De 16-31 juli 2015 club

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door moielle, 13 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luitje

Luitje Actief lid

2 okt 2014
    459
    80
    28
    Vrouw
    Pleegmoeder
    Dank je voor de tips beeb87, die vanillevla ga ik zeker proberen want vannacht heb ik geen oog dicht gedaan van dat maagzuur. Wat een heerlijk nieuws Mausyi! En fijn proudtobemom dat jullie nog van de vakantie hebben kunnen genieten, beterschap voor jullie mannetje en geniet van de echo morgen.

Hier hebben we vanmorgen een intakegesprek gehad met de kraamzorg. Het was een heel leuk ontspannen gesprek en we zijn denk goed voorbereid (hebben jullie de vluchttas ook al klaar staan of ben ik nu zo vroeg?) We hebben het grote pakket gekozen wat denk ik wel fijn is met de eerste.

Vanmiddag zijn we bij de "oude" verloskundige geweest. Ze had niet verwacht dat we er nog zouden zijn, ik heb ook gelijk aangegeven dat dit de laatste keer was. We hebben hier uitvoerig over gesproken en ze vertelde dat ze er vanmorgen nogmaals met haar collega's over gesproken had en dat ze nu wel mijn bevalling in het geboortecentrum wilde begeleiden. We hebben toch besloten niet te doen, hierna de gebruikelijke controles gedaan. Onze baby is helaas rhesus positief dus ik heb een injectie gekregen met antistoffen en na de geboorte krijg ik er nog één. Verder een keurige hartslag van 158 slagen per minuut en mn eigen bloeddruk en groei van de baarmoeder prima (hier trouwens geen grafiekjes). Ik was wel in shock van mn gewicht in 30 weken ben ik 2 kilo aangekomen 😳.

Daarna door voor de groeiecho en ons mannetje (want ja dat is hij echt 😄) is nu 38cm lang en 1500gram zwaar. Z'n groei is keurig op schema en naar verwachting zal hij straks rond de 3500 gram wegen. Hij is ook al netjes ingedaald dus ik ben helemaal trots en goedgekeurd! Op naar de intake met de nieuwe verloskundige dus.

Hier ook aan het aftellen proudtobemom morgen begin ik aan mn laatste 6 weken waarvan deze week een kort weekje. Gaat snel!

2. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Ik heb de vluchttas nog niet klaar staan nee.
    Al begin ik nu te twijfelen of ik dat ook al ga doen haha.
    Kan maar beter voorbereid zijn hé.

Bizar dat de vk nu ineens wel de bevalling in een kraamhotel wilt begeleiden. Omdat je weggaat kan het ineens wel.

Wat naar van die prik.
    Lijkt me helemaal niks. Nou ben ik zo wie zo al geen held met injecties.
    Wel top dat de rest van de controle goed was!

Morgen hebben wij het gesprek met de vk over de bevalling.
    Zag toevallig net dat je vanaf nu bij ons in het ziekenhuis kan bevallen onder begeleiding van de vk in een speciaal bad.
    Ga dat denk ik toch is overwegen.
    Lijkt me best prettig.

3. Proudtobemom

Proudtobemom Actief lid

5 nov 2014
    370
    0
    0
    Ik heb ook nog geen vluchttas, heb mijn pyjama zo gepakt ;)
    Ga er vanuit dat die uk tot minstens 37 weken blijft zitten.

Krijg nu wel de drang om alle baby kleertjes te gaan wassen en in de kast te leggen zodat het in ieder geval alvast uitgezocht is.

In een bad bevallen lijkt me wel heel bijzonder beeb en als dat onder begeleiding kan van je eigen vk is dat helemaal mooi.

Idd vreemd dat de oude vk nu ineens wel naar een geboortecentrum wil, maar goed dat je toch naar een andere gaat Luitje. Ik zou ook geen vertrouwen meer hebben in die oude.
    En 2 kg in 30 weken??? Ik ben echt super jaloers haha....ik zit nu op 10 kg pfffff. Maar moet wel zeggen dat ik af en toe ook flink kan snoepen :D
    Ach ja....na de bevalling ga ik onder begeleiding van een personal coach afvallen tot mijn streefgewicht....dus komt wel goed.

4. Luitje

Luitje Actief lid

2 okt 2014
    459
    80
    28
    Vrouw
    Pleegmoeder
    Ik was er al bang voor dat ik de enige was 😊. Nu ben ik altijd wel perfectionistisch maar het speelt ook mee dat een oud-klasgenootje van mij pas is bevallen met 26 weken, het kriebelt daardoor net iets meer. Net als met de babykleertjes gaan wassen inderdaad, het is goed dat ik weer aan het werk ben heb ik lekker afleiding 😉

Ja vond het ook heel bizar dat het nu opeens geen probleem is, daardoor toch gekozen weg te gaan en vandaag vol goede moed bij de andere praktijk te beginnen.

De injectie voelde ik niks van dus het viel me heel erg mee. Vandaag waarschijnlijk weer prikken maar dan om m'n ijzergehalte te meten.

Heel bijzonder in bad beeb87! Ik heb gelezen dat het in tijd en pijn een hele hoop kan schelen! Ik wil namelijk in principe geen pijnbestrijding dus ben me ook aan het verdiepen in meer natuurlijke manieren en ook in het geboortecentrum kun je hier in bad bevallen mits de verloskundige hier achter staat.

Ik kon het ook niet geloven hoor die 2kg proudtobemom! Ze vroegen ook of ik wel goed at en ook ik eet naast gewoon gezond meer ijsjes, taartjes en niet te vergeten m'n nieuwe verslaving ananasroomkaas dan ooit. Ach ik kan ook na de bevalling nog wel wat kilootjes missen hoor en we zijn er nog niet 😜. Zo'n personal coach lijkt me ook wel wat.

5. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Ptbm, ik zit inmiddels ook al op 10kg haha.
    Maakt me ook helemaal niet uit.
    Ik pas nog steeds de broeken die ik in het begin heb gekocht.
    Begin wel wat vocht vast te houden maar door veel meer water te drinken heb ik het idee dat het toch beter gaat.

Lijkt me inderdaad bijzonder om in bad te bevallen!
    Heb het al wel vaker gezien op tv enzo en toen vond ik het jammer dat het bij ons thuis niet mogelijk is vanwege de hond enzo (die wilt graag mee zwemmen :p )
    Daarbij is het fijn dat het een natuurlijke pijnstilling is. Heb ik liever dan prikken enzo haha.

De kleertjes enzo liggen hier al weken schoon in de kast :D
    Echt nesteldrang is nog niet aanwezig gelukkig haha.
    Ga denk ik van de week wel is proberen het bedje op te maken.
    Lijkt me toch een vak apart :p

6. MamaSophia

MamaSophia Actief lid

18 apr 2015
    225
    0
    0
    Utrecht
    Phoe maar 2 kilo aangekomen! Ben jaloers :p ik zit nu met bijna 30 weken op 16 kilo. Maar ik heb besloten er niet teveel mee bezig te zijn. Bij zwanger zijn hoort ook gewoon een beetje genieten. Na de bevalling kijk ik wel hoe ik het er weer af krijg.
    En ik heb ook wel heel erge last van de schoonmaakwoede, maar wil dit nog even uitstellen omdat ik nog twee weken bezig ben met mijn opleiding. Daarna mag ik naar hartelust boenen en kleertjes wassen en vouwen en nog eens opvouwen :p
    Ik zit ook laatst steeds meer te denken aan het inpakken van de vluchttas. Hoop natuurlijk dat de kleine er nog minstens 7 weken in blijft zitten, maar daar ga ik denk ik ergens in de loop van volgende week aan beginnen.

7. Proudtobemom

Proudtobemom Actief lid

5 nov 2014
    370
    0
    0
    Ik ben weer terug van de controle en echo.
    In principe was alles goed alleen de meting van de groei leek alsof mijn buik in 2 weken nauwelijks gegroeid was.
    Hierdoor zouden ze tijdens de echo meteen even goed meten om te checken of het kindje wel goed groeit.
    Maar helaas lag meneer er niet goed voor (helemaal dwars in mijn buik) waardoor de vk door haar gebrek aan ervaring niet kon meten.

Dus nu moet ik morgen terug komen zodat een gediplomeerde echoscopiste even goed kan meten.
    De vk zegt...niet druk om maken. Maar das dan weer makkelijk gezegd he...dat is voor mij nogal lastig. Dus ben blij als het morgen 14.00 uur is en ik weet dat ons mannetje goed groeit :)

8. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Jammer dat ie er niet goed voor lag ptbm.
    Maar ik zou me inderdaad ook niet al te druk maken.

Gelukkig kan je morgen al terug komen.
    Het zal vast goed zijn :)

9. Luitje

Luitje Actief lid

2 okt 2014
    459
    80
    28
    Vrouw
    Pleegmoeder
    #1069 Luitje, 12 mei 2015
    Laatst bewerkt: 12 mei 2015
    Groot gelijk hoor mamasophia gewoon lekker genieten dat doe ik ook!

Vervelend proudtobemom even die onzekerheid en dan zul je net zien dat jullie mannetje eigenwijs is. Gelukkig weet je morgen meer, ik duim dat alles goed gaat.

Wij zijn net terug van de verloskundige en wat een wereld van verschil! We hebben een open en eerlijk gesprek gehad waarin ik het idee had dat er wel naar mij werd geluisterd en ik het idee had dat er niet alleen naar cijfertjes e.d. werd gekeken. We hebben het er gewoon over gehad waar we wonen en wat de voorzieningen zijn (lift, mogelijkheid om beneden te bevallen enz.) en hoe de zwangerschap verloopt en wat ons verhaal is en ideeën zijn. Voorop staat dat ik me prettig moet voelen op de plaats waar ik beval en ik bepaal (en daarbij staat niks vast en mag ik gewoon van gedachte veranderen). Zelfs een thuisbevalling is hier gewoon bespreekbaar! Tuurlijk moeten ze (er was ook een stagiare bij) met de andere praktijkhoudster overleggen maar ze gaven aan dat we er wel uit gingen komen. Volgende week woensdag hebben we weer een gesprek, spannend wat het nu gaat worden!

10. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Wat fijn Luitje!!
    Dat klinkt heel erg goed.

11. JJM081114

JJM081114 Actief lid

20 nov 2014
    286
    0
    16
    He beeb, dat is toevallig, in ons ziekenhuis kan je sinds heel kort ook in een bad bevallen zag ik op FB :)

Vluchttas heb ik nooit klaar gehad ;)

Nu mogelijk weer inleiden dus dan 'plan' je het toch min of meer. Eerder bevallen ken ik niet :)

Hier geen idee van gewicht. Weegschaal is kapot. Oudste 2 rond de 23 kilo aangekomen. Derde 16, heel netjes voor mij. Van de keren dat ik bij de vk ben gewogen ben ik 7 kilo aangekomen, in zo'n 17 weken dan denk ik?! Ik snoep als een gek, maar eet al die maanden al zo goed als geen groente (bij aardappels), ik blijf ervan overgeven. Zo bizar!!

Klinkt goed Luitje!! Toch veel positiever!

Jammer Proud dat de meting niet goed kon gebeuren.

Hier afgelopen vrijdag echo gehad. Netjes gemiddeld nog. Maar vaak gaan ze na 30 weken hard groeien volgens de vk dus gewoon de volgende echo's afwachten.

Ischias is behoorlijk pijnlijk hier. Vandaag thuis gebleven van mn werk. Volgende week maar weer aanzien.

Nog steeds geen naam ook trouwens voor uk. Geen definitieve althans. Jullie allemaal wel?

12. Luitje

Luitje Actief lid

2 okt 2014
    459
    80
    28
    Vrouw
    Pleegmoeder
    Ja ik voel me ineens zoveel beter beeb87 en JJM081114!!

Haha voor m'n idee ga ik ook laat bevallen JJM081114 (+dat ik een lange baarmoederhals heb dus dat ook echt aannemelijk is) maar toch het kriebelt en dan kun je maar één ding doen 😄. Fijn dat de echo goed was maar balen zeg van die ischias! Hoeveel weken wil je nog werken? Hier wel al de naam en die is zelfs al (zover dat ik me bij m'n moeder heb versproken 😳) ingeburgerd.

Pff ik zit nu eindelijk in de metro. Met nadruk op zit want ook al ben je 30 weken zwanger echt NIEMAND die opstaat. Ze beuken je zo ongeveer aan de kant en de rest kruipt zo ongeveer nog net niet bij die kleine in je buik zo dicht staan ze op je. Sorry m'n frustratie moest er even uit 😝.

13. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

JJM, dat is zeker toevallig!
    Misschien wel hetzelfde ziekenhuis :p
    Fijn dat je controle goed was!
    Wat vervelend van de ischias. Dat kan inderdaad heel pijnlijk zijn.
    Kan je daarvoor niet naar de fysio ofzo?

Een naam hebben wij ook nog niet :(
    We worden het gewoon niet eens.
    Wat hij mooi vind dat vind ik niet mooi en andersom.
    Voor mezelf heb ik echt DE naam gevonden en hij vind het echt helemaal niks. Probeer dan maar wat anders te zoeken :(

Luitje, dat is wel echt aso.
    Mensen hebben tegenwoordig geen fatsoen meer.
    Gelukkig kan je nu zitten.

14. mausyi

mausyi Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.452
    0
    36
    Sommige hebben geen opvoeding genoten ;) toen we naar de 9 maanden beurs gingen, zat er zo'n snotneus (ook nog eens veel te dik;) ) op zo'n klapstoeltje, die stond ook niet op voor mijn vriendin (die was veel verder dan mij).

Namen zijn we over uit😆 Draina had als 1e haar naam (zit toch een speciale betekenis bij). En Miep heeft na de operatie haar naam gekregen.

Qua gewicht zit ik nu op +16 valt mij nog mee Met al die stress

15. mausyi

mausyi Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.452
    0
    36
  16. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Die zijn goed bezig Mausyi! :D

17. JJM081114

JJM081114 Actief lid

20 nov 2014
    286
    0
    16
    Hihi domdom Luitje, van het verspreken :)!
    Volgens mij nog 5 weken werken, dan een week vakantie en dan verlof. Maar anders moet ik me gewoon ziek melden hoor en 6 weken van tevoren met verlof. Neem ik daarna gewoon 2 weken.
    Lekker aso ook weer dat mensen niet mensen niet gewoon opstaan.

Heb je een berichtje terug gestuurd Beeb :)
    Heb wel fysio, nu 1 x gehad en vrijdag mag ik weer.
    Maar als ik maar eenmaal in beweging ben gaat het redelijk op het opstaan na. Maar de eerste 1 1/2 uur na het opstaan zijn best rot.

Wow, geweldig Mausyi. Hier een minder druk kind dan alle anderen, maar mn placenta ligt gedeeltelijk voor dus voel t ook minder. Maar dan zie je nog niet zo als bij jou echt afdrukken van lichaamsdelen :)! Heb altijd al een stevige buik.

18. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Vanmiddag bij de vk op controle geweest.
    Ze vind der echt te klein om bij hun onder controle te blijven.
    Word dus zo wie zo een ziekenhuis bevalling.

Ze wilt dat de gyn de placenta en alles gaat nakijken of er genoeg voedingsstoffen door komen.
    Als dat niet het geval is dan word ik waarschijnlijk ingeleid rond de 38 weken. Als het nodig zou zijn misschien nog eerder.
    Ze groeit wel gelijkmatig dus ze is goed in verhouding maar gewoon echt te klein. Ze zit onder de P10 lijn.

Ik ga nog nergens vanuit maar hou het wel in m'n achterhoofd.
    Ik maak me ook nog niet echt zorgen.
    Als ze deze lijn zou blijven volgen word ze ongeveer 5-5,5 pond en dat vind ik niet zorgwekkend.

Verder was de rest van de controle goed.
    Vruchtwater was oke, bloeddruk, HB en buikmeting.

Afwachten maar tot dinsdag!
    Dan heb ik weer een meting bij de gyn en kan ik overleggen wat de vk heeft gezegd.

19. Proudtobemom

Proudtobemom Actief lid

5 nov 2014
    370
    0
    0
    Ik heb vandaag ook de echo gehad. Ons mannetje is lekker gemiddeld...dus geen zorgen meer.
    Hij is ook lekker actief want hij ligt nog in veel verschillende posities. Gisteren lag ie dwars in mijn buik, vanmiddag lag ie in stuit. Hopelijk ligt ie rond 34 weken wel met zijn hoofd in mijn bekken :)

Afwachten voor je Beeb, hopelijk blijft je kleine goed doorgroeien. Wel jammer dat je niet bij de vk kan blijven.

Mooi om te zien Mausyi! Fijn voor je dat allebei de kindjes het nu goed doen :)

Wij hebben de naam al heel lang. Jongens naam waren we snel over uit gelukkig.
    Heb net even de baby kleertjes van onze oudste uitgezocht en ga toch veel weggooien. Wat een zooi hebben we in de loop der jaren verzameld zeg haha. Kan nu alles wat bruikbaar is nog een keer gaan wassen....joepie ;)

20. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Wat fijn dat de controle goed was ptbm!
    Wel jammer dat ie nog alle kanten op draait.

Ze ligt hier al zo laag dat een groeimeting bijna onmogelijk word haha.
    Ben dus benieuwd hoe ze het willen blijven controleren.

Deel Deze Pagina