Mijn zoontje is 1 jaar en 4 maanden oud, en zit normaal nooit stil. Boekjes lezen, tv kijken dat is niks voor hem. Maar nu hij niet lekker is, kan hij ook niet doen wat hij normaal doet (klimmen etc). Want daar is hij veel te moe voor. Dus nu is mijn vraag: wat doen jullie met een ziek kindje? Gaan jullie bijvoorbeeld gewoon wandelen (in de buggy)?
Als hij geen hele hoge koorts heeft zou ik wel even lekker naar buiten gaan. Dan ben je er eventjes uit, lekker frisse lucht. Verder onderneem ik vaak niet zo veel, lekker rustig thuis. Veel slapen iig!
Charlotte had afgelopen weekend 40gr koorts, 3 dagen lang. Het was ook nog erg mooi weer en ze was niet heel ziek, gewoon beetje hangerig en bij mij willen zitten de hele dag. Ik heb haar 2x per dag een paracetamol gegeven, daarna knapte ze helemaal op en speelde ze in de tuin. Wilde die dagen eigenlijk naar de stad, speeltuin enz maar dat hebben we niet gedaan. Als je zoontje graag mee gaat wandelen, waarom niet? Niet te warm aankleden zodat hij zijn warmte kwijt kan, verder goed naar hem kijken. Beterschap.
Het probleem met een hele dag thuis zitten is een beetje dat hij dan midden in de woonkamer gaat staan mopperen... Misschien probeer ik ook gewoon een boekje te lezen met hem. Wie weet vindt hij het nu wel leuk .
Bedankt Chantal. Ik hoef me dus geen slechte moeder te voelen als ik m'n ukkie met koorts mee naar buiten neem. Mijn moeder vond namelijk dat ik hem de hele dag in bed moet laten liggen. Leg dat maar eens uit aan zo'n ukkie!
Inderdaad gewoon even eruit als ie niet al te ziek is, hoor. Breekt de dag toch, voor jou en voor hem. Verder misschien een keertje extra in bad, is fijn tegen koorts (water niet te warm) en daarna heerlijk slapen. Mijn zoontje heeft normaal ook echt niet het geduld om bijv. TV te kijken, maar als hij ziek is zijn de teletubbies ineens wel interessant. samen een boekje of tijdschrift doorbladeren lukt dan ook (dat ziek zijn heeft ook voordelen ). Hoewel het hard werken is, zo'n zieke uk, vind ik het ook altijd wel wat hebben. Wil die "zelfstandige" druemes toch ineens weer bij mama zitten . Sterkte vandaag!
Nou we hebben best een tijdje tv gekeken, hij heeft met een houten puzzel gepuzzeld, we zijn een heel eind gaan wandelen en hij heeft 20 minuten in bad gezeten. De rest van de tijd heeft hij natuurlijk geslapen. Al met al zijn we de dag wel doorgekomen, maar zo tegen 15:00 werd het wel zwaar, toen wou hij niet meer slapen maar ook niks anders... Vanmorgen heeft hij wel fijn even op schoot naar de tv gekeken: dat was stiekum wel genieten, want hij zit nooit op schoot!
Lijkt me best lastig als hij daarvoor te onrustig is! Als ze ziek zijn en dus eigenlijk nergens zin in hebben of puf voor hebben, is TV echt een uitkomst. Hier heb ik bij de laatste buikgriep van zoonlief heel veel met hem op de bank gezeten. Het kostte me wel een paar dagen afkicken Maar zo kwamen we de dagen tenminste wel door (maar hij was dan ook echt te ziek om naar buiten te gaan).
Tja, ik heb hem maar gewoon met koorts en al in de buggy gezet. Speen in, knuffel mee, en lopen maar . Het is inderdaad lastig om zo de dag door te komen. En morgen nog een denk ik zo
Nou, deze dag zit erop (hoop voor je dat je mannetje lekker is gaan slapen...). Nu zelf ook even uitrusten en vol goede moed morgen weer aan de slag ! Succes...
Hier een alleenstaande moeder en als mijn dochter koorts heeft kan en er is wat echt nodig moet ik het toch halen. En zolang ze niet heeeel erg ziek is gaat ze gewoon mee, is ze wel heeel erg ziek dan moet ik zien te regelen dat iemand wat kan brengen.