Hoe is het hier met iedereen? Heb gisteravond en afgelopen nacht wat oefenweeën gehad. Was wel erg spannend! We waren niet thuis en ziekenhuis was niet om de hoek. Gelukkig zakte het weer af. Vandaag is het rustig, af en toe een harde buik maar niet pijnlijk.
Oei dat is wel spannend beeb.Hoe is het nu? Pff ik heb geen idee wat die 2 aan het doen zijn, maar ik kijk zowat scheel van de pijn en misselijkheid 😶 heb het idee dat ze nu beiden in stuit zijn gedraaid, want heb zo'n last van maagzuur. Vanmiddag kan ik het zien, dan hebben we weer controle.
Spannend Beeb...gelukkig is het nu weer wat rustiger. Ik ervaar een beetje hetzelfde Mausyi...alleen dan met 1 kindje dus het zal bij jou nog net een graadje erger zijn. Ons mannetje is nog steeds ontzettend aan het draaien, de ene keer ligt ie dwars dan weer stuit. Vanaf zaterdagavond had ik het idee dat ie eindelijk met zijn hoofd naar beneden lag, maar vanochtend was ie volgens mij alweer gedraaid. Door al dat gedraai heb ik de ene keer last van maagzuur, dan weer een tijdje niet. Soms heb ik last van gestamp op mijn blaas, dan weer tegen mijn ribben. Er is geen pijl op te trekken. Dit maakt het voelen van de bewegingen ook wel een stuk lastiger vind ik. Vrijdag heb ik eindelijk een afspraak met de psycholoog...werd tijd. Hopelijk gaat dit voor mij goed werken want ik heb er echt nog slechte dagen tussen zitten. Mijn stiefmoeder krijgt vandaag haar eerste keer bestraling, hopelijk gaat het aanslaan. Als het aanslaat heb de artsen namelijk de verwachting dat ze de tumor voor een behoorlijk lange tjid onder controle kunnen houden. Laten we het hopen...
Het is aardig rustig gebleven na de nacht gelukkig. Nog wel regelmatig harde buik maar dat is pijnloos en met paar minuten weer weg. Hou het wel even in de gaten en geef het morgen aan bij de gyn. Mausyi, dat is echt niet fijn. Hopelijk heb je wel een goede controle vanmiddag! Je zou zo nu en dan is een hapje gele vla kunnen nemen. Schijnt goed te helpen tegen maagzuur. Ptbm, fijn dat je eindelijk terecht kan vrijdag. Hoop voor je dat ze je goed kunnen helpen. Spannende tijd voor je stiefmoeder en voor jullie. Is een zware tijd met bestralingen maar hopelijk slaat het aan! Hier ligt ze al weken hetzelfde. Hoofdje naar beneden, kont aan de rechterkant en voetjes aan de linkerkant. Vrij weinig last van maagzuur meer omdat ze al een stuk is ingedaald. Enige nadeel daarvan is is dat ik al een week of 4 met steken in de vagina rondloop die steeds lager gaan zitten lijkt het wel. En het abonnement op de wc haha.
Ah gelukkig beeb 👍 Gele vla is niet op voorhanden 😊 wel blanke vla. Ja proud dat gevoel inderdaad, wat trouwens hier een beetje helpt is het hoofdeinde een stukje omhoog te zetten. Hopelijk slaat de chemotherapie aan 👍👍👍
Sinds gisteren onwijs veel pijn, kan amper zitten etc. Dus ik had het vermoeden dat beide dames in stuit lagen. Nou niet dus Miep was weer lief met haar hoofdje naar beneden gaan liggen, maar draina :hmmm: die is maar gewoon dwars gaan liggen :boos: of we nog niet door hadden dat ze eigenwijs is :hmmm: Met heel erg veel moeite (want ze lag ook nog eens met haar rug naar mijn buik). Kon ze wel zien dat het streepje vocht wel weg is :cheer: door alle schaduw waren de longen en het hart niet te meten, maar wat ze zo kon zien waren de longetjes wel gegroeid. Dus top nieuws
Super dat het vocht weg is en dat de longetjes gegroeid zijn! Ze doet het goed dus. En lekker eigenwijs
Super goed nieuws Mausyi! Laat die kleine meid maar lekker dwars liggen....is ze in ieder geval ook lekker actief Ik heb vandaag in het ziekenhuis een hartfilmpje van de kleine moeten maken omdat ik geen leven voelde. Gelukkig zag alles er prima uit. Ik moet morgen nog wel een keer terug voor een nieuwe meting....maar das protocol. Waarschijnlijk voel ik minder beweging omdat meneer in stuit ligt en dus bokst en trapt in mijn buik zeg maar... Ga nou eens goed liggen....grrrr
Dat is wel even schrikken. Gelukkig was alles goed. Wel fijn dat ze je nog is terug laten komen voor een echo.
Vanmiddag een ctg gehad omdat ze bijna niet bewoog. Gelukkig was alles goed. Er was beweging zat maar blijkbaar heel zachtjes. Op de echo was dat ook goed te zien. Ze is nu wel iets meer aan het bewegen maar nog steeds niet zoals ik gewend was. Morgen een tweede ctg. Hopelijk is die ook goed.
Das toevallig beeb...allebei in dezelfde week. Ik ben gisteren ook nog een keer geweest en het zag er prima uit. Dat is bij jou ook zeker zo! In ieder geval succes nog morgen!
Ik lees dat het voor jullie allebei proudtobemom en beeb87 even spannend is geweest. Gelukkig heb jij al goed nieuws gehad proudtobemom! Hopelijk jij ook morgen beeb87! Mausyi wat een heerlijk nieuws voor jou! Wat een wonder dat dit allemaal mogelijk is zeg!! Hier ben ik weer druk aan het werk dus een beetje een late reactie. Vandaag zijn we bij de verloskundige geweest en ik mag gewoon definitief thuis bevallen!! Ik ben zoooooo opgelucht! Natuurlijk als er complicaties zijn dan ga ik gewoon naar het ziekenhuis net als iedereen. Ze heeft ook nog even m'n buik gemeten, daar had jij het toch pas ook over proudtobemom? Ze hebben 31cm gemeten wat precies overeenkomt met de zwangerschapsduur. Verder ligt hij nog mooi ingedaald maar nog niet vast. Dit helpt overgrens niet tegen het maagzuur want daar heb ik nog steeds last van. Bij mij helpt slapen met het Voedingskussen wel aardig. Maar dat heerlijke gevoel in m'n blaas herken ik ook pfff, kan wel 100x plassen op een dag tenminste zover er wat uitkomt 😊 Ach hoort er allemaal bij nog een paar weekjes dan kunnen we onze ukkies al ontmoeten en gaan we dat buikje misschien nog wel eens missen 😉
Wow wat een goed nieuws Luitje! Ben blij voor je dat het uiteindelijk toch allemaal goed gekomen is. Fijn dat je gewoon thuis kan bevallen. Bij mij wordt de zogenaamde grow methode toegepast. Elke controle meet de vk de baarmoeder met een meetlint en dit zet ze dan vervolgens in een grafiek. Dit zou dus steeds op moeten lopen, maar als ze twijfelen over de groei (te traag of te snel) dan krijg ik een echo om het kindje te meten. Ik twijfel een beetje aan deze methode omdat ik 4 verschillende vk heb en zij allemaal anders meten. Dit is de laatste controle al een keer gebleken, moest de dag erna terug voor een groei echo terwijl er achteraf niks aan de hand bleek. Dit levert bij mij onnodig stress op.
O jeetje proudtobemom op die manier is dat helemaal niet leuk! Zeker niet als ze allemaal anders meten want die stress kun jij zeker niet gebruiken. Ik ben blij dat ik nu lekker bij een kleine praktijk zit waarbij de verloskundige voor alles zo natuurlijk mogelijk zijn en echt uitzoeken hoe iets wetenschappelijk zit en geen rekening houden met de belangen van bv ziekenhuizen en verzekeringsmaatschappijen. Ze vind bijvoorbeeld dat als ik de navelstreng wil laten uitkloppen ik voor het ziekenhuisdeel in mijn geboorteplan nog explicieter moest vermelden dat er geen beslissingen zonder toestemming van mij of mijn man worden genomen. Nu had ik erin staan dat er alleen bij medische noodzakelijkheid beslissingen mogen worden genomen. Maar vertelde ze in het ziekenhuis vinden ze alles medisch noodzakelijk ook om bv snel bloed van de baby te krijgen de navelstreng meteem doorgeknipt word terwijl dat in de meeste gevallen prima later kan. En zelfs dat ze bij een geplande keizersnede de navelstreng kunnen laten uitgekloppen voor het doorknippen, weer wat geleerd en voor mij voelt het heel fijn die eerlijke informatie en geen gestress op (onnodige) feitjes.
Dat is zeker toevallig ptbm! Was de kleine bij jou ook rustig of was er wat anders? Ik lig nu weer aan de ctg en ze is hem volgens mij een beetje aan het ruïneren Luitje wat een goed nieuws meid!! Die buikmeting loopt bij mij ook precies goed haha. Was vorige week 30cm. Maar bij de gyn doen ze dat niet. Ptbm, ja iedereen meet anders. Dat zie ik ook maar aan de groeiecho's die ik krijg. Volgens de meting van de vk vorige week was ze gekrompen!!