Afkorting / 'codes'

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door annick1984, 1 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annick1984

annick1984 Bekend lid

18 sep 2013
    969
    47
    28
    Vrouw
    Hoogezand
    Ik lees hier heel veel afkorting/codes, en vroeg mij af of iemand me hier wat duidelijk in kan geven?

MK begrijp ik nog wel, maar ik zie ook codes als

BBZ ben ik inmiddels ook achter.

- LF (bericht "ineens kortere LF)

En zo zijn er nog meer afkortingen die ik vaak tegenkom, maar niet snap wat het is. Helaas heb ik zo snel niet meer voorbeelden... maar wellicht snappen jullie wat ik bedoel?

2. Redhead86

Redhead86 Actief lid

6 aug 2013
    306
    0
    0
    Ik moest daar ook giga aan wennen haha. LF is in ieder geval de periode tussen je eisprong en je menstruatie. Gemiddeld is dat 14 dagen maar bij sommige vrouwen is de LF langer of korter. Het woord waarde afkorting voor staat weet ik niet hoe ik dag moet schrijven whaha sorry. Miss iemand anders die dat kan beantwoorden. Nog meer afkortingen die je niet begrijpt? Meest voorkomende zijn NOD (niet ongesteldheids dag, de eerste dag van de volgende menstruatie waarvan je dus hoopt dat ie niet komt haha) en DPO (days past ovulation).

3. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    LF = luteale fase
    De luteale fase is de periode waarin je baarmoeder zich klaarmaakt voor de eventuele innesteling van een bevruchte eicel. Deze fase begint de dag na de ovulatie en eindigt op de laatste dag van de menstruatiecyclus, dus de dag voordat je ongesteld wordt.
    NOD = Niet Ongesteldheids Dag
    DPO = Days Past Ovulation
    TS = Topic Starter
    MMM = Medische Malle Molen
    VMK = Vroege Miskraam
    MA = Missed Abortion

Ehm... zijn er nog meer? :D Ik weet even niks meer

4. Secretangel

Secretangel Fanatiek lid

28 jul 2013
    1.396
    287
    83
    Zuid-Holland
    Ik begreep er eerst ook niks van hoor! In het forum 'over deze site' staat bovenaan een topic met meest gestelde vragen. Als je dat leest kun je op een gegeven moment een lijst aanklinken waar de afkortingen instaan. En als er dan nog eentje voorbij komt die daar niet bij staat gewoon lekker vragen! :)

5. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
  6. Naturel

Naturel Fanatiek lid

5 sep 2013
    1.544
    267
    83
    Noord-Holland
  7. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    haha ja dat is even opmaken uit de context ;)

8. Hartendief

Hartendief Niet meer actief

Kunstvoeding 2 voor 5! hahaha:p

9. Janna

Janna Fanatiek lid

Of kraamverzorgster... :D:p

Als je de term nog nooit bent tegengekomen voor kunstvoeding, heb je wel wat kunstvoeding/borstvoeding topics gemist! Niet dat dat erg is, want ze zijn toch allemaal hetzelfde.

10. Naturel

Naturel Fanatiek lid

5 sep 2013
    1.544
    267
    83
    Noord-Holland
    Klopt! Ben nog niet heel lang lid en me nog niet bezig gehouden met borstvoeding/kunstvoeding.. Eerst maar een cyclus en dan aan de klus ;)

11. Janna

Janna Fanatiek lid

Ja dat lijkt me wel een verstandige volgorde! ;)

(En zelfs dan zou ik me afvragen of je je serieus in die topics wilt mengen, misschien alleen een paar keer zo lang je er voor jezelf niet uit bent, want die zijn niet allemaal even gezellig.)

Ik hoop dat je binnenkort een regelmatige cyclus krijgt, met een normale lengte.

12. Naturel

Naturel Fanatiek lid

5 sep 2013
    1.544
    267
    83
    Noord-Holland
    Hahaha ja die volgorde leek me ook wel het best ;) Tegen die tijd zie ik wel of die topics interessant genoeg vind om er mee te mengen :)

Ik hoop ook op een normale cyclus! Maakt het allemaal net even wat makkelijker

13. annick1984

annick1984 Bekend lid

18 sep 2013
    969
    47
    28
    Vrouw
    Hoogezand
    Aha, dankjewel... zijn best veel afkortingen zo te zien.

Deel Deze Pagina