opname reflux, ouders bijna niet welkom?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Pleak, 16 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Ons neefje, zoontje van mijn schoonzusje, is sinds gister opgenomen in het ziekenhuis. Hij is nu 7 weekjes oud en hij heeft heel erg last van reflux. Sinds ruim een week ging het echt heel slecht en dus opname.

Maar het rare is dat ze niet welkom zijn gedurende dag in het ziekenhuis. Ze mogen alleen 2 keer per dag langs komen om te voeden en verder niet.
    M'n schoonzusje is dus helemaal verdrietig (logisch, lijkt me echt vreselijk om niet bij je kindje te kunnen zijn)

Wie heeft dit ook wel eens mee gemaakt? Normaal gesproken mag je er als ouders toch gewoon bij zijn en "in-roomen"??

2. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    wat raar je mag toch altijd bij je kind zijn ook ivm met alle behandelingen en zicht hierop. Wat nu als ze BV gaf/geeft?

Nog nooit van gehoord. Is hier ene protocol op schrift van? Dit kan toch niet goed zijn voor binding kind en ouders. Ik zou direct contact opnemen met directie en klact indienen!

3. chantal1606

chantal1606 Actief lid

25 jun 2010
    403
    15
    18
    NULL
    NULL
    Hier ook meegemaakt. Ze wilden Esther opnemen en mij ook 2x per dag laten komen. Dit omdat ze het protocol huilbaby hadden.
    Dus ik gezegd dat zij geen huilbaby was, maar een baby met reflux dat niet goed afgestemd was op medicijnen.

Toen hebben ze het protocol veranderd in "observatie reflux" en mocht ik opeens wel blijven.;)

4. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Nee wat raar. Hier mag je 24 - 7 bij je kindje
    Wel bij extreem huilbabys is hier in zkh beleid dat je niet mag blijven slapen. Maar overdag wel de hele dag aanwezig zijn.
    En dan heb k het over huilbabys zonder medische reden, die dus in een heel strak ritme worden gedwongen om zo rust te geven.

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Wat een middeleeuwse praktijken! :( Ik zou m'n kind oppakken en naar een ander ziekenhuis gaan, als ze dat beleid niet aan zouden passen.
    Op de kinderafdeling is rooming-in altijd mogelijk. Caitlyn heeft met 3 weken oud ook op de neo-natologie gelegen, (geen plek op de kinderafdeling meer) en daar was rooming-in uiteraard niet mogelijk.

6. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Ja lijkt me dat je als ouders onbeperkt toegang moet hebben tot je eigen kind! Wat raar zeg, neefje van mij lag er 2 maanden in vanwege prematuur en de ouders mochten erbij zoveel ze wilden. En de rest van de bezoekers mochten op bezoektijden komen zoals gebruikelijk.

Sterkte met je neefje.

7. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Hun kindje heeft een schisis dus kan niet uit de borst drinken, ze kolf wel full-time dus hij krijgt wel mama-melk.. neem aan dat ze dan dan mee mag nemen als ze langs komen voor de andere voeding.
    We krijgen sterk het idee dat ze ook niet echt bij hel behandelplan worden betrokken, de zorg is echt uit handen genomen.

8. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Ik denk dat ze hem ook op hebben genomen als "huilbaby" maar dit klopt natuurlijk niet..
    Ik zal wat je hier schreef ook tegen hun zeggen, kunnen ze dat met de verpleging bespreken.

9. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik zou dat persoonlijk niet accepteren; ik zou 24/7 bij mijn kind willen kúnnen zijn, dus bv afwisselen met mijn man ofzo. Maar ons buitensluiten zou ik niet laten gebeuren; dan sturen ze m'n dochter maar door naar een ander ziekenhuis waar ik er wel bij kan blijven.

10. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik zou mijn kind niet alleen achter laten. Heb met M meegemaakt (10 dagen oud) dat ze haar alleen wilde opnemen. Uiteindelijk werd er toch een kamer voor ons samen geregeld ...

11. Djooys

Djooys Niet meer actief

Wij hebben dit ook gehad. Zoontje met verborgen reflux en KMA en ons adviseerden ze ook om zo min mogelijk te komen. Eerst was is nog verbaast, maar de volgende dag ben ik onverwachts langs gegaan en op de gang staan kijken. Al die tijd hoorde ik mijn zoontje huilen. Ik ben toen snel naar hem toe gegaan en kreeg hem bijna niet meer stil. Al die tijd heb ik geen enkele verpleging gezien!!!!

Ik zou dit dus nooit meer doen! Echt erbij blijven hoor. Volgens mij laten ze een huilbaby gewoon huilen tot het uit gehuild is en kijken ze niet waarom het een "huilbaby" is...

12. paultje80

paultje80 Lid

21 jan 2009
    92
    0
    0
    zowel bij opnames in een kinderzknhuis als in ons plaatselijke ziekenhuis mochten wij altijd bij ons zoontje zijn. Alleen op de IC konden we niet blijven slapen (wat logisch is) Ik zou persoonlijk direct een gesprek aan vragen hierover en als dit niet veranderd word zou ik denk ik denk ik een scene schoppen :) Zo belangrijk om lekker dicht bij je kind te zijn en en ook belangrijk om alles wat er gedaan wordt in de gaten te houden. Ik hoop dat het snel beter gaat met de baby en dat ze er vaker bijmogen!

13. raspberry

raspberry Niet meer actief

Verschilt wel per ziekenhuis, denk ik hoor!
    Caitlyn heeft veel in het ziekenhuis gelegen en daar was ik 24/7 bij dan, maar dan zag ik verpleging heel veel over de gang op en neer lopen met andere baby's die dan huilden.... In ons ziekenhuis worden ze dus wel getroost :)
    Als ik 's ochtends even douchen was, (andere eind van de gang), ging de babyfoon ook aan en als ze huilde, stond verpleging haar te troosten als ik terugkwam uit de douche hoor :)

14. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    Ik mocht er ook niet bij zijn.. Ten minste mocht komen wanneer ik woh maar niet slapenn. Dit omdst ik zelf ook moest bijtanken.. Sliep 2 uur per dag en was verder alleen maar bezig met troosten

15. adi

adi Niet meer actief

Zover ik het weet mogen ze ouders niet weigeren, tenzij de baby in de wiegenkamer ligt ( op de pasgeboren afdeling), dan is er geen plek voor een ouderbed.
    maar zelfs op de nicu en couveuseafdelingen mag de ouder zoveel aanwezig zijn als die wil, alleen niet slapen.

Mijn dochter is ook even opgenomen geweest ivm reflux, en ik ben echt niet naar huis gegaan.

16. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Pfff ik zou helemaaaal panisch worden als ik niet continue bij mijn
    baby van 7 weken zou kunnen zijn!!!!!
    Zou hier dus absoluut niet mee akkoord gaan

17. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Hij ligt voor zover ik weet niet op de neo (couveuse afdeling) want die is er op die locatie niet. Mijn zoontje heeft na zijn geboorte een tijdje op de neo gelegen en daarna in hetzelfde ziekenhuis als waar ons neefje nu ligt, maar dat is, dacht ik, meer een gewone kinderafdeling.

Denken jullie dat het verstandig is om dit aan haar te laten lezen? Ik vind het moeilijk hoe we ze kunnen helpen en ondersteunen.
    Ik zou het zelf moeilijk vinden om tegen het ziekenhuis in te gaan omdat je toch hoopt/denkt dat ze het beste voor je kindje willen, maar je wilt natuurlijk er ook voor zorgen dat je gewoon bij je kindje kan blijven.

18. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Ik ook :( ik vond het al zo heftig toen mijn zoontje op de neo lag, toen was ik nog in hetzelfde ziekenhuis, sliep alleen op een andere afdeling. Ik moet er echt de hele tijd aan denken...

19. adi

adi Niet meer actief

Ik zou ze gewoon adviseren om toch te vragen in het zkh om andere behandeling. Ouders kunnen op zo'n moment ook in shock verkeren en alles accepteren.

20. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Zo! Knappe dokter die mij van mijn kinderen scheid! Belachelijk zeg ik heb medelijden met de ouders.

Deel Deze Pagina