welke sport doet jullie 5/6 jarige?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door tuc, 31 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Nou de titel spreekt voor zich:D

2. Pasta

Pasta Fanatiek lid

12 feb 2010
    1.015
    16
    38
    Noord Holland
    Naast zwemmen (voor een diploma) ben ik zelf erg gecharmeerd van judo voor die kleintjes.
    Ze leren goed te vallen door door te rollen (ook later nog heel handig!), en hebben gezond fysiek contact met leeftijdsgenootjes.
    Ook de discipline en het respect voor de leraar vind ik positief.

Voetbal kan ook op het schoolplein of in de buurt.

3. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.137
    8.869
    113
    Ze zit op zwemles (sinds haar vierde) en op dansles (sinds haar derde).

4. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Dochter zit op zwemles (2x per week), 1x per week zit ze op gym/turnen en 1x per week doet ze aan ballet.

5. p1982

p1982 Niet meer actief

momenteel alleen zwemles
    na zwemles mag ze ergens anders op

6. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ze zwemt nu bij een zwemclub. Combinatie van haar B halen met wedstrijdzwemmen, waterpolo en andere zwemvaardigheden die veelal spelenderwijs gedaan worden.

7. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hier enkel ballet.

En straks vanaf september ook op theaterles en hopelijk op zwemmen.

8. karine

karine Fanatiek lid

13 mei 2007
    3.694
    0
    0
    Hier naast zwemles aan het oriënteren op judo of tennis.

9. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    Dochter van bijna 5 zit op ballet en zwemles. En zoon van ruim 6 zit nu nog alleen op zwemles maar wil gaan tennissen.

10. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Zwemmen en twee keer ballet (preselectie). Maar ze vindt het ballet niet zo leuk (nieuwe juf) en ik ben daar eigenlijk niet rouwig om... ballet en een perfectionistisch meisje ;)

Ze wil graag op djembeles en alleen zwemmen vind ik ook genoeg. We fietsen en lopen en rennen en spelen heel veel. Er zit hier ook een kindercircus en dat wil ze ook graag maar is volgens mij vabaf 7 /8.

11. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Dochter zit op zwemles. Ze heeft nu haar A, wanneer ze ook B heeft mag ze wat anders kiezen. Ze twijfelt zelf tussen ballet en judo dus gaan bij beiden kijken.

12. Saskia78

Leert ze wel van dat met oefenen ze beter wordt :)
    Dat was hier nogal een issue.. Nouja, IS een issue.
    Maar het begint wel z'n vruchten af te werpen.
    En tja.. Hier is ze helemaal verliefd op balletles en d'r balletjuf dus hier is het elke woensdagmiddag feest.
    Nouja, tenzij het vakantie is :)

13. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    zwemles sinds maart weer , vorig jaar geprobeerd maar was geen succes.

Paardrijden al bijna 2 jaar nu, goed voor de romp stabiliteit en spieren in de benen!

En verder zit ze samen met haar broer op peuter dans...klinkt kinderachtig maar ze vind het geweldig nog! We wilden kijken voor street dance, maar helaas valt het samen met haar zwemles....

Voor ons is het dan wel anders, het is moeilijk om een sport te vinden waar geen prestatie drang en leeftijd aan zit....ze zit namelijk met paardrijden ook steeds nog in een beginners groepje...terwijl de kindjes waarmee ze startte al veeeel verder zijn. Het peuterdansen zegt al genoeg eigenlijk..tot 5 jaar maar ze vind het met 6 nog leuk :p

Zwemles was een vraag of het ging, maar de instructeur zegt dit jaar van wel! we zullen zien of het lukt, ze mag wel gewoon mee naar het 2de blokje voor A! (2e lesblok van 10 lessen)

14. Saskia78

Mja dan zijn teamsporten wel lastig inderdaad... Dat gaat altijd op leeftijd tenslotte (zeker bij de kleintjes)

En als ze peuterdans nog steeds leuk vind... Dat is het belangrijkste toch?

15. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    leeftijd idd...want een kind van 6 bij de peuters stoppen staat zo stom, ook niet leuk voor haar want mentaal is ze toch echt iets verder.

En prestratie drang ook he...op een gegeven moment moet je vaak over naar een hogere groep en moet je bepaalde dingen kunnen. Zwemles bijvoorbeeld.... ;)

Wilde heel graag dat ze met ballet startte, maar werd me afgeraden nadat ik informatie inwon...ook judo... en voetbal of basketbal ofzoiets hoef ik niet eens te proberen, dat lukt haar echt niet :cool:

hou het hier ff in de gaten, kijken wat andere kindjes allemaal doen op deze leeftijd! Tot nu is het nog veel...zwemles hahahah

16. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Zwemles. Voor nu vind ik dat ook even genoeg, naast speelafspraakjes e.d. Ze (5 jr) heeft eerlijk gezegd ook nog nooit zelf ergens om gevraagd. Ik heb geen idee of ze weet wat er 'te koop' is :p.

Zoonlief (7 jr) zit ook alleen op zwemles, maar die kan ook echt niet meer aan. Heeft alle energie nodig voor school. Hij staat op de wachtlijst om psychomotore therapie te krijgen, dus dat is dan ook al weer iets met beweging.

17. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Hier zwemmen beide jongens, de een voor a/b diploma, de ander na de diplomas zwemtraining gaan doen. Daarnaast zitten ze beiden op zaterdag op scouting, geen sport, maar wel vrijetijdsbesteding! Samen is dat naast bso 2 x per week druk genoeg!

18. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Mijn dochter is nu klaar met haar zwemdiploma en heeft gekozen voor jiujitsu . Ze heeft al een proefles gevolgd.
    Had haar graag op turnen gezien maar ze mag zelf kiezen

19. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Mijn zoon zit op zwemles. Na diploma's mag hij een andere sport gaan doen. Ik hoop dat het judo wordt, vind ik echt een supersport. Lekker fysiek, je eigen en andermans grenzen verkennen. Luisteren en respect hebben boor de ander.

20. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Interessant topic onlangs over gehad met mijn man wanneer hij er iets bij zou kunnen gaan doen. Hij is nu net 5 jaar en zit nu een halfjaar op zwemles 1x per week. Hij wilt zelf graag op voetbal en soms heeft hij het over judo. Ik vind het lastig. De judo tijden komen hier ook niet zo lekker uit. Ik denk dat hij het beste op een andere sport kan gaan als hij in ieder geval A heeft. Liefst A en B

Deel Deze Pagina