De 8,5-maanden sprong...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sjanienu1, 5 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    @sjanienu, wat vervelend dat ryan nog zo huilt s'avonds:( kan me voorstellen dat je het op een gegeven moment niet meer weet..hopelijk heeft er iemand een bruikbare tip voor je!!

@lisszy, wat fijn dat je meisje nu iig overdag's het zonnetje is! en dat het s'nachts steeds beter gaat...zal ook even heel hard kloppen voor je.....;) is jouw meisje op rond de uitgerekende datum geboren> ik zag dat ze 1 week ouder is dan danique, dus wie weet heb ik volgende week ook wel weer een zonnetje in huis;)

ik denk dat ze buikgriep heeft, hoge koorts(39+) en erge buikpijn en diarree, ze jammert en huilt alleen maar en kreunt de hele tijd, ze heeft er echt veel last van...echt sneu voor die kleintjes!

2. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Meiden toch, weten jullie dan niet dat ons Sieneke donderdag pas hoeft op te treden in de 2e halve finale? foei :p :D

Mijn favo's Griekenland en Ijsland zijn iig door. Yay!

@Sjanie, jep man is veel weg, maar dat went. Maar idd, als kindje zo is als afgelopen weken is het niet leuk.

@Suze, beterschap voor je meissie.

@Lisszy, we gaan definitief voor de Kiddy Infinity. Bedankt nog!

Wij hebben een goede dag gehad vandaag. Zijn wezen shoppen (vandaar niet online en weer op de bank in slaap gevallen haha). We hebben zo'n zelf rollende bal voor Noor gekocht van V-tech. Ze vond het erg leuk volgens mij.

Morgen nog een dagje samen en dan vertrekt man voor 5 dagen naar Landraaf. Hij wel :x

3. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    @suze
    Zoe is 2 weken eerder (was 23 aug uitgerekend).
    Zo sneu voo je meisje en je voelt je als mama zo machteloos...
    Hoop voor Danique dat ze een beetje goed kan slapen om een beetje aan te sterken...

@Daan
    Ja, daar kwam ik bij de uitslag ook achter! Sjala-Sieneke is er zaterdag pas bij! Yeh, go sieneke!!8):D
    Maar zo te horen een heerlijk dagje gehad! Morgen no even genieten! Enne, graag gedaan!

Zoe update...
    ze is onrustig... :(

4. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Hey meiden!

Hier alles goed. Enorm druk geweest.
    Aaron kan nu optrekken in de box en loopt zo een rondje. Hij probeert ook rare dingen met draaien en dat gaat dus niet helemaal goed en heeft nu een blauwe plek op zijn mooie bolletje. Het lukt hem nu om van zit naar buik te gaan en kan een meter vooruit tijgeren (het is een begin zullen we maar zeggen :D).
    Eten gaat weer als vanouds goed dus ik denk dat het einde hier nadert. Nu nog die verrekte rottanden door.

@Hellen en Suze: beterschap voor jullie meiden :(

@Daan: Heerlijk dat jullie genoten hebben!

@Sjanienu: Wat bagger, maar heel herkenbaar. Ik ben er gewoon in mee gegaan en had als grens dat hij anderhalf uur nadat hij wakker werd, weer naar bed moest. Meestal legde ik hem dan met een fles in bed en dan werd het stil. Aaron is afgelopen week maar 1x aan het spoken geweest. De weken ervoor was hij elke avond zo. Ik zette hem meestal gewoon bij me in de woonkamer en ging gewoon mijn ding doen. Succes! Ik weet dat het erg pittig is. Zeker als je alleen bent (5 avonden per week alleen hier ;)). Je mannetjes wordt vast snel weer de oude!

Als ik iemand vergeet sorry!!!! Beetje suf op dit tijdstip ;).
    Slaap lekker dames!

5. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Ryan sliep gister pas om 23.00uur pas weer. We hebben hem maar ff benenden genomen. Later zijn wij ook naar bed gegaan en heb ik hem nog een klein flesje gegeven. Toen in zijn eigen bedje gelegd en toen sliep hij. Gister was het wel heel extreem, hij huilt niet opzich, hij lijkt klaarwakker (hardstikke moe magoed). Druk met spelen nog en bij ons bed begon hij helemaal te stuiteren haha. Zei al heb je Red Bull gehad ofzo.
    Maarr...ik heb hem gister geen pilletje papavergoud gegeven. Ik wou eens zien wat hij ging doen als ik hem dat pilletje niet gaf. Nou het werkt dus wel wat, want normaal is hij niet zó actief s'avonds. Dat pilletje wordt ook wel slaapmutsje genoemd en werkt spierontspannend zodat hij makkelijker in slaap komt.
    Nou ik weet wat ik vanavond niet moet vergeten haha.

6. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    @sjanienu, hoe is het nu vanavond gegaan?

@daan, fijn dat je een goede dag hebt gehad!die bal ken ik niet van v-tech, zal een kijken, ben wel een beetje opzoek naar wat "uitdagend" speelgoed!

@boefjesmama, fijn dat ook bij jou het einde van deze sprong lijkt te naderen! fijn hoor!

met danique ging het vandaag wat beter, nog wel erg aan de diarree, maar geen koorts meer, overdag was ze wel wat hangerig, maar vanavond heeft ze voor het eerst door de kamer getijgerd en van het een naar het ander gegaan om te spelen, heel leuk om te zien en eens wat anders dan alleen bij mama op schoot of alleen maar voor de voeten;)

7. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
  8. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    @Sjanie, ik hoop dat vanacht een goede nacht voor jullie wordt. En dat de kleine man nu al lekker slaapt. X

@Boefjesmama, is dat allemaal van na de sprong? Niet dat het uitmaakt hoor. Gaaf zeg. Succes dan nog met de tanden he. (ooknietleuk)

@Lisszy, hoe is het nu met Zoe?

9. Boefjesmamma

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Gouda
    @Suze: Fijn dat het wat beter gaat en je niet meer als kapstok hoeft te fungeren ;).

@Daan: inderdaad allemaal van na de sprong. Voor de sprong tijgerde hij een beetje achteruit en rondjes om zijn as en kon omrollen (en zitten als ik hem neer zet). De rest is dus allemaal van erna. Leuk die bal trouwens!!

@Sjanienu: Hoe is het gegaan? Aaron is nu ook alweer 2 avonden weer bezig. Hier heeft het denk ik te maken met de tandjes.

10. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Daan, wij hebben die bal ook!~Is hier echt een superhit! Hij rolt iedere keer net buiten bereik waardoor ze echt moeite moeten doen en dat vinden die kleine hummels leuk :D

Allemaal veel groetjes

11. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    hai dames,

Ook ik heb weer wat rust in de tent en kan dus wat uitgebreider reageren.

Voor de mama's met koortsige baby's...lastig is dat he.. je weet niet of ze jengelig zijn om t jengelig zijn..of om de koorts..of de tanden..of honger..sjucht..of gewoon een sprong...

Ik geloof dat wij er wel door zijn.. ze wordt eigenlijk s avonds niet meer wakker.. t eten gaat redelijk goed... muv t brood nu even.
    Nu denk ik zelf dat dat komt omdat ze weer eens erg weinig poept .
    ( t lijkt wel of de mijne elke 3 maanden van poeppatroon wisselt.. dan zit ze een week bijna verstopt.. erg zielig btw.. en dan gaat t weer)

Sterkte allemaal
    \

Enne.. ik hoop dat jullie ook allemaal genoten hebben van t mooie pinkster weer.. wij hebben in iedergeval met zn allen heerlijk de hele dag aan t meer gezeten.. met smurf

12. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Goedemorgen deze morgen!

Als eerste:
    @Sjanienu:
    Hoe is het met Ryan? Heeft hij gisteravond een beetje geslapen? Toch nog veel reactie gehad op je topic, met best goeie adviezen! Ik hoop dat het een beetje gewerkt heeft!

@boefjesmama
    Wat is het toch grappig om te zien hoe ieder kindje zich verschillend ontwikkeld! Zoë kan zich nu alleen maar tot op haar knietjes optrekken in de box, dus laat staan een rondje lopen. Maar ze tijgert wel het hele huis rond (achter mama, de hond of de katten aan :D)! Is er al iets van tanden te zien? Hopelijk is hij snel weer rustig in de avonden.

@Suze
    Hmmm, was het dan een combi van sprong en griepig? Aangezien ze nu tijgert? Normaal gaat het toch niet te paard met diarre en koorts... Wel fijn dat je meisje weer een stapje verder is!

@Daan
    Mooie bal! Ik sta ook regelmatig in de speelgoedwinkel, maar er is zoveel en het lijkt allemaal zo op elkaar dat ik vaak weer met lege handen de winkel uitloop. Maar Zoë is inderdaad ook wel toe aan iets nieuws! Goed idee dus!

Wat betreft de kleine meid, ik kan er geen pijl op gelijk trekken...
    Denk je dat de sprong ten einde is, ben ik gisteravond tot 22u met d'r in de weer geweest en vannacht om 2u, 3u en om 4u20. Erg gezellig. Uiteindelijk vriendlief uit bed geschopt om een flesje voor haar te maken zodat ik nog een uurtje kon slapen voor de wekker ging.
    Ik hoop dat dit de laatste stuiptrekkingen vd sprong zijn! :)
    Tand nummer 3 begint nu goed door te komen. Rechtsboven tussen de voortand en hoektand, dus ze begint een op een klein draculaatje te lijken! :D

En even iets wat niet relevant is hier maar waar ik héél blij mee ben! Ik namelijk na bijna 10 mnd na de bevalling voor het eerst weer ongi geworden! Mijn lichaam werkt nog!!! :D:D

13. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Joepie!!
    En hoezo niet relevant? Als het tijdens de 8.5 mnd sprong gebreurt willen we het weten. Ookal gaat het niet over Zoë :D

14. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    #614 Sjanienu1, 27 mei 2010
    Laatst bewerkt: 27 mei 2010
    Goedemorgen dames,

Ryan was als gewoonlijk gister avond weer wakker. Heb hem pas om 22.00uur weer in slaap gekregen. Ach ik hoop dat tijdelijk is.
    Het is nu wel zo dat ik geen visites afspreek voor s'avonds.
    Verder is hij erg vrolijk en niet meer zo huilerig. Hij kan zich weer goed zelf vermaken, dat was voorgaande weken ook wel anders.
    Leg hem nu weer ff in bed, kan hij weer ff lekker een dutje doen.
    Net even een grote hoeveelheid fruit gemaakt om in te vriezen. (Ananas met appel).

Hij zit nu vogelvoer te eten, dalijk gaat 'ie nog fluiten ook. ;)
    (ligt onder de kooi van de parkiet, die rotzooimaker)

15. Boefjesmamma

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Gouda
    @Elke: Hoe is het nu bij jullie? Nog drama of valt het mee?

@Lisszy: Wat een prutnacht! Ik hoop voor je dat het door de tand komt of een laatste stuiptrekking inderdaad. En wat goed dat je ongesteld bent geworden! Valt het mee of tegen?
    En Aaron ontwikkelt inderdaad een beetje in een andere volgorde :D. Het is en blijft een eigenwijs mannetje lol.

Ik mag niet in zijn mond kijken of voelen dus ik heb geen idee of er al wat te zien is, maar hij jengelt, kwijlt, bijt en doet gek met zijn tong. Plus die zure luiers. Nou dan weet ik bijna 100% zeker dat er wel een tand komt. Maar waarschijnlijk zie ik die pas als hij al een paar dagen door is lol.

16. Boefjesmamma

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Gouda
    @Sjanienu: Balen zijn die avonden die niet meer voor jezelf zijn he? Hopelijk is Ryan snel weer de oude!

17. Boefjesmamma

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Gouda
    Ow Suzie voor ik het vergeet. Die opblaasbare babyzwembadjes voor 3 euro hebben ze nu bij de Trekpleister!

18. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Hi meiden,

Nou, Zoë wil ook niet slapen... vanmiddag heeft ze maar een half uurtje geslapen, dus nu bekaf. Maar slapen? Nee hoor! Geen sprake van! ;)
    Heb 2 van die stopcontactlampjes gekocht, hoop dat die wat helpen maar tot dusver nog weinig positief effect. Ik hoop echt dat ze vannacht wat beter slaapt!

Mijn ongesteldheid is er in volle glorie. Was even vergeten hoe het ook alweer was na 1,5 jaar... ZWAAR!!! Liefst ga ik nu op de bank igen met een kruik, maar dat laat ons lieve meisje op dit moment niet toe!

@Sjanienu
    Hoe is het bij jou vanavond?

@Boefjesmama
    Nou, zo te horen komt de tand (of tanden) eraan!

@Suzie
    :D

19. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Lisszy, bij jou is het dus ook feest met het slapen. Slaapt ze inmiddels? Ryan is nog op, nog niet naar bed geweest. We waren een beetje laat vanavond en hij komt net uit bad. Normaal gesproken ligt hij er allang in maja hij slaapt nu toch niet dus dan maar iets later naar bed. Zit nu te wachten tot het afgekookte water een beetje afgekoeld is voor de papfles. We zullen zien of hij vanavond eens weer doorslaapt.

20. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Nee, helaas sliep ze nog niet rond de tijd van jouw berichtje...
    Tegen 22u had ik haar stil en om 00.30 weer helemaal overstuur!
    Ik lag al lang op 1 oor, en mijn vriend is bij haar geweest. Maar hij kreeg haar niet stil. Gieren...
    Op een gegeven moment heeft hij haar weer in bedje gelegd en is gewoon weg gegaan. "Er is niks aan de hand, ze is gewoon moe", zei hij. En warempel na een minuut of 5 was ze stil en hebben we haar niet meer gehoord vannacht! :)
    Hoe ging het bij jou?

Deel Deze Pagina