Fijn beeb! Bij mij bewoog de kleine idd ook nauwelijks maandag, dus had de vk even gebeld. Hun beleid is dat je dan altijd even aan de ctg moet in het ziekenhuis om de conditie voor een langere tijd vast te kunnen stellen. Voordeel is wel dat ik ervaren heb dat de mensen in het ziekenhuis ook het beste met je voor hebben, dat gevoel was ik eigenlijk een beetje kwijt doordat het zo lang geduurd heeft met die pop poli. Dus als ik op medische indicatie zou moeten bevallen dan kan ik me daar makkelijker bij neerleggen nu.
Is echt eng he? Ik ben er gisteren en vandaag ook achter gekomen dat ze in het ziekenhuis ook echt het beste willen voor mij en de kleine. Had dit ook niet verwacht. Had eerder verwacht dat ze zouden zeggen dat het wel eens vaker voorkomt dat de kleine rustig is. Maar ze twijfelde nergens over en ze zei dat ik gelijk kon komen. Zelfs nog een echo gehad terwijl ik maandag een groeimeting heb gehad. En ze doen bij ons standaard een dag later nog een ctg voor de zekerheid. Vond ik echt fijn! 24 juni heb ik een voorlichtingsavond in het ziekenhuis. Krijg dan ook rondleiding op de verloskamers enzo. Heb nu wel een goed gevoel bij de bevalling.
Beeb, prettig, een voorlichtingsavond in t zh, wordt het toch iets 'vertrouwder'. Hier nog erg last van de ischias helaas. Verder ook beetje verdrietig, mn zus moest woensdag naar de vk, ze dacht inmiddels 16 weken zwanger te zijn, bleek dat het kindje met 14 weken is overleden. Curetteren kon niet meer (te groot), dus ze wordt nu ingeleid. Kan tot 2 dagen duren. Heel sneu allemaal en ook best spannend voor ze.
O jeetje wat naar JJM081114! Heel veel sterkte zeg! Wij waren net op een feestje waarbij de zus van een vriendin van ons net twee weken geleden is bevallen omdat ze de zwangerschap bij 22 weken had moeten afbreken omdat het kindje geen niertjes had en zij zelf geen vruchtwater. De zus was ook op het feestje (knap!) en ik voelde me zo naar en vond het zo lastig wat te doen en zeggen (ik ken haar ook niet). Bij je eigen zus lijkt me dat helemaal heftig en dan ben je zelf ook nog zwanger. Nogmaals heel veel sterkte!
Wat erg zeg JJM! Sterkte voor je zus! Het lijkt me idd moeilijk Beeb om iemand te treffen waarbij de zwangerschap niet goed is gegaan, je bent zelf zo gelukkig. Ik gun het echt niemand om dat mee te maken. Een vriendin van mij is haar zoontje ook kwijt geraakt door het helpp syndroom en moest ook bevallen terwijl het kindje al overleden was. Is al lang geleden, maar als ik er over nadenk krijg ik nog kippenvel. Hier gelukkig weer een kindje wat goed actief is. Volgens mij ligt ie niet meer in stuit want de bewegingen voelen heel anders. Ik hoop het echt... Denk er best vaak over na want ik zou het echt erg vinden als ik mijn (waarschijnlijk) laatste zwangerschap niet natuurlijk kan bevallen. Ik kan er niks aan doen dat het kindje in stuit zou liggen, maar niet natuurlijk bevallen voelt toch als een soort van falen. Dinsdag avond weet ik of ie gedraaid is.
Ik heb er vannacht inderdaad echt wakker van gelegen zo naar vond ik het. Gelukkig heb je het idee dat hij gedraaid is Proudtobemom! Een natuurlijke bevalling is toch wel iets waar je op hoopt! Bij mij voelt het onderaan als gefriemel en gekriebel van ik denk de handjes en bovenaan zie je echt hele bobbels op en neer gaan van voetjes en knietjes en voelt het een stuk oncomfortabeler tegen m'n ribben 😄. Hoe is het bij de psycholoog gegaan? Is iedereen inmiddels al uit de naam? Hier zijn alle baby's in de omgeving geboren en gelukkig is onze naam niet gekozen 😉 De proefdruk van het geboortekaartje is ook af en het is nu zo mooi en zo echt 😍 Kan steeds minder makkelijk wachten want ben ook zo nieuwsgierig hoe ons mannetje eruit ziet. Ik ga nu maar aan de babystrijk en daarna naar het volgende feestje, genoeg afleiding dus 😝
Ow sorry....ik bedoelde idd luitje ipv beeb Bij de psycholoog was het weer vertellen waar ik last van heb en daarnaast hebben we het over het gezin waar ik uit kom gehad en de opvoeding. We gaan nu eerst starten met ervoor zorgen dat ik de zwangerschap en periode daarna goed doorkom zonder zorgen. Vervolgens wil ze mij nog helpen met issues waar ik al veel langer last van heb en wat door de zwangerschap versterkt wordt. De psycholoog was een hele fijne vrouw waar ik meteen een klik mee had, dus dat is echt fijn. Al met al een goed gevoel. Dinsdag word ik gebeld voor een vervolgafspraak.
Haha dat dacht ik al vandaar dat ik reageerde 😉 Wat fijn dat je zo'n goed gevoel hebt bij de psychologe en dat er een goed plan is om je te helpen, dat moet een opluchting zijn!
Wat vreselijk JJM! En dan ook nog een echte bevalling. Heel heftig allemaal. Heel veel sterkte voor jullie! Ptbm, heel fijn dat je een goed gesprek hebt gehad! Die klik is ook heel belangrijk. Hopelijk komen jullie samen een heel eind. En top dat de kleine weer lekker actief is! Hier is ze ook weer goed aanwezig zoals ik gewend was. Echt een opluchting! Begin wel onwijs ongeduldig te worden haha. Alles is zo goed als klaar dus alleen nog maar wachten. Helaas alleen nog steeds geen naam al heb ik het vermoeden dat het toch de naam gaat worden van mijn voorkeur. Hij vind het opzich wel een mooie naam maar voor hem is het niet de naam. Maarja we moeten wat! Als hij niet met andere ideeën komt dan heeft ie niks te kiezen haha.
Wat erg JJM! Sorry meiden heb het heel druk en helaas gaat het psychisch steeds slechter lees wel mee maar reageren lukt niet altijd...
Even gauw een dikke knuffel voor degenen die het nodig zijn 😘 Ik reageer morgen wel uitgebreider.
Net weer een check up gehad bij de vk, ons mannetje doet het nog steeds prima. Hij lag nu zelfs met zijn hoofd naar beneden. Weliswaar nog niet in mijn bekken, maar ben iig heel blij dat ie niet meer met zijn hoofd tegen mijn ribben ligt. Hij kan nog wel draaien, maar ik ga er vanuit dat ie nu zijn favo plekje gevonden heeft De vk gaf ook aan dat mocht ie over een paar weken toch in stuit liggen ik waarschijnlijk genoeg ruimte heb in mijn buik om hem te kunnen draaien. We hebben het ook over de bevalling gehad. Ik plan niet zoveel, alleen dat ik een ruggeprik wil op het moment dat ik het nodig heb. Daarnaast willen mijn vriend en ik gewoon rust na de geboorte samen met onze 2 mannetjes....geen drukke bedoeling met de hele familie aan mijn bed. Wat ik echt super vind, is dat de vk aangaf dat ze met het team besproken heeft dat wat voor bevalling ik ook ga krijgen, 1 van hun er altijd bij zal zijn. Dit omdat ze de hele zwangerschap al zo intensief begeleid hebben door de hele emotionele achtbaan waar ik in terecht kwam dat ze dat zelf ook graag willen. Ook om mij beter te kunnen ondersteunen in mijn kraambed. Ik heb daar maar 1 woord voor: fantastisch! De psycholoog heeft vandaag ook gebeld, komende dinsdag heb ik een vervolgafspraak bij haar. Dus ik kan gewoon bij deze psycholoog blijven. Super fijn want ik had een goede klik met haar. Ik ben dus super blij dat de dingen nu ook eens een keer mee zitten. 10 juni de volgende afspraak met de vk, dan ook met een liggingsecho. Ben benieuwd of ons mannetje nu zijn plekje gevonden heeft....de draaikont haha
Ah fijn ptbm Hier weer naar Leiden geweest. 😊 geen vocht meer 🙌 dames doen het goed, gaan beiden weer meer naar de middenlijn 😀 dus heel mooi. Over 4 weken terug komen, gaan ze kijken hoe ze liggen en het plannen van de inleiding. Ook bespreken we dan Hoe het na de bevalling moet gaan. Het worden dus als alles goed gaat 2 Leidenaren 😉 mocht ik ineens weeën krijgen of de vliezen breken dan moet ik direct naar Groningen en die bekijken dan of ik ontsluiting heb (en hoeveel). Is het nog te doen 3/4 cm dan direct met ambulance naar Leiden. Anders moet ik in Groningen blijven en daar bevallen. Leiden heeft een brief opgesteld, met alle dingen die ze moeten doen zodra Draina geboren is.
Wat een goed nieuws weer Mausyi maar ook een extra spannende tijd wat eraan komt! Leuk hoor dat het Leidenaren worden, zijn leuke mensen, ik kan het weten 😝 Hoe is het met jullie ribben? Poe mijne hebben het zwaar te verduren met ons manneke! 😉
Super Mausyi! Hopelijk dan echt nog een paar zorgeloze weken De ribben aan de linkerkant hebben het zwaar te verduren. Die kleine voetjes zitten er aardig tegen aan te porren haha. Ze begint nou ook tegen te stribbelen als ik op m'n linker zij lig. Dan begint ze uit alle macht terug te duwen haha.