De 8,5-maanden sprong...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sjanienu1, 5 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    @sjanienu, nee dat hoop ik ook niet:(ze begint ook weer te hoesten..
    alle 3 de bevallingen waren wel snel, de 1e met 6,5 uur, de 2e met 5 uur en danique dan iets korter dan 4,5, vond dat wel heel apart, s'morgens "gewoon' wakker worden en dan voor de middag gewoon weer een kleintje erbij hebben;)

2. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Dat is juist het gekke, op het kdv hebben ze er ook niks mee te doen. Maja daar heeft hij aandacht en afleiding genoeg he.
    Heb gewoon het idee dat hij zich soms verveelt ofzo (ligt speelgoed zat). Naja maar goed ook dat het daar goed gaat, weer een zorg minder.

Ik ga ook zo mijn bed opzoeken. Truste iedereen, goede nacht gewenst!

3. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    ja ik ben ook blij dat het daar goed gaat! idd weer een zorg minder!

weltrusten allemaal, ga ook maar eens naar boven!

4. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Sterkte en succes vannacht iedereen! ;)

5. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    @Sjanienu, geen ervaring met Kindival hier.

Noor is 's morgens ook wel mopperiger dan 's middags, maar over het algemeen gewoon jengelig. Zij doet bijna nooit een slaapje overdag, dus daar zal het ook aan liggen. Al moet ik zeggen dat ze sinds deze sprong wel vaker te porren is voor een half uurtje in bed.

Lekker dat je morgen naar de Efteling gaat. Even tijd voor jullie samen. En het is mooi weer, perfect dus.

@Boefjesmama, kan me goed indenken hoor dat je dat gevoel hebt over een evt. volgend kindje.

6. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Ja, iedereen een goede nacht gewenst! *duimt voor ons*

7. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    @daan, gefeliciteerd met je rol!! super!:)

8. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Heel herkenbaar!!
    En veel plezier morgen.

Ga nu even verder bijlezen ;)

9. Boefjesmamma

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Gouda
    @Suze: Het zal inderdaad ook een stuk verwerking zijn. En wat balen dat ze alle drie een huilbaby waren zeg. Ga je er met een volgende makkelijker mee om of is het dan nog steeds zo slopend?
    En wat een snelle bevallingen joh. Lijkt me inderdaad vreemd dat je wakker wordt en bij lunchtijd heb je een kindje :).

@Daan: wat apart dat Noor bijna niet slaapt overdag zeg. Nou moet ik zeggen dat Aaron ook nauwelijks sliep. Was meestal 2x half uur/3 kwartier. Maar sinds de sprong slaapt hij overdag zo'n drie uur bij elkaar. Heerlijk! Kan me voorstellen dat je af en toe dan gek wordt van het gejengel.

Slaap lekker allemaal en hopelijk een rustige en lange nacht!

10. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Hey Meiden,

Wat heb ik genoten van jullie geklets, zo herkenbaar allemaal.
    Ben helaas te druk geweest om echt actief mee te doen :)

Maarre even een update:

Bevalling: bij een evt tweede (het is niet zo gemakkelijk geweest om zwanger te raken) heb ik minimaal een traumapsycholoog nodig :p, wat een hel!! Hoef vast niet in details te treden...

Gastouder: daar is Puck een engeltje. Hele dag zoet bezig en lekker met de andere kindjes spelen :$. Zou je die ook kunnen huren voor thuis?? (bij de speel-o-theek ofzo :D)

Slapen 's avonds: het in slaap vallen duurt ong een uur en gaat gepaard met een hoop geklets en gepiep. Meestal gaan we niet kijken (hebben een babyfoon met camera voor ons eigen gemoedsrust) omdat mevrouw dan erg hard begint te piepen!!

Kindival: goede dingen over gehoord! Zou het zeker proberen.

Hoe was jullie nacht??

Fijne dag vandaag, ik ga nog een dagje werken en dan ben ik weer wat actiever van de partij :)

ps blijven spammen, heerlijk al die augustusbeeps :D

11. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    goedensmorgens allemaal

Hier is t een redelijke rustige nacht geweest....vergeleken bij jullie verhalen.. ff gepiept om half 3 speen erin en klaar..en vanmorgen om half 6 was ze weer up to date...( mama nog niet eigenlijk)

mijn gunst zeg..wat een speed bevallingen bestaan er...en hoewel ik niet tevreden ben over hoe mijn bevalling gegaan is,is t gelukkig niet zo geweest als bij Elke.. dat klinkt ook heftig als ik t zo lees..

Kindival ken ik niet en gebruik ik ook eigenlijk niet.. k heb een slaapkop..slaapt eigenlijk al vanaf 6 weken de nacht door en nu slaapt ze van 19.00 tot 6.00 en overdag ook nog zo een 4 uur verdeelt over 2/3 slaapjes.... t lijkt me erg zwaar een kind wat overdag niet/amper slaapt

hier is t btw ook zo hoor dat ze bij oma en of zus ( de vaste oppas) erg relax is.. eet al der eten op..dat doet ze bij mij niet altijd...:(

ow en Daan.. ik vergeef je mbt je bevalling:D ... fijn dat je ook ff lekker op de bank hebt liggen slapen.. kennenlijk had je t ff nodig.. Ik merk dat ik in mn zwangerschap..maar nu ook nog daarna.. ook te pas en te onpas in slaap kan vallen.. grin..voel me soms zo een oma

Ik ga vandaag een dag extra werken..en wens jullie allemaal een prettige dag

Sjanie,... laat je de sprookjesboom staan in de Efteling? :) Ik vond die show met die dansende elfjes op die waterlelies altijd zo mooi...

12. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Goedemorgen dames!

Ryan heeft lekker doorgeslapen vannacht, hij werd pas om 07.30uur wakker. Maja hij lag er ook pas om 23.00 in...
    Mijn kleine minimensje is vandaag alweer 9 maanden! Wat vliegt de tijd toch. Voor je 't weet zitten we z'n 1e verjaardag te vieren.
    Afijn, wij gaan Ryan naar het kdv brengen en dan gaan wij lekker naar de Efteling. Doeiiiii!

13. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Lieve meiden!!

Net alles even bijgelezen! Wat een gezelligheid hier!
    Ik had het druk druk gister.
    Eerst bij mijn vriendinnetje in het zh geweest. IK BEN VERLIEFD!!!! Wat een prachtig popje is Ninthe! Met mama gaat het ook goed. Ze inderdaad geopereerd en mag vndg aan het eind vd dag naar huis als het goed is.

Toen als een speer naar mijn schoonouders. Daar bleek dat Zoë maar 1 uurtje had geslapen 's middags en bekaf was. En toen ik met haar aan het stoeien was, zag ik een nieuwe tand! Rechts bovenaan!!! *TROTS* :D
    Maar toen we thuis kwamen om 19u wou mevrouw niet slapen. De hond moest er ook nodig uit, dus hup, Zoë uit bed en in de draagdoek en aan de wandel (normaal als ze slaapt neem ik babyfoon mee). Uiteindleijk sliep ze pas tegen 22u30.. Vannacht om 2u45 was ze er weer. ik had geen zin in moeilijk doen, dus heb een fles voor dr gemaakt, daarna sliep ze weer heerlijk! ;)
    Pfff, toen vanmorgen verslapen... Nou ja, gelukkig zijn ze hier niet zo moeilijk op het werk!

14. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Allereerst gefeliciteerd met de 9 maanden van Ryan!

Je bent ontzwangerd haha :p

Wat lekker meid dat hij zo mooi heeft doorgeslapen, ook al sliep hij dan pas zo laat.

Have fun in de Efteling.

Noor was hier weer vroeg in de weer en niet meer in slaap te krijgen.
    Ze is redelijk rustig/vrolijk. Zo rustig, dat ik niet door had dat ze de brokjes van onze kat te pakken had. Ondeugd! :D

15. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Zo jij bent idd druk in de weer geweest. Niet gek dat je je hebt verslapen.
    En een tandje, goed hoor. Hoeveel heeft ze d'r nu?

Fijn dat het goed gaat met je vriendin en haar kindje en dat ze vanmiddag naar huis mag.

16. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    (Doe het ff in 2 keer, anders wordt het bericht ook zo aso-lang ;))

Ooke, even inhaken op jullie gesprekken, als ik het nog weet (vroeg, heb nog maar 1 koffie gehad).

Bevalling en een twwede:
    @ boefjesmama
    Respect! Wat een eind, 79 uur!!! Kan me voorstellen dat je alles bijelkaar nog even neit aan een tweede wil denken en optimaal van Aaron wil genieten.

@Sweet:
    Ook heftig hoor! Ging herstel van keizersnee een beetje snel?

Mijn bevalling was "volgens het boekje". :)
    Begon met breken vliezen om 11u
    14u begonnen weeën, heel geleidelijk. Zelf om 17u30 nog pannekoeken gegeten.
    Om 18u30 regelmatig om de 3 minuten
    21u30 in ziekenhuis en toen kwam ik in een soort roes. Weet het niet heel goed meer. Maar om 00.30 voll. ontsluiting en om 2u26 was ze er. Wel lang persen, maar met het gevolg dat van onder alles nog in tact was! :D en alles zonder ruggenprik, ben ik wel een beetje trots op.
    Had het al eerder gezegd hier, maar een tweede lijkt me super. Echter vriend verminderd vruchtbaar, dus moet via zh gebeuren... :( Dus mocht het nog een keer lukken ben ik al héél blij!
    We zeggen wel eens, zwanger worden heeft zoveel tijd en verdriet gekost, we hadden ook wel een goede zwangerschap en bevalling verdient... ;)

@Elke
    Wat een poeperd! Lekker hè, papier? :D

@Sjanienu
    Gefeliciteerd met Ryan's 9 maanden!!
    En heel veel plezier in de Efteling!

Nou, ik hou het hier bij voor nu!

17. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    3!! :D Deze zag ik niet echt aankomen!

En waren ze lekker? De brokjes van de kat? ;)

18. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Ik geloof het wel, ze vond het namelijk niet leuk toen ik haar er bij weg haalde.

Hihi, normaal heb ik een hekje, zodat ze de keuken niet in kan tijgeren, maar dat was ik vergeten dicht te doen. Meestal komt ze niet zo ver ;)

Klinkt als een mooie bevalling Lisszy. Ik hoop dat het lukt om dit nog een keer mee te mogen maken.

19. Boefjesmamma

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Gouda
    @Sjanienu: Veel plezier vandaag. Geniet er lekker van!

@Lisszy: Fijn dat je vriendin naar huis kan. Ik vond het maar niks om in het ziekenhuis te liggen terwijl je net bevallen bent. En hoera voor Zoe's tandje! En kan me voorstellen dat als je zo veel verdriet hebt gehad om zwanger te raken je niet meteen weer die ellende in wil. Ik hoop van harte dat het jullie gegund is een brusje voor Zoe te mogen krijgen.

@Sweet: Was je snel hersteld van de KS? En ben je niet bang voor een 2e bevalling?

@Elke: Wat een lieffie die Puck! En het papier is lekker zo te zien :D. En dat klinkt niet heel fijn inderdaad bevalling i.c.m met de woorden 'hel' en 'traumapsycholoog'. Maar...ik ken iemand die zo haar eerste bevalling ook beschreef en de tweede bevalling had ze niet eens door dat die begonnen was. Toen ze bij de gyn kwam van: goh, het rommelt...had ze al 6 cm en 2 uur later was haar dochter er.

@ Noor: Wat een spookje! :D Als het opeens stil is, weet je eigenlijk al genoeg he?

Hier ging het goed. Hij sliep om 19.30 en heb hem niet meer gehoord. Sterker nog: hij slaapt nog :) :) :)
    Aaron had gister in bad ook een grappige actie. Hij heeft van die stapelbekertjes om mee te spelen. Op een gegeven moment heeft hij 1 bekertje in zijn handjes en pakt het als een drinkbeker en neemt zo een slok badwater :$
    Hij had gister wat verhoging en nog steeds zure luiers dus ik ga er maar vanuit dat er nog meer tanden aankomen al zie ik nog niks (ik mag ook niet kijken of voelen).

20. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Oei Elke, volgens mij heb ik er overheen gelezen, maar idd 'Hel' en 'Traumapsycholoog' klinkt idd niet best. Ik weet niet eens goed wat te zeggen hierop.

Oh die puck hihi. Geweldige papier foto. Laat dat (dure)speelgoed maar zitten. Ze vermaken zich prima met papier, schoenveters, gordijnen, cdhoezen, toiletrollen, sokken etc. :p

@boefjesmama, haha ja. Als het stil is.....

Lekker dat Aaron nog slaapt. Is misschien in combinatie met zure luiers/verhoging en dus aankomende tandjes misschien niet geheel onverstandig.

Noor haar hele hoofd is verboden gebied momenteel. Volgens mij heeft ze ook een beetje last van haar ene oortje. Kan wel denk ik he, icm tandjes?

@Lisszy, 3 tandjes al. Gaat lekker zeg. Noor heeft er anderhalf. Of naja eigenlijk 3 kwart. 1 halve en een puntje. Allebei boventanden.

Deel Deze Pagina