Hoe lang duurt alles?!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door enne, 20 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. enne

enne Actief lid

21 apr 2008
    229
    0
    16
    Hoi dames,

Mijn man en ik moeten helaas ook gaan voor ivf, aangezien mijn man erg slecht zaad heeft en ik erg lange cyclussen.
    We gaan hiervoor naar zwolle op 21-01, voor ons is alles nog nieuw en onbekend.
    Weet iemand van jullie die al meer kennis hierover heeft, hoe lang alles gaat duren nadat je je eerste intake hebt gehad en kost het veel tijd allemaal?

We zijn nog geen jaar geleden gestopt met de pil, al snel doorverwezen na 4 maand! al naar de gyn en ivm met slecht zaad meteen doorgestuurd voor ivf waar we dus 21e beginnen met het traject.
    Dus dat gaat allemaal als ik dat zo lees hier, bij ons vrij vlot. ( nooit vlot genoeg natuurlijk )

Hoor graag wat van jullie.

enne

2. moeilijk om te zeggen, want soms heb je ook een wachttijd alvorens je aan ivf of icsi mag beginnen.
    zo zag het er bij ons uit:
    voorjaar 2007 bezoek gyn (intake)
    zomer 2007 eerste IUI (5 keer)
    voorjaar 2008 start icsi 1
    zomer 2008 start icsi 2, zwanger.

al met al heeft het vanaf de intake dus ruim een jaar geduurd voordat ik zwanger was. ik hoop dat ik je vraag beantwoord heb zo ;)

succes de komende tijd!

3. jes28

jes28 Lid

17 sep 2007
    66
    0
    0
    hoi enne,

wij hebben eerst 6 x iui gehad. helaas niet gelukt en in april dit jaar doorverwezen naar zwolle voor ivf. we konden in juni terecht voor een intake en ivm de zomerperiode pas in september beginnen met de pil en begin nov. de terugplaatsing. helaas geen zwangerschap en starten nu in februari weer met de pil en in maart/april hopelijk een terugplaatsing... Met een beetje geluk kan je gelijk starten, ligt eraan hoe druk het is. Maar ik zou rekening houden met een paar maanden wachttijd.
    heel veel succes!

4. enne

enne Actief lid

21 apr 2008
    229
    0
    16
    Bedankt voor jullie reactie,
    Zoals ik het hoor van jullie moet je dus weer aan de pil.
    Ook in zwolle dus?
    De 1e intake is al geweest bij de gyn, zei ze zelf. Ik dacht zelf na de afspraak in januari in zwolle, meteen te kunnen beginnen. Heb er echt geen idee van hoelang het allemaal duurt. Onze gyn heeft ons juist geadviseerd naar zwolle te gaan, ivm goede/betere resultaten en kortere wachttijden.

5. @Enne, het verschilt per ziekenhuis of je wel of niet aan de pil moest. ik hoefde dat niet.
    Op het moment dat werd besloten dat ik kon beginnen moest ik wachten op mijn menstrauatie (dag 1). Daarna kon ik dag 21 beginnen met spuiten en als ik weer ongesteld werd kon er de andere spuit bij. Halverwege die cyclus heb je je punctie en de terugplaatsing (mist er bevruchting is) en dan weer 2 weken wachten tot je kan testen.

6. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.139
    113
    Happyland
    Ik heb in het Erasmus MC(Rotterdam) een ivf poging ondergaan.
    Hier zijn er geen wachtlijsten.En net als Rach op cd21 gaat de 1e spuit er al in en na 2 weken het 2e hormoon erbij.

7. anoniempje24

anoniempje24 Actief lid

9 mei 2008
    201
    0
    0
    hallo Enne,

wij hebben ook net intake gehad en we krijgen nu allemaal verschillende testen.
    dan hebben we 16 januari al een begingesprek om te kijken welke behandeling het wordt en dan zouden we in februari al kunnen beginnen dus het gaat best wel snel maar dat verschilt heel erg per kliniek of ziekenhuis...

in ieder geval heel veel succes!

groetjes

8. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Hou er rekening mee dat je eerst een intakegesprek hebt, vaak moeten bepaalde onderzoeken opnieuw gedaan worden, zoals zaadonderzoeken. Ziekenhuizen nemen meestal elkaars uitslagen niet over. Soms moet je eerst nog een voorlichtingsbijeenkomst bijwonen over IVF/ICSI, je hebt prikinstructies, enz. En volgens mij zit je ook in Zwolle met wachtlijsten, ookal zijn die minder lang dan in Leeuwarden/Groningen (of zat je daar niet?) Dus ga er niet vanuit dat je eind januari meteen al met een behandeling kunt beginnen. Ik denk dat je waarschijnlijk al snel 2 maanden verder bent.

9. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Tussen ons intakegesprek en de eerste hormoonspuit zat precies 3 maanden. 18 okt. intake en op 18 januari de eerste decapeptylspuit.

In Nijmegen is een betrekkelijk korte wachtlijst. Die wachtlijst ging wel pas in tijdens ons intakegesprek.

Of je aan de pil moet of niet is van meerdere dingen afhankelijk. Ik hoefde bijvoorbeeld niet aan de pil. Het Radboud zegt dat ze alleen de hormonen willen gebruiken die nodig zijn. Als je cyclus daar stabiel genoeg is, hoef je de extra hormonen van de pil dus niet.

10. enne

enne Actief lid

21 apr 2008
    229
    0
    16
    Wat een verschillende verhalen allemaal.
    Het schrikt me wat af als ik al die wachttijden lees.

We ( zowel ik als mijn man ) hebben al vele bloed onderzoeken gehad in het ziekenhuis in groningen bij onze GYN daar, ook daar een zaad onderzoek. Aan de hand van die onderzoeken door gestuurd naar zwolle voor ivf, en ook in zwolle heeft mijn man een 2e zaad onderzoek gehad. ( die uitslag horen we pas wanneer we daar komen )

Ik heb een erg lange onregelmatige cyclus, ben erg benieuwd hoe het nou verder moet met ons en de behandelingen die ons te wachten staan.

11. MenM

MenM Actief lid

Hoi Enne,

Afhankelijk van je cyclus wordt er bepaald welke behandeling van IVF je moet ondergaan. Je verteld een onregelmatige cyclus te hebben. Dan kan het zijn dat je eerst aan de pil moet of moet wachten op je eerst volgende menstruatie en dan op dag 21 kan gaan spuiten (zoals bij Rach en Zara). Als je cyclus regelmatig zou zijn, zou je op dag 2 of 3 van de eerst volgende menstruatie mogen spuiten en heb je ongeveer na 2 weken al de punctie en 4 dagen daarop de terugplaatsing. Dit laatste is bij ons het geval.

Mijn wachttijd:
    September 2008: HSG en zaadonderzoek
    Oktober: Uitslagen (door voor IVF)
    5 December: 1e Gesprek met IVF-arts
    11 December: Prikinstruktie
    Nu wachten op eerstvolgende menstruatie (eind van deze week verwacht ik) en dan op dag 3 begin ik met prikken.

Ik vind het allemaal erg snel gaan, had het allemaal veel langer verwacht. Maar daar ben ik niet rouwig om > integendeel.
    Voor jou in elk geval heel veel succes met de behandeling.

M

12. enne

enne Actief lid

21 apr 2008
    229
    0
    16
    Bedankt voor je reactie,
    Mijn cyclus is erg lang. Verschilt van 2-3 maanden!
    Dit komt waarschijnlijk omdat mijn schildklier niet goed werkte.
    Daar ben ik nu enkele maanden voor onder behandeling, en mijn waarden zijn wonderbaarlijk snel naar de normaal waarden gegaan.
    Ik hoop dat ik hierdoor ook een regelmatigere en vooral kortere cyclus krijg.

I.v.m ivf is het voor mij totaal geen goed plan om te wachten op een menstruatie. Dit kan lang te lang duren. Ben nu net ongi geworden na 3 maanden ofzo.

Moet eerlijk bekennen dat ik er nog niet helemaal goede hoop op heb.

13. MenM

MenM Actief lid

Dat is idd erg lang. Je zal dan waarschijnlijk een kunstmatige cyclus krijgen met de pil. Ik hoop dat alles snel en goed zal gaan voor je.
    x M

14. enne

enne Actief lid

21 apr 2008
    229
    0
    16
    Dank je wel. Ja is belachelijk lang he.

Als je met de pil moet beginnen, gaat het allemaal wel sneller toch. Hoef je in ieder geval niet af te wachten op je ongi. Of zie ik dat nou verkeerd?

MenM: Heb jij eigenlijk ook nog altijd hoop op een spontane zwangerschap? Hoe sta jij erin?
    Ik n.l wel..., de gyn zei ook dat bij ons die kans er wel inzat maar erg klein was. Maar indien we niet zwanger wilden worden zei ze moesten we wel voorbehoedsmiddelen gebruiken.

Kan iemand mij vertellen of er ook bijwerkingen aan de behandelingen zitten, en zoja wat dan zoal?

Deel Deze Pagina