De 1e stap naar vaste voeding, altijd rijstebloem?

Discussion in 'Voeding' started by heppiedepeppie, May 12, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

Apr 6, 2011
    3,296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    ik heb nu 1 pak gekocht maar meer voor achter de hand, het is ook niet zo duur verder...

Volgende week wil ik een afspraak met de dietiste gaan maken en dan gaan we eerst met groenten beginnen.

2. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    En je kan het inderdaad ook gebruiken (de naturel versie) om fruit en groentenhapjes wat meer te binden, zodat ze minder waterig zijn...

3. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Nou snap ik nog steeds niet waarom pap onzin is eigenlijk...
    Als je je kind een boterham meer geeft dan krijgen ze weer teveel zout binnen volgens sommigen hier...

Rijstebloem is idd meer een vulmiddel en veel hopen zo de 1e fles zo lang mogelijk te rekken omdat ze dan meer verzadigd zijn.

Maar fijne granen en licht volkoren is toch prima en voedzaam.

Vanmiddag dronk ze hier een flesje van 135 bijna leeg en heb toen 1,5 boterham gegeven maar gisteren maar 3 slokken en dan krijgt ze er toch pap van.

Ik vind het een makkelijke oplossing en hier een uitkomst als ze weer te weinig drinkt...!

4. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

Apr 6, 2011
    3,296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Ik denk dat dat ook meer gaat over de rijstebloem, dat de meeste dat onzin vinden omdat het idd meer een vulmiddel schijnt te zijn.

Lucas is nog geen 6 maanden en mag dus nog geen granenpap oid....vandaar mijn vraag!
    Maar ik heb vandaag de dietiste gesproken en ik mag pas beginnen met bijvoeding als lucas 6 maanden is....dus ik moet nog even wachten!

5. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    @heppie later ging het over pap in het algemeen... Maar het was jouw vraag.
    Voor jullie dus nog even geduld hebben....!

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik denk dat dit is na aanleiding van een opmerking "uiteindelijk ga je toch granenpap geven" en "In ieder schema zie ik papflessen" waarop reacties komen dat pap geven niet moet, maar dat het een optie is. Ik geef ook elke dag een papfles als ontbijt hoor, maar ik ontbijt zelf ook met brinta/havermout of cornflakes. En mn dochter dus ook. En daarna een boterhammetje, omdat ze dat er nog bij lust. Maar granenpap heeft idd wel voedingswaarde, rijstebloem niet.

Share This Page