De 8,5-maanden sprong...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sjanienu1, 5 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Hier weer bal vanavond. Ik ga op de bank ploffen en even bijtanken. Vermoeiende dag vandaag met meneer.
    Iedereen succes weer vannacht!

2. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Oh wat leuk, apenheul! Mijn laatste keer was toen ik een jaar of 7 was denk ik! :D

Hier een rustige dag, daarintegen was de nacht weer zwaar.
    Ik heb alles bij elkaar gevloekt... :) Niet tegen Zoe hoor, maar in het algemeen. Ik snap het inderdaad ook niet hoe die kleintjes zo goed tegen zo weinig slaap kunnen... Maar ik moet zeggen dat ze overdag goed slaapt. Eten doet ze ook goed.

@ Sjanienu
    Zoe gaat na de eerste voeding (hier bv) even uitbuiken bij ons op bed en dan weer naar haar eigen bedje. Vaak slaapt ze dan tot een uur of 10.

Iets nieuws hier:
    Ze gebruikt haar tong nu echt als ze "praat". ze maakt een rollende R, zeg maar! Heel leuk om te horen!

Het is wel een fijn idee dat er meer nachtbrakertjes zijn hier!
    Ik zal eraan denken als mijn dochter me weer uit mn bed gilt!;)

3. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Sam was twee weken langer blijven zitten dan de bedoeling was (hij wilde mamma verrassen op haar verjaardag :D). Dus ik tel er inderdaad wel altijd twee weekjes bij op.

Liefs,
    Josien

4. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Hallo ,
    ik zie dit nu pas. O ja de 8,5 maand sprong is heftig! Ik vond het echt een moeilijke/zware periode. Gelukkig gaat het voorbij en met een beetje mazzel voor de 11 maanden sprong. Al was die hier niet zo heftig als de 8,5 maand sprong.
    Sterkte dames, er komt echt een einde aan!

5. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    Jullie ook succes vannacht, wel fijn te weten dat je niet de enige bent he;)

6. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    de nachten gingen hier gelukkig altjid wel goed.. t waren de avonden dat t hier bal was..en die zijn nu gelukkig ook rustig.. maar ik voel me s ochtends ook gesteund als ik weet dat ik om 6.15 niet de enige gek ben die opzit....
    ( als ik hier uit t raam kijk is de hele straat nog dood dan nl.. wel een gerustellende gedachte dat er meer moeders wakker zijn :) gedeelde smart enzo..)

7. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    En dames, hoe is de nacht verlopen?

Ik zat alweer om 06.00uur beneden met een jengelige baby, zó gezellig zo vroeg op de ochtend ;).
    We waren gisteravond op visite bij mensen en hadden Ryan meegenomen met het campingbedje.
    Die mensen verbaasden zich er over dat hij zo makkelijk is en geen kik geeft, ook niet toen we hem weer uit bed haalden om naar huis te gaan. 'Huilt hij uberhaubt wel eens'? vroegen ze. Eeeeh, ja hoor ;).

Dus ik dacht oh dan zal hij morgenochtend wel wat langer slapen omdat zijn nacht onderbroken is, maar nee hoor. We waren om 01.00uur thuis en om 06.00uur ging de wekker weer ;).
    Dalijk Ryan even fruit geven en dan terug naar bed. Ik duik er ook nog even in...

Ff vraagje, hoelang duren bij jullie de sprongetjes nou inmiddels?
    Hier gaan we morgen de 4e week in. We hebben in ieder geval het grootste gedeelte gehad (hoop ik :)).

8. Boeketje

Boeketje Actief lid

30 nov 2009
    431
    18
    18
    Zuid-Holland
    pff, wat een nacht weer. Heb vanaf 12 uur alle uren gezien op de wekker (das niet helemaal waar, want er was een stroomstoring van 12 tot 3 en stond er dus erg weinig op mijn wekker ;)).
    Gelukkig was mijn meis tevreden met een speen, want weet niet hoe het anders was gegaan om water in een pannetje in het donker op het fornuis te verwarmen...
    Nu is ze weer lekker aan het spelen op haar speelkleed, wat ik voor het gemak maar voor de bank heb gelegd, zodat ik haar kan zien en zij bij mij in de buurt is (zo blijft ze nu gelukkig rustig spelen).
    En idd moet zeggen door dit topic voel ik me wel begrepen, gesteunt en niet de einige, vooral 's nachts en 's morgens heel vroeg!!

9. Mickys

Mickys Actief lid

30 okt 2005
    339
    0
    0
    Sjanienu1, eten doet ze erg goed, vreemd genoeg. Zelfs meer dan we van haar gewend zijn. Zeker de ochtendfles, waar ze normaal 60 van de 200 cc liet staan, klokt ze hem nu in één teug naar binnen, ook als ze dus te vroeg wakker is geworden.

We leggen haar idd na die fles terug in bed en dan valt ze meestal wel weer in slaap, maar wel pas na zeker 45 min. spelen.

Maarrrrrrrr wat gebeurde er vannacht en vanochtend??? Mevrouw werd om 21:30, 00:30 en 05:30 wakker. Normaal proberen we meteen de speen en als ze die weigert, is het huilen. Nu dachten we ineens (na 6 weken) misschien gaat ze wel huilen alleen omdat wij haar kamer inkomen voor die speen. Hebben haar nu alle drie de keren laten mopperen en ze viel gewoon in slaap!!!!!! NOUJAAAAAA!!! Zelfs van 06:00 tot 07:00 nog.

Dus waar wij steeds dachten dat ze echt niet zonder speen in slaap kan vallen en geen idee hadden waarom ze soms zo overstuur raakte, lijkt het nu gewoon zo te zijn dat ze zonder speen zichzelf weer in slaap moppert.

10. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    @ Boeketje
    Dus jij hebt ook niet veel geslapen vannacht. Ach zo heb je nog es wat aan de nacht he ;). Ik heb dit topic ook inderdaad geopend omdat ik in eerste instantie wou zien of ik nou de enige was waarvan de kleine zo last van zijn sprongetje heeft.
    Het is fijn dat je niet alleen staat en dat je je begrepen voelt.
    Zo begrijpen we onze kleintjes ook veel beter, want we weten nu gewoon echt dat het een sprong is die er bij hoort.
    Ik las hier op het forum straks een berichtje van iemand die niet in sprongetjes geloofd, maar ieder kind heeft ze. De één minder erg als de ander natuurlijk.

@ Mickys
    Gelukkig maar dat ze wel goed eet, anders zit je je daar weer zorgen over te maken. Hier gaat het eten ook alweer beter gelukkig, dit was de afgelopen dagen wel anders. Kreeg er amper wat in. Nou vind ik het nog niet eens het ergste dat hij zijn fruit, boterhammen en groente niet eet maar dat hij zijn flessen niet dronk was ik toch wat minder blij mee.

Wat goed dat ze zelf weer in slaap viel vannacht.
    Je kunt dus zien dat aandacht een hoop doet. Ook fijn dat je nu weet dat je weet wat je (niet) moet doen. Is ze heel snel weer in slaap gevallen of duurde het mopperen nog eventjes?

11. Mickys

Mickys Actief lid

30 okt 2005
    339
    0
    0
    Jawel, het mopperen houdt wel enkele minuten aan. Ik word daar wel wakker van en lig dan toch te luisteren. Maar na een kwartiertje werd het echt stil.

Als ik dan achteraf na ga hoeveel oorzaken ik al bedacht had voor dat overstuur huilen. (speen doet pijn door tandjes, ze heeft honger door een groeispurtje, ze heeft een nachtmerrie gehad.....)

Soms wil je een gebruiksaanwijzing bij je kindje, dat scheelt wekenlang gissen, hahahahaha.

Fijn dat jouw kindje weer wat beter eet. Dat is idd iets waar je je erg veel zorgen om kunt maken.

Hier vandaag trouwens een erg gezellige dag. Dame is in opperbeste stemming!!!!

12. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Ik lig ook altijd te luisteren tot hij weer in slaapt valt. Ben zowieso snel wakker, mijn vriend niet. Die slaapt overal door heen.
    Als Ryan ook maar één kuchje geeft ben ik al wakker. Het probleem is altijd dat ik moeilijk weer in slaap kom. Kan soms wel een uur duren. Maar dat heb ik altijd al gehad.

Fijn dat ze vandaag goede zin heeft. Komt zeker door 't mooie weer! :p

13. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Dat klinkt heel herkenbaar!!

Aaron is vanavond weer eens gewoon gaan slapen!
    Avondeten gaat redelijk de laatste dagen, maar nu wil hij geen brood meer ;). En tand 2 is zo goed als door. Zag al een donker puntje dus ik zal het morgen wel voelen.
    Hij is trouwens weer heel druk aan het brabbelen en gillen (mijn trommelvliezen trillen nu nog na :D) en dan merk ik meteen dat het motorisch weer even terugzakt. Zo apart vind ik dat.

Succes weer dames!

14. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Gelukkig maar dat het tandje nou zo goed als door is, dan is de spanning er in ieder geval vanaf.
    Doet het ook niet zo'n zeer meer.
    Bij Ryan komt de 3e tand binnen nu en niet zo heel lang meer door, ik zie 'm al echt zitten.
    Hij moet alleen nog even door 't tandvlees heen. Bah klinkt zo zielig.

15. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Hai lieve meiden!

Hoe is hetmet iedereen op deze maandagochtend?
    Ik zit op mijn werk, met dikke ogen! ;) Het wordt een beetje ééntonig, maar het was wederom een gebroken nacht. Tegen al mijn principes in heb ik Zoë vannacht maar even aangelegd, ze was zo overstuurs. En vandaag dus werken en ik heb een sollicitaite voor een interne functie dus ik MOET een beetje fris en fruitig zijn vandaag! ;)

@Mickys
    Wij (ik eigenlijk, vriendlief slaapt wel door) wachten ook even voordat we heen gaan. Als ik geluk heb valt ze vanzelf weer in slaap. Ik probeer 10 minuten max te wachten, maar dat valt niet mee! Als ik wel heen ga voor een speen, lijkt het inderdaad of ze nog harder begint te huilen en draait ze d'r hoofd weg. Als ie er eenmaal inzit begint ze er heel hardd op te sabbelen. Hahahaha, inderdaad WAAR is die gebruiksaanwijziging?! :D

Wat leuk, de aanloop er naar toe natuurlijk niet maar als ze door zijn, dat jullie kleintjes allemaal tandjes krijgen! Hier is het al een tijdje bij 2 gebleven. Daar is ook erg trots op, lijkt het! Zie pic! :D

Ja, en of je nou in sprongetjes gelooft of niet. Ieder kindje heeft te maken met de mentale ontwikkeling en dat moet gewoon verwerkt worden. En ieder kindje doet dat op z'n eigen manier. Of je het nou een sprongetje wil noemen of iets anders. Komt op hetzelfde neer toch?

Succes iedereen vandaag!

16. Boeketje

Boeketje Actief lid

30 nov 2009
    431
    18
    18
    Zuid-Holland
    @Lisszy: wat een onwijs leuke foto van jou en Zoë! En heel veel succes met je sollicitatie, ik zal voor je duimen.

Hier is de nacht gelukkig weer een keer rustig geweest. Ze heeft heerlijk geslapen en is pas voor het eerst om half 6 wakker geworden. Toen nog even de speen erin gedaan en zo nog een uurtje extra mee kunnen pakken. Had het echt even nodig om op te laden.
    Ook ik wordt altijd wakker van elk geluidje. Mijn vriend slaapt overal doorheen en heeft het zelfs niet eens door als ik eruit ben geweest om het speentje er weer in te doen. Ik probeer ook altijd even te wachten voordat ik dat doe, maar meestal hoor ik wel aan het huiltje/kreuntje of ik er naar toe moet gaan of niet. 10 minuten wachten haal ik nooit. Ik heb al moeite om 4 minuten te wachten ;)

17. adi

adi Niet meer actief

volgens mij zitten wij nu ook volop in dat sprongetje.

Ik word helemaal gek van Aldin. Overdag gaat het wel redelijk, maar na het avondeten wordt ie helemaal wild. Hij wil van alles tegelijk, en o weee als ie geen aandacht krijgt.
    Hij wil nu ineens 'lopen' (dat we hem onder de oksels vasthouden), en doet heel erg zijn best om echt te gaan kruipen.

Maar de nachten zijn echt een drama. Om de 2 uur wordt ie gillend wakker, en we kunnen hem steeds moeilijker sussen. Als we de kamer uitlopen zet ie het op een gillen. Normaal ben ik niet moeilijk en mag die bij ons slapen. Maar vannacht sliep Melisa al bij ons omdat ze ziekjes is (en zij slaapt dan wel gewoon door!). Maar meneer was echt niet te genieten.
    van 3.30 tot 5.30 heeft ie lopen gillen op het moment dat we hem neerleggen. Toen maar de fles gegeven, daarna heeft ie een half uurtje geslapen en toen begon het feest weer.
    Om 7 uur heb ik hem maar in de box gelegd, want ik moest me aankleden voor mijn werk. Ik liep de kamer nog niet uit en hij werd helemaal overstuur..
    Ik heb medelijden met mijn schoonmoeder vandaag, zij moet op alledrie oppassen...

Wie kan mij vertellen hoe lang deze ellende kan duren? (ik moet het nog 2 keer meemaken :( )

18. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    @Adi
    Wat ik me dan afvraag, worden je 2 meiden niet wakker van hun broertje als hij zo aan het gillen is 's nachts?
    Ik hoop dat het bij je meisjes wat minder heftig is! Is bij ieder kindje verschillend, zo blijkt ook uit alle verhalen in dit topic!
    Hoe lang het duurt? Als ik dat eens wist! :D Ik ben er zeker al 2 wk elke nacht mee in de weer... ;)
    Wel super dat hij probeert te lopen en kruipen! Daar doe je het voor, zeg maar!

19. adi

adi Niet meer actief

*ff heel hard afloppen*, nee ze worden niet wakker van hem (gelukkig maar). Hij slaapt wel in een aparte kamer, want hij wordt wel wakker van de meisjes. Toen ze op 1 kamer lagen werd hij wakker als één van meiden even hoestte. Maar de meisjes slapen gewoon door zijn gegil door.
    Wij gooien het maar op de zwakheid van het mannelijke geslacht ;)

20. Boeketje

Boeketje Actief lid

30 nov 2009
    431
    18
    18
    Zuid-Holland
    @ Adi; inderdaad wel fijn dat de andere 2 niet wakker worden van Aldin. Hoop dat de 2 meiden deze sprong rustig doorkomen, want 3 in deze sprong lijkt me wel erg veel.
    @ Lisszy; hoe is je sollicitatie gegaan?

Hier was het, net als de nacht, een rustig dagje. We hebben er samen van genoten. Lekker wezen wandelen in het zonnetje en gespeeld. Ze heeft zelfs al 2 keer op haar handen en knietjes gezeten (was weer eens super trots ;)). Nu nog even doorkrijgen dat ze dan nog kan bewegen...

Deel Deze Pagina