baby is Happy Weezer

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nemo1984, 17 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nemo1984

Nemo1984 Actief lid

19 apr 2009
    267
    25
    28
    Zuid holland
    hallo allemaal!

ik ben benieuwd of er meerdere mensen bekend zijn met Happy Weezer... mn kleine man heeft al nl sinds zijn geboorte (prematuur) last van verkoudheid en hoesten. ook is hij al opgenomen geweest omdat hij het zo benauwd heeft gehad. nu zei de arts dus dat hij een happy weezer is, ze heeft het verder wel uitgelegd maar toch ben ik onzeker.. zo zielig om die kleine zo zwaar te horen ademen en als ie verkouden is, dan houd ik mn hart vast of hij het niet benauwd krijgt.. het ziekenhuis heeft nu zn snot laten onderzoeken en ook een bloedtest gedaan op allergie en kinkhoest.
    ben benieuwd of er mensen zijn die mn verhaal herkennen en mssn dat jullie tips hebben? Die onzekerheid bij mij word nl steeds erger..

alvast bedankt!
    Groetjes Nemo

2. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Toen ik je topic titel las dacht ik dat het om iets leuks ging... Niet dus. Helaas weinig tips. Geen ervaring mee. Wel met benauwdheid door het rs virus. Heeft toen ook in t zh gelegen en hebben we ventolin gekregen. Zou dat bij jou kleine ook kunnen helpen?? Succes!

3. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    #3 Daan78, 17 mei 2011
    Laatst bewerkt: 17 mei 2011
    Hier ook een happy wheezer. Hoewel het idd af en toe niet fijn is om te horen, hoef je je inderdaad niet zoveel zorgen te maken. De meeste kindjes groeien er over heen.

Maar.....! Je kindje kan/zal ws wel gevoeliger zijn voor luchtweginfecties of verkoudheden die op de longen slaan.

Noor heeft toen ze 5 maanden was een ernstige luchtweginfectie gehad, daar bovenop het rotavirus. Ze was erg ziek, maar bleef vrolijk. (op het laatst niet meer hoor). 2 ziekenhuisopnames verder (met vernevelen en sondevoeding en idd het monitoren van het zuurstofgehalte) gaat het weer goed, maar ze blijft piepen, hoesten etc. We gebruiken nu alleen ventolin als ze wat benauwder dan normaal is.

Dus blijf wel alert. Ze kunnen best wel iets heftigs onder de leden hebben, maar het niet zo snel laten blijken.

Wel goed dat ze een snot en bloedonderzoek hebben gedaan. Dat is bij ons niet aan de orde geweest. Alleen een onderzoek van de urine en de ontlasting.

p.s. denk dat je nog wel wat reacties krijgt. Er zijn meerdere moeders happy wheezers op dit forum.

4. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoon is ook een Happy Wheezer. Bij hem begon het toen hij een maand of 5 was. We hebben van alles geprobeerd: Ventolin, Luuf, neusspray, kussen onder het matras (zodat hij met zijn hoofd/rug wat hoger ligt en makkelijk op kan hoesten 's nachts) maar toch heeft hij het nu nog steeds (nu 15 maanden oud).

De artsen hebben gezegd dat het waarschijnlijk beter zal gaan zodra hij wat ouder is en/of als het mooier weer zou worden. En jawel, toen het de afgelopen maand zo mooi weer was, was het ook ineens weg. En nu sinds anderhalve week is het weer terug. Het gaat dus op en af. Maar ik merk wel dat nu mijn zoontje wat ouder wordt de periodes dat het weg is steeds wat langer zijn.

Ik snap je bezorgdheid hoor. In het begin had ik het zelf ook spaans benauwd omdat hij zo zwaar ademde. Inmiddels ben ik er zo aan gewend dat het me nauwelijks meer opvalt.

Mijn zoontje is wel vaak ziek en het slaat altijd op zijn longen. Ook is hij snel buiten adem als hij zich inspant. Verder heeft hij ook sneller koorts. In periodes dat hij erg 'ruist' heeft hij ook altijd wat verhoging. Dit schijnt te komen door het slijm op de longen.

Ik denk dat je er maar gewoon het beste van moet maken. Je kan er toch niet zoveel aan veranderen. En mijn ervaring is dus dat ze er wel over heen groeien dus hopelijk is dat voor jouw zoontje ook snel het geval!

5. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Hier ook een happy wheezer. Gelukkig inderdaad ook erg happy onder het gesnotter.

Wij hebben niet dezelfde onderzoeken gehad als jullie. Hij is bestempeld als happy wheezer en heeft medicijnen. Maar daarmee houdt het op... Ze groeien er inderdaad overheen en zoals Stefanie ook aangaf: als het mooi weer is wordt het een stuk beter.

Ik merk aan Sam dat hij er een heel eind overheen aan het raken is. Het gaat steeds beter. Ik merk wel dat het gewoon echt zijn zwakke plek is. Dus heeft ie iets onder de leden, dan uit het zich zeker via zijn luchtwegen (en zijn huidje - eczeem is ook iets dat je vaak ziet bij happy wheezers).

Sterkte! Het is heel zielig om je kleintje zo te zien struggelen.

Liefs,
    Josien

6. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Hier ook een happy wheezer met eczeem idd.

7. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Hier ook een Happy Weezer, maar gelukkig zonder hele ernstige vormen. Had vroeger zelf ook astmatische bronchitis, dus had het een beetje verwacht. Heb ook Ventolin voor als het heel benauwd wordt.
    Verder vind ik het best naar als sommige mensen me bv in het winkelcentrum een beetje bezorgd aankijken als Amy weer eens begint te rochelen. Alsof ik een enorm slechte moeder ben dat ik mijn kind zo laat hoesten en niet naar de ha ren...
    Ik ben nou eenmaal al wat gewend qua hoesten bij die kleine (jullie allemaal vast ook) maar andere dus niet.

Ben ook bang dat mijn jongste haar zus achterna gaat. Die heeft met haar 4 maanden inmiddels ook al een stevig rokershoestje ;) te pakken.... Ach, zolang ze maar Happy blijven.

8. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    Anouk (aug 2009)is ook een happy wheezer.

Vorig jaar helemaal nagekeken bij een kinderarts en toen met Ventolin en Flixotide, de winter doorgekomen.

Afgelopen winter is het echt al een stuk beter gegaan, heb niet eens medicijnen gebruikt.
    Je merkt echt dat ze er overheen aan het groeien is.
    Alleen die snotneus vind ik zo sneu, ging goed maar nu het weer wederom is omgeslagen, hoppa, ze knort weer.

En het ademen merk ik zelf vaak al niet meer.
    Pas waren we met man zijn familie bij elkaar en toen zij zwager, goh dat zware ademen heeft ze nog steeds he.
    Ik hoor dat dus al niet meer.

Verder doet Anouk het er niet minder om, ze gaat prima in ontwikkeling, dus ik maak me er niet druk om

9. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Hier ook met de weersomslag weer een zagende/piepende ademhaling. Maar we zijn zelf ook verkouden, dus ja...

Ik had het zelf wel na haar ziekenhuisopname dat ik wel ongerust was, omdat het rochelen maar niet weg leek te gaan (+ de diarree, maar dat had met het rota virus te maken). Bij elk hoestje dacht ik dat we weer op de eerste hulp zouden belanden. Maar dat moet slijten, dus wat dat bereft snap ik ts wel.

10. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Hier ook een happy wheezer. Vanaf zn geboorte al flink benauwd en al een aantal opnames hiervoor gehad. En dan monitor, zuurstof af en toe en vernevelen.
    Toen Finn 16 mnd was hebben we besloten zn neusamandel te laten verwijderen en sinds die tijd wordt het beter. Inmiddels is meneer 22 maanden en merk je dat hij niet meer zo vaak benauwd is. Toch blijft het wel zijn zwakke plek...als er iets is is direct die benauwdheid er ook weer, en altijd een snottebel, dat ook:( Happy is hij er inderdaad wel onder, zelfs tijdens de ziekenhuisopnames enz...

11. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Jaime was ook een happy wheezer. Toen ze een maand of zes was zat ze aan een puffer (dat niet veel hielp). Met 1 jaar heeft ze een zware ontsteking aan haar bronchien gehad..maar ik moet zeggen dat ze nu nergens meer last van heeft. Met ongeveer een jaar of 2,5 was het gewoon over!!

Deel Deze Pagina