De 16-31 juli 2015 club

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door moielle, 13 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mausyi

mausyi Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.452
    0
    36
    Onderweg naar leiden LUMC

Verslechterd, vocht weer aan 2 kanten met een derde toegenomen. Beetje tr zien in de buik en heel klein beetje onder de huid. Vruchtwater is ook aan de forse kant.

Gaan vanavond waarschijnlijk al in grijpen. Drains zetten en vruchtwater aftappen

2. Luitje

Luitje Actief lid

2 okt 2014
    459
    80
    28
    Vrouw
    Pleegmoeder
    Jeetje Mausyi wat heftig! Heel veel sterkte, ik denk aan jullie!!

3. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Heftig Mausyi.
    Heel veel sterkte!
    Duim voor jullie meisje.

4. mausyi

mausyi Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.452
    0
    36
    Maureen heeft net haar ingreep gehad. Heeft het goed doorstaan en de baby(s) ook. Moet vannacht blijven morgenvroeg echo en als dat goed is en blijft dan mag ze naar huis.

En moeten we volgende week terug komen.

Bedankt voor het duimen

5. Proudtobemom

Proudtobemom Actief lid

5 nov 2014
    370
    0
    0
    Veel sterkte Mausyi!
    Ik denk aan jullie.

Willen jullie morgenvroeg ook een beetje voor mij duimen :)
    Mijn stiefmoeder krijgt morgen de uitslag van de kweek van de tumor...goed of kwaadaardig en het behandelplan. Niet te veel aan denken nu....
    Morgenvroeg eerst afleiding door de glucose tolerantie test.....pffff

6. mausyi

mausyi Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.452
    0
    36
    Duimen draaien proud 👍👍👍👍

7. Proudtobemom

Proudtobemom Actief lid

5 nov 2014
    370
    0
    0
    Thanks Mausyi! :)

8. Luitje

Luitje Actief lid

2 okt 2014
    459
    80
    28
    Vrouw
    Pleegmoeder
    Mausyi gelukkig heb je het achter de rug, hopelijk gaat het goed met jou en je meisjes! Ik hoop ook dat je vannacht lekker slaapt en morgen naar huis mag!

Proudtobemom heel veel sterkte voor morgen! Ik duim voor de goede afloop. Fijn dat je goed begeleid gaat worden!

Beeb87 gestopt met werken lees ik, hopelijk heb je snel minder pijn!

Vogelhuisje hoe gaat het met jou? Alweer een beetje aan het opknappen? En is er al wat bekend over je medicatie?

Hier flink aan het shoppen geweest voor de afleiding. Onze kinderwagen is besteld, we zijn definitief voor de Bugaboo Buffalo gegaan 😍 Verder de Stokke Tripp Trapp gekocht en dingen als een heerlijke wikkeldeken, Maxicosi enz. Manlief zei al dat onze uk tot z'n twintigste geen zakgeld krijgt 😂 Ook gaat de proefdruk van ons geboortekaartje gemaakt worden, ik ben zo benieuwd! Leuke dingen dus, nu hopen dat verloskundigen morgen positief hebben beslist. Anders maar eens een afspraak bij de huisarts maken voor overleg.

9. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Gelukkig is de ingreep goed gegaan Mausyi!
    Hopelijk een goede echo en dan lekker naar huis.

Spannend even ptbm.
    Hopelijk goed nieuws!
    Succes met je suikertest. Moet iedereen die hebben trouwens?
    Ik lees het zoveel hier op het forum maar ik heb er niks over gehoord.

Luitje, voor jou ook spannende dag met de vk.
    Flink aan het shoppen geweest haha.
    Leuk dat de proefdruk komt!
    Wij hebben hem al helemaal klaar liggen alleen hebben we nog geen naam voor ons meisje :(

Ben inderdaad gestopt met werken.
    Moet zeggen dat ik me nu echt al beter voel.
    Pijn is minder en ik slaap nu al 2 nachten een stuk beter.

10. Proudtobemom

Proudtobemom Actief lid

5 nov 2014
    370
    0
    0
    Nog geen nieuws terwijl ze al om half elf in het ziekenhuis moest zijn....pfff

Suikertest is goed gegaan. Deze test hoeft niet iedereen, ik moet dit vanwege mijn gewicht.

11. mausyi

mausyi Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.452
    0
    36
    Ik reageer later even uitgebreider. ik ben bijna thuis, echo was goed. Haar hartje is nu van normale grootte en haar longen zijn ontplooit

12. Proudtobemom

Proudtobemom Actief lid

5 nov 2014
    370
    0
    0
    Goed om te horen Mausyi!

De uitslag van mijn stiefmoeder is er. De tumor is kwaadaardig. Ze gaan over 3 weken starten met bestraling en chemo. De arts heeft gezegd dat het niet meer te genezen is maar dat ze het met de behandeling gaan proberen onder controle te houden. Het wordt de komende maanden dus nog een onzekere tijd of de behandeling gaat aanslaan.
    Het is ernstig....maar we wisten het eigenlijk al wel door eerdere uitspraken van de arts. Ik was er dus wel op voorbereid.

Misschien ben ik nu ontzettend egoïstisch (zo voelt het in ieder geval wel) maar ondanks de ernst van de situatie gaan mijn vriend en ik nu toch proberen zoveel mogelijk te genieten van de zwangerschap en straks ons complete gezinnetje. Ik kan gewoon niet de hele tijd in een rouwstemming blijven....ik moet ook aan mezelf en mijn gezin denken.

We gaan morgen maar eens beginnen met de 3D/4D echo. En daarna vanaf 4 mei heerlijk een weekje alles achter ons laten en genieten van een welverdiende vakantie aan het Veluwemeer.

13. mausyi

mausyi Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.452
    0
    36
    Ach wat rot proud 😯 sterkte.

14. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Ondanks dat je er al rekening mee hield valt zoiets als nog rauw op je dak.
    Hopelijk slaan de behandelingen wel aan.

Blijven genieten is ook zeker belangrijk.

Sterkte voor jullie!

15. Luitje

Luitje Actief lid

2 okt 2014
    459
    80
    28
    Vrouw
    Pleegmoeder
    Fijn dat je je beter voelt Beeb87!!

En wat een goed nieuws Mausyi! Fijn dat je nu weer lekker thuis bent!

Wat een heftig nieuws proudtobemom! Wel een heel goed besluit hoor! Ik denk ook dat je haar beter kunt ondersteunen als je zelf doorgaat en je richt op je gezin ipv alleen maar rouwen.

Hier net eindelijk de verloskundige gesproken. Gezien alle?? risico's (die ze me nog steeds niet kan uitleggen) MOET ik in het ziekenhuis bevallen. Maar ik moet blij zijn want het mag wel met één van de verloskundigen vanuit de praktijk, nou jippie daar heb ik nog lekker vertrouwen in. Waarom hebben ze altijd het geboortecentrum als de keuze voor mij genoemd en is dat nu zelfs van de baan?? Ik heb aangegeven te willen overleggen met mijn huisarts. Ze zei nog even dat ik vast iemand kon vinden die het risico aandurft maar dat ze blij is dat zij dat risico niet hoeft te nemen :$ Waarom kunnen ze me dan geen reden noemen waarom behalve een onbetrouwbaar gemeten bmi waarbij ik net over de grens heen zit :x Ik ben in ieder geval goed van slag!! Voel me rot en een slechte moeder dat ik niet eens op een natuurlijke weg (zonder onzin dingen als een infuus) m'n kind op de wereld kan zetten terwijl we beide kern gezond zijn. Sorry meiden ik weet dat andere het op het moment veel moeilijker hebben om veel heftigere redenen.

16. Proudtobemom

Proudtobemom Actief lid

5 nov 2014
    370
    0
    0
    Ik snap je gevoel wel Luitje, maar het feit dat je in het ziekenhuis met infuus moet bevallen maakt je echt geen slechte moeder hoor.

Mijn eerste bevalling was ook in het ziekenhuis met infuus om weeën op te wekken, dit omdat onze zoon aan de grote kant was. Ondanks dat je in je hoofd hebt zitten dat je dit volledig zelf wil doen, heb je het helaas niet altijd zelf in de hand. Je moet proberen dit los te laten, want dat maakt de bevalling er straks veel makkelijker op.
    Als ik in jouw schoenen zou staan, zou ik me er bij neerleggen om toch in het ziekenhuis te bevallen. Het wordt niet voor niks aangeraden, ook al zijn de redenen een beetje vaag tot nu toe. Denk er wel aan dat het ook om jouw gezondheid en dat van je kindje gaat.

Een kunstmatig opgewekte bevalling is in mijn ogen ook nog steeds een natuurlijke bevalling waarbij je toch echt nog zelf je kind op de wereld moet zetten. Probeer het zo positief mogelijk te bekijken.
    Ook al zie je het niet, de VK en artsen hebben echt het beste met je voor...

17. Luitje

Luitje Actief lid

2 okt 2014
    459
    80
    28
    Vrouw
    Pleegmoeder
    Dat infuus is niet eens om de bevalling op te wekken maar uit voorzorg mocht het nodig zijn. Verder snap ik niet waarom het dan na 25 weken een keer duidelijk word en de huisarts al vanaf dag 1 zegt dat er medisch gezien geen enkele reden is om niet thuis te bevallen. Helaas kan ik me dus bij dit verhaal nog niet neerleggen. Als het niet anders kan uiteraard dan is het heel ander verhaal maar uit voorzorg nee dat gaat er bij mij (nog) niet in.

18. mausyi

mausyi Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.452
    0
    36
    Wat lastig luitje voor je. Het maakt je echt niet minder moeder als je 'geholpen' word met behulp van een infuus oid. *knuffel* meis

Fijn dat je suikertest goed was proud? 👍 die van mij was ook dik in orde, gelukkig.

En we zijn uit de namen 🙌😄 we hadden al 1 voor het meisje met het vocht. Die een prachtige betekenis heeft. En nu eindelijk is man ook bijgedraaid voor een naam, nadat hij hem hoorde in het ziekenhuis :D

De operatie was trouwens bere-interessant, jammer genoeg viel ik uiteindelijk toch in slaap. Volgens man, lag ik nog hard te lachen na een extreem grappige grap van mezelf 😂 en was het ineens stil. Leuk spul dat morfine 😆 Voordat ik de morfine kreeg gingen ze eerst de baby een beetje verdoven, de ab die ik al via het infuus kreeg hielp daar ook al bij. Maar om haar te verdoven, gebruikten ze een dunne naald (net zoiets als ze gebruiken bij een vruchtwaterpunctie ) die moesten ze in haar bil of bovenbeen zien te krijgen. Zag je ook via het echo scherm. Ze vond het niet leuk, ze was boos. Trappen! Jammer genoeg voor haar had ze de verdoving er toen al inzitten. Daarna kleedden de assistente en arts zich om en ondertussen kreeg ik de morfine toegediend. En nadat bij mij het lichtje uitging, konden ze aan de slag. Man vertelde dat ze een sneetje maakten in mijn huid en van daaruit met een dikkere stalen naald ons meisje weer aanprikken, toen spoot het vocht uit mijn buik en moest de arts dat dicht drukken en kon de drain door de naald geduwd worden. De drain ziet eruit als een varkensstaart, volgens man. Hij kronkelt voor de helft (onder haar schouderblad )het rechterdeel v/d borstkas in en de rest hangt eruit om het vocht af te voeren.

19. Proudtobemom

Proudtobemom Actief lid

5 nov 2014
    370
    0
    0
    Vandaag de 3D echo gehad, dat was gaaf zeg.
    Helaas (nog) geen digitale foto's alleen een dvd en geprinte foto's.

Ons mannetje lijkt echt op zijn broer...zelfde neusje en mondje en al veel haar :)
    Ook dezelfde bolle wangetjes als zijn broer had toen ie net geboren was.....zo bijzonder om te zien.
    Kan nu echt niet meer wachten tot ik hem kan knuffelen.

20. JJM081114

JJM081114 Actief lid

20 nov 2014
    286
    0
    16
    Ha meiden,

Hier druk druk met van alles en nog wat.
    Lees af en toe wel bij hier maar meestal weinig puf om te reageren.

Ga t weer een beetje proberen bij te houden.

X

Deel Deze Pagina