De 16-31 juli 2015 club

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door moielle, 13 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Mausyi, wat bizar dat ze het kindje zo al kunnen verdoven!
    Wel grappig haar reactie erop haha.
    Bijzonder wat ze allemaal al kunnen tegenwoordig!
    Hopelijk heeft het jullie meisje goed gedaan en heb je een goede echo de volgende keer.
    Gaat alles wel goed?

2. Vogelhuisje

Vogelhuisje Bekend lid

2 apr 2014
    879
    1
    18
    Poeh hier ook druk!

@mausyi zo heftig in een keer gelukkig lijkt het geslaagd! Hoe zit het nou met je baármoedermond? Is die niet veel te kort?

@proud ook heftig! Gelijk heb je hoor dat je probeert te genieten, denk dat je schoonmoeder niets anders zou willen toch?

3. mausyi

mausyi Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.452
    0
    36
    In Groningen en Leiden vonden ze 3 nog acceptabel.

En hoe het gaat? Moe ontzettend moe. Zoals gisteren iets te veel gedaan en ik ben vandaag brak. De meisjes bewegen veel en ik kan merken dat er 1 liter vruchtwater is afgetapt. Ik voel haar nu nog harder *auw* maar ook scheelt het qua buik.

4. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Het is ook allemaal erg stressvol.
    Goed uitrusten is dan ook moeilijk.

Pak je rust vandaag meid.

5. Luitje

Luitje Actief lid

2 okt 2014
    459
    80
    28
    Vrouw
    Pleegmoeder
    Ook hier druk, al is het vakantie, ik wil van alles doen en het liefst nog tegelijk ook 😂 Ik heb stiekem wel zitten meelezen hoor.

Mausyi wat bijzonder zeg die operatie! Hoe gaat het nu met jullie? Dat harde trappen herken ik wel hoor, voel me af en toe zo beurs van binnen, laat staan met twee van die druktemakers.

Heb je al digitale echo foto's inmiddels proudtobemom? Wat bijzonder dat je nu al de gelijkenissen ziet!

Wat fijn om wat van je te horen JJM081114, gaat alles op je vermoeidheid na goed?

Zijn jullie inmiddels al uit de naam Beeb87? Het al weten is ook niet alles hoor, ik heb me per ongeluk versproken bij m'n moeder 😊 Gelukkig zijn er mensen bij wie ik het erger had gevonden. Ben nu wel heel bang dat het me vaker gaat overkomen aangezien we hem onderling al steeds bij z'n naam noemen en dat al heel vertrouwd voelt.

Hoe gaat het met jou vogelhuisje?

Hier dus druk met allerlei kleine klusjes zoals plinten plaatsen, m'n mdf-boom decoreren, de box in elkaar zetten enz. Het derde trimester is immers al ingegaan dus het begint steeds meer te kriebelen! En de nesteldrang komt steeds heftiger op gang 😄 Gelukkig kan ik ook steeds maar dingen afstrepen, zo is het kraampakket binnen en zijn we vanavond naar een borstvoedingsvoorlichting geweest. Super interessant en ik merk dat je er zo ook echt naar toe leeft. Voor morgen staat er een afspraak bij de huisarts om het nogmaals over de plaats van de bevalling te hebben, spannend!!

6. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Nee nog steeds geen naam hier :(
    Begin wel nerveus te worden ervan ppff.
    2e en 3e naam hebben we wel maar dat was dan ook niet moeilijk aangezien we vernoemen haha.
    Geboortekaartje is ook klaar. Moet dus alleen nog een naam op!

Jammer dat je je versproken hebt.
    Betekend wel dat de naam al heel vertrouwd is voor jullie.

Die voorlichting over borstvoeding moet ik nog steeds naar toe.
    Ik vergeet het steeds.

Succes vandaag bij de ha!

7. Luitje

Luitje Actief lid

2 okt 2014
    459
    80
    28
    Vrouw
    Pleegmoeder
    Zo ik ben weer terug van de huisarts. In eerste instantie was hij erg verbaast dat ik niet thuis mag bevallen. Er kunnen inderdaad wat meer risico's aan een thuisbevalling zitten maar dat is voor iedereen zo, als je een bloeding krijgt ben je nu eenmaal niet gelijk in het ziekenhuis. Maar wat voor hem veel belangrijker is is dat mijn conditie uitstekend is en hij ziet daarom nog steeds geen enkele reden waarom het niet zou kunnen. Nu is het volgens hem in de grote steden wel een beetje de trend aan het worden dat thuisbevallingen niet meer zo snel gebeurd maar dan zouden we op zijn minst in het midden uit moeten komen, dus het geboortecentrum. We hebben nu een andere verloskundige benaderd met de vraag hoe ze daar tegenover een thuisbevalling staan en anders eventueel in het geboortecentrum. Ik ben inmiddels namelijk wel zo ver dat ik alles liever wil dan het ziekenhuis met plakkers en infusen. Tenminste nog steeds op voorhand hè, bij medische noodzakelijkheid is het uiteraard een ander verhaal. Eind van de middag gaan ze me terugbellen. Anders hebben we nog een andere optie gekregen van de huisarts dus ik ben benieuwd! Ga nu maar verder met mijn boom dan kan ik m'n frustratie nog een beetje kwijt :cool:

8. mausyi

mausyi Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.452
    0
    36
    Ik kan wel janken van geluk :LOL: het beste scenario :cheer: er is nog een streepje vocht. Maar geen vocht bij het hartje of longen. Geen oedeem meer en geen vocht meer in de buik

9. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Spannend Luitje.
    Hopelijk word het toch op z'n minst geboortecentrum voor je!

Mausyi!!
    Wat een super goed nieuws!
    Jullie dag kan niet meer stuk :D
    Ben blij voor jullie!!

10. Luitje

Luitje Actief lid

2 okt 2014
    459
    80
    28
    Vrouw
    Pleegmoeder
    Wauw wat een fantastisch nieuws Mausyi!!!! Ik ben zo blij voor jullie!

Lastig beeb87 nog geen naam! Jullie lopen vast opeens tegen een prachtige naam aan! Hier nog aan het wachten op ons ontwerp van de geboortekaartjes, ben zo benieuwd! Als ik gister om me heen keek waren er meer die vrij laat in de zwangerschap naar de borstvoedingsvoorlichting gingen hoor maar de volgende datum is op m'n verjaardag en ik vond dat nou weer net iets te ver gaan om datop m'n 30e verjaardag te gaan doen 😄

11. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Haha op je verjaardag naar bvavond 😂
    Zou ik ook niet doen.

Heb vanavond weer zwangerschapsgym en dan kan ik gelijk kijken wanneer ze weer zo'n avond hebben.
    Nu alleen niet vergeten te kijken :p

12. Luitje

Luitje Actief lid

2 okt 2014
    459
    80
    28
    Vrouw
    Pleegmoeder
    Zwangerschapsgym daar ben ik nou juist weer (te) laat voor 😄

Ik ben terug gebeld door de andere verloskundigepraktijk en ik ben zo'n fijn grensgeval. Eigenlijk voornamelijk doordat we op de tweede verdieping wonen en dan ook nog een trap in huis hebben. Maar voor hun is het geboortecentrum geen enkel bezwaar. Ik denk dus maar dat ik me moet neerleggen bij die optie, voor mij niet de fijnste plek maar wel een plek waar ik voor m'n idee nog de regie heb en in ieder geval alle rust om kennis te maken en binden met onze kleine man. Wat wel lastig is dat ze me aanraden de groeiecho nog wel bij de oude praktijk te doen 11 mei en m'n papieren mee te vragen en dan 12 mei bij hun te komen voor de kennismaking, voelt toch een beetje schijnheilig. Maar goed ze worden gewoon betaald en ze gaf aan dat het bij hun ook wel eens gebeurd dat mensen ontevreden zijn en op die manier weg gaan. Nu maar hopen dat ik ga bevallen tussen de 37 en 42 weken en het niet voor niks is geweest m'n strijd :D

13. Proudtobemom

Proudtobemom Actief lid

5 nov 2014
    370
    0
    0
    Super Mausyi!

Luitje, goed dat je het nog een keer hebt aangekaart bij de huisarts en een andere vk. Geboortecentrum is nog steeds niet thuis maar hopelijk geeft het je rust dat je in ieder geval niet naar het ziekenhuis hoeft.

Hier hebben we het slechte nieuws van stiefmoeder even laten bezinken en nu gaat de focus op ons gezin. De foto's van de pretecho komen hoogstwaarschijnlijk op usb stick morgen met de post, zal er dan wel wat hier plaatsen. Kunnen jullie onze knappe man ook bewonderen ;)
    Komende maandag heb ik eindelijk het eerste gesprek met een zwangerschapspsychiater....ben benieuwd. Daarna gaan we lekker een weekje weg.....ff genieten.
    Ik heb dus vanaf nu heerlijk 2 weken vakantie :D
    Na onze vakantie gaat oudste zoon verhuizen naar zijn nieuwe kamer....het is echt heel mooi geworden en trots dat ie zelf is haha. Dan is alles eigenlijk zo'n beetje klaar, behalve het geboortekaartje. We hebben er 1 uitgezocht maar moeten nog een leuke tekst verzinnen.
    Kraampakket is ook binnen en heb al een intakegesprek gehad met de kraamzorg.
    Eind mei gaan we met de vk de bevalling en mijn geboorteplan bespreken dus daar moeten we nog ff goed over nadenken.

14. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Luitje, hopelijk heb je een beter gevoel bij de andere praktijk.
    Geboortecentrum is in ieder geval beter dan in het ziekenhuis zelf.

Ptbm, ben benieuwd naar de foto's
    Wij mogen dinsdag voor een herkansing van de 4D echo haha.

Wat lekker zeg nog even samen op vakantie!
    Waar gaan jullie heen?

15. mausyi

mausyi Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.452
    0
    36
    Fijn voor je Luitje, dat ze iets toegankelijker zijn 👍

Ben benieuwd naar de foto's proud :)Ah en nog even weg, lekker zeg.

Veel plezier alvast beeb, maar dat zal vast wel lukken 😊

Hier bel ik morgen even naar een echo bureau, dochter wil zo graag haar zusjes zien. Maar aangezien het steeds medische Echo's zijn, vind ik dat niet zo geslaagd. Dus dan maar naar een echo bureau zodat zij ze ook eens op tv kan zien :D

16. mausyi

mausyi Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.452
    0
    36
  17. Proudtobemom

Proudtobemom Actief lid

5 nov 2014
    370
    0
    0
    We gaan naar het veluwemeer.
    Heb al dagjes uit geboekt naar het dolfinarium en julianatoren...echt zin in :D

18. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Mooie foto Mausyi!

Leuk ptbm!
    Is mooie omgeving en inderdaad zat te doen.
    Veel plezier alvast!!

19. Proudtobemom

Proudtobemom Actief lid

5 nov 2014
    370
    0
    0
    #1019 Proudtobemom, 1 mei 2015
    Laatst bewerkt: 1 mei 2015
    Ik heb eindelijk de foto's binnen.
    Super trots! :D

Bijgevoegde bestanden:

20. Luitje

Luitje Actief lid

2 okt 2014
    459
    80
    28
    Vrouw
    Pleegmoeder
    O wat een prachtige echo's weer Mausyi en Proudtobemom!!

Veel succes maandag met je gesprek Proudtobemom en geniet natuurlijk heerlijk van jullie vakantie!

Hier zit de eerste vakantieweek erop en die is nuttig besteed. Ons kamertje is ook zo ongeveer af. Maandag komt de kinderwagen en kinderstoel en dan gaat het grote aftellen echt beginnen. Hoe is het bij de rest met de voorbereidingen?

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina