hoi allemaal, even een vraagje, of iemand dit herkent.. Sinds wij op flesvoeding overgegaan zijn (na 4 dagen bv) dronk onze dochter behoorlijk veel (afgaande op de formule: 150 tot 180 cc per kilo lichaamsgewicht) . Zo'n 100, tot 150 cc per dag te veel. We waren dus de hele dag aan het rekken om meer tijd er tussen te krijgen om in elk geval met 1 voeding minder toe te kunnen. Op het cb kregen we te horen, dat die hoeveelheid te veel niet zo erg was, en dat ze best -als ze daarom vroeg- om de 3 uur haar voeding mocht hebben. Verder was het zo, dat ze behoorlijk last had van krampjes en zijn we in die week ook overgestapt van cinababy, op infacol. Maar de hele situatie veranderde! In plaats van veel te veel, drinkt ze nu maar nét genoeg. Flesjes gaan gewoon niet leeg. Als we geven als ze vraagt (na een kleine 3 uur) drinkt ze maar 80 tot 90 cc (met moeite en aandringen van ons) . Laten we er 3,5 tot 4 uur tussen, dan drinkt ze iéts meer, maar nog maar 100 tot 110 cc -en ook weer met moeite, soms met een kwartier tot 20 minuten pauze er tussen. Slapen snachts, gaat ondertussen steeds beter, afgelopen nacht heeft ze geslapen van 22.00 tot 6.45 - súper! Maar met die kleine hoeveelheden die ze nu drinkt komt ze straks uit op 600 cc met die 6 flesjes... terwijl (gezien haar gewicht vorige week donderdag) ze minimaal 650 mag hebben. Ik maak me nog niet echt zorgen, maar vraag me af of anderen dit herkennen... zou die infacol een vooraf een voller gevoel geven? Zou ze gewoon minder willen drinken omdat ze minder last heeft van krampjes? Of juist doordat we nu eerder aan haar toegeven is ze tevredener, maar drinkt in het geheel minder? Of was het een groeispurtje afgelopen weken? Ik vind het dus nogal bizar, eerst dronk ze eigenlijk te veel en nu bijna te weinig.. en dat in zo'n korte tijd? alvast bedankt voor jullie reacties
hey ! ik herken dit ook wel idd maar misschien is het wel doordat de krampjes veel minder zijn, ze minder energie verbruikt met huilen en trappelen door de pijn.. lijkt mij dat dat ook best veel energie kost en dan kan je minder honger hebben natuurlijk verschilt ook per baby denk dat als ze genoeg plast en gemiddeld iniedergeval 1 poepluier per dag heeft (kan zelfs bij sommige ook minder...) en ook goed groeit dat er niets aan de hand is en anders t cb vragen ! succes/sterkte xxxx