Wie weet er nog meer het geslacht maar de omgeving niet

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door cathymoon, 24 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cathymoon

cathymoon Actief lid

7 apr 2014
    201
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij weten sinds de 20 weken echo dat we in verwachting zijn van een tweede dochter. Echter onze omgeving denkt dat we het niet weten... Dit hebben we ook zo gespeeld al die tijd met als excuus dat we het bij de oudste ook niet wisten (dat is overigens wel waar) en dat voor ons de gezondheid voorop staat. (onze eigen mening is dat onze omgeving er gewoon geen zak mee te maken heeft wat wij krijgen. Het is ons wonder, niet die van hun)

Maar nu de datum nadert vraag ik me af of ik er mensen mee voor de kop ga stoten als ze horen dat we het wel wisten. Sterker nog, net in een topic over een geboortetekst heb ik al agg dat we in het kaartje een onthulling doen. Zie hieronder:

Mijn papa en mama wisten het stiekem al en zijn heel blij.
    Ze vertelden het aan niemand, zelfs niet aan mij.
    Maar nu de baby is geboren en ik hun geheimpje weet,
    mag ik tegen iedereen vertellen dat mijn zusje Jessy heet!

2. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Denk niet dat je hier iemand mee tegen zijn/haar hoofd stoot. Jullie goed recht om het voor jezelf te houden! Vind het gedichtje ook erg leuk :).

Hier is het nog even een geheimpje... Niemand in onze omgeving weet dat we een geslachtsbepaling hebben laten doen. Vooral omdat er steeds wordt gevraagd: 'wanneer hebben jullie de 20-weken echo? weten jullie dan wat HET wordt'? Zo'n hekel aan die vraag! Geslacht is totaal bijzaak! Die echo gaat erom of ons kindje gezond is. Daar gaat het om.

Maar vanwege onze nieuwsgierigheid wilden we het graag eerder weten. Leuk dat het nu nog even ons geheimpje is. Als we de echo hebben gehad en alles is goed, krijgt de rest het te horen ;).

(ook onze dochter krijgt een zusje :))

3. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Voor het hoofd stoten denk ik niet. Ik geloof nooit dat het anderen zoveel interesseert. Als je het wil delen is dat leuk, anders is het ook prima. Ik vind het zelf alleen wel 'vreemd' als mensen er zo geheimzinnig over doen.

Mensen die vragen wat het wordt, tonen gewoon interesse in je kind, het betekent niet dat het geslacht zo belangrijk is, maar er valt verder nog weinig over te vertellen...

Bij de geboorte van een kind is m.i. de geboorte van dat kind heel bijzonder, het hoeft geen 'onthulling' van een geslacht te zijn (dan maak je dat toch juist groter dan het is :()

Begrijp me niet verkeerd, het gewoon voor je houden is prima, er zo'n ding van maken voor mij een beetje overdreven.

4. cathymoon

cathymoon Actief lid

7 apr 2014
    201
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helaas zie ik dit niet zo Mime28...

Juist in mijn omgeving vind ik de mensen juist zo kortzichtig dat ze komen met opmerkingen zoals. Jammer dat je het niet weet, was voor mij namelijk veel makkelijker om alvast een kadootje voor je te halen.
    Waarom wil je het niet weten is toch veel makkelijker voor het inrichten van de kamer
    en de ergste.... nu weet ik nog niet of ik een stamhouder heb, want jij bent de enige die me dat kan geven.... (ik werd letterlijk kotsmisselijk van deze opmerking)

Dus op mijn beurt heb ik dan zoiets van hoezo begaan met mijn kindje....volgens mij alleen eigen belang.

5. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ik wist het wel samen met man en dat wist mijn omgeving, sommige probeerde te raden of het toch te vragen maar niks gezegd. Ook het argument makkelijker met kadootjes werd ons verteld maar we zeiden dan: we zijn ook blij met witte en grijze pakjes hoor!

6. Melisa21

Melisa21 Lid

16 jul 2014
    66
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mijn dochter wilde we het voor ons houden maar per ongeluk een keer versproken.
    Nu hebben we het gewoon verteld dat we een zoontje krijgen.

Mijn schoonmoeder kwam bij de eerste zwangerschap steeds aan met blauwe dingen dus opzich makkelijk dat ze het op het einde wist.

Ieder zijn eigen keuze toch :)
    Een geheimpje tussen jou en je man is ook erg leuk ;)

7. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    wij wisten het bij de eerste niet, nu wel,en nu mag iedereen het ook weten... wat voor "nut" (is mijn persoonlijke mening/visie) heeft het anders om te weten?? alles stiekem moeten doen, mensen voor de gek houden door dus de kledingkast te vullen met wit spul en de rest te 'verbergen' wat een gedoe.... ik persoonlijk vind het dus nutteloos om geheim te houden als je het zelf wel weet... maar goed, dat verschilt dus per persoon :)

het is jullie goed recht, dus niemand heeft een reden om er kwaad over te zijn straks ofzo... maar ik vind dus dat gedoe van opletten wat je zegt, en dingen verbergen niet leuk.... om te doen dus,

8. BlijEi

BlijEi Bekend lid

27 sep 2014
    657
    0
    16
    Where the heart is
    Eens :) Ik ga er ook vanuit dat je, voor het drukken, de taalfouten nog wel even uit het gedichtje haalt? ;)

9. Joiedevivre

Joiedevivre Bekend lid

1 aug 2014
    717
    0
    0
    Ik vind het helemaal niet raar dat jullie het lekker voor jezelf willen houden. Het is jullie kind, het zit in jouw buik, dus jij mag dat best bepalen!

Wij weten het ook al sinds 16 weken en houden het geheim voor de buitenwereld. Zelfs de opa's en oma's weten het niet. Iedereen weet wel dát wij het weten en gaat dan gissen en z'n vermoedens uitspreken (ook grappig ;)). Wij houden het gewoon liever voor onszelf omdat het iets is van ons samen en denk ook omdat het een beetje in onze familie-traditie zit om het geslacht niet te vertellen.

10. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Heel erg leuk gedichtje!

In onze vriendenkring ook een aantal die het wel wisten maar deden alsof ze het niet wisten. Ik vond dat heel begrijpelijk en voelde me absoluut niet voor m'n kop gestoten.

Stiekem doen wij het ook zo ;) Misschien dat we het op de verjaardag van m'n man vertellen, maar tot die tijd genieten wij van ons geheimpje en van alle mensen die ervan overtuigd zijn het te weten en het hartstikke fout hebben! Haha.

11. Drieka

Drieka Niet meer actief

Wij weten het geslacht sinds 16 weken, hebben het alleen mijn schoonmoeder verteld en verder niemand. Iedereen weet overigens wel dat wij en schoonmoeder het weten maar dat we het verder niet willen delen en een verrassing willen laten blijven :D

Is toch jullie eigen keuze?

12. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    wij weten het nu niet. Ik vind de vragen erover heel irritant! Wat maakt het nou uit wat het geslacht is? Het is gelukt en lijkt tot nu toe gezond!
    Stiekem zit ik nu te denken het bij een tweede wel te willen weten. Als het ons gegunt is. Maar dan zou ik het zeker te weten geheim houden voor de rest. Ook zou ik ze zelfs niet vertellen dat we het dit keer wel weten om lastige vragen te voorkomen.

13. Cakes

Cakes Actief lid

21 nov 2014
    198
    0
    0
    Je stoot niemand tegen het hoofd, de mensen die dat graag willen weten die
    Willen dat graag weten omdat ze nieuwsgierig zijn en ik denk dat het hun
    Niet uitmaakt wat het geslacht is als ze het maar weten ;)

Ik vind jullie idee superleuk !!

Wij vertellen het aan naasten die we ook persoonlijk spreken dus geen
    Jarenlang verloren fb "vrienden".
    Mijn moeder daar in tegen wil het absoluut niet weten!
    Prima als zij dat graag wil.
    Wel lastig lijkt het me om m'n mond te houden ( ben pas 5 weken haha)
    En haar geen kleertjes te laten zien maar komt vast goed.

Lekker doen waar jullie je goed bij voelen!

14. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.780
    7.367
    113
    Iemand tegen het hoofd stoten, daar zou ik me niet mee bezig houden. Het gaat er toch om wat jullie fijn vinden?
    Zelf zou ik niet zeggen dat ik het niet weet als het wel zo is, want dat voegt voor mij niks toe. Bij onze tweede wisten wij het wel, dat wist iedereen, maar we hielden het geheim. Vond iedereen prima, en is eigenlijk ook wel meer normaal in mijn omgeving.
    Dit keer weten wij het, maar mag ook iedereen het weten, en daar reageren mensen meer verbaasd op. Zo wordt regelmatig gezegd tegen de kinderen:' Wat denk je, een broertje of een zusje?' En dan zeggen ze:' Oh, dat weten we al lang hoor, we krijgen een broertje.' Dan zijn die mensen echt verbaasd. Huh, weten zelfs de kinderen het?
    Tja, dat is onze keus deze keer ;)

15. Veertje1986

Veertje1986 Bekend lid

26 jul 2014
    550
    38
    28
    NULL
    NULL
    Wij waren vanaf het begin af aan zo nieuwsgierig naar het geslacht van ons kindje dat we het heel graag wilden weten. Onze omgeving hebben we niet verteld wat het word. Wij willen graag dat het voor hen een verassing blijft tot de geboorte, net als de naam van ons kindje. Dit is onze keuze en andere mensen hebben dat maar te accepteren.

Ik vind je geboortegedichtje erg leuk en zou daar gewoon voor gaan.

16. Bollen

Bollen Fanatiek lid

22 jul 2013
    1.422
    7
    38
    NULL
    NULL
    Ja wij weten het samen en de rest moet nog even wachten. Ik vind het heerlijk dat de babykamer op slot zit, dat de spulletjes nog even 'geheim' zijn en dat m'n man en ik nog even samen kunnen genieten. Hier merkte ik ook onbegrip hoor, het cadeautjes argument was groot favoriet haha. Ik heb er niets van, onze keuze en hun pech ;). Vind de argumenten waarom het een jongen/meisje zou zijn echt fantastisch. Nog even geduld!

17. Troela84

Troela84 Bekend lid

12 nov 2013
    519
    0
    0
    Wij weten wel wat het wordt maar verder helemaal niemand. En waarom? Ik zit niet te wachten op roze of blauwe dingen. Waarom mag een baby niet gewoon baby zijn? Waarom moet er meteen een 'kleur stempel' op?
    Ik ben ook niet van plan te vertellen na de geboorte dat we het stiekem toch wel wisten. Gaat niemand wat aan.

Maar goed, zo veel mensen zoveel meningen ;)

18. Humtum

Humtum Fanatiek lid

9 nov 2013
    1.046
    30
    48
    Noord Brabant
    Ik vind dat ieder gewoon moet doen wat ie zelf wil. Wil je t niet weten, wil je t wel weten maar niet delen, wel delen....tis jullie kindje en jullie keuze.

Wij wilden t heel graag weten, praktische overwegingen maar ook gewoon leuk! En de hele wereld mag met ons meegenieten, wat betekent dat iedereen die t vraagt het mag weten.
    Maar zelf bewust gekozen voor geen 3D echo en de naam is ook echt ons geheim. Kortom, wij kiezen zelf wat we zelf een verrassing laten. En vind dat iedereen dat mag doen.
    Vinden mensen dat lastig??? Dat is hun probleem!

Deel Deze Pagina