Even een vraagje aan alle zwangere dames, ik ben al vanaf 4 weken zwangerschap misselijk en moet ook heel vaak spugen.. Nu hebben ze me ook opgenomen in het ziekenhusi voor 3 dagen met 9 weken zwangerschap.. Het ging wel weer beter, maar eten gaat nog steeds moeizaam... Morgen ben ik alweer 13 weken zwanger en blijf toch maar weer elke dag overgeven.. Nu had ik net lekker een broodje aardbeien en een glas melk... Me broodje en glas melk zitten er nog niet in en hop rennen naar de wc en alles komt er weer uit.. Ik voel me niet beroerd en na het spugen ben ik ook niet meer misselijk.. Wie heeft dit ook (gehad) en tot hoeveel weken duurt het.. groetjes naatje
hey hallo, dat is per iedereen verschillend. moet ik even denken hoe het bij mij ging..... ik was vanaf week 6 iedere dag misselijk. s'morgens s'middags en sávonds. en in de ochtend en avond moest ik spugen. dat heeft ongeveer geduurt tot week 16 best wel lang dus. en nu als ik iets te veel heb gegeten ben ik nog wel eens misselijk maar dat komt omdat de kleine dan tegen de maag duwt ( denk ik) ik werk ook in de horeca en rook dus ook alles en het kan best zijn dat ik daardoor erger misselijk was. maar ik wil je veel sterkte wensen want het is echt geen pretje. doe je s'morgens wel voordat je opstaat een cracker eten? dat scheelt echt veel.
Bij mijn eerste zwangerschap was het ook heel erg, ik had eigenlijk naar het ziekenhuis gemoeten. Ik hield niets binnen. Nog neit eens een slok water. Ook rende ik naar de wc wel 20x per dag terwijl ik niets op had. en heel erg vermoeid op een gegeven moment natuurlijk en flauw! En dat duurt van week 6 tot week 16 ongeveer. Toen werd ik steeds ietsjes beter. Nu bij mjn tweede zwangerschap, ook erg ziek vanaf week 6 tot ongeveer week 13, vanaf toen was ik ook nog wel ziek (vooral sochtends) maar het minderde wel langzaam. Nu nog last van ochtend misselijkheid, maar niet zo erg als toen. Het is even doorbijten meis, maar je bent er bijna! En adners ff de huisarts bellen vragen om zon recept. (bij mij hielp het niet , maar wellicht bij jouw wel) En een crackertje of beschuitje eten en rustig een slokje thee of limonade dat deed ik. Meer kreeg ik niet eens naar binnen! Groetjes, Mandy
Bij mijn vorige zwangerschap heb ik dit tot tijdens de bevalling gehad. Ik was ook afgevallen en voelde me zo slap. Maar nu heb ik nergens last van. Dus je kunt het echt niet vergelijken. Heb je al emesafene geprobeerd?
ik heb emasefene geprobeerd 3 weken, maar dat hielp niet. Nu heb ik van de gyn uit het ziekenhuis primperan gekregen en dat helpt goed.. Maar vandaag voelde ik me niet misselijk en dan heb ik gegeten en komt het er gelijk uit?! Maar nu heb ik weer een broodje gegeten en die blijft erin zitten.. Wat kan een zwangere vrouw raar in elkaar zitten he.. Bedankt voor jullie antwoorden..
Bij zeven weken begon het ongeveer, en het lijkt nu iets beter te worden, maar geef nog wel 3, 4 x in de week over, maar gelukkig alleen sochtens!
Bij de zwangerschap van Sam bleef het tot de 17e week, en toen dreigden ze me op te nemen. Bleek het zo te zijn dat ik te veel maagzuur aanmaak, waardoor mijn maag altijd vol zat. Hier medicijnen voor gehad, en daarna ging het over. Bij deze zwangerschap mocht ik de medicijnen ook gebruiken, en daardoor nam de misselijkheid na 13 weken echt af. Wat een genot!
Na 15 a 16 weken was het wel over maar aan het einde van mijn zwangerschap (tijdens verlof) kwam het weer terug. Maar het was het allemaal waard! Voordeel ook niet veel aangekomen tijdens mijn zwangerschap
Vervelend he die misselijkheid. Ik kon in het begin ook niks binnenhouden. Van de huisarts kreeg ik toen emesafene, maar helaas hielp dat ook niet. Daarna ben ik overgestapt op cyclizini hydrochloridum tabletjes. Of die hebben geholpen of ik was net over de ergste misselijkheid heen, maar daarna ging het veel beter! Sterkte!
ik ben ook extreem ziek geweest en wonderbaarlijk genoeg wilde ze mij NIEt opnemen. Ik kon helemaal niets meer en alles wat erin ging kwam er weer uit. Mijn man heeft echt gesmeekt om me aal een infuus en sonde te leggen maar helaas. Maar goed, wat ik zeggen wilde, uiteindelijk ben ik bij een homeopaat terecht gekomen en toen was ik met 4 dagen zo goed als overgeef-vrij. Inmiddels ben ik 18w en komt ook de energie weer terug. eindelijk kan voor mij de zwangerschap beginnen, want tot op heden was ik met overleven bezig en niet met zwanger zijn. Sterkte!
Ik ben vanaf week 9 tot week 20 kotsmisselijk geweest, en ik heb de wc dus ook ontelbare keren van heel dichtbij bekeken.. Er is niets over te zeggen hoelang het duurt.. De een is helemaal niet misselijk, de ander maar een paar weken. Maar er zijn ook genoeg vrouwen die er de rest van de zwangerschap last van hebben.. Ik heb het nu nog af en toe. Moet gewoon heel goed opletten wat ik eet.. In elk geval. Sterkte..
Hi, Ik heb het ook gehad, was tussen week 6 en week 17 zo misselijk dat ze me 3 keer hebben opgenomen om aan het infuus te liggen. Na week 17 werd het iets beter en na week 25 was ik er helemaal vanaf. Toen kon ik alleen echt niets meer en heb ik echt moeten revalideren om weer wat conditie te krijgen voor de bevalling. Ik heb trouwens ook gehad wat jij beschrijft, dat je met smaak iets zit te eten en 1 minuut later komt het er net zo hard weer uit. Om dan vervolgens een half uur later weer iets te eten. Heel raar Emesafene hielp bij mij ook niet echt, misschien in het begin een beetje maar daarna niet meer. Kreeg ook niets anders aangeboden. @Luna73: wat vreemd dat ze je niet op wilde nemen. Gaven ze nog aan waarom? Groetjes Rosa ps: hebben jullie ook gehad dat je misselijk werd van de geur van de koelkast? Ik kon op een gegeven moment gewoon niets meer pakken uit de koelkast. En het was niet dat er iets slechts in lag oid, maar echt de geur van het koelen oid. Mijn vriend rook namelijk niets raars.