De 16-31 juli 2015 club

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door moielle, 13 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Proudtobemom

Proudtobemom Actief lid

5 nov 2014
    370
    0
    0
    Ik ben ook benieuwd hoe het met jullie gaat beeb en vogelhuisje!

Heerlijk he luitje....lekker genieten en rustig aan doen. Wat een lief cadeau een tablet...die kun je nu wel gebruiken. Ik ben ook al begonnen aan spelletjes haha.
    Wat ik ook aan kan raden is een media player die gratis honderden films en series kan streamen. Altijd wat op tv hier haha.
    Ik ga ook nog lekker een keer naar de kapper voor een verf en knipbeurt....:)
    Maar stiekem hoop ik dat de kleine uk al wat eerder komt als 40 weken....

2. Vogelhuisje

Vogelhuisje Bekend lid

2 apr 2014
    879
    1
    18
    Hoi meiden! Ik mag naar huis heerlijk :) ze kon behalve blijkbaar de oude afwijking niets vinden gelukkig, maar ze kon trombose niet helemaal uitsluiten omdat ze liever geen ct. scan deed ivm straling dus mri gehad... Dus als het erger wordt gelijk bellen en terugkomen... Voor nu is de diagnose een hernia met uitvalsverschijnselen dus veel rust en afwisseling niet teveel zitten en lopen en niet tillen... Nog 4 weken.... En bij de bevalling wordt extra goed gelet op Pijnstilling maar ik kan het niet verder naar buiten persen dus das een hele geruststelling haha. Dus we moeten echt even kijken hoe we het thuis gaan regelen maar dat komt vast goed :) en dan over 6 weken terugkomen om te kijken of het weg is...

Ik maak in ieder geval een rondedansje (niet echt natuurlijk ;)) dat ik naar huis mag!!

Er was hier nog iemand met een hernia toch?

3. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Sorry meiden, geen tijd gehad om te reageren vanwege een bruiloft.
    Plaats ook alleen even snel een ego berichtje.
    Reageer morgen op de andere berichtjes.

Echo was hartstikke leuk!
    Ze heeft de tijd genomen en we hebben een hele mooie foto meegekregen?
    Ze heeft nog aangeboden dat ik over 4 weken nog eens terug mag komen (als ze dan nog niet geboren is haha).
    En dan doet ze nog een echo :)

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      26,6 KB
      Weergaven:
      0
  4. Vogelhuisje

Vogelhuisje Bekend lid

2 apr 2014
    879
    1
    18
    Wat een schatje heerlijk om even gewoon te kijken :)

5. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Ja absoluut!
    We zijn lekker met z'n tweetjes gegaan.
    Was echt weer even genieten :)
    Harde buiken en voorweeën horen erbij zei ze.
    Was een goed teken dat mijn baarmoeder al aan het voorbereiden is.
    Ze vertelde nog wel even dat met deze termijn ze haar gewoon laten komen als het doorzet. Stiekem mag dat van mij wel :p maar voor haar zelf kan ze beter nog even blijven zitten.

Vogelhuisje, wat lekker dat je naar huis mocht!
    Gelukkig geen enge dingen maar een hernia is echt niet tof.
    Worden wel zware weken als je echt bijna niks meer mag.
    Hopelijk heb je genoeg aanspraak en kleine dingetjes om te doen.
    Sterkte!

Lekker Luitje!
    Verplicht ontspannend haha :D
    Hopelijk heb je een gezellige avond gehad!

6. Proudtobemom

Proudtobemom Actief lid

5 nov 2014
    370
    0
    0
    Leuk Beeb! Heb je een leuke bruiloft gehad?

En Luitje ook gezellig geborreld met de studiegenoten?

Hoe gaat het nu met je vogelhuisje? Hopelijk heb je niet te veel pijn. Een hernia is niet niks....ik wens je iig veel sterkte de komende tijd en hopelijk ben je na de bevalling snel opgeknapt.

Wij hebben even bijgekletst met schoonouders, ze waren 4 weken op vakantie geweest. Ook meteen even geregeld dat onze zoon door hun opgevangen wordt als ik ga bevallen met de waarschuwing dat ze dus ook midden in de nacht gebeld kunnen worden :D
    Vanmiddag weer even naar mijn oma....is altijd even een moeilijk moment. Maar daarna gaan we even kijken voor een overkapping in onze tuin zodat we straks in de nazomer nog lekker lang buiten kunnen zitten. Dat willen we al heel lang en hebben nu toch de knoop doorgehakt om het te gaan doen. Ben benieuwd...

7. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Ja was gezellig!
    Wel erg lange dag.

Ptbm, fijn dat de opvang voor je zoontje geregeld is.
    Hoef je je daar geen zorgen meer over te maken :)
    Lekker hoor een overkapping!
    Wij kunnen ook heerlijk hele avonden buiten zitten.
    Hebben ook terrasverwarming :)
    Hoe is het met je oma?

8. Proudtobemom

Proudtobemom Actief lid

5 nov 2014
    370
    0
    0
    Met oma gaat het nog een beetje hetzelfde. Gelukkig kan ze nog een beetje mee praten in een gesprek maar je merkt wel dat ze snel afwezig is. Ze is ook veel moe en slaapt veel. Ze kijkt ook heel raar uit haar ogen...best eng om te zien eigenlijk.
    Ben blij dat ik haar vanmiddag weer even gezien heb.

9. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Kan me voorstellen dat het moeilijk is om haar zo te zien.
    Maar gelukkig kunnen jullie nog beetje kletsen.

10. JJM081114

JJM081114 Actief lid

20 nov 2014
    286
    0
    16
    Sorry meiden, ik reageer alleen even op Vogelhuisje.
    Ik heb een hernia, al ben ik inmiddels dankzij een goede FYSIO weer bijna hersteld, onvoorstelbaar. Welke pijn heb je en wat zijn de uitvalverschijnselen? Ik mocht namelijk juist absoluut niet zitten en alleen op mijn rug liggen omdat de discus uit de vorm en zelfs uit de kom was geraakt. Met de juiste oefeningen en houding kwam dat dus weer supersnel goed, zelfs de pijn van wéken ischias is zo goed als weg. Echt, een juiste fysio kan zoveel goeds doen. Nu alleen nog last van mijn onderrug en dan zelfs niet dagelijks.
    Sterkte iig Vogelhuisje!

Lijkt me ook heftig proud om je oma zo te zien. Wel fijn dat je nog redelijk een gesprek met haar kunt voeren!! Sterkte ook met alles!!

Mooie echo weer beeb.
    Hier maandag over een week weer gluren. Hoop nog steeds wel op inleiden, was best een rotzwangerschap deze keer en heb nog 3 kids rondlopen ;)! Als de kleine al wat groter is ga ik me er echt hard voor maken, veel te bang voor een herhaling van de tweede bevalling.

Heeft iedereen alles al op orde? Ik kan het eindelijk deze week gaan regelen. Kon een poosje niks natuurlijk en de nieuwe kamervan de oudste is sinds gisteren klaar dus kunnen we lekker intern gaan verhuizen en de laatste dingen kopen. Kleertjes en rompers zijn al wel gewassen ;)

Fijne avond verder iedereen en probeer de volgende keer minder egoïstisch te zijn ...

11. Luitje

Luitje Actief lid

2 okt 2014
    459
    80
    28
    Vrouw
    Pleegmoeder
    Zeker heerlijk proudtobemom ik ben gewoon het hele weekend uitgeteld geweest want de week was toch best intensief. De borrel was leuk maar ook dubbel, een oud studiegenootje heeft uitgezaaide borstkanker en is uitbehandeld. Ze was er gelukkig bij maar hoopt zelf 18 juli nog te kunnen halen omdat het haar trouwdag is en dan haar man en kinderen nog iets wil geven, zo dubbel dus!

Wat fijn dat je weer lekker thuis bent vogelhuisje, hoe is het nu met je?

Leuk Beeb87 een bruiloft maar kan me voorstellen dat het vermoeiend is! En wat een mooie echo nog van jullie meisje 😍 wij konden de laatste keer niet zoveel zien omdat hij al zover naar beneden zat. Gelukkig zijn de voorweeën normaal! Ik heb er vandaag ook wat last van maar inderdaad het idee dat het een goede voorbereiding is maakt het minder erg.

Fijn proudtobemom dat de opvang voor je zoontje geregeld is! Hier heb ik een moeder die nu al gespannen is omdat m'n telefoon gister even niet werkte en haar telefoon 's nachts aan heeft voor het geval ik ben bevallen dus je schoonouders vinden dat vast niet erg 😉 Fijne plannen voor jullie tuin zeg, lijkt me heerlijk! Gelukkig zijn jullie weer even bij je oma geweest maar het lijkt me inderdaad erg zwaar!

Wat fijn JJM081114 dat je zo snel hersteld! Fijn dat je nu weer wat kunt gaan doen en de laatste dingen in orde kunt gaan maken. Hier ben ik op een babywasje en strijkje met de nieuw gekregen spulletjes na klaar. Nu alleen alles bijhouden en schoonhouden. Ik ben benieuwd hoor wanneer de eerste kleintjes zich gaan aandienen!

Hebben jullie de (aanstaande) papa's nog verwend vandaag? Hier heb ik baby Nikes aan ml gegeven zo schattig 😍 Verder zit ik nog met een dillema, kreeg net van m'n baas een mailtje of ik donderdag nog een uurtje naar school wil komen voor een gesprek met een schrijfster over een interessant onderwerp wat ik in de klas behandel. Normaal heel leuk maar ja moet ik het doen? Het is natuurlijk ook wel een keer klaar 😕

12. JJM081114

JJM081114 Actief lid

20 nov 2014
    286
    0
    16
    Heerlijk hoor dat je er op zich klaar voor bent dat de kleine komt Luitje!
    Hier alleen een boek gegeven en een leuke persoonlijke kaart, zelf gemaakt met mn snijmachine.

Tja lastig. Ik zou het zelf afketsen, je hebt tenslotte gewoon verlof en dat uurtje betekent wel weer naar je werk, deze en gene misschien spreken, weer naar huis. Als je je goed voelt en verder geen plannen hebt zou het kunnen, maar zou het nog niet definitief toeezeggen. Wat je zegt, het is ook een keer klaar.

13. Proudtobemom

Proudtobemom Actief lid

5 nov 2014
    370
    0
    0
    Wij vieren moeder- en vaderdag niet zo uitgebreid. Gisteren hebben we het zelf geknutselde werkje van onze zoon uitgepakt en lekker ontbeten samen. 's middags even bij mijn vader langs geweest en dat was het wel. Lekker rustig.

Ik kreeg vrijdag ook via de mail het verzoek om nog naar iets te kijken voor het werk. Wilde het eigenlijk niet doen, maar uiteindelijk toch wel gedaan omdat het echt op prijs gesteld werd. Verschil met jou luitje is dat ik het vanuit thuis kon doen. Als ik nu nog naar het werk zou moeten rijden, zou ik het niet doen. Dat hadden ze dan toch ook voor je verlof kunnen plannen? Op een gegeven moment is het idd een keer klaar. Ik zou het ook qua energie niet meer op kunnen brengen, maar dat is voor iedereen verschillend.

14. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Wauw JJM, wat fijn dat je bijna hersteld bent!!
    Wat zal dat een opluchting zijn voor je.

Dat is heftig Luitje.
    Vreselijk als je zo jong al uitbehandeld bent.
    Die echo was ook wel een gelukje hoor haha.
    Ze zit ook al heel erg laag alleen draaide ze toevallig net goed zodat er nog wat te zien was :D
    De gyn was vorige week al niet zo blij meer met het meten omdat er niet goed bij kon.
    Zal volgende week wat worden :p

Lastig wat je moet doen donderdag.
    Zoals gezegd, het is gewoon verlof dus hij zou je met rust moeten laten. Aan de andere kant, als jij je goed voelt en er veel zin in hebt zou ik het doen. Het is maar een gesprekje van een uurtje.
    Ze kunnen misschien beter diegene vragen die jouw klas heeft overgenomen. Die behandeld het nu toch ;)

Heb hier niks gegeven met vaderdag.
    Ik kreeg ook niks met moederdag :p
    Volgend jaar is ie aan de beurt haha.

Vandaag komen de kraamspullen!
    Man wilt vanavond gelijk het bed omhoog zetten.
    Ben benieuwd of ik er nog in kom dan haha.
    Word wel stuk echter dan! Spannend :D
    Van de week gaan we ook de box op zetten. Lijkt me zo'n leuk gezicht!

15. Vogelhuisje

Vogelhuisje Bekend lid

2 apr 2014
    879
    1
    18
    Hoi 😊 moet zitten idd zo veel mogelijk vermijden maar op mijn rug mag ik ook niet liggen... zou ik ook niet kunnen als het wel mocht...

Het is wen radiculair syndroom L5 geloof ik helemaal onderin. Fysio mocht niet weet niet precies waarom... maar mijn fysio wil er ook niet aan ivm de uitvalsverschijnselen ze willen eerst een scan doen maar die stellen ze liever uit tot na de bevalling dus als ik over 6 weken nog last heb dan eerst een scan...

Het is sowieso een beetje raar omdat mijn rechterarm gezellig mee doet... vandaag weer de shampoo laten vallen en het pak melk... gewoon veel minder kracht. Dus misschien dat bovenin ook iets zit... in mijn been zit de pijn overal en de tintelingen en krachtsverlies voornamelijk in mijn scheenbeen en voet... heel irritant met lopen broek aan doen etc.

Vanochtend geprobeerd dochter naar school te brengen dat ging Heel slecht gelukkig mag mijn man de komende weken thuis werken dus weer een zorg minder ☺

16. mausyi

mausyi Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.452
    0
    36
    Nog een half uur en dan zijn we in Leiden. 3 x wakker geweest, en om 5 uur konden we al opstaan. Zo brak als de neten met barstende hoofdpijn. Ben benieuwd straks.

17. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Hopelijk heb je een goede controle Mausyi!

18. Luitje

Luitje Actief lid

2 okt 2014
    459
    80
    28
    Vrouw
    Pleegmoeder
    O Mausyi spannend weer veel succes! Hopelijk krijg je goed nieuws en kun je daarna je rust vinden!

Voor jou klinkt het helemaal niet makkelijk vogelhuisje, hopelijk gaat het wat beter als je man je kan ondersteunen en kun jij ook aan de rust toegeven en helpt dat wat.

Ja beeb87 is inderdaad erg heftig met haar, vorig jaar in september op onze bruiloft was ze "schoon" verklaard en nu gaat ze komende september ws niet eens halen 😥. Gelukkig is ze er zelf heel rustig onder en heeft ze alles goed geregeld. Dan staan leven en dood zo dicht bij elkaar hè? (Maar dat maken helaas meer van ons hier van heel dichtbij mee). Wat heb je dan nu al een lief meisje dat ze zo goed meewerkt, nu kijken of ze ook zo lief is voor de gyn 😉 Hoe bevalt het jou met het bed op klossen? Ml heeft hier alles gister ook gemonteerd maar pff wat is dat wennen zeg! Gelukkig is het maar voor een paar weekjes 😌.

Ik heb net als jou proudtobemom toch besloten nog maar even (onder voorbehoud) naar m'n werk te gaan. Ik heb het onderwerp dit jaar al gegeven en het lijkt me erg interessant. Ml brengt en haalt me even dus dat scheelt. En kan toch m'n rust nog niet echt vinden ☺️, hoe doen jullie dat? Verder gister weer helemaal goed gekeurd door de verloskundige, volgende week weer. We stonden wel in 5 minuten buiten want verder weinig te melden aan klachten en ik zie niet op tegen de bevalling. Ze zei nog over 6 weken ben je in ieder geval moeder, spannend!!

19. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

We hebben ook in spannende tijd gezeten met mijn oma.
    Ging naar de huisarts omdat ze wat urine verlies had en kreeg te horen dat ze een verzakking had.
    Doorgestuurd naar het ziekenhuis en komt thuis met baarmoederkanker.

Daar zit je dan als 89e jarige...nooit ziek geweest en ineens moet je geopereerd worden en bestraald.
    Gelukkig is alles wel goed gegaan maar ze heeft een flinke tik gehad van de narcose en alles erom heen.

Leven en dood staat inderdaad heel dicht bij elkaar.
    Gelukkig is je oud studiegenootje er rustig onder. Lijkt me vreselijk moeilijk.
    Hoop voor haar dat ze der trouwdag nog mag halen.

Bed op klossen is heel bizar haha.
    Moest er echt aan denken toen ik uit bed wilde stappen.
    Voor m'n gevoel hebben we gewoon een nieuw bed haha.

Begin trouwens wel beetje klaar te zijn met het zwanger zijn.
    De nachten zijn vreselijk en overdag zit ik mezelf alleen maar in de weg.
    Om de kleinste dingen raak ik vreselijk geïrriteerd.
    Volgende week maar is aangeven bij de gyn.
    Hopelijk breken daar spontaan de vliezen :p

20. Proudtobemom

Proudtobemom Actief lid

5 nov 2014
    370
    0
    0
    Succes Mausyi....ik duim voor een goede controle.

Wat erg idd van je studiegenootje luitje....het is echt een vreselijke ziekte en komt helaas veel te vaak voor. Met mijn oma gaat het nu echt achteruit, ze heeft heel veel pijn. Ik hoop voor haar dat ze snel haar rust vindt.

Ik zet ons bed denk ik niet op klossen. We hebben een boxspring en die is al hoog. Als er klossen onder komen heb ik een opstapje nodig om erin te komen denk ik.

Snap je gevoel dat je er klaar mee bent beeb, ik begin dat ook steeds vaker te krijgen. En ik mis mijn sociale leven op dit moment ook heel erg. Maar mijn bekken doen pijn en mijn buik zit in de weg. Kan mijn eigen huis niet eens meer goed bijhouden en mijn vriend probeert daarin te helpen maar ziet het gewoon niet. Dat zorgt ook voor irritaties.

Ben wel heel benieuwd wie van ons hier het eerste gaat bevallen. Ben echt benieuwd naar al die kleine ukkies :)

Deel Deze Pagina