moeilijke drinker(geen water/ sap)

Discussion in 'Baby en dreumes' started by piri piri, Aug 14, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. piri piri

piri piri Fanatiek lid

Sep 29, 2011
    1,769
    1
    0
    Onze kleine heeft moeilijk start gehad door verborgen reflux. Gelukkig konden we dmvindikken een hoop oplossen en is ze met 6mnd nu, gewoon een hele blije gezonde dame.
    Echter met afbouwen van flessen en aanbieden van water/diksap loop ik er tegenaan dat die vloeistoffen wel erg dun zijn. Gevolg... Ze drinkt niet/ tot nauwelijks.. ik heb altijd dr melk ingedikt met johannesbroodpitmeel. Maar vraag me af, is het uberhaupt mogelijk water thee of sap hiermee in te dikken.
    En, jah, is het wel zo handig, ze moet toch een keer leren..ze houd t wel binnen ALS ze drinkt. Maar ja.. vanaf lunch melk tot 7u savonds pap zonder vloeistif is geen optie vind ik...
    Iemand tip ?

2. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

Nov 29, 2011
    4,414
    0
    0
    Misschien eerst de melk steeds minder indikken en kijken hoe dit gaat? Dan went ze ook een beetje aan het principe volledig vloeibaar want dat is in principe gewoon nieuw...dat zal even duren.

dochter dronk wel appelsap hier...gewoon steeds verder verdund tot ze water dronk.

3. piri piri

piri piri Fanatiek lid

Sep 29, 2011
    1,769
    1
    0
    Ja, dat doen we al een hele tijd. Daar waar ze eerst 3 schepjes johannes kreeg zit ze nu op slechts 1...
    Nagenoeg vloeibaar dus . Had al diksap geprobeert maar dat lijkt ze (nog) niet te lusten...
    Vandaar poging water .. thee is ook nog te vreemd kwa smaak.

4. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

Mijn dochter dronk vanaf 9 maanden pas water en sap.

5. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

Jul 19, 2012
    2,370
    109
    63
    mijn opa kreeg in het verzorgingstehuis ook drinken mey jbpm erin.. zag eruit als behanglijm, maar anders kon hij niet drinken

6. Zonnig25

Zonnig25 Actief lid

Mar 13, 2013
    294
    0
    0
    NULL
    NULL
    Er bestaat ook nutilis is voor alle dranken in te dikken..

7. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

Jun 12, 2012
    3,201
    509
    113
    Mijn dochter drinkt nu het volgende:
    7, 12 en 19 uur: 200+6
    om 15:00 100ml yoghurt
    nog 100 gram fruit en 200 gram avondeten.
    Paar slokjes water uit een beker en ze oefent met de tuitbeker met diksap. Vandaag heeft ze maar 20 ml gehad.
    Maar ze hebben per kilo ongeveer 100ml per dag nodig, als ze daar boven zit is het goed. Ik denk dat je nog even geduld moet hebben :)

8. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,137
    8,869
    113
    Ik zou gewoon ander drinken verdikken als dat het probleem is. En als de smaak het probleem is, misschien sterk verdunde melk geven als drinken? Als je per sé zou willen kun je dat schepje nog sparen uit de middagfles, maar een schepje extra op een dag lijkt me ook geen drama... Dus bv. één schepje voeding op 90cc water ofzo?

9. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

Nov 29, 2011
    4,414
    0
    0
    Heb je al eens zonder verdikken melk gegeven?
    Heeft ze het verdikken echt nog nodig of kan ze eigenlijk wel zonder?
    Als ze zonder kan zou ik lekker stoppen ermee.

10. nmv

nmv Fanatiek lid

Jan 7, 2013
    3,964
    270
    83
    Oost-NL
    Mijn dochter wil nog steeds niets anders drinken dan melk!

Ik kreeg hier als tip om verschillende bekers te proberen, helaas hier zonder succes maar misschien werkt het bij jullie wel?
    Denk hierbij aan een kleine fles (totaal andere dan de melkfles!), tuitbeker met harde en zachte tuit, rietjesbeker en open beker. Bij ons neemt ze heel af en toe wel een slokje uit een open beker/glas, maar dit spuugt ze net zo hard weer uit... ;)

11. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Heb je warm drinken al geprobeerd?
    Thee of lauw/warme roosvicee/diksap?

Hier gaat er simpelweg geen koud drinken in.

Share This Page