Misschien een rare vraag: Mijn zoontje is nu 7 maanden geweest en hij eet al heel erg goed brood, avondeten en fruit. Hij drinkt al zijn flessen (3x180 ML en 1x120 ML) leeg. Wel vindt ik dat hij tussendoor best weinig drinkt met dit warme weer. Ik maak elke keer een flesje thee, diksap of water... Niks wil hij hiervan hebben. Ik drink altijd Crystal Clear en soms krijgt M. een slokje. Hij vindt het heerlijk en wil altijd meer. Ik zou het fijn vinden als hij met deze hitte tussendoor ook wat zou drinken dus hier komt mijn vraag: Mag ik mijn 7 maanden oude baby een beetje Crystal Clear in zijn flesje of tuitbeker doen? Er zit minder dan 1 calorieën in en voor mijn gevoel is het gewoon water met een smaakje. Dit lijkt me toch niet slechter als diksap? Wat denken jullie? (niet me gelijk aan gaan vallen hoor, ik heb echt geen idee. Als het niet goed is doe ik het niet!)
Eerlijk gezegd weet ik niet of chrystal clear een light product is, dus met aspartaam. Als dat zo is zou ik het niet doen, als het echt water is met wat fruitsmaak( =wel zoetstof denk ik) zou ik het wel doen, beter iets dan niets drinken met dit weer. Lust hij geen slappe roosvicee? Das hier favoriet..
In Crystal clear zitten zoetstoffen en dat lijkt mij niet goed voor zo'n kleine man. Van deze stoffen kun je behoorlijk diarree krijgen. Daar kun je dan weer van uitdrogen. Ik vond dat onze dame ook niet veel dronk, maar de HA gaf aan dat zolang ze goed plast je je niet gelijk ongerust hoeft te maken. Als ze dorst heeft dan drinkt ze echt wel, je moet alleen goed waken voor uitdroging. Donker urine en weinig plassen e.d. Alle flessen samen is ook best wel veel vocht hoor en ook uit fruit halen ze veel vocht. Je moet het uiteindelijk zelf weten, maar mij lijkt het niet verstandig en wellicht ook helemaal niet noodzakelijk. Hier ook roosvicee. Zit bijna geen smaak aan mijn mengsel, maar wel favoriet.
Misschien vind je zoon het lekker omdat jij het drinkt. Mijn dochter had ook zoeen periode dat ze alles wou drinken wat ik dronk uit mijn glas enzo, haar eigen sapjes was maar niks. Nu drinkt ze hele tuitbekers leeg zelfstandig. Maargoed, je kan iets anders proberen in je glas te doen en dan kijken of hij het ook zo intressant vind of dat het echt die crystal clear is die hij zo lekker vind. Naar mijn idee kan het weinig kwaad, wel even kijken wat er precies inzit verder.
Onze zoon drinkt ook niet erg veel (wel stukje ouder maar goed) en al helemaal geen thee of water behalve als het uit mama's beker of spaflesje zit... Ik zorg er voor mezelf voor dat ik de hele dag water drink uit een spaflesje van 0,33ml. En dat is zo interessant daar wil tycho ook wel uitdrinken maar als ik dus gewoon water in zn beker doe vindt hij het niks... Ik zou je kleintje nog geen cristal clear geven lijkt me niet goed voor ze.... Probeer het eens met de "truc" die ik gebruik wie weet werkt het. X
als er zoetstoffen inzitten, zou ik het niet doen. Ik ben niet zo moeilijk met suikers etc, maar zoetstoffen zijn volgens mij snel te veel (en dus schadelijk) bij je kleintje. Misschien is verdunde appelsap nog een idee? of een ander vruchtensapje wat verdunt is? Verder zou ik denken dat gewoon ranja, en dan écht maar een bodempje, al bijna hetzelfde smaakt als crystal clear.
Nee dat zou ik niet doen zit zoetstof in. Ik heb hier een flesje karvan cevitam die cactus nog wat daar staat op geschreven. Vanwege de zoetstoffen niet geschikt voor kinderen onder de 4 jaar.
Mijn zoontje wil ook nog niks drinken maar volgens mij hoeft dat ook nog niet. Hij heeft hij nog voldoende aan zijn flessen/ fruit/ groente.
Nee niet doen hoor. Mijn dochter mag het van mij nog niet eens drinken. Hij is nog erg jong dus zo gek is he thelemaal niet dat hij maar weinig ander vocht tot zich neemt. Onze dochter dronk tot een maand of 9 a 10 denk ik ook maar 10-20 cc extra op een dag. Dat waren alleen maar kleine slokjes.
Zou het ook niet doen! Mijn dochter is ook een enorm slechte drinker, al vanaf het begin met haar flessen. Toen ze wat anders mocht drinken wilde madam dit ook niet en zeker niet uit een flesje. Dus al vrij snel aan de slag gegaan met een gewone beker. Nu drinkt ze uit een rietjesbeker en de ene dag gaat dat goed en de andere dag dan drinkt ze erg weinig. Als ik met een pakje drinken aan kom zetten of zelf wat drink dan moet ze dat ook hebben. Zoals hiervoor al werd gezegd ze willen graag hetzelfde als jij. Dus je zou idd ook zelf wat meer water kunnen drinken. Vla en fruit is trouwens ook vocht.
Mijn oudste mag dat ook niet hebben dus zou het een baby al helemaal niet geven. Op die leeftijd zou ik alleen wat slokjes water of slappe thee geven en idd uit jou beker/glas/flesje is erg interessant. Een paar slokjes steeds is voldoende. Je kunt ook extra water aan de flessen toevoegen en fruit bevat ook veel vocht.
http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&frm=1&source=web&cd=1&sqi=2&ved=0CGsQFjAA&url=http%3A%2F%2Ffoodwatch.nl%2Fmisleid%2Fcrystal_clear_shine%2Fproductinformatie_zonder_flash%2Fe36972%2FCrystal_Clear_Shine_defeitendef.pdf&ei=Yo0rUIDYAaqV0QWdqoDoDQ&usg=AFQjCNEdtyDanmcWeBynLe5ZtqvFTXEJPw&sig2=lok117om2y4zyP9KEbHhJg Crystal Clear is pure onzin en absoluut onnodig en ongeschikt voor een baby. Er zitten allemogelijke dubieuze stofjes in die niet eens goed zijn voor jou laatstaan je kind. Gewoon water en gooi er anders een drup diksap doorheen
Ja lastig, slecht drinken. Helemaal met dit weer. Maar door de flessen krijgt je kindje al wel aardig wat drinken binnen. Misschien kun je zelf thee drinken en hem daaruit mee laten drinken? De kans is groot ds hij cristel clear in een tuitbeker of fles ook niet drinkt. Maar dat het gewoon interessant is. Heb je al roosvicee geprobeerd? Of anders wat extra water bij de flessen? Of bij echt te weinig drinken een fles extra?
Niet doen, erg slecht (ook voor volwassenen trouwens ) als je echt bang bent dat hij te weinig drinkt doe dan minder melkpoeder bij de flessen en maak een fles extra met het melkpoeder dat je bespaart op de andere flessen.
Ik zou het ook niet doen, inderdaad ivm de zoetstoffen die erin zitten. Dan liever inderdaad wat extra water bij de melkfles of een ander smaakje diksap oid of appelsap of ander vruchtensap zonder zoetstoffen (eventueel aangelengd met water). En eventueel wat extra fruit geven (watermeloen?), daar zit ook vocht in.