Supermarkt in Duitsland

Discussion in 'De lounge' started by chantal1985, Jun 4, 2022.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Binnenkort ben ik dichtbij de grens, en wil dan eens over de grens in Aken, Duitsland, naar een grote supermarkt. Liefst met veel A-merken. Ik ben hier dus helemaal niet in thuis, maar ik weet dat er genoeg hier zijn die regelmatig even de grens over gaan omdat het daar goedkoper is. Welke grote supermarkt raden jullie aan?

2. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

Dec 28, 2014
    22,501
    13,794
    113
    Female
    Noord- Holland
    Beetje off-topic, maar voor drogisterij artikelen hoor ik altijd heel lovende verhalen over de DM van vriendinnen die in Limburg wonen en net over de grens gaan shoppen.

chantal1985 likes this.
  3. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,058
    1,290
    113
    Nederland
    Volgens mij heeft Netto Marken Discount veel a-merken, maar ook de Aldi heeft veel a merken.

chantal1985 likes this.
  4. Leni88

Leni88 Bekend lid

Sep 16, 2014
    807
    422
    63
    Female
    Kaufland in Aken is groot en heeft eigenlijk alle A-merken.
    Edeka en REWE zijn ook goede winkels, soort van Duitse Albert Heijn. Mooier dan Kaufland, maar ook iets duurder.
    DM inderdaad voor alle drogisterijproducten.

chantal1985 likes this.
  5. GoldenClown

GoldenClown Niet meer actief

Kaufland (ook goed huismerk!, vind A-merken zelf zonde geld maar zijn er wel goedkoper dan in Nederland)
    DM voor drogisterij artikelen, daar kun je nog veel meer op besparen. A merken veel voordeliger maar ook een erg goed huismerk Balea voor een schijntje.

chantal1985 likes this.
  6. Golden1213

Golden1213 Fanatiek lid

Apr 14, 2020
    2,453
    1,830
    113
    REWE,Kaufland of NETTO :)

chantal1985 likes this.
  7. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

Dec 30, 2012
    4,796
    4,582
    113
    Hou er wel rekening mee dat alles anders heet. Page wc papier heet in Duitsland anders, maar wél te herkennen aan het Page hondje. Zo ook met bv Robijn, Ajax en nog veel meer :)

chantal1985 likes this.
  8. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

Dec 30, 2012
    4,796
    4,582
    113
    Ik stem voor Kaufland. In Nettetal ligt deze bij de DM, Kik, Deichmann, apotheek en nog wat winkels. Wel leuk om meerdere Duitse winkels te bezoeken vind ik altijd.

Mamavan2SE and chantal1985 like this.
  9. goblins

goblins Fanatiek lid

Oct 27, 2013
    3,591
    3,222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Gisteren ben ik in Duitsland geweest bij de lidl.
    Ik heb niet veel bijzonders gehaald, maar de pepsi Cola was daar €1.19. Hier bij de appie 2.29 en bij de lidl 2.19....

Volgende keer ga ik inslaan

Chillin likes this.
  10. LizMe

LizMe Fanatiek lid

Aug 7, 2016
    3,864
    2,548
    113
    Wat halen jullie in Duitsland wat sowieso goedkoper is in Duitsland?
    Wij halen er sowieso sterkte drank, frisdrank en we gaan altijd langs de drogist daar.

11. GoldenClown

Tegenwoordig is er niet veel meer echt goedkoop in de supermarkt vond ik de laatste keer, een paar weken geleden. Hal sowieso nooit A merken, en vond het huismerk van de Kaufland erg duur geworden.
    Drogisterij artikelen zijn nog wel absoluut de moeite waard, halen bijna alles van het huismerk van de DM, en dasrnaast Syoss haarverf voor dochter.

12. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

Apr 22, 2017
    12,605
    8,357
    113
    Female
    #12 Zonnestralen, Jun 5, 2022
    Last edited: Jun 5, 2022
    Het is ook leuk om dingen te halen die hier niet te verkrijgen zijn. Bij de Rewe halen we chocolade snoepjes met een peperemunt laagje eroverheen. Roze en witte rondjes. Ik kan helaas even geen afbeelding vinden. Maar die zijn erg goedkoop en lekker.

Edit:

chantal1985 likes this.
  13. GoldenClown

Sowieso halen we daar graag dingen die hier niet in de winkels liggen: koala koekjes, veel soorten snoep, ruimte chips, erg veel variatie aan toetjes en broodbeleg (hartig en zoet), curryworst etc.
    Wat er nog wel spotgoedkoop is EN veel keuze: kruiden. Potje dat hier gerust 5 euro kost, is daar 2x zo groot en kost dan een euro.
    Ik haal er vooral veel basisboodschappen: bouillonblokjes, jus, maaltijdmixen, sausjes, pasta, tomatenpuree in tube, mais, kidneybonen. Allemaal huismerk.

LizMe likes this.
  14. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Bedankt voor de reacties! Kaufland zit inderdaad het meest dichtbij van waar wij zitten. Op de foto's zag ik dat ze een beetje zoals bij Lidl/Aldi spullen in dozen hebben staan? Er zit ook een REWE een stukje verderop, en dat vond ik idd zoals hierboven al eens genoemd meer lijken op de AH. Grappig! Ben benieuwd! Gaat ons niet perse om goedkoop shoppen, maar meer de beleving van zo'n grote supermarkt bezoeken en andere producten kopen dan normaal.

Chillin likes this.
  15. Lavieenrose

Jan 12, 2015
    98
    84
    18
    Hebben jullie een idee hoe duur blikken kikkererwten, linzen en witte bonen daar ongeveer zijn? En tomatenblokjes/ tomatenpuree?

16. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

Oct 22, 2018
    4,209
    1,753
    113
    Female
    Hou er wel rekening mee dat de duitse flessen niet altijd in de Nederlandse supermarkten worden geaccepteerd

17. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

Oct 22, 2018
    4,209
    1,753
    113
    Female
    Mooie van de duitse supermarkten vind ik dat je daar de slager nog in het pand hebt, gesneden vleeswaren ook, vaak ook nog een kaasafdeling.

en vaak veel
    Meer smaken van producten

chantal1985 likes this.
  18. goblins

goblins Fanatiek lid

Oct 27, 2013
    3,591
    3,222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Ik bewaar ze tot we weer naar Duitsland gaan.
    Ze liggen gewoon achterin de auto.

19. GoldenClown

Tomatenblokjes Waren altijd 39 cent, tomatenpuree 49 cent voor een tube. Nu zijn de tubes geloof ik 69 cent, blikjes geen idee, die vind ik onhandig.

Share This Page