn geweest, ook voor manlief Hij ging net even brood halen en vroeg of ik trek had in wat speciaals en had een tijdschrift voor me meegenomen over kinderen 😍 Je hoeft je toch niet te schamen JJM081114, het is een prachtig geschenk! Welkom Shia, gefeliciteerd! Ik herken die angst heel goed helaas. Die krampen heb ik ook gehad in m'n buik maar is nu wat minder maar vervolgens denk ik dan soms weer ik voel weinig is dat wel goed? Pff vermoeiend!
Je hebt helemaal gelijk hoor Luitjes, maar het voelt zo snel, ik weet niet ... Hihi lief, zo'n tijdschrift! Shia, die angst had in ook heel sterk.bij de vorige zwangerschappen. Nu nog niet, misschien omdat het nu zo onverwachts komt. Zal ook wel blij zijn als ik een mooie echo heb!