hhahahahaha, dat maakt zo'n avond alleen op de bank ineens een stuk gezelliger! Miao, reiger HA!! Wous???!! Oei.. Khadaffi..?? ehehe en Xerxes?? Phuc *proest* Maar eigenlijk natuurlijk diep triest..
Ja. dat snap ik allemaal ook.. Maar als ik in ethiopie zou wonen, zou ik wel eerst even googlen of 'Flubje" daar misschien iets geks betekent voor ik mijn kind zo noem hoor.. En DAT snap ik nou niet
Dat heb ik ook met een naam als Rehab... Ik weet dat je het anders uitspreekt, maar als ik mijn klassenlijst zie denk ik toch van uhm... Rehab???
Ja precies! Maar goed, ik heb me vorig jaar al rotgelachen om een naam die in amerikaans slang iets van slet of hoer ofzo betekende. De moeder die haar dochter zo had genoemd had op die lijst gereageerd dat het om haar dochter ging. Dus de blogster subtiel reageren met de vraag of ze dat dan wel eens had gegoogled waarop de moeder weer reageerde met: ik heb de naam zelf verzonnen. Vervolgens de blogster maar even gekopie/paste van google wat de betekenis was.. Echt ongelooflijk!! En ik maar checken of de naam bij de achternaam past, geen rare rijmpjes oplevert, geen rare afkortingen in combi met tweede naam oid.. Sommige mensen boeit het blijkbaar helemaal niets
Ruftana dan???? En Hilarius??? Walhalla ... o kom op zeg ... dan heeft er toch een ambtenaar zitten slapen bij de Burgerlijke Stand ...
Ik vind het zo sneu voor die kinderen! Vooral die bijzondere spellingen. Je kind zal zijn hele leven moeten spellen hoe hij of zij heet. Ik vind het al vervelend als ik jo ey moet spellen. is toch een vrij veel voorkomende naam, maar blijkbaar weet niet iedereen hoe je dit schrijft. Geeft niet, kan een keer voorkomen. Maar als je je naam ELKE keer moet spellen, lijkt me dat stomvervelend.
Sommige namen zijn wel écht erg inderdaad (Kip, Pa, Tram, Hilarius, Witte etc. etc.). Maar sommige zijn m.i. ook gewoon een kwestie van smaak. Ik zou ook niet voor Éowyn, Sigourney of Vera-Lynn kiezen, maar om dat nou een bizarre naam te noemen... Dat vind ik een beetje bizar .
Je spoort echt niet als je je kind zo'n bizarre naam geeft! Maar dat sommige namen ook toegestaan worden. Ze mogen van mijn part wel strenger zijn. Valt mij mee dat Goud er niet in staat
Ik zag ergens ook Meta staan . Dat is toch al heeeel lang een gele gewone naam? Ik ben de jongste niet meer, maar ken meerdere Meta's van mijn leeftijd. Hilarius klinkt voor ons overigens misschien vreemd, maar Hilaria is een hele normale Italiaanse naam. Ik ken twee Hilaria's, dus waarom geen Hilarius? Verder vond ik Juëquinaisheley wel erg bijzonder. Er zal ongetwijfeld een heel verhaal achter zitten, maar dit arme kind is 10 eer ze haar naam correct leert schrijven. En laat haar alsjeblieft niet dyslectisch zijn....
Gut ik heb nou weer zo'n ontzettend deja vu gevoel... http://www.zwangerschapspagina.nl/de-lounge/468691-rare-namen.html Maar ook dit keer weer aantal namen die eigenlijk alleen maar raar lijken omdat ze in een lijstje met rare namen staan.
Nou idd! mijn meisjesnaam begint met een C maar spreek je uit als een S. verder is het een gewone (achter)naam die in Limburg veel voorkomt maar als ik dan al na ga hoevaak men die eerste letter al verkeerd schrijft? daarna stoppen ze want dan weten ze het niet meer! Vooral die geknutselde namen vind ik zo kansloos. Met alle respect voor mensen met (zware)dyslectie, maar zo ziet het er gewoon uit als je die namen probeert te lezen. Hoe kun je als leraar/lerares zo'n naam nou serieus nemen? Een docent met een beetje humor maakt van de naam Cedrixviënthely het woord cervixventieltje. (zal geen bestaand nederlands woord zijn, maar klinkt wel hilarisch)
Sneu hoor die namen... Ik ben van de uniekere namen, namen van mijn kinderen zijn ook maar 7x gegeven, maar wel "normale" namen... Geen namen uit Twilight enzo ....
Ik heb ook een paar mijn wenkbrauw omhoog getrokken. Maar ach over smaak valt te twisten, er zijn heel veel die Amanthis niets vinden en dat is toch een naam