Hoi dames, Eind juni ben ik met de pil gestopt omdat we voor een eerste kindje willen gaan. Nu is het zo dat sinds ik met de pil ben gestopt, ik de klok erop gelijk kan zetten dat wanneer we weer voor het eerst seks hebben na mijn menstruatie, ik de volgende dag wat voel lopen. Sorry voor de niet zo frisse details. Wanneer ik dan naar het toilet ga is het vaak veel bruin (wss oud bloed) icm slijm. Meestal is dit na een dag weg, soms zoals deze keer hou ik het twee dagen, maar nu was mijn menstruatie deze maand ook erg heftig. Ik denk zelf aan oud bloed wat er misschien nog niet allemaal uit is, wat dan misschien word los gestoten ofzo tijdens de seks? Het is ook echt alleen na de eerste keer seks na mijn menstruatie. Komt dit jullie bekend voor of wat denken jullie?
Hoi Caresse, Het zou een contactbloeding kunnen zijn. Je baarmoedermond is dan gevoelig en bloedt snel; dit kan veroorzaakt worden door veranderende hormoonhuishouding, bijvoorbeeld door het stoppen met de pil. Dat was althans bij mij zo, en is heel makkelijk te verhelpen bij de gyneacoloog. Ze kunnen je baarmoedermond bevriezen. Als je je zorgen maakt, zou ik gewoon een doorverwijzing vragen bij je huisarts. Ik zou zeggen onthoud dit verhaal, want ik heb me heel lang heel veel zorgen gemaakt om zoiets onschuldigs. Het kan natuurlijk ook nog een ontregeling zijn door het stoppen met de pil, je kunt het ook nog even aankijken. Maar maak je vooral niet te veel zorgen.
Ah fijn zo'n reactie. Ik maak me op zich niet echt zorgen maar vind het voornamelijk gewoon een beetje gek en ongemakkelijk. Heb het toen ik aan de pil zat nooit gehad namelijk, maar heb ook geen pijn oid. Voel er eigenlijk niks van 😊