Hoeveel drank inslaan

Discussion in 'De lounge' started by leetje, Mar 17, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. leetje

leetje Actief lid

Jan 31, 2008
    374
    0
    16
    Hoihoi...

Aankomend weekend hebben we het verjaardagsfeestje voor onze zoon, in totaal zullen er zo een 15 kinderen zijn en ik denk zo een 25 volwassenen. De meeste hapjes zijn al geregeld en zo ook de taart, we moeten alleen nog het drinken halen...maar hoeveel?

Er mogen geen alcoholische drankjes geschonken worden dus wordt het dacht ik vruchtensap, cola, fanta, sprite, ijsthee en water. Maar heeft iemand een idee over hoeveel ik moet inslaan?

Alvast bedankt!

2. Jurassic

Jurassic Actief lid

Jan 13, 2014
    475
    68
    28
    Oe ik vind dat altijd zo lastig!! Ik zou 4 cola doen, van de overige koolzuurhoudende dranken 2 en sapjes ook 4 en ijsthee 3.

3. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Ik zou een paar flessen aanmaaklimo halen voor de kinderen. Qua volwassen is het lastig inschatten, bij ons wordt altijd veel cola gedronken met verjaardagen dus dan is 4 flessen veel te weinig. Het voordeel met het drinken is wel dat het lang houdbaar is dus niet erg als het niet opkomt

4. Ik zou gewoon in huis halen wat jullie zelf ook drinken, zodat áls er overblijft, het sowieso op komt. Anders kun je eventueel proberen om met de supermarkt af te spreken dat je wat over is, terug mag brengen?

5. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

Jun 5, 2013
    7,019
    548
    113
    cola wordt vaak meest gedronken. zou 8 flessen doen. sinas 4 en vd rest maar 1. 2 pakken appelsap en 2 pakken jus d orange ofzo. en voor de kinderen aanmaak

6. eline23

eline23 Niet meer actief

Uit een liter haal je ongeveer 5 glazen, en als je er vanuit gaat dat er ongeveer 3 glazen per persoon worden gedronken. dus dat zou ongeveer 24 liter zijn op basis van 40 mensen.. als ik het goed reken...

7. leetje

leetje Actief lid

Jan 31, 2008
    374
    0
    16
    Ik woon in Italie en we hebben hier geen ranja / aanmaaklimonade dus dat wordt em niet. Verder bedankt voor de tips!

8. Steeciaantos

Steeciaantos Fanatiek lid

Oct 28, 2013
    1,554
    0
    0
    Limburg

Dit dus :)

Share This Page