Hoofdpijn!!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mamaantje, 13 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamaantje

    mamaantje Fanatiek lid

    5 dec 2005
    1.487
    0
    0
    Ouderenwerker
    Maassluis
    Ik ben tot nu toe aardig makkelijk door de eerste periode van mijn
    zwangerschap heen gegaan (zonder zwangerschapskwaaltjes). Alleen krijg ik de laatste tijd steeds vakerlast van hoofdpijn. Ik probeer dan vroeg naar bed te gaan en niks in te nemen, maar de volgende ochtend is het dan alleen maar erger geworden.

    Nou weet ik dat af en toe een paracetamol geen kwaad kan, maar probeer het zo veel mogelijk te vermijden.

    Zijn er meer mensen die erg last hebben van hoofdpijn?
    Slikken jullie dan gewoon paracetamol?
    Mijn bloeddruk was keurig laag, dus daar zal het niet van zijn.
     
  2. toi

    toi Actief lid

    12 okt 2005
    196
    0
    0
    Drink je voldoende want daar krijg je ook hoofdpijn door.

    Groetjes toi
     
  3. Saraah

    Saraah Fanatiek lid

    6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    ja ik heb er ook last van..de laatste tijd....ik gebruik ook liever niets...dus ik probeer altijd ff te gaan liggen....na een tijdje gaat het meestal weer weg, en anders moet je ff naar de dokter gaan....en zeggen dat je liever geen mdicijnen gebruikt, en of er iets anders is.!!
     
  4. mamaantje

    mamaantje Fanatiek lid

    5 dec 2005
    1.487
    0
    0
    Ouderenwerker
    Maassluis
    Ben net naar de drogist (kruidvat) geweest daar hadden ze iets nieuws ter verlichting van de hoofdpijn, verkoelende gelstrips.
    Het heet BE COOL MIGRAINE.

    Je kan het in je nek plakken of op je voorhoofd, en het verlicht 6 uur.
    Ben het nu aan het uitproberen, het zakt wel een beetje.

    Volgens mij drink ik genoeg, maar zal er een beetje op gaan letten, bedankt.
     
  5. Saraah

    Saraah Fanatiek lid

    6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    ok...ga ik ook ff kijken...:D...

    dank voor de tip;)
     
  6. lisa84

    lisa84 Actief lid

    20 dec 2005
    319
    0
    0
    moeder, vrouw, werknemer
    Almere
    Ik had voor mijn zwangerschap migraine, nu helaas ook nog wel eens, maar als ik een paracetamol neem dan werkt het niet, dus neem ik het dan ook niet.. als het geen zin heeft ga ik dat niet doen..
    Ik neem dan gewoon een kopje thee (caffeine vrij!) en dan een warme douche, dan (raam beetej open) slapen met een washandje op me hoofd, of een hoe noem je dat om op je ogen te leggen tegen het licht, en dat werkt wel als ik wakker word..
     
  7. lisa84

    lisa84 Actief lid

    20 dec 2005
    319
    0
    0
    moeder, vrouw, werknemer
    Almere
    ja dat zag ik ook, weet niet of het werkt...
     
  8. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Lisa84,

    Ik heb ook migraine gehad voor mijn zwangerschap en laatst had ik ook weer zo'n hoofpijn. Bij mij helpt paracetamol inderdaad ook niet, dus pak ik maar niks. Want wat ik altijd pakte mag nu niet. Ik ga ook meestal even rustig liggen en dan zakt het wel weer
     
  9. jacky

    jacky Actief lid

    17 dec 2005
    421
    0
    0
    zuid-holland
    hoi
    ik smeer altijd wat tijgerbalsem onder mijn neus ik knap daar meestal goed van op,maakt je luchtwegen goed open en stroomt door naar je hoofd,misschien heb je der wat aan sterkte jacky
     
  10. mamaantje

    mamaantje Fanatiek lid

    5 dec 2005
    1.487
    0
    0
    Ouderenwerker
    Maassluis
    Paracetamol helpt bij mij ook niet... en ik wil ze ook niet slikken.

    De BE COOL MIGRAINE strips werken trouwens wel...
    Ik had al twee dagen barstende koppijn, en heb zo'n strip in mijn nek
    geplakt en voelde het langzamerhand gaan zakken.

    Het zijn gelstrips die heel koel op je huid aanvoelen, en langzamerhand
    voel je het gaan zakken. Daar ik lang haar heb, valt het ook niet op als ik
    ze in mijn nek plak..hihihi
     
  11. Miran

    Miran Lid

    28 jul 2005
    56
    0
    0
    In de eerste maanden had ik erg veel last van hoofdpijn. Ik ben veel gaan drinken. Ook op het werk staat er altijd een glas achter me, zodat ik tussendoor een paar glazen water neem. Het helpt wel! Een nadeel: nog vaker plassen, maar ja!
     
  12. Ik ben pas ziek geweest
    en heb 2 dagen hoofdpijn gehad
    en wilde eerst ook niks nemen
    de dokter had iets voorgeschreven wat wel mocht
    innemen tijdens de zangerschap
    maja neem liever niks

    ma kon nu niet anders , het ging ma niet weg
    en heb toen "algostase mono" ingnomen
    en ben nu eindelijk van mijn hoofdpijn af zijn bruistabletten
     
  13. joep

    joep Actief lid

    13 nov 2005
    147
    0
    0
    ik ben vrijdag naar de etos gegaan om ook iets voor migraine te vragen, maar wat ik normaal gebruik mag ik nu niet gebruiken. En toen vroeg ik ook naar die gelstrips, en de verkoopster zei dat ze ze niet durfde te verkopen omdat er geen gegevens opstonden over zwangerschap. Normaal staat het er altijd op, ook als het wel mag. Dus nu vraag ik me zelf dus af of iemand zeker weet of deze strips niet schadelijk zijn.
     
  14. Angela Diane

    6 jan 2006
    94
    0
    0
    Bij de apotheek verkopen ze die ook dus misschien dat ze je daar verder kunnen helpen. (als ze het niet weten bellen ze naar de fabrikant tenminste dat doen ze bij Angela op het werk wel.)
    Angela weet zo ook niet of je het tijdens de zwangerschap mag gebruiken.

    gr. Diane
     
  15. Kiz

    Kiz Bekend lid

    21 nov 2005
    973
    0
    0
    Hier nog een hoofdpijn-'patient'. Ik ehb er ook al op verschillende topics wat over geschreven. De oplossing bij mij is een massage van mijn moeder, maar ja, daar schieten jullie niks mee op....
    En ik kan mijn moeder niet elke keer als ik hoofdpijn heb, hierheen laten komen, als de hoofdpijn overdag op het werk begint, loop ik er uren mee voordat ik kan gaan liggen.
    Er is op mijn werk momenteel het een en ander gaande, en ik had zelf niet de indruk dat ik daar erg stresserig van werd, maar misschien is dat diep van binnen toch wel zo. Maandag as gaat de kogel door de kerk, en weten we op het werk waar we aan toe zijn. Hopelijk doet dat mijn hoofdpijn verdwijen. Zo niet, dan zijn ook hier ALLE TIPS van harte welkom!
     
  16. mamaantje

    mamaantje Fanatiek lid

    5 dec 2005
    1.487
    0
    0
    Ouderenwerker
    Maassluis
    Het lijkt mij niet schadelijk...

    Je gebruikt het uitwendig, dus zal best wel meevallen.
    Het is het zelfde idee als met een ijszak op je hoofd te zitten, alleen
    is dat zo onhandig...
     
  17. Eyrah

    Eyrah Lid

    10 jan 2006
    87
    0
    0
    enschede
    Erge hoofdpijn tijdens de zwangerschap kan ook wel eens duiden op ijzer tekort.Misschien iets om aan de vk te vragen vlgende keer?
    Hoop dat het snel over gaat voor je!
     
  18. Kiz

    Kiz Bekend lid

    21 nov 2005
    973
    0
    0
    Ik kreeg onlangs een 'migra-stick'. Ook iets wat je tegen de hoofdpijn en uitwendig kunt gebruiken, maar er stond ook duidelijk op de verpakking: Niet geschikt voor gebruik tijdens zwangerschap.....
    Vraag me niet waarom...
    Ik ben er dan dus ook al niet meer erg happig op om hem te gaan gebruiken.
     
  19. joep

    joep Actief lid

    13 nov 2005
    147
    0
    0
    Ik heb dus ook zo'n migrastick gekocht, en net voor het opsmeren las ik dus ook dat je hem niet in je zwangerschap mag gebruiken. Vandaar dat ik nu ook twijfel over de becool. Maar ik heb gister een mailtje naar de fabrikant gestuurd misschien kan die ons een goed antwoord geven.
     
  20. mamaantje

    mamaantje Fanatiek lid

    5 dec 2005
    1.487
    0
    0
    Ouderenwerker
    Maassluis
    Ja die migrastick stond het wel op, ben echt benieuwd wat voor antwoord je krijgt op je mail. Durf het nu ook niet meer te gebruiken.
     

Deel Deze Pagina