De 8,5-maanden sprong...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sjanienu1, 5 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Nou heb ik totaal geen verstand van borstvoeding maar is dat normaal dan dat je later ongesteld wordt?

Heb eens even in het boek zitten kijken, bij de sprong van 11 maanden staat het bekende 'ik-wil-niet-slapen'....;)
    Ik herken het gelijk het stukje wat erbij staat.
    Tja, deze sprong duurt nu al zo lang dat hij als het ware zo in de 11 maanden sprong terecht kan komen ;).

2. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Als je bv geeft maak je een soort hormoon aan waardoor je geen ei-sprong krijgt en dus niet ongesteld wordt. Vaak als je minder bv geeft (niet meer om de 4u) komt de cyclus vanzelf weer op gang. Behalve hier dus!:(

11mnd=sprong bekend om niet-willen-slapen?!?!?!
    NEEEEEE!!!!! Dat is niet eerlijk! Ik wil mijn nachten terug! :x
    Inderdaad, volgens mij rollen we zo van de 8,5 mnd in de 11 mnd...
    Leuk hoor! ;)

3. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    :( Veel van de dingen die in de 11-maanden sprong kunnen gebeuren staan ook bij de 8,5-maanden sprong, dus ook het slaapprobleem.

4. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Hmmm... gezellig!
    Ben je trouwens nog steeds alleen of is je vriend al klaar met werken? Mijn vriend is nog druk aan het feesten...

5. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Nee die is nog steeds aan het werk. Daar waar hij nu is, is pas om 00.00uur afgelopen. Nah en dan moet hij nog afbreken enzo dus die is niet voor 01.30uur thuis.
    M'n schoonouders zijn vanochtend terug gekomen van vakantie (Turkije) en ze hadden voor Ryan blauwe Croc's meegenomen...zó schattig! Ik vind die dingen oerlelijk (bij volwassenen) maar bij Ryan staan ze echt kei stoer!

6. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Oh, ook flink laat dus! Heb geen idee hoelaat het hier wordt.

Wahaha, die crocr vind ik ook erg lelijk bij volwassenen. Ben benieuwd hoe ze bij Ryan staan! Moet ook hoognodig opzoek naar nieuw schoeisel voor Zoe voor de zomer. Best moeilijk vind ik!

7. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Ja ze zijn nog wel te groot hoor die Croc's, maat 20 is dat.
    Zal morgen wel even een foto van maken.
    Ik ben ook opzoek naar zomerschoentjes/sandaaltjes voor Ryan.
    Hij heeft Puma schoentjes maar die gaan helemaal naar de kl*te door het kruipen buiten op de stenen. En op het gras blijft hij natuurlijk ook niet de hele middag zitten haha. Maar weet nog niet precies wat ik wil. Moet niet te warm zijn in ieder geval.

Ik ga maar eens afsluiten, ben moe. Het is maar weer afwachten tot hoelaat Ryan morgen slaapt. Truste!

8. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Je bent me voor. Ik ga ook slapen, mijn bed roept (en Zoe gelukkig niet ;)).

Slaap lekker!

9. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Hier geen 3 H's, ze is gezellig en speels. Iets moeilijker met gaan slapen, maar het valt allemaal nog mee. Alleen: ze vertikt het om te drinken! Eten gaat best goed, maar drinken? Ho maar. Ze was al flesweigeraar, maar weigert nu ook de borst. ik word er gék van! ...en ik maak me zorgen...

10. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Hmmm, dat is wel zorgelijk idd, ik ken het probleem. Hoelang wilt ze nou al niks? Ryan had het laatst iets van 3 dagen. Je maakt je dan gelijk zorgen dat ze niet uitdrogen. Wil ze ook geen sap oid? Dan heeft ze iig wat vocht binnen.

11. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Nou..vanochtend om 6 uur nam ze de borst weer. Heb ze net uit bed gehaald. Ze had geen koorts en een kleine plasluier. De urine is dus wel wat donkerder, maar dat val te verwachten.

Ik ga nu zo pap geven met extra veel vocht erin. Kijken of ze daarin trapt. Drinken wil ze eigenlijk nergens goed uit. Kleine slokjes en de ene dag beter uit het ene dan ht andere. Tot op heden boekt het oefenbekertje van difrax, een doodnormaal pakje met een rietje en de beker met het rietje van Nüby nog enig succes. Maar steeds te weinig om te zeggen: ja..nu drinkt ze goed.

12. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

@ Hellen. Vervelend he, als je kindje niet wil drinken. Hoe is het met de pap gegaan? Hoop voor je dat ze nog wat binnen gekregen heeft.

We zijn gisteravond met Frummel naar een pannekoekenhuisje geweest. Echt heel leuk. Hij had een lekkere pannenkoek met aardbeiënjam, en dat ging er goed in! De tafels om ons heen moesten wel lachen om zijn hhmmmmm geluidjes :D.
    De was de eerste keer sinds zijn geboorte dat mijn vriend en ik samen ergens hebben gegeten. Werdt echt tijd en dit gaan we zeker vaker doen! Misschien van de week zelfs even met zijn tweetjes.
    We hebben hier geen familie die op kan passen, maar misschien de buurtjes maar even heel lief aankijken ;).
    Savonds slaapt hij toch wel, dus ze hoeven alleen maar de babyfoon mee te nemen.

Wat gaan jullie doen vandaag? Plannen of gwoon lekker in de tuin zitten?

13. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Dag dames!

Kom even melden dat ik nog leef en mee lees. Alleen even geen energie om te reageren. Ben er morgen weer!

Kussies.

14. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    hey meiden,

ik heb even bijgelezen! was (gelukkig) niet zo heel veel;)

we hebben 2 lekkere dagen gehad, lekker genoten van het mooie weer!
    danique heeft wel heel veel gehuild de afgelopen dagen, weet het soms echt niet, ik weet dat het de sprong is, maar zoals ze vandaag ook weer huilde....pfff, wordt er soms wel moedeloos van!
    hebben jullie kids ook dat ze niet bij papa willen? danique wilt er op het moment niets van weten het is echt alleen maar mama. ze heeft vandaag nog geen 2 sec zelfs gespeeld de rest alleen maar gehangen bij mij op schoot. gelukkig gaat het slapen goed!

@sjanienu, merk je wat van de goudpapaver?

@hellen, vervelend dat je meisje zo slecht drinkt! kan me voorstellen dat je,je daar zorgen om maakt! hopelijk gaat het snel weer beter!

sorry dat ik niet op de rest reageer, ik weet niet meer zo goed wie wat schreef:)

15. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Rustig maar lekker uit, en vertel morgen maar hoe het met je gaat ;)

xxx

16. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

He, voel me wel verwaarloosd zo :p

Maar hier oko wel een beetje hoor, Frummel zit het liefst bij mama.
    Maar kan gelukkig wel nog lekker zelf spelen. En slaapt overdag erg veel.

17. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    @ Helen; Hoe gaat het nu met het drinken? Al enige vooruitgang?

@ Suzie; Leuk joh dat jullie met de kleine meid zijn wezen pannekoeken eten. Vond ze zeker wel lekker he?
    Wij zijn nog niet met Ryan uit wezen eten eigenlijk, komt nog wel. We gaan wel vaak met z'n 2-en.
    Hier is het wel een periode geweest dat het alleen maar mama was, nu mag papa ook ;).
    Hij dronk toen de fles zelfs niet eens bij mijn vriend, moest ik doen.
    Kan eigenlijk weinig verschil merken van de goudpapaver. Hij sliep zowieso s'nachts wel goed dus kan nou niet echt zeggen dat ik daar verschil in zie. Hij ligt nu in bed en het is weer afwachten wanneer hij weer wakker wordt. Zal over een uurtje wel weer feest zijn.

Wij hebben vandaag ge-BBQd met mijn schoonouders en zwager met vriendin. Nu ben ik helemaal uitgeteld haha. Krijg je van dat warme weer in combinatie met dat geschrans. Ryan was erg lief vandaag, lekker gespeeld en amper gehuild. Zou het sprongetje dan eindelijk ten einde lopen...? Vind het na 5 weken ook wel welletjes geweest. :)

18. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Was idd wel leuk Sjanienu1! Maar onze meid is wel een mannetje ;).
    Hij smulde goed van de pannekoek inderdaad. Ging heel goed, tot hij echt moe werd, toen begin hij een beetje te zeuren, maar we waren eigenlijk al klaar, dus konden meteen gaan.

Hoop voor je dar Ryan uit zijn sprongetje is. Wordt idd wel tijd ja.

Wat is goudpapaver eigenlijk?

19. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    @suzie, gezellig met zijn 3tje uit eten! pannekoeken gaan er meestal wel in he!

@sjanienu, 5 weken:$ wij zitten er nu 3 weken in en ben het echt wel een beetje zat nu:) maar dan wordt het ook wel tijd dat het over gaat! anders kom je van de ene in de andere sprong;) lekker hoor bbq-en, hebben wij gisteren gedaan! gezelli!

20. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    Zucht.... mag ik me bij jullie aansluiten??? Volgens mij heb ik een hele lieve dochter die ook in de 8,5 maandensprong is beland :(. Jengelen, slecht eten, niet zonder mama willen..... Hopen dat het snel voorbij is!

Deel Deze Pagina