Als ik het even zwaar heb, is hij overbezorgd en vraagt hij 10x in een uur: gaat het wel met je, waar ik weer geirriteerd van raak. hihi. hou niet van dat betuttel, maar vind het wel lief. elke avond smeert hij mijn buik in, ook al is die er nog niet echt. Maar we kregen buikbalsem van een vriendin en vind het wel leuk 's avonds zo samen. Ook doet hij meer voor me, oa in het huishouden. Kortom hij doet erg zijn best, al is het nog pril bij ons.
Ja en misschien komt dat ook nog wel hoor. Dat moet gewoon uit zichzelf gaan anders niet... En ach elke man is weer anders. Ik hou ook weer niet van een man die me teveel betuttelt. Tsja ik heb 'm toch zelf uitgezocht haha Maar hij doet gelukkig wel dingen in huis maar zoals veel mannen moet je het gewoon even vragen. Ze zien dat gewoon niet!
Nou hier wordt echt niet gesmeerd.. kijken vind ie leuk, want de kleine reageerd er wel op.. maar smeren, ho maar.. Vind ie dan weer niks. Ach op zijn manier doet ie ook zijn best (mijn hubby dan..) alleen het is echt een MANman. Maar in zijn koppie gaat er meer om dan ik denk.. daar ben ik allang alwel achter..
die van mij is super betrokken en erg lief. We zijn aan het verbouwen en we gaan verhuizen, maar ik mag bijna geen kwast vasthouden... hihi Smeren doet ie ook wel, maar vaak zijn we allebei 's avonds zo moe, dat we (hij iig) in slaap vallen (met zn hand op mn buik). Hij kletst in ieder geval al een hoop onzin tegen mn buik en dan net zo zachtjes dat ik het nauwelijks kan horen, echt even een vader-zoon momentje!
haha leuk om dat allemaal zo te lezen. Zelf ben ik nog niet zo ver dat ik een buik krijg. Maar mijn mannetje is ook wel bezorgd (al wil hij dat niet laten merken) Zo worden de katten van de bank gejaagd als ik wil zitten, en ze mogen van hem absoluut niet meer op mijn buik liggen. Als ik controle heb gehad, gaat meteen de telefoon om te vragen of alles goed was en wat er gezegd is. (hij werkt namelijk 120 km verderop en kan niet altijd vrij krijgen) Toen hij meeging met de echo, begon hij spontaan te huilen... Dat is mijn baby! zei hij steeds, en ja dan moet iedereen opgebeld worden met het verhaal dat hij de handjes en voetjes heeft gezien, en dat hij het hartje heeft gehoord.... wel lief... Als ik me een dagje minder goed voel dan wordt ik belaagd met smsjes of ik wel rustig aan doe, en dat ik goed moet blijven eten en drinken. Hij komt regelmatig thuis met babykleertjes en speelgoed, en flesjes... Alleen af en toe veranderd hij zelf een beetje in een baby... dan vult hij een flesje met melk en gaat er zelf uit drinken, of de katten moeten gevoerd worden... Maar liever zo dan een man die nergens interesse in toont en je het maar uit laat zoeken.
Mijn mannetje leeft echt ontzettend mee. Hij gaat mee naar elke controle en echo en heeft daar regelmatig de tranen in z'n ogen staan als hij de baby ziet of hoort. Thuis doet hij veel meer in het huishouden en tillen mag ik niet meer. Autorijden doet hij nu voortaan altijd Hij zoekt op internet vanalles op over de groei van de baby in de buik en leuke babyspullen. Het boekje "help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt" heeft hij ondanks zijn dyslectie in 1 dag uitgelezen. Hij smeert elke avond mijn buik voor het slapen gaan in. Als we op de bank zitten aait hij mijn buik veel en hij praat en fluistert er ook tegen. Het is echt een schatje.. Nu m'n buik steeds groter wordt zie ik hem steeds trotser worden. Als we samen door de winkelstraat lopen, paradeert hij trots met me rond. Sinds ik zwanger ben straalt hij.. Ik kan me geen betere papa wensen..
Me vriend leeft ook ontzettend mee en af en toe moet ik ook enorm om hem lachen. Af en toe komt hij op me af en wrijft dan heel snel met 2 handen op me buik, omdat het volgens hem "geluk" gaat geven En sinds hij weet dat het een zoontje wordt, heeft hij heel vaak in de auto "kleine jongen" van André Hazes op staan en blért hij uit volle kracht mee. Gewoon voor de lol. Aan de andere kant is hij heel zorgzaam en raakt hij snel in de stress als ik bijvoorbeeld kramp krijg. Dan huilt hij bijna als ik veel pijn heb in me kuiten. Terwijl ik alleen maar achter elkaar auw auw auw zeg. En ook elke keer mee naar de VK he. Kan hij het hartje horen. De eerste keer toen hij het hartje hoorde, sprongen er tranen in zijn ogen en dat voor grote een vent van bijna 2m. Groetjes, Kim
Mijn man is ook hele erg meelevend.. als het ff kan heeft ie liever dat ik niet teveel doe.. en savonds als we in bed liggen dan legt ie altijd izjn hand op mijn buik en de kleine reageert gelijk dan .. zo valt ie dan ook meestal in slaap hihi.. kwa controles kan hij niet vaak mee ivm zijn werk (vrachtwagenchauffeur), maar hij belt wel gelijk altijd hoe het is gegaan enzo ... ik hoef overigens nooit alleen want zijn moeder gaat dan met mij mee.. Hij gaat wel mee als we een uitgebreide echo krijgen ivm onze vorige zwangerschap die nie helemaal goed is verlopen, dus daar neemt ie wel de hele dag verlof voor op en dat weet zijn werkgever ook.. dus a.s. dinsdag gaat ie weer lekker zelf mee.. we hebben dan ook een echt zh dagje.. we hebben info ochtend in het zh en daarna uitgebreide echo en uitgebreide controle.. liefss
@ Kalush: nee joh... Iedereen reageert toch weer anders.. Misschien is die van jou meer ruwe bolster blanke pit-achtig? Ik hoor ook vaak dat als het kind er eenmaal is dat dat soort kerels juist echt van die bezorgde super-pappa's worden!
Nou kalush, Ik denk dat ik me eerder bij jou aan kan sluiten.... Mijn mannetje is tot nu toe wel bij alle controles geweest op één na (kon niet ivm zijn werk) Hij heeft heeeeeel veeeel zorg en aandacht besteed in het maken van de baby kamer maar verder... niks nakkes nada hij kijkt niet naar mijn buik hij zit er niet aan, als ik hem vertel dat je baby me heerlijk aan het schoppen is of als mijn buik helemaal golft van de bewegingen reageert hij door te zeggen (oh oh ja) dat doet hem helemaal niks. Ik heb het hem ook gevraagd hoe dat nou komt en hij zegt dat hij inderdaad niets heeft met mijn buik (voor hem is het gewoon een dikke buik) maar niet zijn baby. Qua betuttelen krijg ik dus ook niets hij vraagt gewoon nog zonder zich te schamen aan mij of ik "even" op wil staan om voor hem drinken te pakken en dat soort dingen. (had me dat ook allemaal anders voorgesteld veel romantischer en zo maar helaas geen extra aandacht voor de zwangere en de buik)
Hahaha.. het is net of ik mezelf hoor praten.. hihi Gister vroeg mijn man of ik even naar de zolder wilde gaan (3 trappen lopen) om de oude dvd speler te halen.. 8) Hier ook geen aandacht voor mijn buik en hij gaat alleen mee als er een echo is. Soms pak ik zijn hand wel eens en zeg: moet je voelen.. nou dan voelt hij even niks omdat het net even rustig is.. en dan vind ie het wel weer prima..
hahaha ja vervelend hé... de mijne ook toen ik, nou wat zou het zijn... denk 14 a 15 weken zwanger was of ik even het bedje en het kastje van zijn zoontje mee naar de zolder wilde tillen..... (heb eerder een vroege MK gehad) Geloof dat ik piepjes en fluitjes in mijn oren hoorde en stoom eruit zag komen Ik denk dat ze het gewoon niet snappen... Weet dat als de baby er dadelijk is het helemaal pima is dat ik super veel aan hem heb maar nu.................
Ja met Eliza is hij helemaal geweldig, alleen hij heeft er nu totaal geen gevoel bij. Wel heeft ie zin aan de bevalling om dit kindje te zien enzo.. Maar het heft voor hem nu niks speciaals.. Volgens mij ziet hij niet eens dat ik zwanger ben.. haha.. Een fijne oplettende man.. Maar verder issie wel lief hoor.. Maar nee, de romantiek die vaak wordt omschreven of wat je in films ziet rond een zwangere vrouw.. ken ik niet.
Zie je bent niet alleen.... zo is het hier in dit huis ook! Leuk is anders maar ja we kunnen er ons maar beter bij neerleggen dat ze nou eenmaal niet trots met ons rond zullen lopen zo van kijk.. mijn vrouwtje en heeft baby in haar buik! Nope gewoon net zoals anders...
hoewel we beide "ontzettend nuchter" zijn, vindt ik het wel leuk dat ie af en toe aan mijn buik zit om te kijken of ie haar al kan voelen... hij belt altijd als ik op controle ben geweest bij de vk hoe het was, en met echo's e.d. gaat ie wel altijd mee, en thuis houd ie er w.b.t. huishoudelijke klusjes wat meer rekening mee
Mijn vriend is wel trots hoor maar je ziet nu nog niet heel veel aan mijn buik. Verder laat hij me geen zware dingen enzo sjouwen en doet ook wel veel in huis. Maar dat deed ie gewoon ook al wel. En hij zegt ook wel lekker slapen met zijn tweetjes etc. Ik betrek hem er ook zo veel mogelijk bij en hij is tot nu toe ook nog elke keer mee geweest naar de VK. Na de 20 weken echo waarschijnlijk niet meer want hij kan niet altijd vrij nemen. Maar ik weet wat ik aan hem heb, hij is alleen niet zo open over zijn gevoelens. Maar hij verheugt zich ook wel echt op de kleine hoor
Mijn vriend praat er zelden over, over de zwangerschap, hij gaat wel mee naar de vk, maar dat was dan ook alles. Ik zit helemaal in de 7de hemel, maar kan het niet echt aan hem merken dat hij daar ook zit. En ik zit er toch echt heel erg mee, ben bang dat hij het toch niet zo leuk vind, als dat hij in het begin zei...
misschien dat je er eens over moet praten met hem, wie weet heeft hij hele andere redenen en dan begrijp/snap je beter waarom hij niet zo enthousiast reageerd.