Het maakt mij niet uit. Die lijst bij de augustus2009 mama's, zijn dat de actieve meiden? Mogen we overigens hier kletsen? Las van de week iets in de lounge over klets-topics dat dat niet mocht ofzo. Maar kan het ook verkeerd begrepen hebben. Er was inieder geval wat onenigheid tussen wat leden en de modjes.
Ja dat wou ik net zeggen, zijn we blij dat deze sprong dalijk voorbij is, krijgen we de 11 maanden sprong! Whaaa dat is al bijna! Maar 't schijnt dat deze toch wel het ergst is hoor. Hier is hij iig tot nu toe de ergste...
He meiden, ik ga afsluiten voor vanavond. Ga nog even bij man op de bank zitten. Ik wens iedereen een rustige nacht en dat het morgen maar weer beter mag zijn dan vandaag. Toedels!!
We hebben het toch over de 8,5 maanden sprong? @Daan, slaap lekker en een voorspoedige nacht gewenst! Ik ga er ook vandoor, vriendlief wil slapen dus tja dan ga ik maar mee. Kan hier nog wel uren doorkletsen magoed voor je 't weet is het alweer ochtend en gaat de wekker (kind) weer. Truste iedereen en bis morgüh!
Kletsen we gewoon door tot 11 maanden! Trouwens zo'n brilletje heb ik ook vorr Zoë gekocht! 8) Je raad het al: DRAMA! Mevrouw vertikt het om 'm op te houden... Zonde, hij was namelijk best duur bij de Prenatal!
Daarom stelde ik ook voor om te verhuizen. Ik vraag me namelijk af of we niet teveel offtopic gaan enzo. De meeste leden zijn niet elke dag actief of hebben al weken niet gepost. Ik denk dat Fabsie, Vreeswijk, Liz0104, Brusje en ik nog het meest schrijven. Het is eigenlijk pas sinds kort weer echt op gang aan het komen.
Wij kunnen er toch gewoon verder in gaan? Of we nou daar kletsen of hier... Afijn, ik ga nu echt. Tjuuuus!
Sjanienu en Daan, slaap lekker! Succes vannacht! Ik ga ook zo aflsuiten, vriendlief is net thuis van het werk. En ben ook moe... Oja, maakt mij echt niet uit waar we kletsen! Met de andere meiden is vast ook gezellig!
Pfff wat een nacht. Meneer was om 01.00uur wakker, toen speentje erin en geslapen tot 05.00uur. Tussendoor nog paar keer wakker maar na een kwartier viel hij weer in slaap om vervolgens een half uur later weer steeds wakker te worden. Om 05.00uur was meneer echt niet meer gezellig. Over 1,5uur kan ik hem naar het kdv brengen. Herlich!
Alsof het zo moest zijn...kreeg deze mail net in mijn mailbox: IN BEWEGING Baby's van negen maanden zijn altijd in beweging. Geef een baby van negen maanden een omgekeerde stoel of een wandelwagen en na verloop van tijd vindt hij het prachtig om deze voort te duwen. De aandrang om rechtop te gaan staan en vooruit te komen is erg sterk. Maar pas op: als baby's vooruitgang boeken op motorisch gebied, gaan ze vaak wat achteruit op slaap- en eetgebied. Veel nieuwe ouders zijn bang dat hun baby's deze vaardigheden niet meer terugkrijgen. Op dit punt in de ontwikkeling lijkt je baby een beetje ongeorganiseerd, omdat hij heel druk bezig is met het leren van nieuwe dingen. HET LANGE AFSCHEID Scheidingsangst hoort bij deze fase van de ontwikkeling. De angst zal in het openbaar duidelijk zijn, maar kan ook zijn slaapgedrag beïnvloeden. Aangezien hij geen gevoel van tijd heeft, zal je kleine nog niet begrijpen dat welterusten geen afscheid betekent. Plotselinge scheidingsproblemen 's nachts komen vaak voor en moeten voorzichtig Plotselinge worden om goede slaapgewoontes te behouden. Als je nachten opeens weer verstoord worden, dan is dit misschien door de angst van je baby om uit elkaar te zijn. In de maanden voor je baby's eerste verjaardag, zal hij misschien wat verlegen zijn tegenover anderen en aanhankelijker dan normaal worden. Dit kan lastig zijn om mee om te gaan, maar het is normaal en een gezonde stap in je baby's ontwikkeling. Terwijl z'n sociale wereld zich uitbreidt en hij leert om zich alleen voort te bewegen, begint hij geleidelijk de angst te krijgen om gescheiden te worden van de persoon die hem veiligheid en liefde biedt. Het is net alsof je baby er bang voor is dat hij je nooit meer zal zien, wanneer je uit z'n gezichtsveld verdwijnt! De angst die je kindje voelt, kan soms zijn slaap beïnvloeden. Door je steeds naar z'n bedje te roepen wanneer hij wakker wordt en ontdekt dat hij alleen is, stelt hij zichzelf gerust en weet dat je er nog bent. Wees niet ongerust, dit is maar tijdelijk, hij heeft gewoon wat meer geduld en aanmoediging nodig dan normaal, terwijl hij door deze fase van onzekerheid gaat. Het zal niet lang duren voor hij zich weer zeker begint te voelen. Bron: Pampers.nl
sjeggg..... jullie moeten s avonds als ik probeer te slapen niet opeens allemaal gaan posten..dan mis ik zo veel sjow sjanie...jij hebt een lekkere nacht achter de rug..getver zeg... hier heeft t gisteren ook tot half 10 geduurd voor ze sliep..was bijna bang dat ik eerder zou slapen... en vanmorgen..ja hoor..half 6 bladiebladieblaat..oh oh oh wat ben ik gezellig wakker.. en nu om kwart voor 7 heb ik mn koffie op..denk ga der der uithalen en eten geven..slaapt ze!!!! nah jah...
Zo hehe, de eerste slokken koffie zitten er in en mijn ogen zijn open dus ik kan even reageren. @Sjanienu, lekkere nacht heb jij gehad, NOT. Dus jij kruipt er straks nog even lekker in als Ryan op het kdv is? @Sweet, hahha. Jij was tenminste verstandig. Lekker dat ze nu slaapt, maar ja, nu ben jij wakker he Hier was het half 6. fles gegeven en niet meer willen slapen. Ik had volgens mij om 6 uur al een bovengemiddeld stressniveau. Dus nu even relaxen met een kopje koffie.
hey dames, Wat een drukte hier gisteravond, had een half uur nodig om bij te lezen . Leuke foto's van de kids. Zal snel ook eens op zoek gaan naar een leuke foto van mijn meisje. En nee, ga niet bij de aug-dames kletsen...daar val ik dan met mijn sept-dame net buiten, snik snik. Vind het hier juist wel gezellig (voor zolang het kan en mag). Hier was de avond drama. Ze wilde niet gaan slapen naar haar avondeten. Elke keer weer huilen/krijsen en ja dan haal ik er gewoon uit (of het nou goed is of niet). Ik kan wel aan haar horen of het menes is. Uiteindelijk na een fles om 10 uur is ze in slaap gevallen...en ik ook, haha. Tot 5 uur geslapen, toen een beetje gemopperd en met speen weer tot 7 geslapen. Dus slapen gaat de laatste dagen wel weer oke. Het eten wordt nu drama, vooral het avondeten. Ze eet super weinig en alles wat haat mond in gaat wordt er met de handjes weer uitgehaald en op de tafel gesmeerd. Ga vandaag maar eens kijken voor potjes (zonder stukjes) kijken of dat erin wil.
Baby's van negen maanden zijn altijd in beweging. Geef een baby van negen maanden een omgekeerde stoel of een wandelwagen en na verloop van tijd vindt hij het prachtig om deze voort te duwen. De aandrang om rechtop te gaan staan en vooruit te komen is erg sterk. Maar pas op: als baby's vooruitgang boeken op motorisch gebied, gaan ze vaak wat achteruit op slaap- en eetgebied. Veel nieuwe ouders zijn bang dat hun baby's deze vaardigheden niet meer terugkrijgen. Op dit punt in de ontwikkeling lijkt je baby een beetje ongeorganiseerd, omdat hij heel druk bezig is met het leren van nieuwe dingen.
@Daan idd.. toen was ik al wakker.. k geef eerlijk toe dat ik even gedacht heb.. nah.. nu maak ik jou wakker en haal je eruit..grin..maar goed..toch lekker laten liggen en nu is ze lekker gevoederd aan t spelen in de box. mbt t stressniveau s morgens.. idee om koffie met valeriaan voor moeders op de markt te brengen....grinz... slaap lekker sjanie hmz boeketje..hier gaat juist t avond eten weer beter.. nu is t fruit verboden..terwijl ze bij mn moeder alles opvreet waar je bijstaat..bijna met lepel en al..hmzz...