tja, ze is nét de 6 maanden gepasseerd, dus dat zou em al kunnen wezen, maar er gebeurt zo veel teglijk, ik zie het niet meer dus even jullie advies nodig. ukje krijgt nog steeds om 06.30/10.30/14.30/18.30 en 22.30 uur een fles van 180/6 Nutramigen. Sinds dat ze 6 maand is ook groente en sind kort ook fruit. Dit gaat moeizaam in de zin dat het lang duurde voor ze het principe mond open door had en het wat vond. ze krijgt nu s ochtends een half potje fruit (overigens wilde ze deze ochtend een hele, 125 gram) en tegen 16.15 der groente, normaal ook een half potje, vanavond toevallig (??) ook een hele. De flessen zijn sinds enkele dagen "drama" soms drinkt ze maar 60 cc.de andere keer 150 maar meer niet. Nou denk ik: a) ze wil wel vast voedsel maar geen fles, misschien tandjes en last van de speen tegen tandvlees? b) gezien haar afwijkend gedrag, erg aanhankelijk, ineens s nsachts wakker, dreinerig, wat absoluut niets voor haar is, een sprongetje? nu net wilde ik een fles geven, nou hoofd wegdraaien, echt boos! nu kan ik wel denken nou dan laten we em weg.... komt dat dan wel goed? ze krijgt dan: 06.30 180/6 08.45 fruit daarna slapen 10.30 180/6 slapen van 12.15-14.30 14.30 180/6 16.15 groente+ aardappels 18.30 fles 180/6 ze kreeg in die van 22.30 rijstebloem, moet dat dan naar 18.30? en wat als ze dan midden in de nacht wakker wordt, is dat dan per definitie honger? ze laat heel slecht de hongertekenen zien, nooit happen of smakken... nou is het mijn 2e maar tjonge, zo "makkelijk" als dit bij de eerste ging, uiteraard ook met de nodige twijfels, zo moeilijk vind ik het nu... de oudste zat al aan fruit, groente,aardappels, vlees, zelfs al wat "tussendoor" aan liga en verdund sap... alle hulp is meer dan welkom!!!!!!!!!!!!!!! wil nog even vermelden dat we aan regels gebonden zijn vanwege voedselallergie!!
In de nacht wakker worden is denk een sprongetje. Heb het hier ook gehad. Al hoewel hij hier dus wakker werd van de kou. We hebben nu een kacheltje op zijn kamertje en slaapt heerlijk door. Wat de potjes betreft. Hier wilde hij ook heel snel hele potten hebben. Ik zou proberen je laatste fles te vervroegen, want weet niet of je hem er voor moet wakker maken maar het kan dan zijn dat je hem uit zijn diepe slaap haalt waardoor hij s nachts wakker wordt. Hier is het schema 7.00 180+6 10.00/11.00 fruit 12.00 180+6 17.00 groente aardappels en soms een beetje vlees 19.00 210+7 + rijstebloem
Het slecht drinken en 's nachts wakker worden is hier ook begonnen rond de 6 maanden. Nu sinds een week drinkt hij weer alles op, eet hij goed en slaapt hij 's nachts beter. Dus denk idd dat dit een soort ' sprongetje' is. En dit kan pas een aantal weken aanhouden. Je schema ziet goed op zich goed uit! Ik denk ook net als que dat de laatste fles mischien vervroegd moet worden, want dan slapen ze meestal diep. Justin zat toen op 3 flessen van 200 cc en groot potje groenten en fruit. Misschien proberen een fles te laten vervallen, zodat ze van de andere flessen ook meer drinkt?