Bloeden met inbrengen sonde..

Discussion in 'Baby en dreumes' started by asmama, Feb 15, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. asmama

asmama Bekend lid

Mar 22, 2011
    525
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo mama's mijn zoontje van 4,5 maand is afgelopen vrijdag opgenomen in het ziekenhuis ze dachten in eerste instantie opnieuw een nierbekonsteking (met 8 weken ook gehad). Maar nu weten ze dus niet wat hij heeft hij had gister 40.3 graden koorts en wou helemaal niks meer eten. Gister reageerde hij niet meer op mij en raakte hij helemaal uitgedroogd een beetje van de wereld zeg maar:( Dus moest met spoed sonde ingebracht worden. Nu begon ze te steken en te steken en mijn zoontje begon bloed te spugen :$ ik schrok me dood en vroeg of dit allemaal wel goed ging zo ze zei dat het wel vaker voor kwam maar ze stopte er wel gelijk mee.. Ze heeft toen de KA erbij gehaald en die had hem er in 1x in zitten alleen begon mijn zoontje te kokhalsen en beurde ze hem omhoog en in 1x een hele straal bloed het bleef maar komen. Ik huilde en ik huilde ik vond het zo erg.. Later hebben ze mij verteld dat dit wel vaker voorkwam.. Maar ik vertrouw het niet helemaal dat het zo ging bloeden daarom was ik benieuwd of hier mama's zijn die hetzelfde gehad hebben of van iemand gehoord hebben? alvast bedankt voor evt reacties

2. Ago

Ago Fanatiek lid

Oct 11, 2010
    1,470
    1
    38
    NL
    Jeetje meid, wat een ontzettend nare ervaring!!! Poeh wat zul je geschrokken zijn zeg. Verschrikkelijk!
    Ik heb geen ervaring met bloeden door inbrengen van een sonde. Onze dochter heeft in de eerste weken ook een paar keer een nieuwe sonde gekregen maar dat is nooit gaan bloeden. Daar werdt het overigens wel altijd door de kinderarts zelf gedaan.

Hoe gaat het nu met je kindje en met jezelf?

3. asmama

asmama Bekend lid

Mar 22, 2011
    525
    0
    16
    NULL
    NULL
    hoi bedankt voor je reactie ja ik had ook liever gehad dat ze het meteen door de ka had laten doen en niet gewoon doorgestoken had.. maarja.. niks meer aan te doen koorts is een beetje gezakt dus wel een goed teken.. hopen dat hij snel beter is.. :(

4. Ushi1982

Ushi1982 Actief lid

Jun 4, 2010
    141
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi!

Wat zul je geschrokken zijn! Fijn dat het iets beter gaat. Wat betreft de sonde, ik ben zelf verpleegkundige en breng sondes in bij volwassenen. De neus/keelholte en slokdarm is heel gevoelig en kan bij het minste of geringste al gaan bloeden. Snuit je neus maar eens flink, dan zie je ook weleens een spoortje bloed. Bij weerstand mag je nooit doordrukken! Als ik jou verhaal zo lees, heeft de verpleegkundige dat wel gedaan en is het daarom zo gaan bloeden. Een gesprek met hem/haar zou ik zeker aangaan. Sondes mogen wel ingebracht worden door verpleegkundige.

Succes en sterkte

5. Ago

Ago Fanatiek lid

Oct 11, 2010
    1,470
    1
    38
    NL
    Er is inderdaad niets meer aan te doen. Stel dat de sonde opnieuw geplaatst zou moeten worden, kun je evt. voor je eigen gevoel wel even vragen om de kinderarts (of een andere verpleegkundige).

Belangrijkste is dat zijn koorts al wat gezakt is, hopelijk gaat dat zo door! Beterschap en sterkte ermee!

6. Rihana23

Rihana23 Actief lid

Oct 19, 2011
    365
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sommige zijn er heel handig in en andere weer niet maar proberen het toch uitkomst bloed.

Mijn zoontje heeft best een aantal maanden een sonde gehad mr nooit bloed gehad.

Sterkte

Share This Page