Hallo, Ik denk dat mijn kleintje nu 5300 gram is(weet het morgen pas exact) Eerst gaf ik haar om 6.00 in de ochtend de fles en ik ben nu naar 7 uur gegaan. Ik probeer nu wel te voeden op verzoek,maar ik merk nu dit. -7.00 de 1e fles.Het maakt niet uit of ik 200(water en poeder) laat ze 40 cc staan.Of een fles van 165(water en poeder) laat 20 cc staan. -10.00 de 200 of 165 fles.Weer laat ze 20 tot 40 cc staan -14.00 dit is een 200cc fles,die gaat schoon op -18.00 dit is ook een 200 fles.Ook die gaat schoon op - 22.00 Dit is ook een 200 fles en gaat ook schoon op. Ik vraag me af wat dat met die 1e 2 voedingen is.Dit is al sinds vorige week vrijdag aan de gang...... Ik merk dan ook wel bij de luierverschoning dat bij de 1e 2 voedingen de luier minder zwaar zijn,dan na het drinken van de andere 3 flessen. Wie herkent dit. Bij onze oudste hadden we dit niet.Daar gingen alle 5 de flessen schoon op
ik herken dit mijn dochtertje heeft dit ook geen idee waarom maar volgend de kinderarts huisarts en kind en gezin kan dit geen kwaad groetjes
oh,gelukkig.Wat betreft met mijn oudste toen is ze een grote eter.Mijn oudste zat toen op 5 flessen van 165.....
ik zeg het mijn dochter heeft dit ook en ze is perfect gezond en goed qua lengte en gewicht enzo ze zeiden tegen mij als een kind honger heeft eet het anders niet een kind zal zich nooit overeten dus ik maak me geen zorgen meer hoor groetjes
Jij eet toch ook niet altijd precies evenveel? Niks om je zorgen over te maken. Het is juist een teken dat ze de fles niet te snel leegdrinkt maar genoeg tijd krijgt om te merken dat ze genoeg heeft. Hartstikke goed dus
Hier ook altijd wisselende hoeveelheden gehad. Was al verbaasd dat al die kinderen elke fles precies hetzelfde dronken hihi Ik schreef het dan ook altijd op hoeveel ze dronk, want anders wist ik niet meer wat ze per 24 uur binnen kreeg. Elke fles weer een verrassing
Hier ook hetzelde. Vooral de eerste ochtendvoeding is een drama. Drinkt hij maar 110-120 ml. Hij wordt wel uit zichzelf wakker. Meer gaat er echt niet in. Nadeel is dan dat hij vaak 2 uur later al weer gaat huilen en ik onzeker word of hij wel echt weer honger heeft. Gister had ik hem toen in de draagzak gelegd en meneer sliep prompt nog 2 uur door. Dus honger zal het niet geweest zijn. De rest van de dag drinkt hij wel 150-200 en heeft dan wel 4 uur tussen de voeding. Maar goed.....binnenkort langs het CB en even wegen. Mijn baby komt ook niet aan de hoeveelheid die op de verpakkingen staat.
Zolang je kindje goed groeit en goed plast is het echt geen probleem als ze wat minder drinkt hoor. Ik begrijp uit je berichtje dat ze op een dag misschien 100cc laat staan, dat is echt geen probleem. Mart laat ook regelmatig tussen de 10 en 40 cc staan.
Hier is het ook heel wisselend hoor! Maar ik vertrouw gewoon 100% op de kleine, die kan prima aangeven wanneer het voldoende is. Ik zou me eerder zorgen maken als 5x200cc niet voldoende zou zijn. Ook verschillen de tijden tussen de voedingen, dan weer 3 uur, dan weer 4 of 5 uur en altijd 1 langere ruk van een uur of 8 (alhoewel er eergisteren dus weer maximaal 6 uur tussen zat) dus inderdaad iedere dag een verrassing Mijn jongste is trouwens ook een veel betere eter dan de oudste, die dronk volgens mij nooit een fles helemaal leeg dus ik ben allang blij met een lege fles (alhoewel de oudste het altijd prima heeft gedaan op minder eten, ze is wel beduidend slanker)
Ja miepie74,hier ook. De oudste begon wat meer vet te krijgen met 6 maanden.Maar in verhouding was ze rond de 3 maanden ook groter (3 cm) dan de jongste.
Hihi, mijn oudste heeft nog steeds geen vet... Ik noem mijn jongste ook Spekkie omdat ze in vergelijking zoveel spekjes heeft maar zij is ook nog maar net gemiddeld in gewicht en lengte dus bepaald niet een dikke baby. Nog niet....
hahahaha,grappig spekkie. Hier noemen we de jongste Sumo,van sumoworstelaar. De oudste heb ik met 11 maanden Hamstertje genoemd,vanwege haar hamster wangetjes,die ze toen had.