Wij zijn nu ruim 5 jaar samen en tsja, bij ons was de dip wel voordat hij ziek werd vorig jaar augustus. 2 kleine kinderen, weinig tijd voor elkaar en ik irriteerde me enorm aan hem. Denk dat als hij niet ziek was geworden en er was niks veranderd, dan hadden we het niet gered. Nu is hij een heel ander persoon. En natuurlijk hebben wij nu ook onze ups en downs, ook door het leren dealen met zijn ziekte, maar wij gaan over 6 dagen trouwen! Dus bij ons is het wel weer goed gekomen
Ik dacht dat het de vier jaar dip was, daarna 7 en daarna ben je tegen zo'n beetje alles bestand... Ik heb nu bijna 5 jaar een relatie met mijn huidige vriend, met mijn ex vier jaar. Ik merk dat ik het rond het vierde jaar een beetje op mijn heupen krijg... Ik begin me te realiseren dat dit een lange relatie is die misschien nog wel eeuwig duurt... Wil ik de rest van mijn leven met deze jongen blijven? Wil ik samen een huis kopen? Kinderen krijgen? Etc. Bij bij mijn ex was dat echt op alle fronten een duidelijke 'Nee' terwijl ik prima van hem hield... Bij mijn huidige partner met wie ik veel meer woorden heb dan ik met mijn ex ooit had, kan ik deze vragen wel allemaal met 'Ja' beantwoorden. Ik denk dat we wat vaker onenigheid hebben omdat we erg aan elkaar gewaagd zijn... En best koppig. Maar verder zie ik absoluut een toekomst met deze man. De verliefdheid blijft echter niet... Die verdwijnt bij mij na een poos ( jaar of 2 ), maar maakt plaats voor wederzijds respect en houden-van. Ik kan reikhalzend terugkijken naar die verliefdheid en besef me dat ik dat misschien nooit meer zo zal voelen. Dat vind ik soms best jammer... Maar een stevige relatie met toekomst vind ik minstens zo prettig. De sleur... mwah... die sluipt er soms in, maar meestal herkennen we die vroeg genoeg en komt dat er met een ruzie uit. Dan hebben we het vaak niet doorgehad dat we in een soort vicieuze, neerwaartse spiraal zaten... Straks worden we papa en mama en ik denk dat we dat dan extra moeten bewaken. Bewust tijd voor elkaar maken en er zo nu en dan echt even samen uit. Ik geloof dat ik wel tevreden ben. Wat wel grappig is... Ieder jaar rond 30 april hebben we echt even een mega-dip... Vaak ga ik dan ook even naar mijn ouders en hebben we even een week tijd voor ons zelf en geen contact. Na vier dagen missen we elkaar zo dat we aan het einde van de week weer helemaal ok verder gaan. Heel frappant dat het bijna ieder jaar op hetzelfde moment even een dieptepunt heeft bereikt
Herken ik wel.. de sleur zeg maar. Maar dat is nu weer helemaal goed gekomen en beter dan ooit eigenlijk!
Zeker geen dip, sterker nog, toen raakte ik zwanger van onze dochter! En na 10 jaar (2011) zijn we getrouwd, dus ik begin gewoon weer opnieuw met tellen
Tja... stapelverliefd, dat niet echt meer, maar ik hou zielsveel van m'n vriend (nu bijna 9,5 jaar samen) Het is bij ons niet meer zo dat de vonken er vanaf spatten, maar ik word gewoon nog steeds heel blij als ik 'm weer zien en we kunnen helemaal onszelf zijn bij elkaar. De sex staat op een laag pitje, maar dat heeft alles te maken met een zoontje wat nog steeds niet doorslaapt. De kostbare uren dat hij stil is, brengen we tegenwoordig dus liever slapend door. Maar aan intimiteit geen gebrek hoor! Komt wel weer goed als we wat meer energie hebben!
Wij zijn volgende maand 10 jaar samen . Sls er al een dip was wat ik me niet kan herrineren dan is het overgewaaid. Zijn nog steeds gelukkig samen. Het verliefde met de vlinders in me buik etc is er wel af nu maar daar is echt houden van voor in de plek gekomen
Wij zijn met 5 jaar getrouwd, inmiddels bijna 7 jaar samen en nog iedere dag verliefd op elkaar ^^ ook wij hebben zware stormen gehad in de relatie en met mijn therapieën en opname in revalidatiecentrum hebben we het het afgelopen jaar ook niet makkelijk gehad en nog steeds niet, maar daardoor groeien we alleen nog maar meer naar elkaar toe en beseffen we wat we aan elkaar hebben en waar onze relatie voor staat. Kan niet wachten tot we vanuit onze liefde een kindje mogen ontvangen.
Wij zijn dit jaar 10 jaar samen waarvan 3 jaar getrouwd, maar hier geen dip, ook nooit gehad. We zijn nog steeds heel dol op elkaar, elke dag lekker knuffelen enzo.
geen dip alleen tijdens mn zwangerschap, wow toen uitspattingen gedaan...gelukkig hormonen en niet het x aantal jaar wat mee teld
Nee geen last van gehad eigenlijk. Na 3 jaar wel een dip gehad trouwens maar zijn we uitgekomen samen. Na 5 jaar zijn we niet stapelverliefd maar we houden nog steeds veel van elkaar en willen echt niet gaan scheiden
Hier niet hoor! Toen waren we nog heel verliefd, en in datzelfde jaar zijn we ook getrouwd. Nu is het meer een sleur.. (Na 10 jaar..)
Wij hebben een hele grote ''dip'' gehad met 5 jaar maar beetje bij beetje beginnen we er sterker uit te komen!
Hier zijn we nu 7 en half jaar samen en wij hebben die dip wel gehad. Nouja mijn vriend dan. We hadden zo weinig tijd voor elkaar dat hij niet meer verder wou en zei niet meer verliefd te zijn op mij. Echter na een week zonder elkaar wisten we en vooral hij , dat het nie de verliefdheid was maar dat het de sleur was en het weinig tijd voor elkaar hebben. Daarbij kwam ik net uit een burn-out dus geen makkelijke tijd. We hebben nu zoveel doorstaan ( in elk jaar wel iets te verduren gehad) dat we zeker weten dat wij niet zonder elkaar willen.
Gek, ik dacht dat het de 3, de 7, de 12 en de 15 jaar dipjes waren Bij ons was het eerder de 2 dip, we zitten nu aan 9, niks van 3, 5 of 7 gemerkt. Hangt zo van relatie tot relatie af...