De 16-31 juli 2015 club

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door moielle, 13 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Ik heb bi vooral aan de linkerkant.
    Dus hoeft niet aan beide kanten even erg te zijn.
    Rechts heb ik bijna geen last van.

Heb zoveel echo's omdat ze met de 20 weken echo te klein was.
    Ze doen nu om de 2/3 weken een groeimeting in het ziekenhuis.
    Maar omdat ik stront eigenwijs ben en niet verplicht wil bevallen in het ziekenhuis wil ik ook bij vk voor controle blijven.
    Zolang er niks medisch is vind ik het niet nodig om in het ziekenhuis te bevallen.
    Als de groei dus goed is mag ik gewoon thuis blijven.
    Omdat ik nu weer bij de vk loop doen ze ook eigen groeimetingen.

En dan de pretecho's tussendoor.
    De vorige keer lag ze elke keer met voetje of handje in het gezicht dus we mochten nog een keer terug komen :)

Ze lag er heel mooi voor vandaag!
    Hebben dus heel veel mooie foto's gekregen.
    Ze is inmiddels 36cm. en de 2 pond voorbij!! ze weegt 1175gr.

Bijgevoegde bestanden:

2. JJM081114

JJM081114 Actief lid

20 nov 2014
    286
    0
    16
    Ah ok, duidelijk!

Ken bi helemaal niet eigenlijk eerlijk gezegd :)! Wat voor klachten heb jij?

Hier juist extra echo's om te controleren of de kleine niet te groot wordt. Jongste is ingeleid, denk stiekem nu wel weer ivm eerdere schouderdystocie bij de tweede!

Heerlijk toch dat gluren Beeb haha, mooi als je al zo'n duidelijk beeld van dr kan krijgen! Kan je alleen nog moeilijker wachten tot ze er eindelijk is ;)

3. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Ik had heel veel pijn met lopen aan 1 kant.
    Had soms momenten dat ik niet op m'n been kon staan.
    Pijn straalde vaak uit naar rug en been.
    Het voelde alsof er ergens een zenuw afgeklemd werd.

Met fysio is het toen heel erg verbeterd en sinds ik niet werk gaat het nog beter. Blijft nog wel oppassen hoor maar ik kan er in ieder geval beter van slapen.

De kinderen van jou zijn allemaal groot geboren?
    Te klein is niet best maar heel groot lijkt me ook niet fijn.

Ik begin wel ongeduldig te worden ja haha.
    Maar goed, weinig keus ;)
    Zou goed voor der zijn als ze de tijd gewoon uitzit, al mag ze van mij met 37/38 weken wel komen haha.

4. JJM081114

JJM081114 Actief lid

20 nov 2014
    286
    0
    16
    Ben benieuwd hoor wat fysio zegt wat t is.

Nou ja, mega groot valt mee :)
    Oudste met 41+6 4080, tweede met 41 4420 en de jongste met 39+4 3375. Was een week eerder al een poging gedaan om in te leiden maar dat mislukte :)
    Loop van mezelf gewoon flink over tijd, en dat vind ik dan niet nodig als ze toch al wat groter zijn en om.complicaties te voorkomen kies ik dan liever voor inleiden.

5. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Zou ik dan ook voor kiezen denk ik ja.
    Zijn inderdaad geen reuze baby's haha.

Hopelijk komt deze gewoon netjes op tijd ;)

6. MaBaD

MaBaD Niet meer actief

haii dames,
    Ik lees graag met jullie mee!
    Ik ben 22 juli uitgerekend, zwanger van ons eerste kindje :)

7. Proudtobemom

Proudtobemom Actief lid

5 nov 2014
    370
    0
    0
    Daar zitten we dan op ons vakantie adres...met een peuter die ziek is :(
    En het ergste is nog dat we niet weten wat er precies aan de hand is.
    Hij klaagt over pijn in zijn mondje en zit steeds met zijn tong aan de binnenkant of over zijn lip te vegen. We hebben in zijn mond gekeken en het lijken hele kleine blaasjes...maar het is niet echt makkelijk te zien.
    Daarnaast heeft hij 39,5 koorts al de hele dag.

En daar gaan de hormonen weer....ik maak me waarschijnlijk te veel zorgen en vind het echt shit dat dit nu weer net in onze vakantie moet gebeuren. Het lijkt wel alsof het echt kunnen genieten ons gewoon niet gegund wordt.
    Ik hoop dat het morgen beter is....we zouden vandaag eigenlijk naar juliana toren gaan en hebben dat nog kunnen verzetten naar morgen. Nadeel van de dagje uit actie van de jumbo...je moet perse een dag kiezen.

Welkom MaBad!
    Gaat het goed met de zwangerschap?

8. MaBaD

MaBaD Niet meer actief

Proudtobemom... Nee! Dat is niet leuk. Hopelijk voelt jullie peuter zich morgen beter en word het een leuke dag!

Zwangerschap gaat eigenlijk redelijk. Heb geleerd wat "rust nemen" is zeg maar. Na morgen nog 4 weekjes werken, ik tel al stiekem af hihi.
    Kan niet wachten om onze uk te zien!

Beterschap!

9. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Welkom MaBad!
    Lekker hé dat aftellen :)

Ptbm, wat vervelend dat ie ziek is.
    Geen dokter in de buurt waar je langs kan gaan?
    Toch wel flinke koorts dus er is iets gaande.

Hopelijk hebben jullie wel een leuke dag morgen.

10. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Net terug van de gyn.
    Ze was toch niet helemaal tevreden over de groei van de kleine. Die is toch wat afgebogen sinds de laatste keer.
    Laatste meting bij hun is van 3 weken en 2 dagen geleden en in die tijd is ze 4,1cm en 308gr. gegroeid.
    Ze zit nu weer op de ondergrens ipv iets erboven.

Dus over 2 weken weer een meting ipv over 3 weken.

A.s. woensdag 30 weken echo bij de vk en gesprek over de bevalling. Daar word ze ook gemeten dus zal eens vragen wat hun ervan vinden.

11. Luitje

Luitje Actief lid

2 okt 2014
    459
    80
    28
    Vrouw
    Pleegmoeder
    Vervelend JJM081114, hoe was het bij de fysio?

Welkom MaBaD! Lekker hoor dat je al kunt gaan aftellen. Ik moet/wil vanaf vandaag nog 6 weken werken. Maar o het gaat toch al zo snel, vandaag alweer de laatste 10 weken ingegaan :$

Ahh wat balen proudtobemom! Hoe is het nu met je mannetje? Hopelijk gaat het nu beter en zijn jullie lekker naar Juliana toren. Beterschap in ieder geval!

Ach wat rot Beeb87 maar ik hoor wel vaker dat de metingen afwijken, hopelijk is dat bij jullie meisje ook het geval. Ik ben benieuwd woensdag!

Hier ben ik lekker aan het genieten van mijn laatste vakantiedagje. M'n hond wilde meegenieten maar dit was snel over toen hij een paar flinke trappen kreeg tegen zijn snuit :p Mijn buik groeit lekker hard door helaas begint mijn huid te scheuren :$ ik smeer me rot maar helaas het mag niet baten. Verder begin ik ook "last" te krijgen van andere kwaaltjes zoals pijn in mijn bil/bekken 's avonds op de bank en met slapen, brandend maagzuur en het verliezen van druppeltjes melk. Zijn er meer die hier last van hebben? Ach verder vind ik het nog steeds voornamelijk genieten hoor en het hoort erbij. Nu eerst maar eens opzoek naar een goed gastouderbureau, besteed ik mijn dag nog nuttig :p

Bijgevoegde bestanden:

12. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Ja dat is ook zo.
    Maak me ook niet heel erg ongerust.
    Heb er een goed gevoel bij en ze is zelf erg actief.
    Daarbij ben ik niet groot, partner is niet overdreven groot en ik was zelf ook klein met de geboorte.
    Alle organen e.d. zien er goed uit dus van een afwijking ga ik ook niet uit.
    Tis gewoon een fijn meisje :)

Haha, arm beestje! :p
    Wel super lief koppie.

Balen dat je striae krijgt.
    Smeren wil inderdaad niet altijd helpen.
    Als het te hard gaat heeft het geen zin.

Pijn in bekken en bil moet je niet mee blijven lopen hoor.
    Je kan beter even laten nakijken of het bekkeninstabiliteit is.
    Als je het verwaarloosd kan het chronisch worden en heb is het herstel na de bevalling ook langer.

Maagzuur heb ik veel last van gehad.
    Maar nu ze al een week of 2 is ingedaald een stuk minder gelukkig.
    Hoorde dat vanillevla goed werkt.

Verlies ook af en toe wat melk.
    Niet overdreven veel.

Geniet van je laatste dag!

13. Proudtobemom

Proudtobemom Actief lid

5 nov 2014
    370
    0
    0
    Vanochtend zijn we even naar de huisarts geweest...hij heeft een ontsteking in zijn mond en dat kan gepaard gaan met koorts.
    Hij leek zich wat beter te voelen en dus zijn we gewoon naar julianatoren gegaan. Hij heeft zich er prima vermaakt, al was ie wel veel rustiger dan normaal. Het is een heel leuk park voor deze leeftijd.

Nu ligt ie alweer vanaf 18.15 uur in bed met weer 39,5 koorts. Ik maak me er toch wel erge zorgen over omdat ik gelezen heb dat een herpes virus bij jonge kinderen kan doorslaan naar de hersenen. Mijn vriend hangt dus nu met de dokterspost aan de telefoon om even te checken wat hier het risico op is. Gelukkig hebben we een super fijn gesprek gehad met de dokterspost uit onze woonplaats (there's nothing like home :D) en die heeft ons gerustgesteld dat het echt niks ernstigs is. Blijkbaar is 39,5 voor een peuter van 2 ook echt niks. De zorgen beginnen pas bij 41 graden.
    Ik mag nu dus niet meer googlen van mijn vriend...oepsie ;)

De uk in mijn buik lijkt zich prima te vermaken :D
    Bijna de hele dag actief en af en toe doen de bewegingen echt pijn haha.

Nog 2 dagen en dan zit de vakantie er alweer op. Nog even gaan genieten met hopelijk een fittere peuter

14. mausyi

mausyi Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.452
    0
    36
    Nogmaals beterschap voor jullie mannetje proud.

Welkom mabad 😊

Ik lees iets over maagzuur, hier ook veel last van 😐

Ah dat koppie luitje, die van ons word ook gelijk afgestraft als hij zijn kop op mijn buik legt. 😂

Hopelijk gewoon een krappe/slechte meting geweest. En valt het met je 30 weken echo mee.

15. Proudtobemom

Proudtobemom Actief lid

5 nov 2014
    370
    0
    0
    We hebben de middag koortsvrij doorgebracht :D
    Dus we zijn gezellig naar bataviastad geweest...leuk winkelen.

Ik heb af en toe last van maagzuur....de ene dag wel andere niet. Zou dit aan de ligging van het kindje kunnen liggen? Ik heb hier nog steeds een enorme draaikont...nog niet standaard met zijn hoofd in mijn bekken.

Een groeimeting is altijd lastig en kan nooit precies....dus waarschijnlijk valt het allemaal mee. Onze zoon werd erg groot geschat op basis van een groei echo en uiteindelijk was hij 4kg met 40 weken. Groot maar niet zo huge als ze in het ziekenhuis riepen vantevoren. En als er geen afwijkingen zijn ook geen reden tot zorgen inderdaad.

Krijgen jullie vanaf 26 weken ook elk bezoek aan de vk een groeimeting volgens de grow methode? Dit schijnt iets nieuws te zijn. Mijn vk gaat elke controle met een meetlint in de weer en zet dit in een grafiek. Hieruit blijkt dat mijn buik groot is voor de termijn....maar niet zorgwekkend.
    Ben benieuwd hoe het dinsdag weer is....

Morgen is het moederdag....ben benieuwd wat die lieverd van ons geknutseld heeft op het kinderdagverblijf :)

16. mausyi

mausyi Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.452
    0
    36
    :D blij, het vocht is nog maar een flinterdun streepje :)beide meiden doen het goed.

17. MamaSophia

MamaSophia Actief lid

18 apr 2015
    225
    0
    0
    Utrecht
    Welkom MaBaD! Ik ben op de zelfde dag uitgerekend van ons eerste kindje :) Grappig, eerste keer dat ik iemand tegenkom die ook op 22 juli is uitgerekend.

18. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Mausyi, dat is super nieuws!
    Hopelijk blijft het zo.

Ptbm, hoe is het bij jullie?
    Nog kunnen genieter van de laatste vakantie dagen?

19. Proudtobemom

Proudtobemom Actief lid

5 nov 2014
    370
    0
    0
    Geweldig Mausyi! Lekker gaan genieten van de laatste periode van je zwangerschap.
    Wat gaat het snel he...ik ben morgen alweer 30 weken.

Hier gaat het goed. We zijn gisteren weer terug gekomen van een toch wel lekkere week vakantie. Met onze zoon gaat het ook goed. De koorts kwam uiteindelijk niet van een ontsteking in zijn mond maar van de zesde ziekte. Gisteravond kwamen de eerste rode vlekjes op zijn lijfje en vanochtend stond ie helemaal vol tot aan zijn gezicht aan toe.
    Even naar de huisarts geweest en die bevestigde mijn vermoeden. Hij heeft er gelukkig geen last van en met een paar dagen zal het over zijn.

Morgen heb ik als verrassing weer een echo. Mijn vk is gezakt voor de opleiding echoscopiste en moet voor het herexamen nog even oefenen...dus ik heb me weer beschikbaar gesteld :D
    Ook nog even controle en dan kunnen uk en ik er weer even tegen.

Deze week heb ik nog een lekker weekje vakantie en dan is het nog maar 5 weken werken tot mijn verlof. Het grote aftellen kan beginnen :)

20. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Fijn dat het goed gaat bij jullie.
    Hopelijk is je zoontje snel weer helemaal opgeknapt.

Wel lekker een extra echo!
    Moet je vk maar extra goed oefenen ;)

Deel Deze Pagina