De 16-31 juli 2015 club

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door moielle, 13 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JJM081114

JJM081114 Actief lid

20 nov 2014
    286
    0
    16
    Vanaf de middag gaat t meestal wel redelijk en dan kan ik wel zo'n beetje mn huis bijhouden maar heb nog zoveel extra dingen die ik wil. Moet ook nog spulletjes kopen voor de kleine e.d. maar kom nergens.

T zit jou ook niet mee zeg :(
    Dubbel he, dat die kleine voor de groei zo lang mogelijk zou moeten blijven zitten maar dat t anderzijds niet meer gaat gewoon.
    Vocht is een crime, had t bij de oudste ook enorm. Was ook dezelfde datum uitgerekend als nu.
    Heb er zelf nog niet zo veel last van nu.

2. Proudtobemom

Proudtobemom Actief lid

5 nov 2014
    370
    0
    0
    Fijn dat het zo goed met je gaat Luitje. Met dit weer valt het niet altijd mee, zeker het vocht vasthouden heb ik ook last van. Mijn benen en enkels hebben het ook zwaar de laatste weken.
    En een fijn gevoel dat je nog maar een week hoeft te werken, ik vind het ook super dat ik zaken aan het afronden ben en al veel werk heb overgedragen aan collega's.
    Wat leuk dat je mentorklas iets aan het voorbereiden is :), toch mooi dat ze zich betrokken voelen.

We hebben gisteren definitief te horen gekregen dat mijn oma medisch gezien niet meer geholpen gaat worden. Er was nog een kleine kans dat ze geopereerd kon worden om die uitzaaiiing in de hersenen te verminderen. Maar de arts vindt de operatie niet verantwoord, de kans dat ze tijdens de operatie overlijdt is te groot. Dus nu zijn alle medicijnen en de sonde voeding stop gezet en wordt er vandaag besproken wanneer ze naar huis kan. Er moet thuiszorg geregeld worden en mijn moeder en haar zus moeten afspraken maken over wie wanneer bij mijn oma is als de thuiszorg er niet is. Ze kan namelijk niet alleen blijven en mijn opa trekt het niet om 24 uur per dag voor oma te zorgen. Dus het was gisteren weer een erg emotionele dag. Vandaag ben ik aan het werk, dus voldoende afleiding. Maar ik pieker wel heel veel. Oma heeft nog maar enkele weken te leven, maar houdt zich vast aan de geboorte van haar 2e achterkleinkind en dat vind ik ook moeilijk. Ik heb er heel veel moeite mee om naar haar toe te gaan, vindt het gewoon eng en dat zorgt bij mij ook voor veel stress. Hoe neem je afscheid van iemand waar je van houdt en hoe moet ik mijn zoontje meenemen naar haar zonder dat hij echt geconfronteerd wordt met haar ziek zijn en alle emoties die er bij komen kijken....dat zijn allemaal dingen waar ik een groot deel van de dag mee rond loop.
    Ik vind het ook allemaal zo onwerkelijk....waarom moet dit nou juist tijdens mijn zwangerschap gebeuren.
    Het is emotioneel gewoon echt heel erg zwaar nu....weet gewoon af en toe niet waar ik het zoeken moet.

Het is een lang verhaal geworden, maar ik ben blij dat ik het hier altijd even van me af kan schrijven. Ik voel me heel onzeker en kan dat moeilijk kwijt bij anderen....dus fijn dat jullie er zijn :)
    Sorry als ik jullie verhalen af en toe maar met een half oog lees. Ik wil niet ongeïnteresseerd over komen....want dat ben ik echt niet.
    Jullie zijn wel een beetje mijn 'forum vriendjes' geworden en dat is een fijn gevoel ;) (hormonen....pffff)

3. JJM081114

JJM081114 Actief lid

20 nov 2014
    286
    0
    16
    Heel erg heftig idd PtbM.
    Het valt ook allemaal wel heel zwaar, een zwangerschap kan al best heftig zijn en dan alles wat er om heen komt, dierbaren waar je afscheid van moet gaan nemen wat eigenlijk niet kan.
    Hoop heel erg dat ze nog meemaakt dat jullie tweede kindje geboren wordt.
    Heel veel sterkte iig!!

4. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

JJM, is zeker dubbel!
    Al denk ik dat ze het prima zou redden als ze over 4 al komt.
    Dan is zeker wel 4 pond.
    En huishouden af en toe gewoon laten liggen en doen waar je zin in hebt. Doe ik ook. Ik stof 1 keer per week en stofzuig 1x per week. De rest van de dagen ga ik elke dag met zo'n swiffer over de vloer. Gaat prima :) blijft het toch netjes.
    Vriendlief houdt boven bij met stofzuigen.

Ptbm, wat heftig meid.
    Kan me voorstellen dat je niet weer hoe je er mee om moet gaan.
    Hopelijk haalt ze je bevalling nog en kan ze de kleine ook nog even zien.
    Wel om je eigen denken he. Als het je te zwaar valt moet je aan de bel trekken. De laatste weken vol met stress zitten is ook niet goed.

Sterkte!!

5. Luitje

Luitje Actief lid

2 okt 2014
    459
    80
    28
    Vrouw
    Pleegmoeder
    Ik durf ook bijna niet met mijn positieve verhalen te komen als ik lees hoe heftig sommige het hebben :$ Het nadeel is alleen weer bij mij het bij veel mensen nog niet doordringt dat ik volgende week met verlof ga omdat ik er "zo makkelijk bij loop" en dat er dus ook weinig rekening gehouden word dat het ook voor mij wel pittig aan het worden is. Maar nogmaals ik heb gelukkig ook heel weinig te klagen en benijd jullie niet!!

Wat naar om te horen JJM081114 dat jij veel last van ischias hebt en dan nog je rug! Hoe is het met je zus?

Jeetje beeb87 wat vervelend dat vocht zeker met de warmte weer de komende dagen. Ik drink heel veel en eet ananas en asperges en hoop dat het een beetje helpt om vocht af te drijven. Van die polsbeschermers heb ik ook wel gelezen inderdaad. Goed zeg dat je het zo goed regelt het huishouden, grenzen kennen gaat hier nog steeds niet zo goed :cool:

Het is inderdaad een heerlijk vooruitzicht he proudtobemom dat verlof. Hier lijken we eindelijk een vervanger te hebben gevonden dus dat is ook fijn. Volgende week woensdag loopt ze een dag met me mee en dan moet ze beslissen of ze het gaat doen, heerlijk laat :$. Wel heel heftig van je oma zeg!! Deel vooral je verhaal hoor want daar zijn we voor! Knuffel voor jou!!

6. Proudtobemom

Proudtobemom Actief lid

5 nov 2014
    370
    0
    0
    Thanks ladies!

Positieve verhalen vooral delen, vind het leuk om te lezen hoe anderen de laatste loodjes ervaren. Iedereen heeft het zwaar nu...zeker met dit weer. Ik zie vandaag niet eens meer dat ik enkels heb haha.
    Zoonlief en ik liggen daarom nu lekker op de bank naar finding nemo te kijken....heerlijk ff niks

7. Vogelhuisje

Vogelhuisje Bekend lid

2 apr 2014
    879
    1
    18
    Deze heb ik trouwens waren 2 weken geleden bij de Lidl misschien hebben ze ze nog... De volwassen versie dan ;)... Het fijne vind ik dat het 'harde' stuk over de hele lengte zit....

8. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Ik ben niet eerder dan dinsdag weer in de buurt van een lidl.
    Dus als ik het niet vergeet zal ik kijken haha.

Luitje, gewoon vertellen meid!
    Positieve verhalen zijn ook fijn om te lezen.

Ik ben al jaren bezig met mijn eigen aan te passen aan wat mijn lichaam wel en niet kan dus dit kan er ook nog wel bij.
    Scheelt voor mij dat het dus vrij makkelijk kan zijn om weer een stapje terug te doen.
    En nu weet ik dat het vocht straks weer weg is en dat het dan weer beter gaat.
    En we krijgen er natuurlijk een mooi meisje voor terug!
    Daar heb ik alles voor over.

Al zie ik wel weer op tegen morgen ppff.
    Weer tegen de 30 graden.
    Denk dat ik maar de hele dag onder de koude douche ga staan haha.

9. Proudtobemom

Proudtobemom Actief lid

5 nov 2014
    370
    0
    0
    Hoe is het hier met iedereen?

Ik voel sinds het weekend echt een grote druk in mijn onderbuik en heb bij alles wat ik doe pijn in mijn liezen. Is er iemand die hier ook last van heeft en weet hoe dit komt?

10. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Misschien is ie goed aan het zakken.
    Dat kan een flinke druk geven beneden.
    Pijn in de liezen kan komen omdat ie anders is gaan liggen en daardoor wat afknelt.

11. mausyi

mausyi Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.452
    0
    36
    Hier ook last van. Ze knelt bij mij af en toe een vaat af:$ dan begint mijn been te tintelen en voel ik mij licht in het hoofd worden.

Ik heb het nu ook echt gehad. Moet nog een 2/2,5 week volhouden. Niks zit meer goed, alles knelt mij buik af.

12. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Ik heb ook weinig kleding meer die lekker zit.
    Draag nu vooral een jogging broek en bij warm weer een jurkje.
    Spijkerbroek heb ik al weken niet meer aan gehad.

Ben nog aan het kijken voor een soort harem broek of een leuke rok.

13. JJM081114

JJM081114 Actief lid

20 nov 2014
    286
    0
    16
    Ha,

Hoe is t hier?
    Ff kort berichtje van mij.

Ik blijk een hernia te hebben en mag 2 weken waarschijnlijk niet zitten, alleen lopen, staan en liggen.
    Flinke tegenvaller, zat ook erg over de bevalling in e.d. maar komt tijd, komt raad.
    Het lijkt nu al een stuk beter te gaan dan donderdag iig. De kleine is nog goed actief. Heb 1 nacht gehad met veel harde buiken maar dat komt ongetwijfeld van de stress ;)

Succes iedereen maar weer ... :)

14. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Dat is niet best meid!
    Heftig dat je niet mag zitten. Lijkt me lastig.
    Heel veel sterkte!

15. Proudtobemom

Proudtobemom Actief lid

5 nov 2014
    370
    0
    0
    Sterkte JJM! Hopelijk gaat het snel beter.

Ik weet niet of ik me er op ingesteld heb dat ik donderdag mijn laatste werkdag heb, maar het lukt gewoon niet meer.
    Volgens mij klemt kleine uk hier ook wel eens een vaat af want ik heb af en toe ook een heel raar gevoel in mijn armen en last van mijn hart die overslaat of zo. Als dat zo blijft toch ook nog maar eens de vk bellen.
    En mijn bekken wil sinds dit weekend gewoon niet meer, het doet echt pijn. Misschien toch maar eens gaan overwegen om gedeeltelijk thuis te werken deze week....pffff laatste loodjes he :)

16. Proudtobemom

Proudtobemom Actief lid

5 nov 2014
    370
    0
    0
    Mijn laatste werkdag is niet donderdag maar heb ik vandaag gehad...
    Tenminste....ik werk nog wat thuis en heb nog 2 afspraken staan om de boel goed over te dragen maar that's it

Ben vandaag naar de vk gegaan omdat ik me niet lekker voelde vanaf zondagavond. Mijn buik is continu gespannen en ben erg kortademig daarnaast veel pijn in mijn bekken.
    Gelukkig was de bloeddruk redelijk, alleen een verhoogde bovendruk, en de urine was schoon. Dus de vk gooit het op stress, wat natuurlijk niet zo raar is nu, en vond dat het tijd was om te stoppen met werken.
    En ze heeft gelijk, ik wilde het alleen tot vandaag niet zien. Maar ben blij dat ik toch de knoop door heb gehakt. Nu dus rust....:)
    Iemand nog leuke leesboeken als aanrader :D

17. Luitje

Luitje Actief lid

2 okt 2014
    459
    80
    28
    Vrouw
    Pleegmoeder
    Jeetje jjm081114 een hernia 😳. Ik hoop dat het met de bevalling mee zal vallen want ik snap dat je daar nu vragen bij hebt. Veel sterkte!

Hier last van dezelfde klachtjes als de andere. Ik ben ook kortademiger en heb regelmatig last van een tintelend been en m'n armen ('s nachts) en een pijnlijk bekken als ik veel doe (en ja stilzitten is nu eenmaal niet m'n sterke kant 😊) Ik ben ook blij dat zodra ik thuis ben lekker m'n joggingbroek aan kan want niks zit meer lekker inderdaad. Wat goed zeg proudtobemom dat je voor jezelf kiest en (bijna) gestopt bent met werken. Ik moet toegeven dat ik ook echt opzie tegen de laatste vier dagen maar ik moet gewoon nog dingen overdragen, m'n invaller komt een dag meelopen en m'n klasje gaat natuurlijk nog wat voor me doen dus nog even doorzetten 💪🏻 Moet ook zeggen dat het de ene dag beter gaat dan de andere dag maar vandaag ook wat steekjes beneden enzo dus ik denk dat de kleine steeds meer in m'n bekken vast komt te liggen. Ja zucht die laatste loodjes... Succes allemaal meiden 🍀

18. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Lekker ptbm! Goed dat je dit hebt besloten.
    Geniet van je rust.

Hoe staat het ervoor met de buiken?
    Ben wel benieuwd hoe die bij jullie is :)
    Deze van mij is van vanochtend.
    Vreemd genoeg beetje vierkant geworden haha.
    Maar ze is overduidelijk lager gaan liggen.

Bijgevoegde bestanden:

19. Proudtobemom

Proudtobemom Actief lid

5 nov 2014
    370
    0
    0
    Mooie buik hoor beeb! Nog lekker subtiel :)
    Ik voel me echt een enorme walvis....ben maar een klein vrouwke en in vergelijking daarbij is mijn buik echt huge...:$

20. Luitje

Luitje Actief lid

2 okt 2014
    459
    80
    28
    Vrouw
    Pleegmoeder
    Zeker mooie buik beeb! Dit is mijne met 35.1 (afgelopen zaterdag dus). Ook nog erg bescheiden vind ik zelf maar vandaag bij 35.4 ben ik ook pas 3.9 kilo aangekomen :$. Toevallig vind ik de mijne de laatste week ook wat vierkant haha. Maar voor mij geen blote buik want ik zit dan weer wel helemaal onder de striae ;)

Bijgevoegde bestanden:

• 35.1.jpg
      35.1.jpg
      Bestandsgrootte:
      13,9 KB
      Weergaven:
      2

Deel Deze Pagina