De 8,5-maanden sprong...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sjanienu1, 5 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Hier is het toch wel het meeste overdag. Dan is hij zo huilerig en hangerig. S'nachts wordt hij wel eens wakker maar dan is een speentje erin alweer goed.

2. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Ach gos arme Danique :( Beterschap voor je meisje!

Hier vooral overdag en soms 's avonds. 's Nachts eigenlijk nooit *even afkloppen*.

3. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    @boefjesmama, dank je wel!

Hier dus ook over het algemeen overdag's maar idd niet te hard roepen he;)

4. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    kan t ook al met 8 maanden;)check tijdstip........en als mevr dan wakker wordt is t niet zachtjes kletsen ofzo nee gelijk grrrrrm:x:xen overdags is ook niks goed het is dan echt clowntje huilt clowntje lacht erg vermoeiend dus.....hoop echt dat het weer snel ever is want mama vindt t erg vermoeiend:(nou met dat ik typ ga maar weer eens slapen begint ze weer:pdat wordt een lang nachtje........xx

5. Boeketje

Boeketje Actief lid

30 nov 2009
    431
    18
    18
    Zuid-Holland
    Ik vrees dat hier de 8,5 mnd sprong (vervroegd) is begonnen. Er is geen land te bezeilen met mijn dochter. Niets is goed, ze heeft nog nooit zoveel gehuild, wordt 's nachts weer wakker en slaapt veel minder dan normaal. Ook is ze snel "overprikkeld", ik probeer mijn uitstapjes te beperken en weer strikt aan de 3 R-en (anders is het weer feest thuis, als er anderen bij zijn is ze ineens weer de lieve meid die ik ken). Hebben jullie dat ook?

6. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Is jouw dochtertje geboren voor- of na de uitgerekenden datum?

7. Boeketje

Boeketje Actief lid

30 nov 2009
    431
    18
    18
    Zuid-Holland
    Exact op de uitgerekende datum (dus eigenlijk zou deze sprong nog 2 weken op zich moeten laten wachten, hoef niets te corrigeren).

8. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Nou dan is ze er wel vroeg bij idd. Maar het is gemiddeld he, de 8,5 maanden sprong. Kan zijn dat het dus bij jouw dochtertje nu al is begonnen. De één is eerder, de ander weer later.
    Was de bij de andere sprongetjes ook zo vroeg dan?

9. Boefjesmamma

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Gouda
    De sprong kan zich al weken van te voren aankondigen.
    De 6 maandensprong hebben wij ook zeker 6 weken last van gehad (als niet nog langer).

10. Boeketje

Boeketje Actief lid

30 nov 2009
    431
    18
    18
    Zuid-Holland
    Hoop dat deze sprong niet zo lang duurt, vindt hem nu al vermoeiend...:(
    Wat ik me van de vorige sprong kan herrineren is dat deze iets eerder is begonnen, maar niet heel veel. De andere sprongen ben ik vergeten/verdrongen :D.

11. Boefjesmamma

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Gouda
    Hihi...het was hier juist andersom. De 6 maandensprong hebben wij heel lang gehad en was doodop (vooral doordat de 19 weken sprong eigenlijk net pas was afgelopen). De 8,5 maand sprong begon vorige week pas.
    Gelukkig hebben ze vaak ook goede dagen in zo'n sprong. Dan kun je weer even bijtanken en denken: ow ja...ik vond je wel lief :D ;)

12. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Beterschap voor Danique! Hopelijk is de koorts alweer wat gezakt! Als Zoë ziekig is slaapt ze ook altijd extreem veel! Dat zouden wij grote mensen ook moeten doen als we ziek zijn! ;)

Ik ben hier de uitzondering, want Zoë is overdag namelijk een heerlijk vrolijk meisje! Nergens last van, lacht, vindt alles leuk en is druk bezig met van alles te ontdekken (lees: mama moet constant achter d'r aan als de kamer rondtijgert :D).
    Maar 's nachts is ze een spookje! Vannacht wéér 1,5 uur bezig geweest. Volgens mijn vriend wordt het tijd om haar maar eens te laten huilen, maar dat kan ik niet langer dan 10 minuten. Ook omdat ze dan helemaal boven in en dwars in haar bedje ligt...

@Boeketje
    Jouw kleine is er inderdaad vroeg bij! Er kan inderdaad een speling van 6 wk in zitten. Ook las ik ergens dat de sprong wel 6 wk kon duren! :$ Ik persoonlijk denk neit dat ik dat aankan...

@Sjaantje
    Heb je nog een beetje geslapen vannacht!?!;)

13. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Dat heb ik overdag met Zoë.
    zoals ik al zei, dan is ze zo vrolijk, een héél ander kindje dan 's nachts...

14. Boeketje

Boeketje Actief lid

30 nov 2009
    431
    18
    18
    Zuid-Holland
    6 weken is idd wel lang, maar goed, het is zoals het is...En inderdaad ze is soms ook een tijdje vrolijk en dan kan ze zo lief lachen (alsof ze weten dat mama dat wel even kan gebruiken;)).
    @ Lisszy, wel vervelend dat ze 's nachts gaat spoken. Overdag heb je er meestal wat meer energie voor (ik tenminste). Hoop dat het sprongetje snel overgaat en je weer lekker kunt slapen.

15. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Ik neem mijn woorden terug dat Ryan ondanks zijn sprongetje wel goed eet. Krijg er al 3 dagen amper wat in. Melk gaat tot de helft op, eet maar een halve boterham (met moeite, normaal eet 'ie er 2 met gemak) en warme hap gaat er ook amper in.
    Hebben jullie kindjes dat ook?

16. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    smurf hier eet ook een stuk minder.. minder brood en fruit is al helemaal een no go area.. hoe durf ik.. fruit geven.. ben ik gek of zo:$
    Der avondeten....waar ze normaal mee meut.. dat eet ze nu wel.. maar ook veel jengelen tijdens t eten hoor... alleen niet jengelen tijdens de fles..dus t zal ook wel wat met tanden te maken hebben...

T slapen.. ze slaapt hier na 6 weken weer gewoon door.. we hebben net 6 weken gehad dat ze de nacht in ging..en dan na een uur hysterisch wakker werd.. enige wat hier hielp..was in slaap wiegen..

En overdag.. erg vrolijk.. zolang mama of papa in de buurt is..zelf spelen doen we niet meer...:(

sterkte allemaal :D

17. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dus nog meer kindjes in de sprong..

Hier wordt ook een stuk minder gegeten hoor, vooral de fles gaat minder, brood at ze al niet;) Vandaag ging het best redelijk, ze wilde zowaar voor me(tussen mijn benen) op de grond spelen af en toe, nou dat was al ruim 1 week geleden, dus het is een vooruitgang(zal morgen wel weer anders zijn;)) Verder was ze vandaag weer helemaal goed te pas,qua ziek zijn, geen koorts meer en ook geen pijn, wat het nou is geweest:( je weet het toch niet bij die kleintjes he?!

Hier vanavond wel voor het eerst sinds maanden een drama bij het naar bed gaan, zijn we wel een poosje druk mee geweest, het vervelende is dat de andere 2 dan ook niet willen slapen, omdat zij zo gilt, maar goed, uiteindelijk zijn ze allemaal gaan slapen!;)

Succes allemaal!

18. Mickys

Mickys Actief lid

30 okt 2005
    339
    0
    0
    Herkenbaar!!!!

Mijn dochter zou (uitgaande van de uitgerekende datum) afgelopen woensdag 37 weken zijn. Dus hoop dat we aan het einde van de sprong zitten. Het is allemaal al sinds begin april aan de gang. Dus nu precies 6 weken.

En idd. alles wat in "Oei, ik groei" staat, herken ik.
    Vooral het 's nachts wakker worden en dan niet de speen willen, maar echt gekalmeerd moeten worden en het niet zelf kunnen spelen en huilen als ik wegloop, vind ik slopend.

Ze eet haar fruit, brood en warme maaltijd gelukkig wel super. En na enkele weken de fles niet te willen, gaat dat er nu ook wel weer in.

Sterkte allemaal!!!!

19. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Tja, de 8,5 maandensprong. Wat zal ik er van zeggen :p
    Het is hier, net als bij jullie denk ik, toch een combinatie van sprong en tanden.
    'S nachts slaapt ze gelukkig wel goed. Het inslapen is wat moeilijk en ze wordt op de meest onmogelijke tijden wakker en wil dan niet meer slapen. (Dacht eerlijk gezegd dat het ivm het vroeg licht worden was, wat het waarschijnlijk ook wel is).

Alle mama's die met deze sprong te maken hebben. Sterkte, en dan straks snel zo'n berichtje plaatsen als Mickys deed. Wat ze kunnen na de sprong :D

20. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik met mijn grote mond " s'nachts gaat het goed" Nou gisteravond en vannacht een groot drama:( ze wilde vanaf half 11 helemaal niet meer slapen en alleen maar gillen, beneden wilde mevr wel spelen! Ze heeft tot 1 uur in de box zitten spelen:( hoef ik overdag's dus niet te proberen:p maar om 1u hadden wij er ook wel genoeg van dus toch maar op bed gelegd, toen werd ze om 3,4 en 5 uur wakker en om half 7 klaarwakker;)

@daan, hier is het ook idd een combinatie van de sprong en de tandjes, ze kan al wel een hoop nieuwe dingen, dat is wel weer leuk om te zien!

Hierna is het wel leuk om te laten weten idd wat ze allemaal hebben geleerd!:)

Deel Deze Pagina