Ik moet iedere week naar het ziekenhuis voor een echo, omdat ons kindje een longafwijking heeft. Nou mag ik van mijn vriend absoluut niet alleen, maar hij kan ook niet steeds vrij nemen, omdat hij natuurlijk ook beperkt aantal vrije dagen heeft (en die uiteraard liever bewaard voor als de kleine er is). Nou zijn er iedere week genoeg "vrijwilligers" te vinden die met me mee willen, maar tot nu toe altijd vrouwen (vriendlief niet meegeteld). Nou wilde ik m'n vader niet passeren (zeker aangezien m'n moeder al 3 keer is mee geweest) dus hij gaat dinsdag mee. Toch voelt het een beetje gek. Ik heb een hele goede band met m'n vader hoor en hij verheugt zich enorm op de komst van zijn 1e kleinkind en vind het heel leuk dat hij mee mag. Maar op de één of andere manier vind ik het toch meer een vrouwending. Vinden jullie het raar om je vader mee te nemen? Niet dat ik het ga afzeggen natuurlijk. Maar vroeg me gewoon af hoe jullie er over denken. En daarbij vind ik het dan ook wel een beetje lullig voor mijn schoonvader, maar ja....die ga ik echt niet meenemen hoor haha!
als mijn pa niet 160km verderop zou wonen was ie bij alle echos vind t met de echo absoluut niet raar.. vaders bij bevallingen vind k wel vreemd heel veel succes met je verdere zwangerschap!!
Niet raar over voelen! Mijn vader gaat a.s. woensdag ook met mij mee naar de 20 weken echo. Ik vond het eigenlijk zo zielig dat vaders eigenlijk hier altijd buiten gehouden worden dat ik ook heb gevraagd of hij meegaat. Het lijkt me voor een vader ook heel speciaal om de baby eens 'in het echt te zien'. Zij moeten het altijd maar doen met de verhalen en de echo-foto's. En vroeger kregen de moeders eigenlijk bijna nooit een echo en daarom is het extra leuk voor hun om nu ook eens bij zo'n speciaal moment te zijn. Veel plezier!
Mijn vader ging mee met de allereerste echo (inwendig) van onze tweede. Alles was wel goed afgedekt en uit zicht want mijn dochtertje was er ook bij. Hij vond het een eer en erg bijzonder. Ik zou dus zeggen; niet raar over voelen en geniet er van. Wie weet is het "once in a lifetime".
Mijn vader gaat regelmatig mee, vind dat alleen maar gezellig! En handig, want hij zorgt ervoor dat mijn zoontje niet wegloopt en daarna doen we altijd even een bakkie. Als het nou een inwendige echo was, zou ik dat ook niet zo zien zitten maar gewone echo's en controles: gezellig Mijn schoonvader ken ik niet zo goed (woont in het buitenland en pas 1 keer ontmoet) maar als hij graag zou willen, zou ik hem dat zeker niet ontzeggen. Dan is een beetje gene minder belangrijk voor die geweldige ervaring om hem zijn ongeboren kleinkind te laten zien. Dat zou ik hem dan zeker gunnen. Maar kan helaas niet, dus sturen we hen gewoon de video's en foto's van de echo's.
Hier zowel ouders als schoonouders mee geweest naar de echo's, en bij de geboorte waren( ongepland, maar uit noodzaak) mijn ouders bij de bevalling, en maar goed ook, mijn vader en man hebben me een uur tegen de tafel moeten drukken! Had persweeen maar de dokter had geen tijd!!! Ik heb het zelf positief ervaren dat zij er bij waren!
Ik zou um gewoon meenemen, maar het hangt natuurlijk af van de band die je hebt. Mijn pa is zelfs inplaats van mijn vriend mee naar zwangerschapsyoga geweest. Lief en ik woonden toen nog 150 km uit elkaar en ik had toch een waarnemer nodig. Dus ja...als je een goede band hebt, waarom niet?
Ik zou niet inzien waarom niet? Als je een goede band met je vader hebt is het toch alleen maar leuk? Ik zou er iig geen moeite mee hebben. Overigens ben ik zelf helemaal niet zo van het mensen meenemen naar de echo's. Bij mijn zoontje zijn alleen ik (logisch haha) en mijn man geweest, voor de rest niemand. Heb daar totaal geen behoefte aan.
Het is anders wanneer je kindje een afwijking heeft zoals bij TS. Dan is het verstandig om iemand mee te nemen voor het geval je (heel) slecht nieuws krijgt. Zie dan nog maar eens alleen thuis te komen.
Ik zou me daar ook niet helemaal bij op m'n gemak voelen. Heb verder een prima band met m'n vader, maar dit zou me toch iets te intiem zijn. Nou moet ik zeggen dat ik verder helemaal niemand meeneem, dus dat ligt niet perse aan m'n vader ofzo Hier elke week een echo vanwege meerdere miskramen het afgelopen jaar, en helaas kan mijn man ook niet elke keer mee. Is niet anders, elke keer vrij vragen, zou betekenen dat als we deze keer werkelijk straks een kindje in onze armen mogen hebben, hij geen vrij meer kan nemen om er dan te zijn. Dus ja.. toch maar zo dan. Tot nu toe gaat het gelukkig goed, ik word namelijk elke keer wel naar van de gedachte dat ik net een slechte echo zou hebben als hij er niet bij zou zijn en ik daar alleen zit... Omdat alles nog inwendig gaat, is het ook niet echt optie om iemand anders mee te nemen, maar voor de steun zou dat soms wel fijn zijn. Dus dat jij je er toch een beetje ongemakkelijk bij voelt, lijkt me iig niet raar hoor!
Ts kan me voorstellen dat je je een beetje ongemakkelijk voelt hoor. Wel lief van je dat hij nu mee mag.. Zelf heb ik precies hetzelfde als Rozemarijke..ik ga of alleen (heb tot week 15 regelmatig echos gehad ivm voorgeschiedenis, heb ik alleen gedaan) of mijn man gaat mee. Ook met de pretechos neem ik alleen mijn man mee. Ik vind het zo ontzettend intiem, ik voel me stik ongemakkelijk als ik mijn ma of iemand anders mee zou nemen, laat staan mijn pa.
Helaas weet ik maar al te goed wat het is om slecht nieuws bij een echo te krijgen. Dit is mijn 4e zwangerschap en 2e kindje. Door mijn geschiedenis heb ik veel echo's gehad. Ik kan me goed voorstellen dat je graag iemand bij je hebt, alleen ik heb dat niet. En dan spreek ik echt uit ervaring . Gelukkig kon/kan mijn man vaak mee. Maar als je je prettig voelt om andere mensen mee te nemen, dan gewoon lekker doen. Als je jezelf er maar comfortabel bij voelt.
Bedankt allemaal voor de reacties. Het is inderdaad wat Vlinder84 schrijft dat ik niet alleen ga i.v.m. eventueel slecht nieuws. Zelf ben ik hier vrij nuchter in en vind dat ik best alleen kan, maar mijn vriend wil het absoluut niet hebben In ieder geval voel ik me al iets meer op m'n gemak bij de gedachte m'n vader mee te nemen. Leuk dat er zoveel meiden zijn die dat heel normaal vinden. Ik ben benieuwd morgen hoe het gaat en hoe ik me erbij voel. Wie weet brengt hij wel geluk en krijgen we goed nieuws !
ik zou willen dat mijn vader mee kon.. is alleen helaas drie jaar geleden overleden.. dus nee, vind het niet raar! denk dat je vader het juist heel speciaal zal vinden..
Ik heb helaas geen vader en schoonvader meer, weet niet wat ik zou hebben gedaan. Ik denk dat we ze wel gevraagd zouden hebben een x mee te gaan. Maar nu hebben wij de mazzel dat we bij onze vlk praktijk vaak echo's krijgen, als je maar 2 echo's of zo krijgt, zou ik ook liever alleen met manlief gaan. En bij complicaties ook. Ik denk dat je vader het enorm waardeert, al zeggen ze het misschien niet allemaal hardop..
Ik had bij de termijnecho en de 20 weken echo alleen m'n vriend en m'n moeder mee maar met de Pretecho van 16 weken om te kijken wat het werd gingen we met een heel zootje moeder,schoonmoeder,beste vriendin,beste vriend van m'n vriend,m'n opa en oma en m'n tante maar we zijn dan ook een hechte familie haha. Over 3 weken hebben we een 4decho en dan gaat m'n vader en schoonvader mee..!
Ik zou nooit alleen gaan.. Ben nu twee keer met spoed opgenomen, was blij dat mijn man daar telkens bij was.. Zo leuk om je vader mee te nemen.. Het is dat mijn man elke keer mee wil!