Volgens mij kan ie na 9 maanden ook nog komen. Hangt er ook vanaf wanneer je kindje geboren is. Je moet namelijk uitgaan van de uitgerekende datum. Zoë was bijvoorbeeld 2 weken te vroeg, dus zit zij later in een sprong.
Ligt idd aan wanneer je kindje geboren is. Ties is op de uitgerekende datum geboren, dus ik kan gewoon het boek volgen.
Ze is 4 dagen na de uitger. datum geboren, dus dan zou het al geweest moeten zyn. Ze is wel een moppersmurf geworden de laatste tyd en erg vervelend met drinken
Die van ons had 'm rond de Pasen (te laat geboren), was echt een ramp. Kon niks doen! Normaal kan hij heel goed alleen spelen maar toen dus echt helemaal niet. Vond 'm ook lang duren, maar nu is hij gelukkig weer "normaal". Hij kan nu wel kruipen!
Wij zijn er net een weekje weer doorheen (blijkbaar was ze vroeg?). 3 weken lang 's nachts wakker, huilen, krijsen, alleen maar op schoot willen. Ze kreeg binnen 2 weken 2 tandjes, leerde kruipen én staan Hoezo shocking voor zo'n uk. Gelukkig is het nu over, maar voor ons was dit tot nu toe de ergste sprong...
Ryan is precies een week na de uitgerekende datum geboren dus dat klopt wel zo'n beetje met zijn sprong. Gelukkig eet en slaapt hij goed nu met deze sprong. Het vervelende is gewoon dat hij elke ochtend nu om 05.30uur wakker is en zo huilerig is. Vandaag amper gehuild trouwens. Hij heeft nu sinds vandaag wel weer luieruitslag
Hahaha, ja inderdaad! Kan geen toeval meer zijn! Nou, ik heb er ook maar bij neergelegd dat we in een sprong zitten.. Vannacht was Zoë ook weer aan het spoken. Daar lig je dan, wakker om 2u30... Maar vandaag kon ze opeens zelf bij de bank staan!
Ik heb me er ook maar bij neergelegd dat we in een sprong zitten, maar vind het geen makkelijke.... Tot nu toe zeker de ergste! Maar wie weet hoe de andere nog zullen zijn..
We moeten er gewoon even doorheen dames. Die kleintjes hebben er meer last van als wij. Denk je blij te zijn dat het na 10 sprongetjes klaar is, krijg je die puberende peuters .
@Lisszy: Knap hoor van Zoe!!! @ Suze: Hier valt het nog steeds mee aangezien hij voornamelijk slaapt (echt heel bizar). Die van 6 maanden vond ik echt zwaar. Dik 6 weken elke minuut of vermaken of gejengel...pffffff. @ Sjanienu: Dat hou ik me ook voor ogen. Zijn hele belevingswereld veranderd dus niet zo gek als hij dan mopperig is. Zo is het ook enigszins vol te houden .
@Sjanienu, Precies, ik heb er 1 in de sprong en een peuter-puber, die op het moment ook heeel ver gaat ach we moeten idd het positieve er maar van zien he @boefjesmama, jullie 6 mnd sprong, klinkt als ons 8,5 mnd sprong
Verschrikkelijk he? Ik was echt gebroken aan het einde van de dag. We gingen toen van 19-weken sprong naar ziek zijn naar de 6-maandensprong (die begon al heel snel). Dus ben nu echt blij dat het tot nu toe meevalt.
Ja ik ben aan het einde van de dag ook echt gebroken en kijk ook erg uit s'avonds naar het moment dat ik dr op bed kan leggen Hoe gaat het bij jullie met de eenkennigheid dan?? dat is hier ook heel erg, bij andere is het ook meteen huilen en kruipt ze zowat in mee, het is dan net een klein aapje(ook wel weer lief..)
@boefjesmama, dan ben je er een mooie tijd druk mee geweest, dan val je echt van het een in het ander...fijn dat het nu meevalt!!
Ik moet zeggen dat dat gelukkig niet ter sprake is. Hij vind het bij iedereen prima. Heeft nu wel erg last van verlatingsangst. __________________________________________________________________________________________ Op dit moment is het drama hier. Ryan is aan de diarree wat luieruitslag als gevolg heeft. We moeten hem zeker wel om het half uur verschonen want dan heeft ie weer wat gedaan en krijst de hele boel bij elkaar van de pijn. Zó zielig! Als je dan ook alleen maar naar z'n billetjes kijkt is het al krijsen. Hij slaapt nu al een tijdje maar 't zat me toch niet helemaal lekker. Op internet eea opgezocht en op sommige sites stond al dat het maximaal 24 uur mag duren en de kans op uitdroging vrij hoog is. Dus heb maar even net met de huisartsenpost gebeld. Zij vertelde me dat het 3 dagen kan duren en op goede verzorging van zijn billetjes na (wat voor zich spreekt) hoefden wij ons geen zorgen te maken. Bedoel, hij eet en drinkt goed dus de kans op uitdroging zou niet aan de orde zijn. Wel morgen even temperatuur opmeten. Als het maandag nog niet over is dan ga ik met hem langs de huisarts.
@boefjesmama Oh jemig, heftig! Dan kan ik me voorstellen dat deze sprong tot nu toe een eitje is! Hopelijk blijft het zo! Ja, goed hè van Zoë! Het gaat zo snel allemaal, ineens kan ze goed zitten en binnen een klein maandje kan ze ook opeens los staan! @Suze30 Dat is ook zwaar, één peuter-puber en één in de 8,5 mnd sprong! Ik kan me heel goed voorstellen dat je heerlijk van je rust geniet als je kleintjes op bed liggen... Eenkennig is Zoë niet echt. Wel kijkt ze echt de kat uit de boom maar dat deed ze altijd al. En wat ze ook doet de laatste dagen, als we ergens zijn (op visite o.i.d.) verliest ze me geen seconde uit het oog! Wel erg schattig! @Sjannienu1 Zoë is bijna een week lang in de diarree geweest. Mijn vriend begon met buikgriep en heeft ons besmet! Bij mij was het zo over maar bij haar ging het maar door. Ik ben ook even bij de HA langs geweest, die heeft haar onderzocht en meegegeven dat ze veel moest drinken. Dat deed ze al waardoor ze niet uitgedroogd was. Sinds 2 dagen is het gelukkig bijna over, nu heeft ze nog maar 1 spuitluier per dag en verder een vaste plak. Ook fijn voor mij, de wasmachine draaide wel 3 x per dag met poep-kleren! Succes met Ryan, vooral die uitslag op z'n billetjes is zo sneu..
Ja, maar als ik dat van jou zo lees, was het bij haar niet zo erg als bij Ryan. Ik heb het wat dikker ingesmeerd dan anders (gebruik Natusan) en het opvallende was toen de spuitluiers afnamen, werd haar uitslag ook gelijk minder.
Ik gebruik Bepanthen en Maizena. Hij heeft al eens eerder luiteruitslag gehad en toen werkte dit heel goed. Maar toen had hij geen diarree. Maar voor nu, zolang hij nog diarree heeft zal de uitslag ook niet minder worden. Hij poept zó vaak, daar is gewoon niet tegen te verschonen. Overdag verschoon ik hem gewoon om het half uur, dat is ook echt nodig nu. Maar ja zoals nu als hij ligt te slapen en vannacht ga ik hem niet steeds wakker maken. Dus de ontlasting heeft dan lekker de tijd om in te werken . Klinkt heel vies als ik het zo zeg maar zo is het nou eenmaal. Volgens de mevrouw aan de telefoon van de huisartsenpost moet het vanzelf overgaan. Zie trouwens net je topic over het exceem van Zoë. Hoe gaat het nu?