Dag dames, Vorige week heb ik 2 keer een positieve test in handen gehad We konden het haast niet geloven en zouden morgenochtend opnieuw testen (dan zou ik 5 weken zijn) Nu leek ik gisteravond al wat donkerdere afscheiding te hebben. Vanmiddag tijdens een toiletbezoek op het werk drupte er bloed in het toilet. Later was ik nog wat bloed verloren, ik heb toen een tampon in gedaan. Deze was smiddags thuis niet vol. Gebruik nu in thuis ben een maandverbandje, maar die is nauwelijks vies. Bij ieder toiletbezoek komt er wel wat bloed (ook met vegen) en net had ik een slijmdraad van bloed. Heb ook last van mijn buik en onderrug. Ben ik onze frummel aan het verliezen?! Ps. Ik heb mijn baarmoeder gevoeld en die is hoog en hard...
Ik ben er niet zo zeker van hoor dat dit mis is. Ik heb nou al van zoveel vrouwen gehoord die bloedverlies hadden rond week 5 en waarbij alles goed was. Zolang je geen erge buikpijn hebt of een vruchtje verliest is het wat mij betreft onzeker. Wanneer krijg je een echo?
Ik heb vannacht nog eea op internet op gezocht en het kan echt nog dat dit ' oud ' is en dat je lichaam er nog flink aan moet wennen... meid zolang jij nog niet echt veel verliest en/of krampen en dergelijke hebt kaan het nog echt goed zitten! Knuff
Het is altijd afwachten hoe het gaat verlopen. Maar buikpijn en bloedverlies zegt NIET altijd wat. Ik heb namelijk van week 4 tot week 9 bloedverlies gehad, met soms wat buikpijn krampen. Meerdere echo's wezen keer op keer uit dat het goed ging met de kleine. Ben nu 11 weken, en pas weer een echo gehad, en het kindje doet het nog steeds goed. Ik heb nu nog steeds wat buikpijn, en met vlagen giga buikpijn, maar dat kan de groei van de baarmoeder zijn. Succes.
Klinkt hoopvol Dank voor je reactie. Heb inmiddels wel contact met VK gehad... Heel aardige vrouw, heeft veel uitgelegd ook. Aan mijn verhaal te horen geeft zij aan dat het op een miskraam lijkt (vooral omdat ik krampen had en het met bruinverlies begon). Een echo heeft ze benoemd, maar daar kan je in dit stadium te weinig op zien om mijn onzekerheid weg te nemen. De VK vertelde dat het bloeden een week kan duren, maar ook eerder op kan houden. Dit weekend moeten we een test doen die waarschijnlijk negatief zal zijn. Is ie toch positief dan kan ik begin volgende week bij de HA terecht voor een bloedtest. Ze heeft me wel gerustgeteld door aan te geven dat deze miskraam de kans op een volgende niet vergroot en we meteen weer mogen beginnen met zwanger proberen te worden Ik denk dat ik maar op zoek ga naar die roze bril en dat we vol goede moed gaan beginnen aan ronde 4
Mits ik natuurlijk het weekend toch positief test... Maar goed, als ik nergens vanuit ga kan het alleen maar meevallen toch
Ik vind het toch raar dat ze zo voorbarig is. En hoeveel weken zou je nu zijn? 5 toch? Dan kun je via een echo echt wel iets zien hoor, al is het een vruchtzakje.
5 weken is een beetje een spannende, of je dan wat gaat zien of niet. Als je namelijk ietsje korter zwanger bent, dan zie je niks. Verder kan het met bloedverlies alle kanten op. Het rotte is dat je niet weet aan welke kant jij zit. Daar kom je enkel achter door af te wachten en dan straks een controle-echo. Verder: GEEN tampons gebruiken! Daarmee hopen bacterien zich op en dat wil je nu echt niet... Mocht het misgaan, ook dan GEEN tampons gebruiken, maar maandverband!
Dank voor de tip Rozemarijke, heb sinds ik thuis ben niet meer gedaan en zal ik morgen op het werk ook niet doen... @ Nuage, ben eigenlijk wel blij dat ik geen echo kreeg. Denk dat het me alleen maar onzekerder zou maken. Ik ga er nu vanuit dat het mis is gegaan. Als er het weekend toch een positieve test in handen komt dan ga ik wel weer verder peinzen en piekeren.
Goed dat je het even benoemt Rozemarijke! Ik las het in het openingsbericht en toen dacht ik "oh nee! geen tampon bij een mogelijke miskraam!! Je mag ook absoluut niet in bad Noorus, mocht je dat nu lekker vinden voor je rug en buikpijn... (dat wist ik ook niet bij mijn eerste miskraam en ik kreeg ongelofelijk op mijn kop in het ziekenhuis). Mocht je last houden van klachtjes in die regio dan zou ik lekker een warme kruik maken als ik jou was. Hoe dan ook: ik hoop dat je hartstikke positief test komend weekend en dat het vals alarm is. Ik duim voor je! Liefs BB
Ja, dat was ook mijn eerste gedachte dus @Noorus: hopelijk alles wel OK, en dit weekend een mooie test, (alhoewel dat niet alles zegt: bij een missed abortion blijft je HCG vaak ook gewoon stijgen eerst). Maar dan ga je alsnog een echo doen, natuurlijk. Sterkte met wachten!
@ BB, thanx voor de waarschuwing (helaas heb ik geen bad thuis, dus zal ik daar niet snel inliggen). Waarom mag dat eigenlijk niet weet je dat?! En die tampon was het enige wat ik bij me had die maandag (was op een crematie van een client van me werk), dus had helaas geen andere keus... @ Rozemarijke, wat is een MA precies?! Hier ga ik er niet meer vanuit dat alles toch oke is... Voor m'n gevoel ben ik al met de volgende ronde begonnen...
Ik vind het knap hoor van je dat je er zo sterk mee omgaat. Vind ik echt bewonderingswaardig! Maar ik ga keihard duimen op een goede test
ik wil niet alle hoop die je hebt in zee gooien.. maar ik heb voor deze zw een mk gehad met 6 weken en bij mij begon het met afvegen terwijl ik net posi had getest.. bloedverlies heeft 2 weken geduurd en bleef continu posi testen heb toen wel een stuk of 5/6 posi testen gehad terwijl ik bloed bleef verliezen.. ik ben toen langs een ha geweest die keek of de baarmoeder mond gesloten was, en of bloed echt uit bm kwam.. let op dat je geen stolsels verliest want ook echt enorme krampen heb ik met mijn mk niet gehad.. pas de avond voor ik het vruchtje verloor.. ik hoop voor je dat het goed gaat!! ik duim voor je!!
Als dat idd alles was wat je bij je had, moest je wel. Maar zowel tampons als bad/zwemmen als seks mogen niet zolang je vloeit, omdat dan je baarmoedermond open staat en je dus extra gevoelig wordt voor infecties. Een missed abortion is een miskraam waarbij je kindje al wel is overleden, maar het lang duurt voordat de miskraam op gang komt. Mijn eerste miskraam was een leeg vruchtzakje, zagen we bij 12 weken pas (eerste echo), en die miskraam kwam pas bij 14 weken op gang, (bij 14,5 week pas de echte miskraam). Tweede keer bleek ons kindje vlak na een goede echo met hartactie bij 7,5 week te zijn overleden. Zagen we pas bij 11 weken. Die hebben we toen met medicatie op gang gebracht.
Aah er zitten dus nog heel wat verschillen in miskramen. Vandaag alleen een inieminiebeetje bruinverlies. Baarmoeder is nog steeds hard en hoog (mond voel ik niet eens).
Hoi noorus, Hoop dat het nog goed zit, wat een onzekerheid heh!! Blijf hoop houden voor je!! Nog even een advies....niet iedere keer aan je baarmoedermond voelen.... Ook ivm evt. Infecties enzo...kreeg ik zelf als advies van de vk. Duim voor je!! Knuffel van mamatje