De 8,5-maanden sprong...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sjanienu1, 5 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Wat leuk dat de oudste er zo mee bezig is. Lijkt me echt geweldig om te zien. En wat vervelend allemaal eczeem (heb het zelf ook en als kind vond ik het verschrikkelijk). Zon en zee doet altijd wonderen vind ik zelf.

Het lekkers is alweer aan de kant gelegd. Mag zelf ook wel eens gaan letten op wat ik eet, wil ik ooit weer al mijn broeken aan kunnen.

2. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Kan die 8 maanden-sprong ook eerder komen. Ik word sinds een dikke twee weken helemaal maf van Sam. Huilen, niet bij hem weg mogen lopen (zie je twee van die handjes de lucht in gaan). Hij vindt het volgens mij ook heel vervelend dat ie wel van alles wil (hij probeert echt álles te pakken), maar het lukt hem lichamelijk nog niet (kruipt niet, staat niet... eigenlijk zit er geen beweging in :D).

Liefs,
    Josien

3. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Dat is wel handig, dat je oudste dochter lekker mee-moedert!
    Een vriendin van mij heeft ook drie, echt heel gezellig! De jongste is als die van ons en de oudste 8 jaar! Ze helpt mama overal mee mbt de kleine!

Ik ga hier maar even voorstellen dat we t.b.v. Zoe heel snel een weekje zon, zee en strand moeten gaan boeken! Kan mama ook even bijtanken! :D

Mijn lekkers is op...:)
    Morgen weer joggen, heb ik het weer goed gemaakt voor mijn gevoel! ;)

4. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    @ Josien
    Jazeker, er kan een speling inzitten van +/- 6 weken, volgens mij.
    En daarbij moet je uitgaan van de uitgerekende datum. Dus weet niet of Sam later is geboren?
    Wel vermoeiend voor jou!

5. Boefjesmamma

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Gouda
    @ Josien: de sprong is op zijn hoogtepunt rond 37 weken vanaf uitgerekende datum en kan al met 32 weken vanaf uitgerekende datum kunnen ze daar al last van hebben. Ik weet niet hoeveel weken Sam is natuurlijk dus misschien heb je de pech dat het zich al zo vroeg uit :( (Dat hadden wij met de 6-maanden sprong).

@Lizzy: Goede reden om op vakantie te gaan toch? :D

6. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    @Josien
    Ik denk het wel...als ik naar smurf hier kijk zou ik bijna denken dat ze te laat geboren is.. ze is nl elke keer vroeger met de *sprongetjes*... nu is ze ook al vanaf week 31 bezig..

hier tijgert ze alleen wat achteruit, maar rolt heerlijk de hele kamer door.. de stereo is idd al niet meer veilig. Maar t is echt een dochter van vriend en mij.. ze ligt t liefst op der rug te kletsen.. en aan der voeten te friemelen...nu al een luie kletsmajoor :)

wel leuk om te lezen dat er zoveel al kruipen of zich optrekken.. dat doet smurf niet.. als je der op de bank neerzet tegen de bankleuning aan blijft ze wel staan..ze is daarintegen heel erg met details bezig... de balletjes in de rammelaar worden kleur voor kleur gevolgd etc.. enne.. kleine stukjes met duim en wijsvinger oppakken..dat vind ik zo schattig... zo pietepeuterig touwtje met heel veel concentratie bekijken..en dan met duim en wijsvinger pakken :)
    ow.. deze ophemeling hoort eigenlijk in t andere 8.5 maanden topic thuis he..solly :)

7. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    lekker wakker....vergeet gewoon wat te vragen... maar plaats gewoon een tweede reactie :)

zijn die van jullie ook steeds vroeger wakker.. smurf hier is normaal om 6.30 wakker en keuvelt dan in der bed tot 7 uur ..en dan krijgt ze der ontbijt.. nu is ze er tussen 5.45 en 6.15 en dan is t niks gezellig keuvelen meer.. maar drammen..jengelen en *feed me neigingen*

Gaan jullie kinderen trouwens al zelf zitten vanuit lig...of bedoelen jullie dat ze zelfstandig kunnen blijven zitten als je ze neerzet?

ff offtopic....@boefjesmama.. t pieterbaan centrum heeft geen nieuwe bewoner...lang leve de pil :)

8. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Die van mij is al 3 weken (sinds zijn sprong duurt) elke ochtend ook vroeg wakker. Dit is tussen 05.30uur en 06.30uur. Ja daar zit je dan haha.

Ryan zit vanuit elke positie, als ik hem neerzet op z'n kont, als hij ligt, noem maar op.

Hoe is het vandaag met de kinders van iedereen?

9. Boefjesmamma

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Gouda
    Aaron alleen nog maar als ik hem zo neerzet. Zelf zitten vanuit buikligging probeert hij wel, maar lukt nog niet helemaal.
    Aaron is trouwens ook erg van de details en het kletsen zonder voort te bewegen hoor. Ik sta er echt van te kijken dat hij motorisch nu vanalles probeert.
    En Aaron slaapt nu juist veel meer en wordt later wakker dan normaal.

Hier alles goed. Hij is niet heel vrolijk, maar wel weer heel kletserig. Altijd gezellig :).

10. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Hier is het weer huilen, huilen en huilen vandaag.

11. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    zelf zitten probeert ze ook.....alleen ze denkt dat ze t vanaf der rug met der buikspieren kan..grin.. erg humor.. net een banaan dan :)

ze is hier erg vrolijk.. valt me mee..want ze heeft gisteren overdag weinig geslapen en door omstandigheden ( visite) ging ze erg laat naar bed....helaas was ze er toch om 6.15 :(

12. Mickys

Mickys Actief lid

30 okt 2005
    339
    0
    0
    Mijn dochter werd ook ineens een uur vroeger wakker dan voorheen. Van 07:00 naar 06:00. Omdat het tegelijk begon met het verzetten van de klok naar zomertijd, dacht ik eerst dat het daar aan lag. Maar nee hoor, kei in de sprong.

Afgelopen week ineens weer 2 ochtenden 06:45, hiep hoi! Dacht ik......want nu alweer twee ochtenden 05:30. AAAARGH!!!!!

En idd, niet gezellig kletsen, maar meteen mopperen. En als ik dan haar kamer inkom om de speen even te geven (wat voorheen nog wel lukte) begint ze te huilen, en niet zo'n beetje ook.....

13. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Hier precies hetzelfde! Als ze dan een keer slapen tot 07.00uur dan denk je, YESSS zou het dan nu eindelijk? Maar de volgende ochtend is het weer als vanaouds. ;)
    Hoe zit het met eten bij jullie? Doet ze dat goed?
    Leggen jullie haar na de fles weer terug op bed of is ze dan ook echt wakker? Ryan is klaarwakker. Eerder legde ik hem na de fles weer terug op bed, waar hij tot 10.00uur sliep. Magoed toen was hij ook nog een stuk jonger. Nu gaat hij rond die tijd weer naar bed :p.

14. erwtje

erwtje Actief lid

7 dec 2008
    226
    0
    0
    8,5 maand? Hier is de sprong bij 8 maanden aangekomen. Humeurig, onrustig slapen (vannacht al vanaf 03.00 uur!), eten zo onregelmatig willen. En dan stiekem ook nog last van de tandjes hebben. Arm ventje. Bovendien zou het fijn zijn wanneer hij begint te kruipen ipv continu te rollen. Ook leuk natuurlijk, maar je bent ooit uitgerold haha. Het wereldje wordt ineens zo groot voor hem.
    Dat het maar snel voorbij gaat idd.

sterkte allemaal :)

15. Boefjesmamma

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Gouda
    8,5 is relatief he? ;)
    Het gaat er om dat je vanaf 32 weken vanaf uitgerekende datum al kan merken dat ze minder lekker in hun vel zitten. De sprong zelf is rond de 37 weken vanaf uitgerekende datum.

Sterkte ermee! Het is wel heel leuk om te zien hoeveel meer ze kunnen en hoe wijzer ze opeens lijken!

16. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Ja inderdaad, t lijkt wel of hij van de één op de andere dag gewoon een paar maand ouder is geworden qua creativiteit.
    Heel bizar.

17. Boefjesmamma

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Gouda
    Ja soms als ik naar hem kijk als hij bezig is met iets, zie ik echt al een mini dreumes. Echt zo heerlijk om te zien dat de wereld steeds meer voor ze open gaat.

18. Boeketje

Boeketje Actief lid

30 nov 2009
    431
    18
    18
    Zuid-Holland
    Onze meid kan nog niet uit zichzelf gaan zitten. Ze kan al wel een maand of zo echt goed zelfstandig zitten als ik haar neerzet.
    Vannacht was het hiet weer raak. Om 2 uur begon ze met "kreunen" en dat heeft ze tot 4 uur volgehouden. Uiteindelijk maar weer ene fles gegeven en toen is ze in slaap gevallen tot 6 uur. Ongelooflijk hoe zo'n klein mensje het volhoud met zo weinig slaap (ik was/ben kapot na zo'n nacht). Verder wel weer een goede dag gehad. Ze is vrolijk, maar slaapt wel een stuk minder. Moet er wel bij zeggen dat ze een paar uur bij opa en oma is geweest en dat is natuurlijk altijd leuk en dan wil ze alles meekrijgen en niet slapen dus.
    @ Josien; zoals je ziet aan mijn banner is mijn dochter er ook vroeg bij met de 8,5 mnd sprong (en ze is op de uitgerekende dag geboren)

19. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    @boeketje,
    bij ons begon t ook zo vroeg hoor..en mijn dochter is 9 minuten voor de uitgerekende datum geboren..dus ook niet mega te vroeg of te laat :) Soms denk ik wel eens dat ze 3 weken te laat is geboren ofzo..omdat ze altijd redelijk vroeg last heeft van der sprongetjes ..

@Mickys
    Herkenbaar..vroeger kon ik er wel een speen in proppen..en dan keutelde ze verder tot 7.00..nu is t meteen huilen en mopperen..

@Sjanie
    ze gaat helaas niet meer naar bed mijn dagen beginnen nu idd om 6.15... Ze gaat om 9 uur weer, maar dan ben ik intussen zo wakker ( lees zit ik onder de koffie caffeine) dat ik wel wakker blijf..

ow en t eten..t wisselt.. fruit is een no go area, maar der avond eten waar ze eerst altijd mee muitte gaat stukken beter..ze heeft zelfs net zelfgemaakte pasta op :) wel stukken minder dan een potje, maar ik hou mezelf dan maar voor dat ik er geen water aan toevoeg en t niet gladpureer dusse....dat t een stuk vullender is. en gelukkig heb ik een mega reus dus kan ze t hebben :D

20. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    Zo wij hebben een dagje apenheul achter de rug:D

De sprong kan idd al beginnen vanaf 32 weken na de uitgerekenden datum, hier begon hij echt rond 36 weken, vanaf toen was het echt huilen,huilen,huilen.

Vandaag ging het wel, wel veel gedragen want de kinderwagen was niet de hele tijd goed, maar alleen zitten is ook niet wat he:D
    Vanavond thuis ook wel veel huilen, maar mss ook moe van de dag, ze probeert veel nieuwe dingen, maar het gaat niet echt van harte;)

Hier ook vroeger wakker dan normaal hoor! maar soms wil nog 1x de speen geven nog wel helpen, maar niet altijd!

Deel Deze Pagina