De 8,5-maanden sprong...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sjanienu1, 5 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Nou als ik dat zo allemaal lees ben ik er nog snel vanaf gekomen.
    Het 1e wat ik ook zei toen Ryan eenmaal geboren was; Doe het zo weer. :)
    Niet om op te scheppen maar alles ging gewoon té perfect.
    Zwangerschap, nergens last van gehad. Ja, de algemene dingen zoals vocht en slapeloosheid. Bevalling ging super snel en niks geen complicaties. Amper ingescheurd. 't was super mooi weer dus daar wordt je ook wel vrolijk van. De kraamweek was ook super, lieve kraamvrouw. Zou haar bij een eventuele 2e graag weer willen hebben. Maar omdat dit alles zó perfect ging ben ik steeds bang dat het bij de 2e tegen zal vallen. :)

Hebben jullie al plannen voor een 2e? (of 3e..)

2. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Absoluut niet. Ik zeg nooit nooit, maar voorlopig dus echt nog niet. Geen ideale zwangerschap (mijn bekken kantelde steeds dus veel bekkenklachten gehad), geen ideale bevalling (hoewel ik het ook wel zo weer zou doen hoor ben er ook heel goed uit gekomen 1 hechting en 1 sierhechting) en geen ideale baby (eerste 3 maanden huilbaby en hij zit pas sinds hij 7 maanden is echt lekker in zijn veel daarvoor heel veeleisend). Dus nee...moet er voorlopig nog niet aan denken ;)

3. Boefjesmamma

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Gouda
    Klinkt wel heel negatief die post he? Is niet de bedoeling.
    Ik geniet echt van mijn mannetje, maar zowel lichamelijk als geestelijk ben ik echt nog niet toe aan een tweede.

4. Boefjesmamma

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Gouda
    Ow en dames...lekker toch dat jullie bevalling zo vlot ging! Niet voor schamen hoor :)
    Mijn lijf werkte gewoon niet helemaal mee. Waarschijnlijk zijn mijn vliezen gewoon te vroeg gebroken.

5. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    owk... wijntje erbij... mijn avond is begonnen..muts is extra vroeg naar bed.. ( ze wilde der middag slaapje toch niet rekken)

ik geloof dat ik een hekel begin te krijgen aan sjanie en boeketje sjee..zo snel.. :x( grin)... nee hoor.. fijn voor jullie.. of hebben jullie nu zo iets van..k heb t niet echt meegemaakt..( dat hoor je nl ook nog wel eens bij die snelle bevallingen)

Ik heb de eerste 6 maanden dat smurf er was heel hard geroepen ik wil er nog een..nu nu nu nu nuuuu!!! ik weet nu dat dat mn hormonen nog waren :D.. nu roep ik heel hard..nee nee nee..
    Zwanger zijn is mijn ding niet ben ik achter.. begrijp me goed.. ik ben dol op mn smurf.. mag niet klagen..is erg lief ..en tevreden.. maar damn..als ik der gewoon bij de ah had kunnen halen had ik t ook gedaan en had ik niet eens de airmiles hoeven hebben :) Bovendien vraag ik me hard af of mijn relatie een tweede zwangere ik kan handelen.. ik was een emotionele jankende afhankelijke bankmuts :) ja ja 9 maanden lang ( op mn werk hadden ze al weddenschappen lopen...hoe snel krijgen we der vandaag aan t huilen grin)

Ik heb dus ook t idee.. dat een tweede zwangerschap net zo als de eerste zal zijn en ik weet niet of ik dat emotioneel trek..ondanks dat ik weet dat ik weer *normaal* word

6. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Hmmm ;)

7. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    t was maar een grapje :(

Ik hoop trouwens niet dat Daan nog steeds een overstuur kind heeft..

Deze is ook weer eens wakker geworden na een uur en ligt te jengelen... zo van ..ik wil slapen..maar t lukt ff niet... :(

8. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Ik zit ook alweer met een baby die niet wil slapen.
    Heb hem maar weer ff naar beneden genomen.

9. Boefjesmamma

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Gouda
    Hier ligt Aaron vanaf 19.30 op bed. Hopelijk blijft hij daar ook.
    Sterkte meiden!

10. Boeketje

Boeketje Actief lid

30 nov 2009
    431
    18
    18
    Zuid-Holland
    @ Sweet; ik durfde het ook niet echt goed te posten... Ik vind je nog steeds wel aardig hoor :) haha

Moet zeggen zit ondanks deze sprong toch nog wel te denken over een tweede. Wil ze het liefste qua leeftijd dicht bij elkaar. Wacht alleen nog even omdat de "toekomst" nog niet helemaal duidelijk is qua werk van mijn vriend en de plaats waar hij terecht komt (hij is chirurg en kan dus in Maastricht terecht komen maar ook in Groningen en alles ertussen in. Eind december loopt zijn contract af). Ik ben een erge zenuwpees wat dat betreft en wil eerst rust in mijn leven en een leuk huisje (waar we nu zitten is eigenlijk iets te klein voor nog een kleine. En 16 hoog is ook niet ideaal voor een kleine). Dus als hij een contract heeft en we een nieuw huisje hebben gaan wij voor een 2e.

11. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    ik heb der ook maar even in slaap gewiegd.. t jengelen werd steeds dwingender...

@sjanie
    hopen dat je een betere nachtrust hebt dan afgelopen nacht

@ boefjesmama,
    ik hoop voor je dat hij inderdaad een lekker nachtje doortrekt

@boeketje
    herkenbaar hoor dat zekerheid willen voor je verdere plannen maakt hier ook zo . Maar wel irritant dat hij zelf weinig invloed heeft op waar hij heen gaat..
    Dicht op elkaar zou hier eigenlijk ook wel moeten ivm leeftijd, maar nu nog ff niet..als ze een jaar is denken wel wel verder:)

12. Boeketje

Boeketje Actief lid

30 nov 2009
    431
    18
    18
    Zuid-Holland
    Ach zo leer ik wel flexibeler te zijn en de touwtjes uit handen te geven.
    Qua leeftijd heb ik iets minder haast (bijna 30), al hoe wel als het aan mij ligt wil ik zeker wel 3 kinderen, misschien 4 (mijn vriend vindt 2 voldoende) dan zal ik ze toch wel een beetje dicht op elkaar moeten krijgen.

Zo ga nu ook maar eens een wijntje pakken...

13. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    4??? omg... nah ja.. op een artsen salaris moet dat ook wel kunnen.. nee geintje hoor.. leuk.. je hoort t niet veel meer dat een groot gezin gewenst is.. ik heb er altijd 2 gewild, maar weet t nu dus niet zeker.. ook omdat de meeste zorg ivm werk van mn vriend bij mij ligt.. en dit vind ik soms al zwaar ( lees..de erg vroege ochtenden)

en qua leeftijd..tja ik word in juni 34...dus ik moet geen jaren meer wachten...

loslaten is goed... moeilijk.. maar goed :)

maaar...... ik ga een nieuw wijntje scoren.. en bank hangen met een man die net de afwas deed..en geloof ik mijn vriend is :)

spam ze allemaal vanaaf.. ik lees t morgen ochtend wel voor ik naar mn werk ga

enne.... * kruist vingers duimen en tenen) een goede nachtrust allemaal :)

14. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Ik wilde net gaan zeggen dat Ryan eindelijk slaapt na 1,5 uur beneden te hebben gezeten, maar ik hoor hem alweer...

15. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Zo meiden, Noor is uiteindelijk na veel gedrein toch in slaap gevallen. En ik ook, op de bank hihi. Dus werd om 21.20 uur pas weer wakker haha. Nou ja, ook wel lekker.

Ik hoor haar af en toe kreunen, maar ze slaapt wel.

@Sweet, je gaat mijn verhaal ook niet fijn vinden dan.

Weeën begonnen op zondagochtend 07.00 Gelijk om de 5 minuten, hielden ong. een minuut aan.
    Om 10.30 uur getoucheerd (4cm) en braken mijn vliezen. Toen kreeg ik persweeën en dat in combinatie met meconiumhoudend vruchtwater werd dus een leuk ritje naar het ziekenhuis (met een zenuwachtige vk haha)
    Om 11 uur 6cm
    Om 13.15 uur 10cm en ik mocht eindelijk persen.
    En om 13.57 uur is ze geboren.

Dat ging dus heel snel idd. Beetje te snel als je het mij vraagt.

@Sjanienu, Ryan wakker geworden?

Zo, pak er ook even een lekker wijntje bij. Dan even verder lezen.

16. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    hey meiden,

zo jullie hebben flink zitten kletsen:$ kletsen zo een paar pagina's vol,gezellig hoor!;)

ik heb wel alles bij gelezen, pak het vanaf hier weer even op!

@sjanienu, ryan gaan slapen?! danique ligt de hele tijd te mopperen, maar heb er nog niet naar toe hoeven gaan.

danique's bevalling was de snelste en makkelijkste van de 3,

7.30 wakker geworden met weeen(heel licht, dacht dat ik buikkramp had van de bbq de dag ervoor)
    09.00 nu heb ik door dat het echt weeen zijn
    (naar het zh ivm medische indicatie)
    11.45 persweeen
    11.50 danique geboren!

dus mag niet klagen denk als ik zo (veel) van jullie verhalen heb gelezen...

nou wens jullie allemaal een goede nacht!!
    weltrusten

17. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Eindelijk slaapt hij weer sinds 8 uur. *afkloppen*. We zijn net zelfs nog naar de apotheek gereden die bij het ziekenhuis inzit om wat voor zijn slapeloosheid te halen. Had even gegoogled en kwam Kindival van VSM tegen. Maar ze hadden het niet. Morgen maar even bij Kruidvat kijken ofzo. Heeft iemand hier ervaring mee trouwens?
    Weet je wat het gekke is, s'morgens is Ryan niet te genieten. Dan is het echt het sprongetje; hangerig, huilig en humeurig. Maar s'middags na zijn slaapje is het een heel ander kind. Dan is hij vrolijk en kan hij zichzelf ook leuk vermaken. Herkent iemand dit?

Mijn vriend en ik gaan trouwens morgen lekker een dagje uit, naar de Efteling. Ryan gaat gewoon naar het kdv, heeft hij toch niks aan.

18. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    @boefjesmama, ik herken je gevoel wel hoor van " nu nog even niet" bij mijn kinderen zit er 4 en 3 jaar tussen, zijn alle 3 huilbaby's geweest, dat moet jezelf ook eerst even een "plekje" geven, want die eerste maanden zijn dan echt slopend..

Oh ja, ik denk dat we nu wel compleet zijn:D maar dat zei ik na de 1e en 2e ook, heb altijd graag een groot gezin gewild.

19. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Hoop dat het mopperen bij Danique niet doorzet :(.
    Zoooo zeg jij hebt een snelle bevalling gehad!

20. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    @sjanienu, oh lekker een dagje weg met je vriend! heeft de kleine ook niets aan, is ook wel lekker even met zijn 2tjes eruit!

ik herken dat niet, maar op het kdv hebben ze niets met danique te doen,ze gaat gewoon dr eigen gang en speelt lekker, hoe gaat dat met ryan dan?

Deel Deze Pagina