De 8,5-maanden sprong...

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Sjanienu1, May 5, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

May 27, 2008
    2,602
    6
    38
    Female
    Ja, dat is het ook. Zolang hij die spuitluiers heeft, blijft het irriteren!
    's Nacht smeerde ik een overdreven dikke laag op haar billetjes, zodat de ontlasting de minste kans had om op het huidje te komen. En wat ik ook wel deed (de eerste 2 maanden vanaf haar geboorte had Zoë zo vreselijke uitslag dat het wel brandplekjes leken) even lekker in met blote billen laten liggen.
    Ik weet niet of Ryan zich al voort beweegt, maar even een dikke handdoek eronder voor eventuele "ongelukjes". Zuurstof doet ook wonderen namelijk!

Zoë's eczeem houdt maar niet op... Word er een beetje moedeloos van! Zie mijn reactie daar. ;)

2. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

Sep 6, 2008
    6,495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Ja voor de nacht smeer ik idd ook een dikke laag op.
    Wij hebben hem vandaag in zijn blote billen laten spelen, maar omdat hij continu diarree spuit zat de hele kamer steeds onder en hijzelf ook. Morgen nog maar eens proberen. Of hij zich al voortbeweegt?
    Oh hij kruipt al een tijdje, staat zelfs al uit zichzelf steeds tegen de tafel en bank. Dus overal zit het ;).

Had je reactie net al gelezen bij jouw topic over het exceem.
    Klote zeg, je voelt je echt machteloos he als ouder.
    Hopelijk werkt die créme van Weleda.

3. suze30

suze30 Fanatiek lid

Jul 7, 2009
    2,188
    1
    0
    NULL
    NULL
    @sjanienu, hoe gaat het nu? wordt het al iets minder?
    danique heeft al een paar keer buikgriep gehad, maar nog niet heel erg uitslag, Dinand heeft het wel veel gehad, ik gebruikte ook altijd bepanthen en liet hem ook altijd even met blote billen liggen of spelen..zolang de diarre is, wordt de uitslag helaas niet inder, hopelijk wordt het snel minder!

@lisszy, ik heb je topic over het exceem nog niet gelezen,Danique heeft ook exceem, ik heb sinds kort van de ka koelzalf met 20% vaseline, ben hier erg tevreden over! maar ik zal even bij jouw topic lezen;)

4. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

Sep 6, 2008
    6,495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Het gaat vandaag al stukken beter. Zijn billetjes zijn niet meer zo rood als gister en de diaree is ook stukken minder. Zijn poep is zelfs al wat harder. Gelukkig maar, want ik zag het al helemaal weer gebeuren..
    Kortom; we houden weer pampers over vandaag! ::D

5. suze30

suze30 Fanatiek lid

Jul 7, 2009
    2,188
    1
    0
    NULL
    NULL
    heel fijn!:D
    Gelukkig gaat het weer de goede kant op dus!

6. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

May 27, 2008
    2,602
    6
    38
    Female
    @Sjanienu
    Oh wat fijn dat het weer wat beter gaat. Wat ook geen kwaad kan is om even een banaan te prakken, dat stopt de diarree ook wat. Tenminste bij Zoë hielp dat toen wel!

@Suze30
    Wat vervelend dat Danique ook last heeft van eczeem! Waar heeft zij het, ook op haar hoofd of ook op andere plekken?
    Wat Sjanienu ook al zei, ik voel me inderdaad zo machteloos. Ik wil de pijn en de jeuk zo graag bij haar wegnemen, maar ik heb geen idee hoe. En net dat ik denk dat het beter gaat, wordt ze weer wakker met nieuwe en groter plekken op haar hoofdje. :(
    Het lijkt nu wel weer wat op Berg, maar dan heftiger. Pfff... moeilijk!

Even on-topic! ;)
    De sprong is hier nog niet voorbij! Vannacht weer een uurtje door haar kamertje heengelopen omdat Zoë ontroostbaar was. Dikke tranen, arme lieverd...

7. suze30

suze30 Fanatiek lid

Jul 7, 2009
    2,188
    1
    0
    NULL
    NULL
    @lisszy, Danique heeft haar rug helemaal onder en op haar borst een paar plekjes, ik heb hormoonzalf, maar dat wil ik niet teveel gebruiken, met de koelzalf kan ik het nu redelijk onder controle houden, ik smeer haar 3-4 keer per dag in.Kan de ha je niet eens doorsturen naar een dermatoloog dan? Die jeuk is nog het zieligste! Dat is nog erger dan pijn! Hopelijk vind je snel de goede zalf voor haar!

Hier is de sprong ook nog niet over! Erg hangerig, wilt echt alleen maar mama!

8. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

Jan 23, 2010
    2,378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Hier nu sprong plus tanden (joehoeee!!!). Dus nu wel mopperig en moeilijk te vermaken. 's Avonds nog regelmatig helemaal overstuur wakker. Het klinkt echt zo zielig :(.
    Nog even volhouden dames! We zijn er bijna uit!

9. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

Sep 6, 2008
    6,495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Ik heb hem inderdaad banaan gegeven afgelopen weekend.
    Of dat 't hem nou deed weet ik niet, maar hij is er gelukkig vanaf. Nog niet uit sprongetje, erg mopperig en aanhankelijk.
    Hangt steeds aan m'n broek en owee als ik ook maar een stap verzet...
    Hij drinkt nu sinds 2 dagen zijn laatste fles ook niet meer leeg.
    Vanavond liet hij zelfs 120cc staan.

10. suze30

suze30 Fanatiek lid

Jul 7, 2009
    2,188
    1
    0
    NULL
    NULL
    @sjanienu, fijn dat hij helemaal van de diarree af is!

Hier zijn vandaag de flesjes ook niet leeg gegaan, ik vermoedt dat dit sprongetje nog wel even duurt.

11. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

Sep 6, 2008
    6,495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Suze, mag ik vragen hoelaat Danique s'avonds naar bed gaat?
    En krijgt ze dan gelijk de laatste fles of maak je haar nog wakker later op de avond? Ryan krijgt al een tijdje rond 19.00uur zijn laatste fles waar hij ook de nacht daarna gelijk ingaat.
    Hij is echter altijd om 06.30 uur wakker. Is ook niet gek, hij heeft er dan ook ongeveer 11uur opzitten. Maar ik lees hier zovaak dat hun kindjes gewoon slapen tot een uur of 8/half 9. Dus ik ben benieuwd of deze kindjes dan ook rond 19.30uur in bed liggen en of ze later op de avond nog een fles krijgen zodat ze daardoor mischien langer slapen.

12. Boefjesmamma

Jan 23, 2010
    2,378
    1
    0
    Gouda
    Aaron krijgt om 18.30 zijn laatste fles en komt op zijn allervroegst om 7.30, maar meestal komt hij tussen 8 en 9.
    Hij krijgt een papfles, fruit, 1 boterham, een kleine fles, warm eten (waar hij enorm mee klooit op het moment) plus toetje en 1 grote melkfles (die vrijwel nooit leeg gaat de laatste tijd).

13. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

Sep 6, 2008
    6,495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Dit is zijn schema wat betreft het eten:

07.00uur fles 210 cc
    10.00uur fruit
    12.00uur 2 boterhammen
    15.00uur tussendoortje (liga, rijstewafel of yoghurt)
    17.00uur warm eten
    19.00uur papfles 210 cc (opvolgmelk met pyjamapapje fijne granen)

En tussendoor nog diksap.

14. Boefjesmamma

Jan 23, 2010
    2,378
    1
    0
    Gouda
    Zou best kunnen dat hij nu vroeg wakker is door de sprong. Misschien ook meer honger doordat hij druk is met ontwikkelen?
    Aaron heeft op het moment dit schema (tijden zijn ongeveer):
    8.30 Papfles 220cc
    10.30 Fruithap 150 gram (als hij minder eet krijgt hij nog een rijstewafeltje) en diksap
    [Slaapje]
    12.30 Boterham en diksap
    13.30 Flesje melk 120cc
    [Slaapje]
    16.30 Warm eten en sojapudding als toetje
    18.30 Melkfles 200cc (gaat niet helemaal op)

15. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

Sep 6, 2008
    6,495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Nou hij is eigenlijk altijd al rond 06.30uur wakker geweest. Ook wel eens 07.00uur maar dan houdt t echt op. Zelfs nog toen hij de avondfles kreeg. Alleen was toen het verschil dat ik dan om 07.00uur zijn flesje gaf en hem daarna weer op bed legde om vervolgens tot een uur of 10 verder te slapen.

16. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

May 27, 2008
    2,602
    6
    38
    Female
    Zoë schema:

8-9uur BV
    11-12uur 2 broodjes
    15u potje/2stuks fruit + 150/5 fles
    18u warm eten + danoontje
    20u-22u laatste fles 210/7
    Tussen door over de hele dag 1 beker diksap van ongeveer 220 ml en af en toe ene liga.

Ze eet zoveel naar mijn idee, er kan volgens mij nog wel meer in... Ze lijkt bijna nooit verzadigd. Maar ze groeit goed, dus krijgt genoeg.

Zoë gaat tussen 19u en 19u30 naar bed en wordt na ongeveer één/twee uur zelf wakker voor de laatste fles.
    Verder is ze echt een uitslaper, gistermorgen was het half 10! 8) Mama blij! :D

Hoeveel slapen jullie kleintjes op een dag?
    Zoë nu 2x over het algemeen. Vlak na de eerste voeding zo'n 1,5-2 uur en rond 13u ook zo'n 2 uur.

@suze
    Ik heb gister de proefverpakking Dermalex binnen gekregen, speciaal voor eczeem bij baby's. Dat ga ik maar eens proberen.
    Sinds vanavond heeft ze ook kleine rode plekjes op haar romp.. :(

Verder begint deze sprong me aardig op te breken!
    Vannacht weer om van 2-3 bezig geweest. Ik kon wel huilen van vermoeidheid toen ik er weer af moest. Maar goed dat ik deze week vrij ben... Houden jullie het nog een beetje vol?

17. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

May 27, 2008
    2,602
    6
    38
    Female
    Oh ik zie bij een ander topic de slaapjes al staan! :)

@boefjesmama
    Zijn er al tandjes zichtbaar? Ik hoop het voor je want dan is het ergste voorbij wat betreft het tanden-leed!

18. Boefjesmamma

Jan 23, 2010
    2,378
    1
    0
    Gouda
    Ja er is er al 1 door, maar er komt nog meer aan :(
    Hij heeft al langer last van omhoog komende tanden, maar ze kwamen nooit door. Met als resultaat: 8 tanden die klaar staan om door te komen. Dus wie weet hoeveel er nu komen.
    In ieder geval meer dan 1 aangezien de tand helemaal door is en de luiers hetzelfde blijven etc.

Wat naar dat het steeds erger wordt bij Zoe :(. En dan ook nog gebroken nachten. Nog even volhouden. Sprong is bijna voorbij (heb je weinig aan, maar het is echt zo!) Dikke knuf!

@Sjanienu: misschien gewoon minder slaap nodig? Of door de sprong. De vorige sprong sliep Aaron maar 2x 20 minuten overdag en nu slaapt hij juist super veel.

19. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

Sep 6, 2008
    6,495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Nou Ryan slaapt net pas weer. Hij werd helemaal huilend wakker, zo zielig. Tegen mijn principes in maar mee naar beneden genomen want hij was ontroostbaar. Denk mischien heeft hij honger omdat hij vanavond 160cc liet staan. Maar beetje melk gemaakt maar hier nam hij maar een paar slokjes van.
    Luier verschoond en weer in bed gelegd. Hij was echt ontzettend moe, continu in de oogjes wrijven en hij sliep al zowat in mijn armen. Nou dat is niks voor Ryan haha.
    Nou maar hopen dat hij de nacht doorslaapt anders wordt het nog een zware nacht. Dacht dat zijn sprongetje bijna over was maar niks is minder waar. Het is zo frustrerend dat hij je niet kan vertellen wat hij heeft. Maar goed, mama is er voor 'm :).

Over het slapen overdag:

Hij slaapt normaal gesproken van 10.00uur tot 12.00uur en van 15.00uur tot 16.00uur.

20. suze30

suze30 Fanatiek lid

Jul 7, 2009
    2,188
    1
    0
    NULL
    NULL
    @sjanienu, Danique krijgt de laatste voeding om half 7, ze gaat dan meestal tegen 7 uur naar bed en slaapt dan tot de volgende morgen, de tijden zijn heel verschillend meestal tussen half 7 en 8 uur.Danique eet nog geen brood omdat ze daar krampen van krijgt, volgende week weer rustig proberen!

@lisszy, oh ik ben benieuwd of het gaat helpen, ik hoop het voor jullie! Vervelend dat ze nu ook plekjes op de romp krijgt, heeft ze ook last van tandjes? want dan is de weerstand minder, waardoor het exceem verergert.

@boefjesmama, sneu he die tandjes en dan ook meteen zoveel..dan heeft die kleien zowat geen rust om even bij te komen!

Danique was vandaag ook ziekjes erbij, vanmorgen heb ik haar om kwart over 9 wakker gemaakt en dat gebeurt echt nooit!! Maar de oorzaak was al snel duidelijk..koorts! 39,4 en ze was nog huileriger dan de afgelopen dagen, maar ze heeft gelukkig heel veel geslapen, over de hele dag maar 4 uurtjes wakker geweest!

Hebben jullie beebs over het algemeen meer s'nachts last van de sprong? Hier is het s'nachts wel redelijk rustig! 2-3 keer eruit om de speen te geven, verder slaapt ze gelukkig snel weer in.
    Ik hoop dat ze morgen weer iets beter te pas is!

Share This Page