De 8,5-maanden sprong...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sjanienu1, 5 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Ow wat prut Suze :(. Aaron gisteravond weer. Hij werd na een half uur overstuur wakker en daarna heeft hij zitten spelen tot 21.00 ?? Met een fles op bed gelegd en toen was het stil.
    Aaron kan inderdaad wel al wat nieuwe dingen wat heel leuk is om te zien. Wel een leuk idee om na de sprong met elkaar te delen inderdaad.

Of een kletstopic waar we over ons kroost kunnen beppen? ;)

2. Boeketje

Boeketje Actief lid

30 nov 2009
    431
    18
    18
    Zuid-Holland
    Hier weer een hele wissellende dag. Het begon vanmorgen helemaal goed. Mijn kleine meid was ontzettend vrolijk. Maar al snel was niets meer goed en moest ik de hele tijd in de buurt zijn, hangen, huilen enz. Ook het eten begint nu problemen te geven. Haar brood wilde ze niet eten en het avondeten net ging er ook moeilijk in. Ben nu super moe en zit er sterk aan te denken om zo lekker op bed te gaan liggen met een boekje.
    Zag net het andere topic met dingen die jullie kanjers nu kunnen, leuk zeg! Hoop dat ik daar snel iets bij kan zetten (mijn meid kan nu net met haar "tong spetteren", maar als dat alles is wat ze deze sprong leert...;))
    Verder iedereen weer succes vanavond.

3. Boefjesmamma

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Gouda
    Hihi....komt vast goed hoor. Aaron is wel al een maand ouder he?
    Heb een methode gevonden om hem avondeten te laten eten: wat ik eet op een klein vorkje prikken en dat eet hij dan zo weg. Okee....van totaal geen stukjes willen naar dit kan dus ook haha.

Hij ligt nu op bed, maar ik hoor hem nog. Maar zijn 2e tand is bijna door. Ik zag al een wit stukje onder het tandvlees dus morgen hopelijk het puntje door.

4. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Oh Suze, wat een rotnachten zijn dat hé?!
    Hier begon Zoë om 2 uur. Schone luier, even knuffelen maar zodra ik haar weer neerlegde begon ze te krijsen!
    Aangezien vriendlief op stap was geweest en beneden op de bank ik in slaap was gevallen, was er nog genoeg plek in ons grote bed! :D
    We hebben heerlijk geslapen vannacht met z'n 2en, zo'n rustige nacht hebben we intijden niet gehad! :)

Gezien de heftigheid van deze sprong, ga ik ervan uit dat Zoë binnenkort de kamer rond rent, zichzelf aan kan kleden en haar eigen tanden kan poetsen! :D *grapje*

5. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    haha proest :D

6. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    @boefjesmama, vreemd he, dan zitten ze zo ineens een poos te spelen?!! Danique hoef ik overdags niet (zo heel lang) in de box te zetten, maar gisteravond hoorde ik haar niet!! ze zat zo zoetjes..
    Lijkt me wel leuk om ook na deze sprong nog te kletsen!

@boeketje, let maar op binnen no time laat jouw meisje ook allemaal nieuwe dingen zien, dan weet je iig waarvoor deze (enorme) sprong is geweest..

@lisszy, wat lekker met z'n 2tjes in het grote bed! Heerlijk dat je dan iig weer een beetje een nacht hebt gehad, heeft een mens nodig af en toe he!! hihi.

Danique is vanavond in de box gaan staan!! helemaal geweldig,. het is echt niet voor niets, maar ook hier was het weer een erg lange dag!

7. Liz0104

Liz0104 Fanatiek lid

14 jan 2008
    1.048
    1
    0
    Antwerpen
    ik leef met jullie mee...
    hier ook de sprong... echt heel fijn... een hele dag mopperen... en krijsen en zeuren en ffffffffffffffffffffffffffffffff...
    word er even gek van... heb ook nog een dametje rondlopen dat in haar peuterpuberteit zit...

gelukkig gaat het s'nachts met de kleinste wel goed... maar dat compenseert de oudste dan weer door een paar keer wakker te worden...

best grappig allemaal hoor... de oudste sliep de laatste tijd terug goed (eindelijk) maar nu niet meer
    en de jongste was na een moeilijke opstartperiode eindelijk zowat de rustigheid zelve... maar dat is nu ook even niet meer...

ach het zal wel beteren zeker...

even aan Lisszy: voor de eczeem kan je mss idd beter even naar de dermatoloog gaan, heb het met mijn oudste ook gehad, die heeft twee soorten zalfjes gehad... op twee weken tijd was het zo goed als weg allemaal :)

8. Boefjesmamma

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Gouda
    Aaron is nog op en ligt hele verhalen te kletsen.
    Hij probeerde vandaag vanuit zit naar handjes en knietjes te gaan (op zijn buik vindt hij verschrikkelijk). En staan doet hij alleen nog aan lage dingen zelf. Tafel en box zijn nog te hoog denk ik.

@ Lizzy: Hihihi....vergeet niet dat ze ook haar eigen luier verschoont en billetjes afveegt ;)

@ Suze: lijkt me gezellig!!!

@Liz: Chayenne ook al lekker aan het spoken. Wel al nieuwe dingen kunnen ontdekken?

9. Liz0104

Liz0104 Fanatiek lid

14 jan 2008
    1.048
    1
    0
    Antwerpen
    boefjesmama, nee enkel een tand haha :D en nog een boel die moeten doorkomen (zijn omhoog gekomen maar daar blijft het bij)
    tijgeren deed ze al even... ik hoop dat ze na deze sprong kan zitten en/of kruipen... lyana kon het met 9,5 maand ongeveer...
    maar ja, geen enkel kind is hetzelfde he :) alles op zijn tijd!

10. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Nou update van vandaag...Ryan is vandaag naar het kinderdagverblijf geweest en daar ging het heel goed!
    Hij heeft 2x over 2uurtjes geslapen, boterhammen opgegeten, fruit op en zijn flesje opgedronken.
    Avondeten ging niet helemaal op magoed ik vind dit al weer een hele vooruitgang! Zijn papfles vanavond ging ook bijna op en toen ik hem in bed legde protesteerde hij niet en ging gelijk slapen. Heerlijk! :)
    Hij is nu met zijn boventandjes bezig en loopt nu kleine stapjes langs de tafel! Mama is supertrots!! :D

11. Boefjesmamma

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Gouda
    Ow ja...dat zei je al in Augustus mamma's topic ja. Aaron heeft hetzelfde. Tand 2 is bijna door en ik heb het vermoeden dat er daarna nog 2 gaan komen (er staan er 8 klaar ;)).

@ Sjanienu: wat goed!!! :D

12. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    @Liz
    Heftig hoor, om naast deze sprong ook nog een peuter-puber rond te hebben lopen! RESPECT!
    Even een kleine update wat betreft Zoe's eczeem: Dat gaat ineens een stuk beter! Het is er nog wel op haar hoofdje maar al een stuk minder. De kleine plekjes zijn bijna weg en hebben plaats gemaakt voor schilfertjes. De plekjes op haar romp zijn zo snel als ze zijn gekomen ook weer verdwenen. Ben superblij, maar ook bang dat het weer komt... Wanneer er weer zo'n uitbraak komt, ga ik zeker een doorverwijzing naar een dermatoloog vragen!

@Suze
    Wat goed van Danique *applaus* :D Wat ben je dan trots he?
    Weer een stapje verwijderd van baby-zijn, stapje dichterbij dreumes-worden!

@boefjesmama
    Slaapt Aaron inmiddels? Nou ja, beter dat hij ligt te kletsen dan te krijsen toch? Hopelijk klets hij zichzelf in slaap! Enne... bereid je maar voor! Zodra hij vanuit zit in lig komt, gaat hij waarschijnlijk als een speer de kamer door. Tenminste dat was hier zo! Vandaag dacht mevrouw de kamer opnieuw in te moeten richten, opeens stond er een lamp midden in de kamer! :D

Nieuwe dingen hier: sinds gister lijkt het of ze het zwaaien door heeft! Zo leuk om te zien!

Oja: lijkt me ook leuk om na de sprong door te kletsen! :)

edit:
    @Sjanienu
    Wat goed dat Ryan kleine stapjes doet! Leuk om te zien hoe verschillend elk kindje is! En erg fijn ook voor jou dat hij zo goed heeft gegeten vandaag en nu heerlijk slaapt!

13. Boefjesmamma

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Gouda
    Heb hem net weer op bed gelegd. Ben benieuwd of hij nu wel gaat slapen. Dan kan ik lekker onderuit op de bank met een sloot thee en een bak koekjes :D.
    Wel gezellig net met Aaron erbij X-Factor kijken. Hij lekker kletsen tegen te TV en af en toe gillen hihi. Gek kind.

Wat fijn dat het beter gaat met Zoe! Hopelijk blijft het ook lekker weg. En lekker aan het her-decoreren hihi :D.
    Is Zoe ook vanuit zit gaan tijgeren dan? Als Aaron vanuit rug naar buik gaat, gaat hij alleen achteruit en na een paar minuten is het huilen. Dus ben benieuwd of het hem op deze manier wel gaat lukken (vast wel ooit, maar ik bedoel dus binnen nu en korte termijn ;))

14. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Hahaha, nou toeval bestaat niet! Ik zit hier met laptop op schoot, X-Factor op tv MET een kop thee en koekjestrommel (van die lekkere met choco-stukjes :D)!! Heerlijk!
    Maar mijn gezelschap is de hond en die kletst niet gezellig mee! ;)

Zoe probeerde wel te tijgeren maar het lukte pas echt goed toen ze ook doorhad hoe ze van zit naar lig op buik kon! Daarvoor draaide ze alleen op haar buik rond. Eerst ging het niet zo snel, maar nu! Met een tempo! En als ik het zo hoor, duurt het niet heel lang meer bij Aaron. Leuk hoor!

15. Boefjesmamma

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Gouda
    Whahahahahaha....zal ik je nog iets bizars vertellen? Hier ligt ook de hond er naast! :D.

Ik hoop het zo voor hem dat hij binnenkort van zijn plek af kan. Hij wil zo graag, maar snapt nog steeds niet helemaal hoe. Dus het is alleen rondjes draaien en achteruit schuiven.

16. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    @sjanienu, lekker dat het vandaag wat beter ging!:D knap dat hij al kleine pasjes rond de tafel maakt!

@lisszy, fijn dat de exceem minder is! nu hopen dat het idd niet weer terug komt, hier is het heel verschillend, zo heeft ze een paar dagen weinig en zo zit ze weer helemaal onder:( maar ik kan het nu redelijk onder controle houden!

@liz, fijn he, zo'n peuterpuber erbij;) mijn middelste is 3.5 en ineens een echte doerak, ze houden mij wel bezig:D

@boefjesmama, gezellig saampjes x-factor kijken:D danique is ook gaan tijgeren vanuit zit, ze ging de hele tijd op knieen en handen zitten en dan gleedt ze door op de buik, vanuit die positie is ze gaan tijgeren zeg maar! Zij ligt verder helemaal niet graag op de buik!

En qua ontwikkeling is het idd heel verschillend! Mijn oudste dochter liep met 9 maanden;) was wel leuk zo'n klein mensje wat de kamer door rent! Mijn zoon liep met 11 maanden en dat was een billenschuiver, vind het wel heel bijzonder die verschillen!

17. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk ook dat het niet meer zo lang zal duren hoor! Let maar op!

Hier ook met de laptop op de bank bij x-factor, alleen geen thee en koekjes;)

18. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw

Whahahahaha, toevallig toch niet ook een snurkende beagle?!

Ik denk dat niet lang meer duurt! En helemaal aangezien Danique ook ging tijgeren toen ze door had hoe ze van zit naar lig kwam. Volgens mij staan die twee vaardigheden met elkaar in verbinding ofzo!

@Suze
    Oh Danique is jouw derde! Leuk is dat, dan kun je het vergelijken met de andere 2! Gezellig hoor! Hoe oud is de oudste nu?
    En betreft het eczeem, het gekke is dat de eczeem minder leek te worden na een uurtje zwemmen! We zijn wezen zwemmen in een zwembad die minder chloor gebruikt en i.p. daarvan meer zout in het water. Misschien komt het daarvan?!

(ik ben inmiddels overgestapt op de choco-rozijnen en -pinda's :D)

19. Boefjesmamma

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Gouda
    Die verschillen zijn ook bizar. Vind het zo apart nog steeds.
    Zo zie je maar dat ze alles op hun eigen tempo en eigen manier doen.
    Tijgert Danique al lang trouwens? Aaron vond het op zijn buik zo verschrikkelijk dat ik nog steeds verbaasd ben dat hij is gaan omrollen :D (pas vanaf 7 maanden vond hij spelen op zijn buik enigszins okee).

Is Danique helemaal opgeknapt trouwens?

Aaron slaapt nu trouwens. Dus even lekker rust ;).

20. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    @lisszy, Mijn oudste is nu 7, wel een gezellige boel, zij is ook een moedertje he:p dan heeft dat zwemwater toch goed gedaan zou je zeggen! hopelijk blijft het zo, de oudste was er na 1 jaar vanaf, maar dat ging over op astma(nu ook overheen gegroeid) en Dinand heeft nog steeds af en toe exceem, vooral bij temp. veranderingen buiten..

@boefjesmama, Danique tijgert sinds een week of 2, net aan het begin van deze sprong!

Smaakt jullie lekkers, ik ben op de lijn:(

Deel Deze Pagina