Hallo dames, Wij krijgen al een paar weken groeiecho,s omdat ons meisje op de p5 lijn zit. Alles is verder goed dus gwn een klein meisje. Zijn er meer die een kindje hebben die op de p5 lijn zitten/zaten? Ons meisje was vorige week ong 26 cm en 600 gr. Ze geven nog steeds niet echt een schatting over hoe groot ze ong is bij de geboorte. Hoop nog steeds op een groeispurt en dat ze iig tot de uitgerekende datum blijft zitten. Heb een foto van haar groeicurves tot nu toe bijgevoegd. 26 okt weer een groeiecho,ben benieuwd!
Ja! Vanaf de 20 weken om de 2 weken een groeiecho. Ons meisje zat ook op de p2/p3 lijn. Met 37.3 week geboren en 2260 gram (p4). De groeiechos klopte dus! Ze heeft wel een week in het ziekenhuis gelegen ivm niet goed zelf op temperatuur kunnen blijven en drinken ging niet helemaal goed.
Ohh ook erg klein zeg!hoeveel cm was ze?is ze uit zichzelf gekomen of ben je ingeleid? Lees namelijk veel dat de kleintjes vaak eerder komen of eerder gehaald worden..en ben flink aan het hopen dat ze iig tot 4 Jan blijft zitten
Ze was net geen 45cm. Ik ben ingeleid ivm verminderd vruchtwater, voelde ze minder en ze zou buiten de buik beter groeien dan in de buik.
Hoi! Een beetje herkenbare geschiedenis; groei echo met 30 wkn liet een groeiachterstand zien; p5 lijn indd. Wekelijks ctg en echo, en gesproken werd over inleiden omdat men dan gericht de zorg zou kunnen bieden die ze nodig had. Werking van de placenta was nl wss niet optimaal. Uiteindelijk is ze de laatste week voor ze (zelf) kwam goed gegroeid naar p20. Geboren met 37.5 geloof ik; 2666 gram. (En indd gewicht gaven ze niet voordien, gaf wss vertekend beeld en was lastig te bepalen.)
Schattingen gaven ze bij ons trwns niet hoor, je weet net hoe ze zal gaan groeien. Hoop dat ze lekker lang als mogelijk blijft groeien in je buik! Beetje spannende tijd, komt vast goed ☺.
Hier 1 die vanaf de 31e week ging afbuigen vd gemiddelde curve. Geboren met 37+6 en hij woog 2170 gr en was 45 cm. We mochten samen na 4 dagen naar huis (keizersnede) en hij heeft geen couveuse gezien Nu met bijna 9 mnd is hij al ruim boven het gemiddelde qua gewicht (ruim 9 kilo) en zit hij op gemiddelde lengte 73 cm.
Hier ook klein p5 meisje. Uiteindelijk is de geplande ks (ivm stuitligging) vervroegd van 39.5 naar 38.0 weken ivm haar groei en ze het buiten de buik waarschijnlijk beter zou doen. Woog 2510gram en +-44cm. En ze deed het gelijk super!
hier vanaf 23 weken groei echo's de kleine man zat op de p3 lijn. Met 40+6 ingeleid mannetje woog 2795. Was op en nabij de 2500 gram geschat
Bedankt voor al jullie verhalen dames Zie dan toch wel dat de kleintjes vaak wat eerder komen. Bij ons hebben ze gezet dat als ze gewoon zo volgens haar eigen lijntje doorgroeide ze gewoon lekker mag blijven zitten omdat er geen andere oorzaken zijn dat ze klein is..gaat ze wel van de lijn afwijken dan gaan ze het opnieuwbekijken ..vind daarom de groeiecho,s toch steeds wel erg spannend want ik hoop echt jjanuarie gewoon te kunnen halen(10 Jan uitgerekend) Ben erg benieuwd hoe de volgende groeiecho is ,26 okt gaan we weer
Hier was dat ook zo, 4 groei echos gehad bij ons zoontje Was veel te klein zeiden ze steeds maar puntje bij paaltje was hij 3200 gram met 40+1 geboren dus dat veel te klein viel wel mee allemaal Of hij is in de laatste twee weken flink gaan groeien dat kan natuurlijk ook nog
Hallo allen Hier ook meerdere groei echo's. Wat voor maat kleertjes hadden jullie aan de eerste week als kindje rond 2500 gram geschat wordt
Hier ook kindje dat met 27 weken op de p5 lijn zat. Is nog verder afgezakt naar de P2-3 lijn. Placentaprobleem wat niet gezien kon worden op de echo. Maar ik kreeg pre eclampsie en HELLP. Ik was toen 32+6 weken zwanger toen mijn zoontje geboren werd. Hij was lichter dan 1200 gram (exacte gewicht niet bekend vanwege vocht van mij). Is afgevallen tot 1140 gram. Was 36 cm. Heeft bijna 5 weken in de couveuse gelegen. Kwam thuis met 2040 gram. Maat 44 was aan de ruime kant. Met 2500 gram zat hij inderdaad mooi in maat 44.
Ja hoor 2 x zelfs. Zoon dysmatuur geboren. Weinig echo s gehad achteraf erg slecht. Bleek dat hij bij ong 33 weken 2 knopen in de navelstreng had gekregen waardoor aankomen goed bemoeilijkt werd. Geboren met 39.3 weken 2375 gram en 57( !!) Cm. 10 dagen op de neonatalogie gelegen waarvan de 1ste 3 op highcare. Kon zichzelf niet warm houden en drinken was te vermoeiend werd met sonde gedaan. Nu een gezonde zoon van 8 jaar. Nog steeds te licht en te lang Dochter Veel echo s ivm haar broer Uiteindelijk ingeleid met precies 37 weken Ze woog een mooie 2504 gram ( dus zwaarder als hij broer met 39.3 weken) maar 44cm. Nu is ze 1.5 jaar 9.2 kilo en 78cm nog steeds te klein en te licht. Met beide kinderen loop/ liep ik bij de kinderarts voor gewicht en lengte maar tot heden niks gevonden. Met zoon loop ik nu bij dietiste
Ik heb 2 weken geleden mijn groei echo gehad en de kleine werd ook kleiner geschat maar niet iets om mij zorgen te maken werd er gezegd. Maar nu krijg ik toch met 36 weken een extra groei echo om te kijken of ze haar eigen lijntje nog volgt en niet afneemt. Waar kan ik die grafieken vinden over die P-lijnen??
Bij mij zijn ze eerder gehaald wegens de eerste doodgeboorte met 36 wkn en omdat ik er geestelijk zowat aan onderdoor ging vanaf de 36e week
Mijn jongste met 35 weken ook op p5 lijn er werd hier bij de gynaecologen helemaal niet panisch over gedaan. Ik heb in het ziekenhuis tussen 35+2 en 36+3 dagelijks een ctg gehad vanwege medicatie die ik voor mijn eigen ziekte moest hebben gehad. Lag ook op andere afdeling. Tussen 36+3 en 37+4 nog thuis geweest toen helemaal geen ctg gehad met 37+4 kwam ik weer in zkh vanwege die andere ziekte toen hebben ze met longartsen besproken dat het voor mij beter zou zijn als ze me gingen inleiden met 38 weken uiteindelijk is ze met 37+6 zelf geboren 2445 gram en 44 cm dysmatuur dus. Ze deed het ondanks dat erg goed en ik ook gelijk stuk beter dus mochten na 24 uur naar huis. Vanaf geboorte tot nu een mega vrolijk, makkelijk en gezond kind. Als ik zelf niet doodziek was hadden ze me gewoon laten uitzitten.
Bij echo's was mijn zoontje ook klein. Zat onder gemiddelde. Bij de groeiecho zat hij op de p5 lijn. 3-4 keer per week ziekenhuisbezoek en ook nog eens second opinion! Uit eindelijk beginnende pre eclampsie en met 37+3 ingeleid en hij was 48 cm en 2730 gram. Had wel moeilijke start. zoontje was bijna 10% van zijn gewicht verloren..mocht die meer verliezen moesten ze hem opnemen. Pfft! zware week.(had qua kledingmaat verwacht maatje 50, maar 44 aangedaan, zelfs dat was te groot!).